Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dymi i nierówno pracuje tylko na zimnym przez ok 15sec.
Autor Wiadomość
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 18:49   Dymi i nierówno pracuje tylko na zimnym przez ok 15sec.

Witam. Jestem Paweł z okolic Lidzbarka Warmińskiego. Jestem świeżym posiadaczem Ventylatora od niespełna miesiaca i mianowicie mam problem od samego zakupu auta.
Vento 1995r 1.9Tdi 90ps 1Z przebieg licznikowy 306tyś
Otórz dzieje się tak ,że rano przy rozruchu (tylko gdy zimny) auto odpala bez problemu za 2-3 obtorem i po chwili zaczyna dymić na biało-siwo, ewidentnie jest to niespalone paliwo, i silnik nierówno pracuje aż przygasa po ok 15sekundach wszytko wraca do normy silnik ładnie i równo pracuje. Potem mozna go gasić i odpalać od ,,strzału".
Podmieniałem, wymieniałem chwyba wszystko co mogło być odpowiedzialne za taka prace silnika lecz nic nie pomogło i przychodzi mi do głowy tylko to ,że któraś korba jest zgięta :/ .

A teraz napisze co w silniku robiłem aby wyeliminować to dymienie:
-świece sprawne, prąd dochodzi, fizycznie grzeja 9sec
-filtry zmienione
-zamontowany zawór zwrotny paliwa zaraz za filtrem, brak jakiego kolwiek powietrza w przewodach (wcześniej i tak go nie było)
-przelewówki zmienione
-rozrząd sprawdzony i wymieniony (był ustawiony idealnie)
-wymienione popychacze zaworów
-katalizator wydłubany (był wspawany zamiennik z jakaś watą ale i tak jest już swobodny przelot)
-kolektor ssacy wyczyszczony (był mocno zaklejony, zapewne kanały w głowicy też nie są za ładne chociaż ile mogłem to z nich wydłubałem tego nagaru)
-EGR zaślepiony
-pompa ustawiona wzorowo ,wszystkie dawki, katy zapłonu książkowo. Brak jakiego kolwiek przestawiania się zapłonu
-sprawdzone koła rozrządu nie maja ściętych klinów
-czujnik temperatury wymieniony i po jego odpięciu rozruch bez zmian (może i mocniej nawet dymi wtedy)
-sprężanie sprawdziłem na szybkiego na 3 pierwszych cylindrach za zimno to nadmuchał lekko 30barów
-wtryski sprawdzone na zwykłej ręcznej maszynie , rozpylaja bardzo ładnie i przy odpowiednim ciśnieniu (koncówki wygladały jak nowe nawet nie okopcone i nr było widać na nich)

Chyba wypisałem wszystko co do tej pory sprawdziłem. Dziś zamontowałem inne wtryski ,żeby dla świętego spokoju mieć pewność że to nie one ale dopiero rano sprawdze efekt.
Nie mam pojęcia co to może być?
Pompa jaby była słaba objawy by były inne ...chociaż... :/ sam już nie wiem
Z takimi przypadkami spotkałem się tylko przy silniku 2.0 HDi gdzie remont nie pomógł a pomogła wymiana silnika (słupka), jak i 2 razy w silniku 1.9 TDi AJM na pompkach (zreszta te silniki to wogóle tragedia). Ale nigdy w zwykłym TDI!
Koledzy POMOCY!
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-03-08, 18:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-03-08, 19:03   

Wujas miał podobnie tylko na średnich i wyższych obrotach i po wymianie przepływomierza problem ustąpił. Nie mam pojęcia co miała do tego przepływka ale załatw jakąś na podmiankę to nie dużo roboty.
Z pompy nie cieknie paliwo? Szczelna?

Zastosuj się do regulaminu.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 19:10   

Pompa szczelna nic z niej nie cieknie.
Z przepływką żaden problem jak rano żle zapali to podmienie.
Ps. Co z regulaminem ? :(
_________________
1z+ .Stage 1: 130Hp 309Nm :) . Stage 2: 147Hp 370Nm. Stage 3: 185Hp 457Nm
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-08, 19:15   

Pod kompa podłączałeś?
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-08, 19:18   

PawełM napisał/a:
Ps. Co z regulaminem ?



Przywitaj się w odpowiednim temacie.
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 19:20   

Tak podłaczany był. Nawet gośc VAG-iem sprawdzał i według niego dawki itp. sa ok. A gość kumaty bo sie zna na tym robi wirusy itp.
Przychodzi mi na myśl jeszcze żeby zmniejszyć mu dawke startowa i wtedy zobaczyć jak zapali.

No już już przywitałem się :)
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-03-08, 19:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 19:53   

Jutro jeszcze sprawdze na zmnym silniku cisnienie oleju. Na ciepłym nie występuje podwieszanie zaworów ani nic z tych rzeczy lecz sprawdzić nie zaszkodzi :/
_________________
1z+ .Stage 1: 130Hp 309Nm :) . Stage 2: 147Hp 370Nm. Stage 3: 185Hp 457Nm
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-08, 20:59   

sprawdz ladowanie alternatora w pierwszych minutach pracy czyli z rana gdy zimy
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2015-03-08, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 21:04   

Z moim tym ładowaniem mam problem tak jak z rozruchem gdy tylko silnik jest zimny.
Odpalam i od razu świeci kontrolka od ładowania po przegazówkach jedynie przygasa i nic więcej (nie ma opcji żeby się wzbudził) . Dopiero jak zgasze i odpale ponownie to zaczyna ładować. Alternator nowe łożyska,kółko ze sprzęgłem, pierścienie ślizgowe + szczotki, podstawiony drugi regulator napięcia i dalej to samo. Jak się wzbudzi za drugim razem ładuje elegancko ponad 14V pod obciążeniem.
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-03-08, 21:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-08, 21:07   

masy posprawdzane i przeczyszczone i masz odpowiedz dlaczego tak pali jak zimny jak altek zacznie poprawnie ladowac to z rozruchem nie bedzie problemu a jak ma sie rozrusznik??go sprawdz i przeczysc zasilanie i masy
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2015-03-08, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 21:13   

Przewody przeczyszczone, rozrusznik kręci prawidłowo aku też (77AH). Rozrusznik mam zamiar właśnie wymontować i sprawdzić ale ciagły brak czasu i dodatkowo auto potrzebne na dojazdy do pracy. W tym tygodniu napewno go wyciagne (ewentualnie naprawie) i przełoże z drugiego auta (VW B4 1.9 TD) nowy aku i zobacze jak będzie palił ale to i tak nie ma takiego wpływu bo i teraz kręci energicznie
_________________
1z+ .Stage 1: 130Hp 309Nm :) . Stage 2: 147Hp 370Nm. Stage 3: 185Hp 457Nm
 
 
Wydym 
Vento to ja!
wściekły lopez:)


Silnik: w komorze
Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 2784
Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2015-03-08, 21:13   

Zawór w pompie? mam tak u znajomego w Volvie v 40 1,9 ma walnięty zawór na pompie i ma identycznie...jak rano się go odpalało to chmura za nim i po czasie wszystko ok....sprawdzałem wszystko korby itp aż w końcu przełożyliśmy pompę od innego i było ok,..Jemu jakoś zbytnio to już nie przeszkadza bo się już przyzwyczaił hehe :diabełek: :diabełek: :diabełek:
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 21:14   

hotdriver napisał/a:
masy posprawdzane i przeczyszczone i masz odpowiedz dlaczego tak pali jak zimny jak altek zacznie poprawnie ladowac to z rozruchem nie bedzie problemu a jak ma sie rozrusznik??go sprawdz i przeczysc zasilanie i masy

myślisz ,że to przez brak ładowania zaraz po rozruchu Ventyl kopci i nierówno pracuje?

Wydym napisał/a:
Zawór w pompie? mam tak u znajomego w Volvie v 40 1,9 ma walnięty zawór na pompie i ma identycznie...jak rano się go odpalało to chmura za nim i po czasie wszystko ok....sprawdzałem wszystko korby itp aż w końcu przełożyliśmy pompę od innego i było ok,..Jemu jakoś zbytnio to już nie przeszkadza bo się już przyzwyczaił hehe :diabełek: :diabełek: :diabełek:

Chodzi Ci o zawór gaszenia?
Ostatnio zmieniony przez muchomorek165 2015-03-12, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-08, 21:18   

krekic moze i kreci ale wlasnie w 1z jezeli cos jest nie tak z zasilaniem sa wlasnie takie objawy slabego odpalenia i nie rownej pracy poprostu ktorys z czujnikow dostaje za male napiecie lub komputer i to wlasnie sie objawia takim czyms jak masz, juz nie raz bylo ze alternator ladowal niby wszystko ok a po wymianie alternatora jak rekom odjol, a regulator regulatorowi nie rowny najlepiej jakbys mial gdzies ori alternator nie regenerowany i wsadzil na probe i zobaczyl co sie stanie
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-08, 21:24   

hotdriver napisał/a:
krekic moze i kreci ale wlasnie w 1z jezeli cos jest nie tak z zasilaniem sa wlasnie takie objawy slabego odpalenia i nie rownej pracy poprostu ktorys z czujnikow dostaje za male napiecie lub komputer i to wlasnie sie objawia takim czyms jak masz, juz nie raz bylo ze alternator ladowal niby wszystko ok a po wymianie alternatora jak rekom odjol, a regulator regulatorowi nie rowny najlepiej jakbys mial gdzies ori alternator nie regenerowany i wsadzil na probe i zobaczyl co sie stanie

Również myślałem o tym samy co ty ,że brak ładowania powoduje wariowanie elektroniki ale nie byłem przekonany że aż do tego stopnia. (instalacja jest na 12V to i nawet po rozruchu aku utrzymuje te 12V bez ładowania) Myślałem nad taka teoria ,że podczas zimnego rozruchu jest duży spadek napięcia co zakłuca działanie elektroniki dlatego sie nie wzbudza altek. Więc tak jutro, ewentualnie po jutrze wyciagam rozrusznik do sprawdzenia + załatwiam drugi altek i zobacze czy coś pomoże, bądzmy dobrej myśli :)
Lecz dalsze sugestie mile widziane :)
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-03-08, 21:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wydym 
Vento to ja!
wściekły lopez:)


Silnik: w komorze
Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 2784
Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2015-03-09, 07:56   

w tamtym przypadku zwrotny(zakładane były zwrotne na wężach ale tutaj szwankuje ten główny i pewnie przez niego jest za słabe ciśnienie na początku)..nie mówię że u ciebie to też jest...
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-09, 21:55   

Więc tak: poranne odpalenie bez zmian na drugich wtryskach, również zakopcił.
Dodatkowo nie załaczyło się grzanie świec przez wymieniopny czujnik temperatury na Swag (niebieski), dziś spowrotem wróciłem do orginału.
I dodatkowo został sprawdzony mój alternator i jest uszkodzony! prawdopodobnie zestaw prostowniczy ale założyłem już drugi sprawny i zobaczę efekt odpalenia na sprawnym alternatorze.

Problem raczej rozwiązany, dziś ventylek odpalił bez kopcenia. Hotdrive- miałeś racje, wymiana alternatora pomogła! Jesteś wielki nigdy bym nie pomyślał ,że to będzie miało wpływ na poranne kopcenie. Dla upewnienia zobacze jeszcze jak odpali jutro i dam znać ale myślę ,że już będzie cały czas ok.


Potwierdzam! problem porannego dymienia ustąpił po wymianie alternatora. :)
Ostatnio zmieniony przez muchomorek165 2015-03-12, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-12, 17:12   

Cieszę się ze mogłem pomóc 😀
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10