Wysłany: 2015-11-12, 14:07 Metaliczny pisk na wolnych obrotach.
Witam. Może ktoś ma jakąś radę lub spotkał się z podobnym problemem, który trapi mnie i moje Vento. Chodzi o metaliczny pisk spod maski, gdzieś z okolic paska klinowego. Pisk jest najbardziej słyszalny na jałowym biegu, na wyższych obrotach ustaje. Problemu nie zdołałem wyeliminować ani ja, ani żaden z oglądających samochód mechaników.
Wymienione zostały już:
- koło na wale korbowym,
- pompa wody,
- rolka napinacza,
- koło na alternatorze (bez sprzęgiełka) i łożyska w alternatorze,
- ramię napinacza (spawane i szlifowane), oraz wymienione tuleje.
- napinacz,
- cały rozrząd,
- jeżeli chodzi o pasek wieloklinowy, był wymieniony na początku, po wymianie także piszczało lecz może, któraś z części była powodem wyrobienia się paska, czy jest możliwość, że może być to teraz wina paska?
Znalazłem film na youtube z identycznym problemem (zaznaczam, iż film nie jest mój):
https://www.youtube.com/watch?v=XNwg1IfEbjM
Czy ktoś może mi podać przyczynę takiego problemu?
nie zaszkodzi jak wymienisz pasek tylko na jakis oryginalny , ale ja obstawił bym alternator jednak skoro piszesz że w nim wszystko zrobione to zostaje pasek bo wszystko co mogło piszczeć zrobiłes a i jak zdejmiesz całkiem pasek alternatora i odpalisz auto tez piszczy ? jesli nie to już masz duzo szukania z głowy
Taki pisk to nie od paska jest, któreś łożysko moim zdaniem. Żeby sprawdzić czy to pasek psiknij na niego wodą np jak silnik będzie pracował, jeśli ucichnie - pasek.
1. W alternatorze wymienione zostały obydwa łożyska i kółko.
2. Pasek został wymieniony w pierwszej kolejności jednak uciążliwy dźwięk pozostał, skłaniałbym się jednak w stronę tego, iż któraś z części była wtedy wadliwa i mogła uszkodzić pasek.
3. Wodę polewałem - mokry pasek cichnie, z tawotem - piszczy głośniej
4. bez paska nie odpalałem, to polecacie by sprawdzić?
Będę próbował zrobić podpunkt 4 i się podzielę rezultatem.
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi! pozdrawiam.
Skoro mokry pasek cichnie to do wymiany pasek - przynajmniej ja zawsze tak mam. No ale zwal ten pasek i odpal, też kiedyś przetrzepałem wszystkie rolki, łożyska itd a okazało się że to pasek jednak (chociaż wyglądał całkiem świeżo).
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-11-14, 08:47
Wymień koło pasowe wału to z tłumikiem drgań i zapomniesz o temacie. http://allegro.pl/kolo-pa...5780947166.html Temat przerabiałem dwa razy, za pierwszym wymieniłem wszystko jak Ty a koło na końcu bo wydawało się drogie. Za drugim od razu wymieniłem koło i pomogło bez dodatkowych kosztów. Tylko poszukaj jakiegoś firmowego nie najtańszego. Link wrzuciłem Ci dla przykładu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum