Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
3 bieg, szarpniecie i dym
Autor Wiadomość
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-02-20, 20:48   3 bieg, szarpniecie i dym

Panowie, jadę dzisiaj, przyspieszam i na 3 biegu w połowie między 2000 a 3000 obr. szarpnęło mną a w lusterku poszedł dym, zmniejszyłem obr do 2000, znowu gaz i to samo, na wyższych biegach normalnie, przekrecilem go na 3 i 4 biegu do 4000 obr. i już po ponownym manewrze już nic się nie działo. Wiecie co tam mogło zajść? Ktoś się spotkał z czymś takim?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-02-20, 22:42   

bo diesla trzeba raz na jakis czas przepalic i tego problemu nie ma :]
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-02-21, 02:43   

Właśnie chodzi o to, że jest przepalany i to dosyć często, nie jeżdżę jak emeryt, dlatego mnie to zastanawia ..
 
 
kubamajster 
Ventofan
Diesel musi dymić !



Silnik: AAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 110
Skąd: DSR
Wysłany: 2015-03-15, 14:23   

Katalizator jeszcze masz ?
_________________
Był:Golf II 1.8 Lpg, 126p elx :D , Audi 80 b3 1.8S Lpg, CC900
Byłe Vento http://ifotos.pl/zobacz/IMAG0281j_nxxpwrs.jpg
Obecny Golf mk3 http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17140
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-15, 18:45   

Niee ;)
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-24, 21:44   

Dziś spotkała mnie niemiła sytuacja. Wyjeżdżam z pracy (Ventyl wcześniej odpalony aby się nagrzał, złapał 70C ) i ogień przez miasto na 2 biegu przeciągnęłem grubo ponad 4000rpm rzucił chmurę czarnego dymu osłabł i dalej było ok. Dojechałem do domu sprawdzam turbine diagnoza- puściło uszczelnienie turbiny :(
Postaraj się sprawdzić turbinę. U mnie wirnik w pewnym momencie o coś obciera (albo dzwoni) i dodatkowo na wirniku od strony ssacej wirnik jest okopcony na czarno
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-03-24, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-24, 22:09   

Mam o nie całe 40 zaniżona wartość kąta wtrysku więc na razie wszystko zwalam na to :P
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-24, 22:43   

Ale dla świętego spokoju sprawdź tą turbine. Ja mam teraz dylemat jaką turbine zamontować bo latam już na wirusie + wtryski Volvo 2.5Tdi i konieczne jest mocniejsze turbo tylko jakie? :/
_________________
1z+ .Stage 1: 130Hp 309Nm :) . Stage 2: 147Hp 370Nm. Stage 3: 185Hp 457Nm
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2015-03-24, 23:24   

PawełM napisał/a:
Ja mam teraz dylemat jaką turbine zamontować bo latam już na wirusie + wtryski Volvo 2.5Tdi i konieczne jest mocniejsze turbo tylko jakie? :/

To zależy w jakie moce celujesz :D . Na ok. 200KM wystarczy GTB17 albo BRD, ale wtryski minimum 0.230 i pompa 11mm.
Oczywiście obowiązkowo EGR out, wydajniejszy dolot + FMIC.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-25, 18:50   

Aezmo napisał/a:
PawełM napisał/a:
Ja mam teraz dylemat jaką turbine zamontować bo latam już na wirusie + wtryski Volvo 2.5Tdi i konieczne jest mocniejsze turbo tylko jakie? :/

To zależy w jakie moce celujesz :D . Na ok. 200KM wystarczy GTB17 albo BRD, ale wtryski minimum 0.230 i pompa 11mm.
Oczywiście obowiązkowo EGR out, wydajniejszy dolot + FMIC.

Normalne,że taki setup obowiazkowy ale narazie chciałbym do tego co mam dołożyć turbo od 1.9 TDI 130km AWX (to chyba te pierwsze co napisałeś) tylko teraz zostaje problem sterowania tego turbo i muszę pokusić się o sterownik od 110 :)
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2015-03-25, 19:18   

PawełM napisał/a:
(to chyba te pierwsze co napisałeś) tylko teraz zostaje problem sterowania tego turbo i muszę pokusić się o sterownik od 110 :)

Poza kompem potrzebujesz też m.in. N75 z AFNa, zaworka kierunkowego/zwrotnego, dwóch trójników podciśnienia oraz downpipe(początek wydechu).

GT1749V = AVB, BKE i pochodne
GT1749VA = AWX, ASZ, AVF i pochodne
GT1749VB = ARL
GTB1756VK to suszara z 2.7TDI.

Ale turbiny serii GTB są sterowanie nie podciśnieniem a elektronicznie, więc dochodzi kolejny wydatek, ale warto.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
Ostatnio zmieniony przez Aezmo 2015-03-25, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-06-10, 22:57   

Problem który opisywałem w pierwszym poście był tylko początkiem, w sumie jak go dopiero co kupiłem to już poszarpywał ale obwiniałem to zawór N75 gdyż wcześniej łapał też notlaufa więc podciągałem to pod problemy z ciśnieniem, teraz N75 jest nowy, notlaufa nie łapie ale szarpać dalej poszarpuje. Wracając do tematu, od jakiegoś czasu zaczęło dosyć często poszarpywać, nawet na mniejszych biegach. Nie często ale i nie rzadko - coś pomiędzy. Jak przejechałem się trasą 180 to na jakiś czas ustało ale później samo miasto i problem powraca mimo, że 3k obr. są na porządku dziennym gdy już się zagrzeje. Pierwsze co idzie pod młotek to zaślepienie EGR i czyszczenie kolektora + głowicy z tego osadu. Tu moje pytanie jak te gary w głowicy pozamykać po kolei żebym mógł bezpiecznie wyczyścić głowicę tak żeby nic nie dostało się do środka?
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2015-06-10, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8