Wysłany: 2007-12-03, 10:57 Olej w przewodach zaworu N75
Witam,
swego czasu w moim TDI mialem powszechny problem spadku mocy przy 120 km/h. Pomogla regeneracja N75, przez kilka miesiecy zero problemow. Ostatnio ten sam problem powrocil. Diagnoza (zwykla, nie dynamiczna) na VAG nie pokazala bledow. Jeszcze raz sprawdzalem N75, laczac dochodzace do niego przewody (czerwony i niebieski) - wtedy wszystko dziala ok, auto prawidlowo przyspiesza. Zauwazylem jednak, ze w przewodach osadza sie olej, ktory wydobywa sie rowniez z samego zaworu. Co ciekawe od ok. 3 m-cy nie zauwazam zadnego spadku poziomu oleju, wiec musi on byc minimalny.
Moje pytanie jest nastepujace - ktore czesci musze sprawdzic, aby wyeliminowac dostawanie sie oleju do przewodow powietrza? Oczywiscie licze sie z regeneracja turbiny, ale chcialbym najpierw upewnic sie, ze wszystko inne dziala prawidlowo. Filtr powietrza niedawno wymieniony i czysty. Byc moze mieliscie juz doswiadczenie w podobnej sytuacji.
Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki. Pozdrawiam.
Najprawdopodobniej turbinka troche przepuszcza ale skoro moc nie spadla ubytkow oleju tez nie zauwazasz to ja bym sie tym nie przejmowal.
Napisales ze zregenerowales N-75?? A w jaki sposob?? JA wymienilem na nowy i jest oki.
aaaaaa N-75 mozesz tez sprawdzic przez podanie napiecia na niego i sprawdzenie czy "pyka"
Wlasnie ponowny spadek mocy przy 120 km/h mialem na mysli piszac, ze problem powrocil. Inaczej wcale bym sie nie zabieral za szukanie przyczyn
Co do regeneracji N75, to w tej chwili nie pamietam na jakiej stronie znalazlem opis. Generalnie chodzilo o to, zeby "odlamac" gorna czesc zaworu, dokladnie go wyczyscic i przedmuchac w srodku sprezonym powietrzem. Potem skleilem ze soba obie polowki jakas "kropelka" i przez 3 m-ce smigal jak zloto.
Zastanowilo mnie tylko wczoraj, dlaczego na dole zaworu widac ze osadza sie tam olej. Byc moze klej zaczal przepuszczac i z powodu nieszczelnosci nastepuje niedoladowanie?
Bede musial sprobowac jeszcze raz przywrocic zawor do dzialania, a jesli problem zniknie wtedy wymienie na nowy.
Panowie tutaj osama napisał że polączył czerwony przewód z niebieskim i było ok a co zrobił z czarnym..? Myslałem żeby narazie kupić taki trójnik https://www.google.pl/sea...tml%3B300%3B200 i na razie pojezdził bym na tym do czasu aż zmienie zaworek...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Czarnego nie zostawiaj przy zaworku tylko go zaślep bo będzie tam lewe powietrze brał. A do połączenia kawałeczek plastikowej/metalowej rurki i tyle po co tam trójnik?
W sumie to mógłbyś zdjąć np czerwony ze swojego króćca i do tego króćca założyć niebieski i tyle, po co bawić się w łączenie.
tomciu naprawde nie wiem jak mam się odwdzięczyć za pomoc... Wielkie dzięki za pomoc, jutro po eksperymentuje i dam znać, naprawde jeszcze raz wielkie dzięki...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
No zrobiłem tak jak mówiłeś tzn czerwony przewód założyłem na króciec przewodu niebieskiego a czarny zaślepiłem... I sporo się poprawiło tzn samohód wcześniej na 4 biegu wkręcał się do 2tyś obrotów i tyle a teraz ciągnie do 3 tyś obrotów co prawda wolniej się zbiera ale to tak musi narazie być ( do puki nie kupie zaworka n75)... Czytałem też na forum Audi że wolniej się będzie zbierał bo turbina za miast dmuchać 0.8 bara bije 0.5 0.6 bara
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
dieslowi nic nie bedzie jak mu raz na jakis czas pociagniesz do 4 tys czy nawet 4200 , byle na czerwone nie wchodzic a do 3 tys to standard w moim 1.9 TD zeby jako to jechało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum