A do czego chciałbyś to zamontować kolego. Z ciekawości pytam Ja zastosowałem kolektory od golfa 1,6td i jak dla mnie jest git. Wszystko się mieści bez rzeźby w dodatku w felicii
Do 1.8 aam xD Potrzebuję takie turbo jak opisałem czyli żeby dmuchało na wyższych obrotach ale podchodzące na kolektor tdi (tam turbo jest na dole i bez rzeźby pasuje na moją głowicę) bo u mnie u góry jest wtrysk i nie ma miejsca na turbo. Dlatego myślałem nad t3. To jak wie ktoś czy podejdzie?
Z tdi nie podejdzie kolektor musi być z TD ewentualnie go obróć i będzie skierowany w dół . Ale wtedy turbinę też musisz obrócić spływem w dół . W dodatku Garrett T3 jest dosyć sporą turbiną jak na diesla a co dopiero na benzynę. więc radzę k03 lub T2 albo kkk k14 to będzie lepiej chodziło . Nie zapominaj że benzyna a diesel to 2 różne światy i nie ma z tym żadnego powiązania . Więc jeżeli założysz turbinę jakąkolwiek do swojego AAM czy innej wolnossącej benzyny to momentalnie albo stopi tłoki albo korba lub wał pęknie . Uturbienie benzyny to koszt rzędu 10 tyś zł gdzie 5 tyś to tłoki z korbami a cała reszta idzie na program i inne sprawy . Jeżeli chcesz trochę doładowania to zrób coś ala g60 czyli kompresorek na 0,4 bara i gitara choć też masa kasy w to pójdzie .
Pozor, może jeszcze do końca wszystkiego nie ogarniam ale trochę wiedzy mechanicznej, umięjętności i możliwości mam więc nie odwiedziesz mnie od pomysłu turbo w aam tym bardziej że drugi słupek mam po cenie złomu. Co do wielkiego t3 to mbc powinno załatwić sprawę. Myślałem nad t2 ale znalazłem temat z zaturbionym 2e na niej i było że pompowała z trudem do 4500obr więc polecali t3. Co do stopienia tłoków to o tym też pomyślałem termostat na 77 stopni podstawa filtra oleju z golfa 1 gti lub audi b3 tdi z chłodnicą oleju i temp powinna byc ok. Oczywiście do tego ic z nie wiem jeszcze do końca czego (bmw 1.7tds czy merc a klasa albo jeszcze megane dci). Wiem, że aam nie ma natrysku oleju na denka tłoka więc nie będę szalał z ciśnieniami i paliwem, po prostu mam dojście do tanich części vw, trochę czasu i chęci więc chcę sobie coś takiego wykminić. myślę teraz jeszcze nad turbem z agu ale to wszystko komplikuje bo trzeba by dorabiać flansze pod nie. Poszukam jeszcze, pomyślę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Poszukam jeszcze jak ztym kolektorem z td wyjdzie dzięki za naprowadzenie.
Ostatnio zmieniony przez tom cio 2014-05-14, 22:37, w całości zmieniany 1 raz
spoko . Co do chłodzenia oleju to napotkasz problem a mianowicie podobno podstawka z audi haczy o łapę rozrusznika i nie chce wejść ale muszę to sam sprawdzić
Ok dzięki za info. A jeszcze takie pytanko, bo turbo już nie jedno rozbierałem ale one wszystkie na złom były zawsze się drugie sprawne kupowało i zakładało. Czy jak rozkręcę turbo i sam złożę będzie wszystko ok? Chodzi mi o to, że jak odwrócę kolektor aaz i dam na niego t3 to wszystko będzie odwrotnie i będzie trzeba kombinować.
Jaki pisałem wcześniej . tzn. jak obrócisz kolektor to i turbo musisz obrócić . czyli przykręcasz stronę gorąca do kolektora normalnie a całą resztę obracasz . i najważniejsze jest to by spływ oleju był skierowany w dół . Z garretem będzie też taki problem że węże metalowe będziesz trochę musiał skrócić i dać gumowe
Dziś podpatrzyłem u kumpla w aaz jak to wszystko siedzi (wcześniej patrzyłem po fotkach ale jakoś mi to nie podchodziło). I teraz wnioski mam takie: jak odwrócę kolektor z td to i strony ciepła z zimną zamienią się miejscami tak jakby, i będzie cholernie ciężko zrobić DP bo tam zwyczajnie nie ma miejsca, więc robię t3 na kolektorze z tdi, mam dojście do maszyn CNC, zrobię przejście z flanszy na 3 śruby tdi na flanszę na 4 śruby td, na śrubach obrócę część turba tak by spływ był na dole a wylot części zimnej nie walił w ścianę grodziową (bo tak było by przy fabrycznym ustawieniu tej turbiny), i dmuchnę w to gówno 0,6-0,7 bara a jak się rozleci (co nastąpi pewnie dość szybko) to w garażu stoi już słupek 2E który ma natrysk na denka tłoka a dzięki chłodnicy oleju będzie lepiej zabezpieczony niż aam. Pewnie powiecie żeby od razu robić swap na 2E, ale chcę po prostu zobaczyć na co stać słupek aam Pozor, dzięki za konkretne odpowiedzi i pomoc Od razu wyjaśniam to, że wcześniej pisałem o nie szaleniu z ciśnieniem na aam, ale trafił się w baaardzo dobrej kasie cały 2e to wzięłem i tylko czeka na przekładkę.
a nie myślałeś z czasem o złożeniu silnika na głowicy ABF ? I faktycznie ale jakbyś dał odwrotnie kolektor to strona ciepła by była po stronie filtra powietrza . Choć jeżeli już byś robił nowy kolektor wydechowy to ja bym się pokusił o 16v i na bank by było lepiej.
Pozor, To raczej ma być składane z tego co vw wypuścił seryjnie co pozwala obniżyć koszty, nowy kolektor, inna głowica (którą jak się robi dobrze należy wyremontować przed założeniem) itd to już są koszta i to spore, a tak myślę że w 1000 się zamknę spokojnie i coś tam mocy przybędzie, nie tyle co przy profi przygotowaniu itp ale zawsze satysfakcja jest
Od wczoraj rowniez mam w swoim AAZ turbo T3 (wczesniej k14). Do tego zostal wyregulowany boostpin. Auto zaczyna ciagnac od ok 3tys ale nie zauwazylem znacznego pogorszenia dolu. Do 2-2,5tys znacznie dymi (tylko przy pedale w podloge). Przy 5tys przestaje jechac, wydaje mi sie ze starata mocy jest bardziej odczowalna niz na k14 ktora tez krecila bez problemu do 5tys. Winowajca najprawdopodobniej jest brak paliwa na wyzszych obrotach ale nie zamierzam i tak krecic go wyzej niz 5tys. Napewno bedzie trzeba wymienic IC bo ten z tdi sie grzeje, ale mam juz od dluzszego czasu ic z meganki. Na max skreconym mbc properfekt'a jest 1bar. Wrazenia na + gdyz poprawie ulegl sredni zakres obrotow i odczuwalnie jedzie lepiej.
Dodam ze na seryjnej k14 mialem hamowane 96km, jak ogarne intercooler i moze dalikatnie uda mi sie jeszcze zwiekszyc doladowanie, auto zostanie znow zhamowane.
na poprawienie tego kopcenia jest sposób tylko muszę go sam wypróbować i wtedy mogę go polecać A paliwo ci odcina bo nie masz gov moda zrobione i bez niego nie przykręcisz aaz`ta a jest to z ważniejszych modów w TD
na poprawienie tego kopcenia jest sposób tylko muszę go sam wypróbować i wtedy mogę go polecać A paliwo ci odcina bo nie masz gov moda zrobione i bez niego nie przykręcisz aaz`ta a jest to z ważniejszych modów w TD
Zgadza sie gov moda nie ma i nie bedzie. Chociaz silnik nie dostanie za mocno po dupie.dymienie raczej mi nie przeszkadza, to problem tych za mna. Bardziej martwie sie tym ze na max skreconym mbc jest tylko 1bar a to troszke malo na to turbo.
Kolego na jaki wynik z t3 moge liczyc na seryjnych wtryskach i pompie z boostpinem i fmic?
na sprzęgle i skrzyni oryginalnej z AAZ nie wyciągniesz i tak więcej niż 120 KM bo wtedy sprzęgło się ślizga . Jeżeli byś miał zestaw od tdi zamontowany i turbo z tak 1.3 bara to może te 130 pynkie ale niestety bez gov moda dużo nie zdziałasz,oczywiście wraz z ciśnieniem to i dawka musi być trochę większa , jeżeli chodzi o gov mod to nie tylko on przesuwa granicę odcinki obrotów ale także zwiększa czasową dawkę paliwa pod obciążeniem . Tzn jak na oryginale przy 2000 tyś obrotów są przykładowo 2 krople paliwa to po gov modzie 3 krople , czyli jasno wiadomo że im więcej paliwa tym więcej mocy, oczywiście z umiarem bo przesadzić też można
Jak bedzie ~110km tez bede zadowolony, nie bardzo chcial bym wymieniac skrzynie i sprzeglo na 228mm. Auto ma poprostu nadawac sie do jazdy a po zmianie kol na wieksze przestalo sie radzic
Witam.
Jako, że wakacje się kończą to postanawiam wrócić na forum i do spraw związanych z moją Skodzinką. Zakupiłem intercooler i MBC do turbo. Po wypłacie chcę zmienić dolot, bo ten woła o pomstę...
Niestety nie da rady. Muszę przerobić ten, który obecnie posiadam. Sęk w tym, że musi być niski i mieć wlot z boku (nie od góry) jak w AAZ. Ale dzięki za podpowiedź
nie ma turbo dziury jest dziura w bloku jak założysz wałek od SB to zmienią się kąty otwarcia/zamknięcia zaworów , a że w sb są przystosowane do 1.6 pojemności to w silniku 1.9 będzie ładna sieczka . w ogóle turbo dziura powstaje od tego że WG w T3 jest ustawione na 3 tyś obr. więc jedynym sposobem jest danie dużej pompy tak min. 11 mm i turbo dziury nie ma , a jeżeli chcesz podobne turbo z ładowaniem od 2 tyś. obr to pakuj TD04 z bmw i będziesz zadowolony .
Silnik: AAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 110 Skąd: DSR
Wysłany: 2014-10-03, 12:21
Jadnak pasuje sprawdzone na własnej skórze
Wałek od SB ma ciut większą krzywkę przez co zawór otwiera się bardziej a co najlepsze nie spotyka się z tłokiem
Na początku kręciłem silnikiem ręczne żeby sprawdzić czy jest git, ale na starym t2 i bostpinie z mkII zbyt wiele nie czuć oprócz tego że autko chyba troszkę szybciej reaguje na pedał gazu.
hmm a to ciekawe , a czy czasem nie zrobiłeś tak że go przydławiłeś ? bo teraz wałek daje tyle powietrza ile potrzebuje 1.6 a nie 1.9 , inaczej w drugą stronę , gdy dasz dół 1.6 a głowicę i wałek od 1.9 wtedy iąty otwarcia są większe i kanały też większe , ale mogę się mylić musiałbym porównać parametry obydwóch wałków
hyh pewnie sprzęgło na wykończeniu jest z tego co rozmawiałem z muchomorkiem to mówił że do ok. 120 KM skrzynia 020 starczy z tym swoim słaby sprzęgłem , potem tylko już trzeba sięgać wyżej a co do venta kolegi nawet ładnie się zwija tylko moim zdaniem czy nie za dużo dymu ? jedynie teraz zrobić gov-mod i będzie malina
No właśnie sprzęgło w 02O jest największym problemem przy modach TD. O tyle jest dobrze, że t3 wstaje późno i nie ma mega *^%#$*&$ tylko liniowo. Ale jeśli kolega strus, jest tym o którym myślę, to vento dla niego jest raczej tylko dupowozem
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2015-01-05, 17:30
to bolączka AAZ-etów że skrzynia jest naprawde słaba na jakiekolwiek mody i trzeba sie liczyc z tym że bo włożeniu wiekszego turba i mocnym upalaniu szybko powie dość
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Rafik, skrzynia nie jest taka słaba, sprzęgło jest do bani. Chociaż w okolicy mojej jeździ mk3 abf 190km na skrzyni 02O, podwójny docisk, tarcza kevlar i daje radę.
Skrzynia wytrzymuje, sprzęgło słabiej ale daje radę przy spokojnej jeżdzie
Byłem teraz w górach i na 3 pod górę jak się depnie to sprzęgło wymięka Ale odkąd modziłem swojego jeszcze jest to samo tylko nowe było założone, więc używając z głowa wytrzyma.
muchomorek165, jaka moc i moment u Ciebie? Moze obicie tarczy kevlarem cos pomoze, cena nie duzo wieksza niz nowa tarcza a naprawde pomaga, testowane w wielu mocnych dieslach i turbo-benzynach. No chyba ze docisk wymieka.
tom cio, sprzeglo jest oryginalne i daje rade. Nawet jak auto bylo zaladowane to na 5ce z iskich obrotw igdy mi nie uslizgnelo. Tarcza byla wymieniana zaraz po zakupie Ventyla, docisk pozostal stary. Jak slusznie zauwazyles sprzeglo z dolu nie jest bardziej obciazone niz na poprzednim turbo. Pewnie ten gov-mod wymusil by zmiane sprzegla na 228mm a tego raczej chce uniknac. Mankamentem skrzyni jest to, ze jest troszke za krotka, niby wrzocilem wieksze kola ale i tak wiele to nie pomaga.
Tak mam troszke skoksowanego Lanosa, a Vento sluzy mi jako auto na dojazdy do pracy i na zime kiedy Lanos stoi w garazu.
moim zdaniem jakbyś chciał dalej się pchać w większe modzenie ventyla to skrzynia 020 nie ma sensu w tym przypadku z tym sprzęgłem , kasę którą wydasz na wzmocnienie sprzęgła mógłbyś przeznaczyć na swap 02A ze sprzęgłem choćby tdi , a jak będzie mało to vr6
moim zdaniem jakbyś chciał dalej się pchać w większe modzenie ventyla to skrzynia 020 nie ma sensu w tym przypadku z tym sprzęgłem , kasę którą wydasz na wzmocnienie sprzęgła mógłbyś przeznaczyć na swap 02A ze sprzęgłem choćby tdi , a jak będzie mało to vr6
Zawsze docisk z vr6 mozna zastapic tym z T4 jest jeszcze wytrzymalszy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum