Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Skrzynia biegów, biegi ciężko wchodzą
Autor Wiadomość
cros 
Autostopowicz


Silnik: 1.6
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 2010-12-01, 20:45   Skrzynia biegów, biegi ciężko wchodzą

Witam mam taki problem. Przy uruchomionym silniku ciężko wchodzi bieg 1,2 i czasami 3. 4 i 5 wchodzą bez problemów. Problem nie występuje zawsze, przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu, podczas jazdy jest różnie, czasami wszystko działa dobrze, czasami trzeba mocno pchnąć żeby bieg wskoczył, a po chwili znowu wszystko dobrze. Czasami przy zmianie biegów potrafi coś zgrzytnąć na niższych biegach (szczególnie 1 i 2) ale rzadko. Co to może być?
 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-12-01, 21:12   

jeżeli zgrzyta to pewnie sprzęgło...
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-01, 21:35   

krzys9262 napisał/a:
jeżeli zgrzyta to pewnie sprzęgło...


nie koniecznie, mogą to też być synchronizatory lub pcha na hama drążek.
_________________

 
 
Aeternus 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1Z+
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 1273
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-01, 23:10   

cros, przede wszystkim dolalbym plynu do skrzyni i powinno sie choc troche poprawic :) Hormon, ma duzo racji i na to bym tez zwrocil uwage ;)
_________________
Moja szara gadzina :D
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8101

Nowy nabytek :) A6 C5 2.7 BI_TURBO

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=16461
 
 
tomek1051 
Kierowca eLki


Silnik: 1,9tdi 1z
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Torun
Wysłany: 2010-12-02, 16:50   

Witam.Mam ten sam problem.Kiedys czytalem,ze od biegow sa dwie linki. Jedna odpowiada za poruszanie sie wybieraka w poziomie a druga w pionie(czyli biegow) i trzeba ja wyregolowac. Dodam,ze olej w skrzyni u mnie jest. Ja za to juz sie nie bralem bo przyzwyczailem sie do tego. Pamietam,ze gdzies opisywalem ten problem i ktos mi tak napisal(to nie jest moje zdanie),wiec jesli zle Ci pisze to niech ktos mnie poprawi.
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2010-12-02, 17:20   

je tez mam podobny problem ze skrzynia. Tylko ze u mnie gdy jest zimny wsteczy nie chce wejsc tylko zgrzyta. I zaden inny bieg tez nie chce wejsc ale one juz nie zgrzytaja. I Gy zawsze rano cofam do tylu zawsze wlaczam na poczatku 3 i samochod mimo po nacisniecu sprzegla jedzie kawalek ale jak sie tak juz bujnie to wsteczny wchodzi elegancko dobrze.
i co to moze byc za przyczyna ??
 
 
mario7911 
Niedzielny kierowca
mario7911



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 95
Skąd: DBL
Wysłany: 2010-12-02, 19:21   

z rana mogą ciężko wchodzić bo olej w skrzyni jest zimny a kiedy zmienialiście olej w skrzyni biegów?
_________________
nie odwracaj się, póki jeszcze nie wiesz czego potem zechcesz.
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2010-12-02, 19:29   

ja jeszcze w swoim nie zmienialem odkad go mam. A podejrzewam ze pewnie ostatni raz to mu w Niemczech zmienili. Czyli jak wyjechal z Fabryki bo od 1995 roku albo 1997 roku. Jest juz w Polsce.

A Olej to trzeba dolac ta sruba co jest za kolem na klucz imbusowy??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-02, 20:33   

Krzysiek9042 napisał/a:
A Olej to trzeba dolac ta sruba co jest za kolem na klucz imbusowy??

To jest śruba przelewowa....gdy ją popuścisz i wycieka z niej dobry olej to jest ok...jeśli nic nie cieknie lub cieknie czarna smoła to na gwałt do wymiany. No i tędy wlewasz świeży olej.

mario7911 napisał/a:
a kiedy zmienialiście olej w skrzyni biegów?

Mam 270 tys przebiegu ...sprawdzałem przy ok 200 tys przebiegu....w tedy olej był swiezy i z tego co mi mechanik powiedział oryginał nie mógł byc w takm stanie czyli ktoś go już wczesniej wymienił.....teraz tez dobrze wyglada ale planuję go wymienić przed 300 tys km.

Dodam ze u mnie ze skrzynią jest wszystko git...jedynie co robię to smaruję raz na kilka miesięcy mechanizm zmiany biegów i od razu czuję poprawę....po prostu pewne gumowe końcówki lepiej się ślizgają.
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2010-12-02, 21:06   

aha ale jak mam wlac ta sama sruba olej to chyba trzeba jakos pochylo ustac?
heh chyba trzeba jechac na pole i prawa strona w bruzde wjechac :P
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-03, 07:36   

Krzysiek9042 napisał/a:
aha ale jak mam wlac ta sama sruba olej to chyba trzeba jakos pochylo ustac?

Tak, najlepiej lewarkiem.

Krzysiek9042 napisał/a:
A Olej to trzeba dolac

Lepiej spuścić stary i zalać świeżym 75W90.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-07, 20:11   

Jak ciężko chodzi to odepnij wybieraki i sprawdzi jak chodzi spod maski jak lekko to wiesz co trzeba przesmarować ;)
_________________
Das is das ...
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2010-12-09, 19:17   

archeolog napisał/a:
Jak ciężko chodzi to odepnij wybieraki i sprawdzi jak chodzi spod maski jak lekko to wiesz co trzeba przesmarować ;)


Jak jest cieply to biegi wchodza lekko aby jak jest zimny to biegi starsznie ciezko wchodza.
I nieraz 2 ciezko wchodzi tak jaky ja cos blokowalo bo czuc takie prezenie i pare rezy trzeba stuknac i wchodzi lekko pozniej a czasami tak sie zacina
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2010-12-09, 21:25   

Ja u Siebie miałem podobnie ciężko chodziły biegi a ustawianie ich na wybieraku nic nie pomogło,po jakimś czasie okazało się że tłoczek który jest za pedałem sprzęgła bo mam u siebie hydrauliczne sprzęgło po prostu nie odbijał do końca i był wduszony do połowy gdy podniosłem pedał sprzęgła i ruszyłem tłoczkiem skończyły się problemy z ciężko chodzącymi biegami:)więc proponuje sprawdzić ten tłoczek jak masz sprzęgło hydrauliczne albo tak jak napisał:
Aeternus napisał/a:
przede wszystkim dolalbym plynu do skrzyni
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2011-08-16, 23:05   

wiec i u mnie cos niedobrego sie dzieje - od jakiegoos czasu skrzynia strasznie ciezko chodzi a przy przełaczaniu na 5tke wogle trzeba wysiłku i odbijac sama nie chce - przedwczoraja na trasie troszke sie wkurzyłem szarpnołem i została tylko 3ka i 4ka i to to trzeba było szukac po calej kabinie ale jakos dojechałem :P okazało sie ze urwał sie plastik od malego drazka pod maska - koszt naprawy 8zł ale co - nic to nie pomogło - co prawda biegi sa ale dalej opornie wszystko chodzi nie mowiac o 5tce... wszystko co tylko sie dało przesmarowalem.... - jutro chyba pora na sprawdzenie oleju
Jak by ktos mial jakies pomysły to by posłuchał i poprosil bym jeszcze o fotki korków do skrzyni bo ja mam w nawyku odkrecanie nie tego co trzeba ;) widzialem je gdzies na forum ale znalezc nie moge
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2011-08-17, 18:11   

up ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-02, 21:38   

Panowie mam taki problem od pewnego czasu biegi strasznie opornie wchodzą (trzeba się zaprzeć o fotel żeby włożyć bieg a czasami 2 rękami trzeba, wybierak wymieniłem i było troszke lepiej ale to nie tak jak powinno być... Czasami zazgrzyta a sprzęgło bierze od samego dołu (dosłownie)... Co mam teraz zrobić.?
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-02-02, 22:01   

Nie przesadzasz z tym zapieraniem i dwoma rękami? Tam nie ma nic skomplikowanego. Wybierak który wymieniłeś? W środku czy przy skrzyni? Na postoju też tak ciężko chodzą? Co do sprzęgła odpowietrz wysprzęglik, sprawdź pompkę wysprzęglika przy pedałach, jak nic nie pomoże to wyjmij wysprzęglik, będziesz miał tam pręt około 8cm długi, dorób podobny tylko dłuższy z 1-2cm.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-02, 22:48   

tom cio ten w skrzyni, a jak na skrzyzowniu zamiast 1 wkłada sie 3 to tą jedynke trzeba jakoś włożyć, ale czasami jak już raz dobrze wejdzie to pozniej przez jakiś czas znów jest ok, a to że musze się zapierać dwoma rękami to dziś jakoś się pogorszyło, możesz mi podpowiedzieć jak się odpowietrza sprzęgło w tych Ventach..?
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-02-02, 23:03   

A regulowałeś wybierak po wymianie? Odpowietrza się tak samo jak hamulce.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-02, 23:13   

Tak regulowałęm, no ja wiem że tak jak hamulce tylko gdzie jest odpowietrznik od sprzęgła.? A zapomniałem dodać że np jak jadę 5 i wrzuce luz to gałka nie wraca na środek tylko zostaje ..Przy 5''
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-02-03, 08:01   

tom cio, w jaki sposób to się odpowietrza? nigdy tego nie robiłem a mam zamiar w niedalekiej przyszłości, tzn mam zamiar wymienić wszystko co mogę jeśli chodzi o elementy mechanizmy zmiany biegów, wiec pewnie po tym jakieś odpowietrzanie i ustawianie mnie czeka ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-03, 09:33   

Można też się zastanowić jaki przebieg i kiedy był wymieniany olej
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-03, 12:15   

Hitchhiker ale jak samochód stoi to biegi dobrze wchodza ale jak go tylko odpale to juz tragedia, no i jeszcze to zgrzytanie
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-03, 13:23   

tom cio sprzęgło pdpowietrzyłęm i Pomogło dziękuje Panu za pomoc... :poklon:

P.S a sprzegło odpowietrza się we 2 a robi się to tak że jaedna osoba pompuje sprzegłem, pożniej go trzyma w podłodze a 2 osoba odkręca odpowietrznik (znajduje się on przy wybieraku w skrzyni) Można i samemu go odpowietrzyć ( ja tak odpowietrzałem hamulce w vectrze) a robi się to tak że kupuje się przewód 6 tak z 5 metry (do odpowietrzania sprzęgła wystraczy kawałek) filterek paliwa, jedną końcówke przewodu zakładamy na odpowietrznik a druga końcówka trafia do zbiorniczka z płynem hamulcowym, odkręcamy odpowietrznik i pompujemy (pedałem hamulca lub sprzegła) do momentu gdy w przewodzie będzie płyn bez bombelków powietrza, zakręcamy odpowietrznik i Gotowe... :hejka:
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 9