Wysłany: 2010-12-01, 20:45 Skrzynia biegów, biegi ciężko wchodzą
Witam mam taki problem. Przy uruchomionym silniku ciężko wchodzi bieg 1,2 i czasami 3. 4 i 5 wchodzą bez problemów. Problem nie występuje zawsze, przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu, podczas jazdy jest różnie, czasami wszystko działa dobrze, czasami trzeba mocno pchnąć żeby bieg wskoczył, a po chwili znowu wszystko dobrze. Czasami przy zmianie biegów potrafi coś zgrzytnąć na niższych biegach (szczególnie 1 i 2) ale rzadko. Co to może być?
Witam.Mam ten sam problem.Kiedys czytalem,ze od biegow sa dwie linki. Jedna odpowiada za poruszanie sie wybieraka w poziomie a druga w pionie(czyli biegow) i trzeba ja wyregolowac. Dodam,ze olej w skrzyni u mnie jest. Ja za to juz sie nie bralem bo przyzwyczailem sie do tego. Pamietam,ze gdzies opisywalem ten problem i ktos mi tak napisal(to nie jest moje zdanie),wiec jesli zle Ci pisze to niech ktos mnie poprawi.
je tez mam podobny problem ze skrzynia. Tylko ze u mnie gdy jest zimny wsteczy nie chce wejsc tylko zgrzyta. I zaden inny bieg tez nie chce wejsc ale one juz nie zgrzytaja. I Gy zawsze rano cofam do tylu zawsze wlaczam na poczatku 3 i samochod mimo po nacisniecu sprzegla jedzie kawalek ale jak sie tak juz bujnie to wsteczny wchodzi elegancko dobrze.
i co to moze byc za przyczyna
ja jeszcze w swoim nie zmienialem odkad go mam. A podejrzewam ze pewnie ostatni raz to mu w Niemczech zmienili. Czyli jak wyjechal z Fabryki bo od 1995 roku albo 1997 roku. Jest juz w Polsce.
A Olej to trzeba dolac ta sruba co jest za kolem na klucz imbusowy??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-02, 20:33
Krzysiek9042 napisał/a:
A Olej to trzeba dolac ta sruba co jest za kolem na klucz imbusowy??
To jest śruba przelewowa....gdy ją popuścisz i wycieka z niej dobry olej to jest ok...jeśli nic nie cieknie lub cieknie czarna smoła to na gwałt do wymiany. No i tędy wlewasz świeży olej.
mario7911 napisał/a:
a kiedy zmienialiście olej w skrzyni biegów?
Mam 270 tys przebiegu ...sprawdzałem przy ok 200 tys przebiegu....w tedy olej był swiezy i z tego co mi mechanik powiedział oryginał nie mógł byc w takm stanie czyli ktoś go już wczesniej wymienił.....teraz tez dobrze wyglada ale planuję go wymienić przed 300 tys km.
Dodam ze u mnie ze skrzynią jest wszystko git...jedynie co robię to smaruję raz na kilka miesięcy mechanizm zmiany biegów i od razu czuję poprawę....po prostu pewne gumowe końcówki lepiej się ślizgają.
Jak ciężko chodzi to odepnij wybieraki i sprawdzi jak chodzi spod maski jak lekko to wiesz co trzeba przesmarować
Jak jest cieply to biegi wchodza lekko aby jak jest zimny to biegi starsznie ciezko wchodza.
I nieraz 2 ciezko wchodzi tak jaky ja cos blokowalo bo czuc takie prezenie i pare rezy trzeba stuknac i wchodzi lekko pozniej a czasami tak sie zacina
Ja u Siebie miałem podobnie ciężko chodziły biegi a ustawianie ich na wybieraku nic nie pomogło,po jakimś czasie okazało się że tłoczek który jest za pedałem sprzęgła bo mam u siebie hydrauliczne sprzęgło po prostu nie odbijał do końca i był wduszony do połowy gdy podniosłem pedał sprzęgła i ruszyłem tłoczkiem skończyły się problemy z ciężko chodzącymi biegami:)więc proponuje sprawdzić ten tłoczek jak masz sprzęgło hydrauliczne albo tak jak napisał:
wiec i u mnie cos niedobrego sie dzieje - od jakiegoos czasu skrzynia strasznie ciezko chodzi a przy przełaczaniu na 5tke wogle trzeba wysiłku i odbijac sama nie chce - przedwczoraja na trasie troszke sie wkurzyłem szarpnołem i została tylko 3ka i 4ka i to to trzeba było szukac po calej kabinie ale jakos dojechałem okazało sie ze urwał sie plastik od malego drazka pod maska - koszt naprawy 8zł ale co - nic to nie pomogło - co prawda biegi sa ale dalej opornie wszystko chodzi nie mowiac o 5tce... wszystko co tylko sie dało przesmarowalem.... - jutro chyba pora na sprawdzenie oleju
Jak by ktos mial jakies pomysły to by posłuchał i poprosil bym jeszcze o fotki korków do skrzyni bo ja mam w nawyku odkrecanie nie tego co trzeba widzialem je gdzies na forum ale znalezc nie moge
Panowie mam taki problem od pewnego czasu biegi strasznie opornie wchodzą (trzeba się zaprzeć o fotel żeby włożyć bieg a czasami 2 rękami trzeba, wybierak wymieniłem i było troszke lepiej ale to nie tak jak powinno być... Czasami zazgrzyta a sprzęgło bierze od samego dołu (dosłownie)... Co mam teraz zrobić.?
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Nie przesadzasz z tym zapieraniem i dwoma rękami? Tam nie ma nic skomplikowanego. Wybierak który wymieniłeś? W środku czy przy skrzyni? Na postoju też tak ciężko chodzą? Co do sprzęgła odpowietrz wysprzęglik, sprawdź pompkę wysprzęglika przy pedałach, jak nic nie pomoże to wyjmij wysprzęglik, będziesz miał tam pręt około 8cm długi, dorób podobny tylko dłuższy z 1-2cm.
tom cio ten w skrzyni, a jak na skrzyzowniu zamiast 1 wkłada sie 3 to tą jedynke trzeba jakoś włożyć, ale czasami jak już raz dobrze wejdzie to pozniej przez jakiś czas znów jest ok, a to że musze się zapierać dwoma rękami to dziś jakoś się pogorszyło, możesz mi podpowiedzieć jak się odpowietrza sprzęgło w tych Ventach..?
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Tak regulowałęm, no ja wiem że tak jak hamulce tylko gdzie jest odpowietrznik od sprzęgła.? A zapomniałem dodać że np jak jadę 5 i wrzuce luz to gałka nie wraca na środek tylko zostaje ..Przy 5''
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
tom cio, w jaki sposób to się odpowietrza? nigdy tego nie robiłem a mam zamiar w niedalekiej przyszłości, tzn mam zamiar wymienić wszystko co mogę jeśli chodzi o elementy mechanizmy zmiany biegów, wiec pewnie po tym jakieś odpowietrzanie i ustawianie mnie czeka ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
tom cio sprzęgło pdpowietrzyłęm i Pomogło dziękuje Panu za pomoc...
P.S a sprzegło odpowietrza się we 2 a robi się to tak że jaedna osoba pompuje sprzegłem, pożniej go trzyma w podłodze a 2 osoba odkręca odpowietrznik (znajduje się on przy wybieraku w skrzyni) Można i samemu go odpowietrzyć ( ja tak odpowietrzałem hamulce w vectrze) a robi się to tak że kupuje się przewód 6 tak z 5 metry (do odpowietrzania sprzęgła wystraczy kawałek) filterek paliwa, jedną końcówke przewodu zakładamy na odpowietrznik a druga końcówka trafia do zbiorniczka z płynem hamulcowym, odkręcamy odpowietrznik i pompujemy (pedałem hamulca lub sprzegła) do momentu gdy w przewodzie będzie płyn bez bombelków powietrza, zakręcamy odpowietrznik i Gotowe...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum