Wysłany: 2015-02-20, 20:48 3 bieg, szarpniecie i dym
Panowie, jadę dzisiaj, przyspieszam i na 3 biegu w połowie między 2000 a 3000 obr. szarpnęło mną a w lusterku poszedł dym, zmniejszyłem obr do 2000, znowu gaz i to samo, na wyższych biegach normalnie, przekrecilem go na 3 i 4 biegu do 4000 obr. i już po ponownym manewrze już nic się nie działo. Wiecie co tam mogło zajść? Ktoś się spotkał z czymś takim?
Dziś spotkała mnie niemiła sytuacja. Wyjeżdżam z pracy (Ventyl wcześniej odpalony aby się nagrzał, złapał 70C ) i ogień przez miasto na 2 biegu przeciągnęłem grubo ponad 4000rpm rzucił chmurę czarnego dymu osłabł i dalej było ok. Dojechałem do domu sprawdzam turbine diagnoza- puściło uszczelnienie turbiny
Postaraj się sprawdzić turbinę. U mnie wirnik w pewnym momencie o coś obciera (albo dzwoni) i dodatkowo na wirniku od strony ssacej wirnik jest okopcony na czarno
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-03-24, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Ale dla świętego spokoju sprawdź tą turbine. Ja mam teraz dylemat jaką turbine zamontować bo latam już na wirusie + wtryski Volvo 2.5Tdi i konieczne jest mocniejsze turbo tylko jakie? :/
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-03-24, 23:24
PawełM napisał/a:
Ja mam teraz dylemat jaką turbine zamontować bo latam już na wirusie + wtryski Volvo 2.5Tdi i konieczne jest mocniejsze turbo tylko jakie? :/
To zależy w jakie moce celujesz . Na ok. 200KM wystarczy GTB17 albo BRD, ale wtryski minimum 0.230 i pompa 11mm.
Oczywiście obowiązkowo EGR out, wydajniejszy dolot + FMIC.
Ja mam teraz dylemat jaką turbine zamontować bo latam już na wirusie + wtryski Volvo 2.5Tdi i konieczne jest mocniejsze turbo tylko jakie? :/
To zależy w jakie moce celujesz . Na ok. 200KM wystarczy GTB17 albo BRD, ale wtryski minimum 0.230 i pompa 11mm.
Oczywiście obowiązkowo EGR out, wydajniejszy dolot + FMIC.
Normalne,że taki setup obowiazkowy ale narazie chciałbym do tego co mam dołożyć turbo od 1.9 TDI 130km AWX (to chyba te pierwsze co napisałeś) tylko teraz zostaje problem sterowania tego turbo i muszę pokusić się o sterownik od 110
Problem który opisywałem w pierwszym poście był tylko początkiem, w sumie jak go dopiero co kupiłem to już poszarpywał ale obwiniałem to zawór N75 gdyż wcześniej łapał też notlaufa więc podciągałem to pod problemy z ciśnieniem, teraz N75 jest nowy, notlaufa nie łapie ale szarpać dalej poszarpuje. Wracając do tematu, od jakiegoś czasu zaczęło dosyć często poszarpywać, nawet na mniejszych biegach. Nie często ale i nie rzadko - coś pomiędzy. Jak przejechałem się trasą 180 to na jakiś czas ustało ale później samo miasto i problem powraca mimo, że 3k obr. są na porządku dziennym gdy już się zagrzeje. Pierwsze co idzie pod młotek to zaślepienie EGR i czyszczenie kolektora + głowicy z tego osadu. Tu moje pytanie jak te gary w głowicy pozamykać po kolei żebym mógł bezpiecznie wyczyścić głowicę tak żeby nic nie dostało się do środka?
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2015-06-10, 22:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum