Tak wiem z czym to się wiąże bo siedzę w temacie a jaki masz komputer 8 czy 16 bit , jak z turbo zmienna czy stała geometria?
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-27, 16:49
komp 16-bitowy, turbo na westgate. To dobrze jak sie w tym orientujesz. Mozesz mi podpowiedziec, co jeszcze ogarnac, zeby mocy bylo wystarczajaco...? Chcialbym dobic do 140, albo nawet 150, ale chyba jest to malo mozliwe. Czyz nie...? Oczywiscie, wiem ze da sie to zrobic, ale ja chce zeby to auto dalej bylo bezawryjne.
powiem tak komputer masz gites pod mapy (czyt. chip) wtryski masz dobre, wydech już zrobiłeś na przelot, teraz zimny dopływ powietrza i lepsze chłodzenie powietrza dolotowego FMIC nie za duży żeby turbo dało radę napompować, ale nie musisz tego robić koniecznie, ale może się gotować po dłuższej jeździe. Jak ktoś z głową zrobi chip to będzie 130-140 bez problemu.
Chyba że będziesz mierzył w więcej koni to do wymiany wtryski na 230, kolektor AWX, większe turbo i wymiana map sensora na 1,5 BAR'a, pompa paliwa 11, FMIC już koniecznie, wtedy to i 200 w zasięgu oczywiście zmiana hamulców by nie była złym pomysłem, kompletne sprzęgło od vr6 jak podpasuje, musiał byś poczytać na necie jeszcze, bo nie jestem pewien. Na koniec parę wskaźników co byś się orientował co się dzieje pod maską
Cennik:
Chip's ~ 800 - 2500 zł (renomowana firma)
Turbo ~ 1000 zł
Wtryski ~ różnie zależy od firmy kompletne 1000 - 1200 zł końcówki z 600zł
Pompa ~1000 zł
Map sensor - grosze w porównaniu do reszty.
FMIC - kompletny 1000 zł
Hamulce kompletne ~ 700zł
Sprzęglo kompletne np VALEO ~ 700 zł
Wskaźniki różnie do 350 zł.
Tak że na czysto wychodzi około 7000 tysi ale po cenie można zmieścić w połowie tej ceny, musiałbyś mieć po prostu dojścia do części. Ja u siebie będę robił to co zamieściłem Ci w pierwszej części "wykładu" i będę zadowolony. Teraz sam mam wtryski 0.205 i już pokazało mi 117 kucyków. Ale wydaje mi się że ktoś robił przede mną korekcję softu ale mogę być w błędzie. Mierzę w bezpieczne 135 -140 i to będzie jakby kres możliwości mojego silnika bo mam stałą geometrię i 8 bitowy komputer i trzeba wylutować sterownik i ogólnie dużo z tym zabawy.
Jeżeli masz trochę wiedzy i trochę się na tym zna ma się Vag-Com i kabel to można dużo sprawdzić i ustawić parę rzeczy jak np: dawkę paliwa i wiele wiele innych. Myślę ze pomogłem. Pozdro
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mateush 2013-06-27, 18:01, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2013-06-27, 22:34
Mateush, przesadziłeś z tym FMIC - kompletny 1000 zł mnie do paska wyniosło to góra 600zł.
Tak samo wskaźniki różnie do 350 zł zależy jakie kto chce bo są rózne i kosztują więcej niż podałeś
kolektor dolotowy od AWXa jak się dobrze poszuka to od 50 do 100zł
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-28, 00:39
jak juz bym miał robic 200+ w przyszlosci to zacząłbym sie zastanawiac czy nie pójsc po calosci i zrobic syncro a powiedzmy, zeby osiagnąć te 150 kunia to co jeszcze trzeba by było ogarnać...? Koleszka mi mowił, ze ja mam własnie pompe 11. Ale skad on to wyczytał, to nie wiem. A mapy by mi robili w Fabryce-Mocy. No i chciałbym jednak miec te 150 koni i z 300Nm.
Silnik: AFN+ Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Żuromin/Warszawa
Wysłany: 2013-06-28, 00:42
Mateush napisał/a:
[...]wymiana map sensora na 1,5 BAR'a[...]
Każdy sterownik 16 bitowy ma map sensor 250kPa, część 8 bitowych zresztą też. Oczywiście ten zakres nie jest wystarczający, jeśli chce się założyć porządną turbosprężarkę
Mateush napisał/a:
Chip's ~ 800 - 2500 zł (renomowana firma)
Da się wyraźnie taniej, za rozsądne strojenie, ale nie w wielkiej firmie W razie czego PW.
Mateush napisał/a:
8 bitowy komputer i trzeba wylutować sterownik i ogólnie dużo z tym zabawy.
16-stki ogarnia się szybciej, bo nie trzeba czekać na kasowanie pamięci. Co zwłaszcza przy korektach, może trochę wydłużyć czas "operacji". Ale wystarczy mieć więcej pamięci pod ręką. Poza tym to można powiedzieć, że jest porównywalnie czaso/pracochłonne.
Powodzenia w modach
pawelvw, ja podawałem ceny takie jakby miał kupować wiesz praktycznie nowe części, a napisałem też ze jak się ma dojścia to można sporo zaoszczędzić
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-15, 22:31
Oj oj oj. Dawno mnie tu nie było aczkolwiek sporo sie wydarzyło. Pokompletowałem troche gratów do Venciaka, póki co zapowiada sie grubo, ale narazie PLNy mnie sporo ograniczyły. Ale kupiłem amortyzatory KONI, szeroki hokej, osłone silnika od AFNa, progi z wersji GT i takowe fotele z kanapą. Nie wystraczyło czasu na zrobienie zdjec, ale jest plan na najmocniejszego diesla w polsce oraz jeszcze jeden ale póki co to tajemnica. Co wyjdzie? pozyjemy zobaczymy, ale pomysł jest dobry. zdjecia gratów postaram sie wrzucic jak najszybciej, ale znajac ilość mojego wolnego czasu, to pewnie to potrwa.
aaa kij z tym. Pijany jestem to mi wybaczycie ze post pod postem, ale uchyle rąbka tajemnicy.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-15, 23:12
własnie szykuje sie a nie robi. Musze poszperac jeszcze troche na ten temat, bo korci mnie Haldex z 4motion, a całkowicie szaleje na temat torsena z audi. aczkolwiek jeszcze troche gratów brakuje. Miałem z buta wjechac ze zdjeciami podczas prac, aczkolwiek potrzbuje na to albo wiosny albo drugiego auta, wiec póki co temat bedzie szedł do przodu, ale bardzo powoli.
Kruchy69, a myślałem że będe pierwszy z tym pomysłem graty
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-16, 21:55
narazie trwa kompletowanie gratów i lepienie skody do kupy bo sypie sie niemiłosiernie. Po 3 miesiacach pobytu u blacharza wyglada jeszcze gorzej niż po kupnie. W miedzy czasie gdy wstawiał próg to mu sie zapaliła, oraz po postoju bez szyby przedniej w deszczowy dzien nie działa połowa elektryki. Wiec Vento póki co dalej pozostanie pedalskim autem z napedem na jedno koło, wiec jest szansa zeby mnie wyprzedzić. Bo zanim dokupie łożyska, tarcze sprzegło i to wszysko wypiaskuje to troche minie. :/ do tego ciagle sie zastanawiam nad 4motion bo zostałem zaniepokojony tym, ze synchro moze nie wytrzymać duzego momentu. Ewentulanie dyfer z Sharana. No cóż, czas i pieniążki pokaża napewno chce sie wyrobić z tym do przyszłej zimy.
Kruchy69, a nie lepiej było kupić kompletnego szrota z syncro? wiecej części dostępnych od ręki. A przy okazji obejrzyj sobie http://www.youtube.com/watch?v=icPO-UEZcmg
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-17, 21:18
ciezki temat dorwać syncro na szrocie w TDIku. Poza tym nie chce zrobic tego byle jak. Chce wszystko na nowych łożyskach, i chce wszystko mieć wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Mogłbym to zrobic na szybko, ale tak jak pisałem. Skoda zrobiła sie bardzo niepewna wiec nie moge na niej polegac na tyle zeby Ventke postawic i ja zrobic. Tym bardziej ze na tygodniu pracuje do poznych godzin, bo niby jestesmy po sezonie, ale dość sporo aut mamy do roboty, a to jest czasochłonne. w weekendy robie skode i tak w koło macieju :/ czas pokaze. Jak sie uda sprzedac skode w dobrych pieniadzach, to sie podziała cos.
czyżby projekt został przerwany czy też już gotoy?? hmm.....
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-31, 01:17
Myslałem ze temat umarł, ale ktos jeszcze pamieta o granatowym Venciaku. :p jak widac, Venciak bokiem nie idzie wiec mozna wywnioskować ze temat stoi. I ciezko bedzie z popchnieciem, bo kazdy mi lasuje baniak "po co pchac ciagle pieniadze w 20 letni samochód, w imie czego? Wsadzisz 10 tyś, w samochód który jest wart max 5" itd, itd. Litry whesky wypite z problemem i chyba czas pójsc po rozum do głowy... :/ poza tym syncro to strata pienidzy. Jesli już to 4motion, a to troche wiecej kosztów i rzeźby.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-01, 21:34
dratek, ciezko kupic 5 letnie auto za 20 tyś. Poza tym chce cos bardziej rozwojowego. Planuje S3, nie jest to takie nowe auto, ale ma dosc mocny silnik i seryjne tłoki wytrzymuja do 300KM. I kupuje gotowe auto z napedem na 4 koła. A tu? zrobic blacharke, zrobic silnik, zrobic naped itd... Vento zostanie do jazdy na codzien, ale S3 bd na weekendzik.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-14, 23:16
U hu hu hu hu, tamta zakurzony aż trzeba obdmuchać.
Przyznaje sie bez bicia, projekt synchro upadł. Za duzo przeciwności, za dużo innych planów. Dupowóz marki VW, model Pento, żyje i ma sie dość dobrze, bo praktycznie wszystko dostał nowe, od śrub do kół, poprzez amorki, tarcze klocki itp, aż po uszczelke pod głowicą, prowadnice itd. Z zewnątrz tez sie troche pozmieniało, np całkowity pakiet GT/VR6 (fotele, progi, hokey'e), a teraz bedzie projekt klima. Wszystkie garty są, tylko zima nadeszla to i motywacji brak. Moze z klima nie bedzie tak jak z projectem 4x4
Ze wzgledu na to ze moj hosting zdjec nie działa, spróbuje wrzucic foto z FB, może zadziała.
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/12109976_946304665407895_8010946229416093121_o.jpg https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12109823_946304638741231_4002866934085431136_o.jpg
Ło panie, powodzenia z klimą! Przechodzę teraz przez to i wychodzi tyle po drodze że już mam dosć. Zanim zaczniesz to czytaj o tym jak najwiecej!
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-15, 08:38
No ja na pewno musze dokupic jeszcze regulator cisnienia i osuszacz, reszta to graty wyjete z golfiny US i wychodzi na to ze wszystko wyjałem. A Ty zwykłą klime zakładasz czy climatronic...? ;>
Zwykłą zwykłą! Jak sam wyjmujesz to już inna sprawa Mniej roboty, bo wiesz co gdzie i jak. No i pewnosc ze Ci nie braknie jakieś pierdoły w połowie montażu..
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-17, 16:51
Ja właśnie montowałem climatronic. Przez to, że ciągle coś wychodziło trwało to 3 tygodnie a nie robiłęm tego osobiście tylko dałem ogarniętym ludziom. Efekt jednak wart tego wg mnie, tak więc powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum