Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Autor Wiadomość
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 394
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2019-05-20, 22:46   

jak odpowietrzyc hamulce z abs bo mam takiego golfa IV i brak hamulcow z tylu tarcze i klocki OK plyn niby czysty i nie hamuje :( :(
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
Aezmo 
Niedzielny kierowca
jettaclub.pl



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: GWE
Wysłany: 2019-06-09, 10:57   

Praktycznie tak samo jak przy zwykłym układzie(czyli bez ABSu) - odkręcasz korek na zbiorniku płynu hamulcowego, spuszczasz płyn zaczynając od najdalszego koła(prawy tył -> lewy tył -> prawy przód -> lewy przód). Przy ABSie najlepiej włączyć zapłon przed rozpoczęciem odpowietrzania, są osoby które twierdzą że ABS powinno się odpowietrzać "krzyżowo"(tj. prawy tył -> lewy przód -> lewy tył -> prawy przód) ale w mojej opinii nie ma to większego znaczenia.
Jeśli dobrze odpowietrzysz układ, jarzma nie mają zapieczonych prowadnic, tłoczki ładnie "chodzą" a tarcze i klocki masz zdrowe to wszystko powinno być OK. Jeśli problem będzie dalej występować sprawdź korektor siły hamowania, w jego miejsce można dla testu założyć mufy/łączniki.
_________________
Aktualnie: 1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 1994 Audi 80 B4 2.0 ABK

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2019-06-10, 14:44   

Aezmo, w golfie 4 mysle ze prozno szukac korektora sily hamowania. Ja zawsze odpowietrzam vagiem i duzo to przyspiesza. Sprawdz czy nie ma odpowietrznikow na pompie abs.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Aezmo 
Niedzielny kierowca
jettaclub.pl



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: GWE
Wysłany: 2019-06-11, 06:38   

Też tak myślałem, ale ETKA podaje numer 1H0612151 dla MK4 z hamulcami bębnowymi, oraz 1H0612151C dla MK4 z hamulcami tarczowymi.
Z autopsji wiem, że nowszy układ, tj. pompa Teves 20GI ma wbudowany korektor siły hamowania.
_________________
Aktualnie: 1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 1994 Audi 80 B4 2.0 ABK

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 394
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2019-06-11, 19:12   

Racja kolrektora sily chamowania brak ale wymiana na nowe klocki i tarcze zalatwila sprawe.Choc stare wygladaly na dobre grubosc tarczy byla prawie 9mm jak nowej.Takze temat zalatwiony Dzieki
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
ti cztyry 2.4 
Autostopowicz


Silnik: 2,4 aab
Dołączył: 10 Lip 2020
Posty: 1
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-07-10, 11:12   

Cześć Koledzy, to mój pierwszy post :hejka:

Jestem użytkownikiem vw T4 2,4d. Nie jest to vento, ale również niemiec (płakał jak sprzedawał)

W temacie "Krótkie pytanie - krótka odpowiedź" poruszana była kwestia zegarów i podświetlenia dla licznika Manometrer w wersji SMD. Mam takie same zegary.

Mianowicie moje oryginalne zegary uległy spaleniu podczas jazdy. Zakupiłem od passata b4 z benzyny. Wszystko działa oprócz obrotomierza, który pokazuje max obroty. Wiem, że jest to kwestia dzielnika częstotliwości i dałbym, to radę ogarnąć na starszym typie płytki.

Namęczyłem się ze ściągnięciem wskazówek, bo nie wiedziałem jak je zdjąć, żeby nic nie pourywać. Na forum t4 są podobne tematy dotyczące adaptacji zegarów ale tylko na beżowej płytce.

We wspomnianym wątku opisana jest zmiana oświetlenia w formie wymiany diod w technologii SMD.

Czy któryś z Kolegów orientuje się jakie elementy odpowiadają za sterowanie obrotami w zielonej płytce ? Czy trzeba robić gdzieś mostki, coś dolutować ? Czy jest to jeden z układów elektronicznych scalonych ?
Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam :]
 
 
Aezmo 
Niedzielny kierowca
jettaclub.pl



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: GWE
Wysłany: 2020-07-14, 13:52   

ti cztyry 2.4 napisał/a:

Wszelkie sugestie mile widziane.

Czołem :) .
Szczerze mówiąc najprościej będzie szukać zegarów z diesla na wtrysku pośrednim(T4 1.9 D/TD, 2.4D, Passat B3 1.6/1.9 D/TD, Passat B4 1.9TD), ze względu na ilość roboczogodzin które pochłonie przeróbka obrotomierza w stosunku do ceny licznika.
Łatwiej wpasować licznik z D/TD R4 do R5 i odwrotnie, bo przekładasz zworkę znajdującą się z tyłu tarczy obrotomierza(na forum T4 jest szczegółowa instrukcja z tego co pamiętam), po czym kalibrujesz wskazania potencjometrem(też z tyłu tarczy).
Konstrukcja obrotomierza w liczniku który nabyłeś jest zupełnie inna, zegar z benzyny R4 ma sens jedynie przy swapie na TDI, gdzie i tak nie wykorzystuje się całego pola obrotomierza, ale możesz mieć MFA tańszym kosztem.
Na przykład llicznik z D/TD da się wykorzystać pod TDI, ale w drugą stronę nie jest to opłacalne.
_________________
Aktualnie: 1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 1994 Audi 80 B4 2.0 ABK

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 12