Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 13:19
Olej w przewodach zaworu N75
Autor Wiadomość
osama 
Autostopowicz


Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 5
Skąd: z kompa ;)
Wysłany: 2007-12-03, 10:57   Olej w przewodach zaworu N75

Witam,
swego czasu w moim TDI mialem powszechny problem spadku mocy przy 120 km/h. Pomogla regeneracja N75, przez kilka miesiecy zero problemow. Ostatnio ten sam problem powrocil. Diagnoza (zwykla, nie dynamiczna) na VAG nie pokazala bledow. Jeszcze raz sprawdzalem N75, laczac dochodzace do niego przewody (czerwony i niebieski) - wtedy wszystko dziala ok, auto prawidlowo przyspiesza. Zauwazylem jednak, ze w przewodach osadza sie olej, ktory wydobywa sie rowniez z samego zaworu. Co ciekawe od ok. 3 m-cy nie zauwazam zadnego spadku poziomu oleju, wiec musi on byc minimalny.
Moje pytanie jest nastepujace - ktore czesci musze sprawdzic, aby wyeliminowac dostawanie sie oleju do przewodow powietrza? Oczywiscie licze sie z regeneracja turbiny, ale chcialbym najpierw upewnic sie, ze wszystko inne dziala prawidlowo. Filtr powietrza niedawno wymieniony i czysty. Byc moze mieliscie juz doswiadczenie w podobnej sytuacji.
Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki. Pozdrawiam.
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-03, 22:28   

Najprawdopodobniej turbinka troche przepuszcza ale skoro moc nie spadla ubytkow oleju tez nie zauwazasz to ja bym sie tym nie przejmowal.
Napisales ze zregenerowales N-75?? A w jaki sposob?? JA wymienilem na nowy i jest oki.

aaaaaa N-75 mozesz tez sprawdzic przez podanie napiecia na niego i sprawdzenie czy "pyka"
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
osama 
Autostopowicz


Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 5
Skąd: z kompa ;)
Wysłany: 2007-12-04, 07:26   

Wlasnie ponowny spadek mocy przy 120 km/h mialem na mysli piszac, ze problem powrocil. Inaczej wcale bym sie nie zabieral za szukanie przyczyn ;)
Co do regeneracji N75, to w tej chwili nie pamietam na jakiej stronie znalazlem opis. Generalnie chodzilo o to, zeby "odlamac" gorna czesc zaworu, dokladnie go wyczyscic i przedmuchac w srodku sprezonym powietrzem. Potem skleilem ze soba obie polowki jakas "kropelka" i przez 3 m-ce smigal jak zloto.
Zastanowilo mnie tylko wczoraj, dlaczego na dole zaworu widac ze osadza sie tam olej. Byc moze klej zaczal przepuszczac i z powodu nieszczelnosci nastepuje niedoladowanie?
Bede musial sprobowac jeszcze raz przywrocic zawor do dzialania, a jesli problem zniknie wtedy wymienie na nowy.
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-08, 19:05   

Panowie tutaj osama napisał że polączył czerwony przewód z niebieskim i było ok a co zrobił z czarnym..? Myslałem żeby narazie kupić taki trójnik https://www.google.pl/sea...tml%3B300%3B200 i na razie pojezdził bym na tym do czasu aż zmienie zaworek...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-08, 20:01   

Czarny cza zaślepić. Przy połączeniu czerwonego z czarnym będzie boost na poziomie 0,7b. Przy sprawnym zaworku jest 0,95 chyba.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-08, 20:10   

To do połączenia czerwonego i niebieskiego musze kupić coś takiego a czarny zostawie przy zaworku.. https://www.google.pl/sea...tml%3B300%3B200
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-08, 22:51   

Czarnego nie zostawiaj przy zaworku tylko go zaślep bo będzie tam lewe powietrze brał. A do połączenia kawałeczek plastikowej/metalowej rurki i tyle po co tam trójnik?
W sumie to mógłbyś zdjąć np czerwony ze swojego króćca i do tego króćca założyć niebieski i tyle, po co bawić się w łączenie.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
Ostatnio zmieniony przez tom cio 2015-04-08, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-09, 00:14   

tomciu naprawde nie wiem jak mam się odwdzięczyć za pomoc... :poklon: :poklon: Wielkie dzięki za pomoc, jutro po eksperymentuje i dam znać, naprawde jeszcze raz wielkie dzięki... :]
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-09, 21:10   

No zrobiłem tak jak mówiłeś tzn czerwony przewód założyłem na króciec przewodu niebieskiego a czarny zaślepiłem... I sporo się poprawiło tzn samohód wcześniej na 4 biegu wkręcał się do 2tyś obrotów i tyle a teraz ciągnie do 3 tyś obrotów co prawda wolniej się zbiera ale to tak musi narazie być ( do puki nie kupie zaworka n75)... Czytałem też na forum Audi że wolniej się będzie zbierał bo turbina za miast dmuchać 0.8 bara bije 0.5 0.6 bara :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-04-09, 22:05   

Powyżej 3k już nie ciągnie ?
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-10, 00:17   

kowal323 nie no ciągnie, :) tylko jakoś nie mam zwyczaju tak pałować diesla do 4 tyś...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-04-10, 00:31   

Aaa wszystko jasne :P
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-10, 10:56   

Ale nie myśl sobie że jeżdze jak emeryt... CZASAMI tam się pająki z tłumnika przegoni... :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-04-10, 11:11   

Tak jak Tomaszex rozumiem, w tygodniu do 2500 obr, w weekendy do 3000 :D
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-10, 16:12   

Na trójce do 3.7 tyś dziś próbowałem.. :D
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-10, 17:09   

lukasz51195 napisał/a:
Na trójce do 3.7 tyś dziś próbowałem.. :D


Ooo kurna grubo lecisz :D Czyli na razie jest ok wszystko?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2015-04-10, 19:59   

dieslowi nic nie bedzie jak mu raz na jakis czas pociagniesz do 4 tys czy nawet 4200 , byle na czerwone nie wchodzic :) a do 3 tys to standard w moim 1.9 TD zeby jako to jechało :D
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-10, 21:50   

Tylko już powyżej 3,7 już strasznie się wolno zbierał... :) to mcio no narazie jest wszystko ok, jeszcze raz wielkię dzięki za pomoc :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 10