Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2006-05-08, 21:02 ...i jeszcze o temperaturce
Wiem, że ten temat już pojawiał się na forum, ale mam nadzieję że nikt z Was nie będzie miał mi za złe jeśli opiszę mój przypadek.
Też mam obecnie w swoim Vento (1,8 90KM) objawy, które szczerze mówiąc mnie zaniepokoiły.Chodzi oczywiście o temp silnika/oleju. Na trasie przy "w miarę spokojnej" jeżdzie trzyma tak pomiędzy 85-90 stopni - wskazówka (temp cieczy) i ok 82-87 na kompie (temp. oleju). Ale kiedy mu pocisnę i pobujam się kilka km z prędkością powyżej 140 km/h to temp cieczy podnosi się do ok 95-100 st.
W mieście natomiast wystarczy kilka ostrzejszych startów lub przeciągnięć do 4000 obr czy też chwila postoju na światłach i momentalnie temp osiąga 100 stopni, ale wiatrak się włącza.
Miałem też całkiem niedawno taką sytuację że wracałem z Krakowa do domku w dość dużym korku przy temp na zewnątrz ok 20 st. celsjusza. Przez kilka km ruch odbywał się na zasadzie porzejechania 100-200 metrów i postój kilka minut. Wskaźnik temp cieczy praktycznie non stop był na 100 a komp pokazywał temp oleju ok 102-104 stopnie. Kiedy ruch był już normalny, sytuacja wróciła do normy (90 st.)
Jest jeszcze jeden niepokojący objaw - silnik był wcześniej czysty a teraz w okolicy korka wlewu oleju i od strony skrzyni biegów jest wyraźnie zabrudzony właśnie olejem. Czy to aby nie ma związku??
Sorki że się tak rozpisałem, ale chciałem dość wiernie przedstawiś sytuację.
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-09, 16:27
tez takei temperatury mam (chodzi mi o ciesz, bo nie mam komputeraz pokladowego) - a neidawno mialem wymieniany termostat - wydaja mi sie normalne. pozdrawiam . aha- a wez sobei kiedys stan w kolejce pod mc'drivem - zobaczysz jak tem potrafi szybko podskoczyc
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2006-05-09, 21:58
Dzięki za info. uspokoiliście mnie
Za kolejki pod mc'drivem dziękuję również. Osobiście wolę te na Orlenie kiedy wracam z pracy i jak kilkunastu innych kierowców akurat muszę zatankować. Skacze nie tylko temp silnika ale i moje ciśnienie jak widzę te ceny......
No to ja wam powiem że u mnie 100 licznik jeszcze nie widział (odpukać)
W trasie mam spokojnie ostro poniżej 70. Nawet ostanio gdy jechałem trasą Lublin - Tomaszów Lubelski i trochę pojeździłem po Roztoczu (poprzedni weekend był tam upalny) - a kto tam był wie że jeździ się góra dół, góra dół i ostre zakręty, praktycznie nei dotykało 70 stopni.
Natomiast co do jazdy po naszych kochanych Łódzkich ulicach - lekko ponad 70 przy staniu w korku. Może plusem jest biały kolor samochodu - odbija większość promieniowania
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-21, 23:30
no to nie wiem, może niech wypowie się np. Stopa, który ma bardzo duże pojęcie o autach, ale na mój gust za mało Ci pokazuje, stojąc w korku żebyś miał koło 70 stopni - niemożliwe... Ja przeszedłęm już 3 czujniki przez 6 lat używania Ventki i najlepszy (czytaj najdokładniejszy i nie awaryjny) jest ten oryginał kupiony w ASO Skody. Najgorszy był Hans Pries, który nowy ywpakowany z pudełka wskazywał błędną temperaturę...
Słuchj jak u Ciebie pokazuje ciągle max 70 stopni to czy włącza Ci się wogóle wentylator? Bo on uaktywnia się przy 90 stopniach, ale w sumie do wentylatorka jest osobny czujnik...
Może z tym lekko ponad to przesadziłem. Nie mówię że się nie grzeje, ale też nie ma sytuacji żeby się gotował. Na oko to będzie do 80 stopni i wtedy zaczyna pracować wentylator.
Owszem w marcu miałem trochę problemów z przegrzewaniem ale dolałem płynu ( bo było za mało) i wszystko już jest ok.
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-22, 08:57
No to nadal chyba coś masz z czujnikiem temp, bo wentylator włącza się przy 90 stopniach...
Dobra, ja już się nie wypowiadam, bo pewności nie mam, czekam na opinie kogoś innego...
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-22, 16:42
jak dla mnie, to normalna temp silnika z tego co pisza w instrukcji to cos kolo 90 (jak dobrze pamietam) kiedys tez mi okazywal czujniek cos tak kolo 70-ale po wymianie termostatu jest 80, 90, a pod mc donald's -nawet do 100. ale trzeba tez dodac, ze moj silnik jest zagazowany-to tez sie ciut bardziej grzeje
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2006-05-22, 23:14
heh
z jednej strony tak
z drugiej patrzysz z niecierpliwością na wolno rosnącą temperaturkę silnika i mówisz do siebie... "rośnij, rośnij, niech to ssanie się wreszcie wyłączy"
No to nadal chyba coś masz z czujnikiem temp, bo wentylator włącza się przy 90 stopniach...
Dobra, ja już się nie wypowiadam, bo pewności nie mam, czekam na opinie kogoś innego...
A mnie nurtuje takie pytanie, czy wentylator ma jakiś swój czujnik, który mu sygnalizuje, w którum momencie ma sie włączyć? bo jeśli wentylator ma sie włączać przy temp. 90 stopni, to w takim razie u mnie włącza się przy 80 kilku... a czujnik temperaturt wymieniałem kilka miesięcy temu, w marcu bodajże... i powiem jescze, że ani razu jeszcze mi się nie włączyła druga prędkośc wiatraka, dopiero dzisiaj odłączyłem wentylator, silnik pochodził troszkę, wskaźnik pokazał ok. 110 stopni i dalej rósł, to podłączyłem go i w tym momencie wentylator chasał jak szalony, później jak studził troxhę silnik, zmniejszył lobroty i tak dalej już się co jakiś czas załączał ta mniejszą prędkością. Nawet podczas tych okropnych upałó nigdy mi sie ta druga prędkośc nie włączała.. od czego to zależy? czyżby czujnik temperatury? przy starym czujniku mi pokazywało odwrotniem, że temperatura cały czas pokazywała ponad 100 stopnii, do 110 nawet, i wentylator załączał się gdzieś tak po 100 jakoś, a teraz podczas jazdy jest około 80 stopni, a załącza się przy ok. 85...
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-07-23, 21:26
z tego co pamiętam (było już o tym na forum) to wentylator ma swój osobny czujnik
ale jeśli się mylę to proszę kogoś mądrzejszego w tym temacie o poprawę
Wiek: 44 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 34 Skąd: internet
Wysłany: 2007-07-24, 23:07
cześć wiesz co ja miałem podobny problem mój vento grzał się po paru km temp. dochodziła do 110 stopni a wiatrak pracował mój znajomy polecił mi wymiane termostatu i przekażniku wentylatora znajdójącego się pod zbiornikiem wyrównawczym problem w tym że ten przekażnik drogi jest 400 zł w serwisie ale opłacało sie silnik ma odpowiednia temp.90 stopni wymian termostatu nie pomogła.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-07-28, 00:06
panowie czujnik temp.ktory uruchamia wentylator mamy po lewej stronie w chlodnicy i ma dwa zakresy pierwszy bieg wlancza sie przy temp.95 stopni i drugi bieg przy 110 stopni natomiast dobrze dzialajacy termostat ma pelne otwarcie przy temp 85/88 stopniwiec jesli wam pokazuje 70 stopni a weze do chlodnicy macie cieple to macxie zepsuty termostat lub termostat ma nie wlasciwe parametry otwarcia ale najnizsza temp otwarcia wystepowala w starych fordach 82 stopnie wiec albo czujnik temp wskaznika lub termostat i spyro dobrze wam pisze pozdrawiam
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
A mi chyba jednak termostat siada tylko to troche dziwne. Bo jak jezdze teraz w tych temp to temp mam okolo 70-75 stopni na trasce jak dluzej pracuje to trzyma ladnie 78 co i tak za male jest. Ale wczoraj byl mega korek temp na dworze okolo -2 a mi w tym korku temp spadla ponizej 70 (wentylator sie nie wlanczal) a powinna chyba rosnac jak sie stoi nie?? jak juz wyjechalem z korka to po chwili juz bylo 75. Strasznie dziwnie jest z ta temp w Ventkach:/
Może z tym lekko ponad to przesadziłem. Nie mówię że się nie grzeje, ale też nie ma sytuacji żeby się gotował. Na oko to będzie do 80 stopni i wtedy zaczyna pracować wentylator.
Owszem w marcu miałem trochę problemów z przegrzewaniem ale dolałem płynu ( bo było za mało) i wszystko już jest ok.
co do pracy wentylatora to:
w silnikach AAM, ABS oraz 2E wentylator elektryczny o dwoch predkosciach jest sterowany termowyłącznikiem usytuowanym z lewej strony chłodnicy:
- 1-sza prędkość:
* temp włączenia: 92-97 stopni C
* temp wyłączenia 84-91 stopni C
- 2-ga prędkość:
* temp włączenia: 99-105 stopni C
* temp wyłączenia 91-98 stopni C
Silnik: 1,8 75 KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 128 Skąd: Tuchowicz ok. Łukowa
Wysłany: 2008-03-21, 22:49
może jakies zdjątko tego czujnika U mnie jak sie nagrzewa to staje na 90 C i nigdy więcej stoi tak cały czas, a wentylator dosyć często mi się włącza nawet w zimne dni. Dziwneee
_________________ VW Vento 1996r. 1.8 CLX
Ostatnio zmieniony przez jjaarryy 2008-03-21, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
a jak masz zalozony pasek wielorowkowy bo on pasuje na dwa razy jak pasek plaski pracuje po srodkowym kole to sie nagrzewa do100 stopni a jak rowkami po kole to do 90 stopni sam sprawdzalem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum