Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:39
Opony Letnie
Autor Wiadomość
maksik-12 
Niedzielny kierowca
Miłośnik VENTO 2.0



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2007-10-30, 17:59   Opony Letnie

Witam:) Podpowiedzcie jaki mogę założyć rozmiar opon letnich do alufelg 14cali :mysli:
Obecnie jeżdżę na BRIDGESTONE 185/60 R14 A chodzi mi o to czy mogę założyć trochę
szersze i wyższe tzn. jaki może być rozmiar żeby tam nic nie przeszkadzało ? Czy może lepiej
sprzedać 14calowe felgi a rozejrzeć się za 15calowymi :hmmm:



Idzie zima więc będzie trochę czasu żeby poszukać czegoś konkretnego na okres letni. A
może uda się coś tańszego wyrwać :cwaniak:
_________________
Pozdrowionka:Darecki
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-10-30, 19:37   

nie rozmiar jest tu wazny , tylko szerokosc felgi . ale znajac zycie ,jesli jest to szerokosc typu 6 cali , to nie proponuje szerszych niz te 195 - 185 .
powod ?? ??
szersze oponony na wezszych felgach maja sklonnosci do gorszego trzymania bocznego .
opona nadmiernie sie wygina itd.
a i wyglada to nie ciekawie . opona na feldze wyglada niczym balon .
ale nie rozumie po co tak szerokie na zwykle fele . lepiej zainwestowac w lepsze pony z bardziej dopracowanym bierznikem , oraz wzmocnieniem na boku i efekt bedzie zadowalajacy .
185 / 60 to dobra opcja i do tego bardzo wygodny profil . pochlania wszystkie nierownosci , ktorych nie zdazy wybrac zawieszenie .
musisz bardziej sprecyzowac , cochcesz osiagnac i czego sie spodziewasz po wymianie opon .
opony nizsze w profilu i szersze ujmuja duzo z komfortu podruzowania natomiast zyskuje sie duzo na lukach drogi , na rondach itp . lepsza reakcja auta na skrecenie kol , bardziej precyzyjne reagowanie auta , wiekksza predkosc na lukach , bez obaw na nadmierne przechyly i mozliwosc utraty trakcji .

tzw. balony to jednak znaczne poprawienie komfortu kosztem wlasnie wyzej wymienionych punktow .
_________________

 
 
maksik-12 
Niedzielny kierowca
Miłośnik VENTO 2.0



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-10-30, 21:38   

przemolas4 co do jakości jazdy to wiem jak się jeździ na szerokich kapciach i jaki jest komfort jazdy. Jeździłem wcześniej BMW na 205/55 ale tam miałem całe sportowe
zawieszenie.

Chodzi mi o to, by poprawić wygląd wizółalny a przede wszystkim czy jest sens szukać coś do tych alufelg czy może zainwestować w inne alusy :hmmm: A i jakie dobrać opony do innych felg żeby to wszystko z sobą grało
_________________
Pozdrowionka:Darecki
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-10-30, 22:06   

Jesli chcesz już zmieniać to proponuję felgi 15 i opony w rozmiarze 205/50/15. Takie opony można załozyć do vento GT i VR6.
Pozdrawiam
_________________
Morfeusz142
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-10-30, 22:22   

Morfeusz142 napisał/a:
to proponuję felgi 15 i opony w rozmiarze 205/50/15

to w sumie zależy od silnika. Kumpel w audi a4 z silnikiem 1.6(niecałe 100koni) śmigał na alumach i kapciach 205/55/16, załozył zimówki (15-stki węższe i troszke grubsze) i opowiadał mi jakiego kopyta dostał jego samochód, popropstu jakby turbine załadował...no i spalanie spadło o 3litry gazu.

Także jeśli masz motor mocniejszy to duży kapec może być ale z niższym motorem to pociągnie ale to już nie będzie to samo co na mniejszej feli. Tak mi doradzali wulkanizatorzy bo sam chciałem większą felę założyć i w końcu śmigam tak jak wcześniej na aluskach i kapciach typu 185/60/14
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-10-30, 22:29   

Masz rację Tygrysisko, mniejsze spalanie a i zawieszenia nie trzeba co dwa lata naprawiać. Ja też smigam na 185/60/14. Ale jak Maksik - 12 chce się pobawić to czemu nie..... :-)
_________________
Morfeusz142
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-10-30, 23:47   

przemolas4 napisał/a:
nie rozmiar jest tu wazny

piękny tekst :hahaha:


maksik-12 napisał/a:
wizółalny

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Ja mam w tej chwili 205/50/16 i spalanie jest naprawdę spore... Moja rada dla maksika: Kup sobie na lato ładne alusie a na zimę zostaw stalowe fele, bo w zimie jeździć na alu to kiszka trochę, bo aluminium niszczy sie od soli, która są nasze drogi sypane, zresztą w zimę łatwiej wjechać w coś itp itd. Lepiej mieć stalówki na zimę.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
maksik-12 
Niedzielny kierowca
Miłośnik VENTO 2.0



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-10-31, 18:58   

Witam ponownie :-) Dzięki za podpowiedz z waszej strony :OK: A więc doszedłem do
wniosku że chyba nie ma co kombinować i raczej zostać przy tych felgach co mam.
Może kiedyś sprawię sobie jakieś 15calowe alufelgi bo jak wspomnieliście wcześniej,
to motor w mojej Ventce jest 2.0 GT ale nie pomyślałem o spalaniu :gafa:



spyro napisał/a:
Kup sobie na lato ładne alusie a na zimę zostaw stalowe fele,


No właśnie spyro na lato mam orginalne 14calowe alufelgi a na zimę komplecik 4-rech
stalowych felg W 100% masz rację że zima strasznie niszczy alusy a zwłaszcza ta sól :[
no i oczywiście jazda po naszym mieście tez zostawia sporo do życzenia :[
_________________
Pozdrowionka:Darecki
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-01, 22:38   

No niestety, zima na alusiach to ich szybki koniec, poza tym śnieg zasypuje dziury w ulicach i wjeżdżając na stalowych felach od biedy wyprostujesz ją a w ostateczności kupisz cała za 50 zł a aluśki... Zazwyczaj znaleźć sztukę nie ma szans więc pozostają Ci 3 sztuki z którymi nie ma co zrobić...

Także dobrze, że zostawisz sobie stalówki, na zimę jak znalazł.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-03, 01:02   

Tygrysisko napisał/a:
popropstu jakby turbine załadował...no i spalanie spadło o 3litry gazu.

oj nie przesadzajmy... ani z tym spalaniem ani z szeorkoscia.. w mk2 tez mialem na zime 175 masx szerokei gumy na 13 stali i na lato 195/50 na 15 i ani w spalaniu ani w dynamice znaczync h roznic nei bylo zreszta tez to keidys testowali w gazecie gdzies...

ale po co pchac na 15 gume szeroka na 205? 195 w zupelnosci styknie...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-04, 17:58   

u mnie odkąd mam 16stki to spalanie poszło sporo do góry...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-04, 18:51   

u mnei nie zauwazylem w mk2.. znajomy tez...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-04, 22:36   

MAPET, to jest wbrew prawom fizyki co mówisz. Skoro jest większy opór toczenia to auto musi brać więcej paliwa.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-04, 22:43   

nowie ze nei odczulem roznic.. to co mam mowic ze odczulem? nei rozumie...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-04, 22:47   

nic nie sugeruje tylko to poprostu dziwne i już... Chociaż w sumie Ty piszesz o 195/15 a ja mam 205/16 i stąd może różnica jest...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-04, 23:08   

ty masz kola o za duzej srendicy wiec ciezej mu sie rozpedzic to moze byc tez przyczyna...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-04, 23:27   

MAPET napisał/a:
za duzej srendicy

czemu za dużej? Choć na pewno dużej i stąd spalanie poszło sporo do góry.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-04, 23:37   

no bo masz przeciesz za duzy profil opony.. 50 powinna byc przy 15 wiec przy 16 - 45 jest za duza ;) a ty masz 50 czy tam 55 ;)
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-05, 01:56   

mam 50 i i tak nisko jak na te dziurawe drogi w ŁDZ...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-05, 02:10   

sie daje rade na 45 ale nie robmy OT ;)
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-11-05, 02:38   

i tu sie musze zgodzic z Mapetem , chociaz i Spyro ma troche racji .
owszem . jest wiekszy tzw.opor toczenia sie opony , aczkolwiek nie tak duzy by spalanie szlo w litrach do gory , a co za tym idzie ..... spadek mocy . od .... poprostu sobie czasem lepiej chlapnie etylinkom zy tam gazem tyle .
roznice zedu 175 czy 205 to zadne ruznice .
to jesli chodzi o spalanie .
a .... i jezcze jedno . fegla aluminiowaa moze jak najbardziej byc uzywana w zime .
jest ttylko jeden warunek . musi byc pokryta farba .
wszelkie elementy felgi nie pokryte lakierem czy innym tego typu specyfikiem zaczna wchodzic w reakcje .
wiec jesli masz niunie fele to mozna smigac .
wszelkie polerki w tym wypadku odpadaja.
_________________

 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-05, 02:49   

przemolas4 napisał/a:
wiec jesli masz niunie fele to mozna smigac .

ale to chodzi o praktycznosc tez.. bo przywalenie alumka w zimie konczy sie jej peknieciem i co za tym idzie dorga naprawa tj spawanie i prostowanie... a stalowke to wyproastujesz za darmo! ;)

sa tez alu zimowe robione z twardszego stopu...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-11-05, 03:01   

masz racje . fatk .
pwiem tak . smigalem na swoich dwie zimy z rzedu i nic nie peklo .
w tej chwili zalozylem zimowki .
felgi te poprostu przeznaczylem na opony zimowe .
na lato dam je jeszcze do sprawdzenia czy nie sa krzywe .nic nie trzesie wiec nie powinny byc .
na letnie opony szukam czegos nowszego .
masz racje .
slyszalem u kumpli jak sobie sliczne felgilamali . to fakt .
tyle ze felga jest rowniez feldze nie rowna .
jeden model moze byc bardziej odporny od np. jakiegos filigramowego dezenta .
_________________

 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-05, 03:03   

zgadza sie.. jak np byly dziury ze masakra 2 zimy temu to stalowke prostowalem 2 razy w tygodniu.. wyobraz sobie to z alu...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-11-05, 13:33   

MAPET napisał/a:
oj nie przesadzajmy... ani z tym spalaniem ani z szeorkoscia..

to przejedź się rowerem z dużymi kołami a potem z mniejszymi i ciekawe czy nie odczujesz różnicy. Podobnie jest w samochodzie. A tak poza tym to pisze to co mi kupel powiedział i przedstawiam jego przykład.
MAPET napisał/a:
mk2 tez mialem na zime 175 masx szerokei gumy na 13 stali i na lato 195/50 na 15 i ani w spalaniu ani w dynamice znaczync h roznic

golf jest mniejszy i co za tym idzie lżejszy.
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-05, 15:37   

a co ma za znaczenie ze lzejszy.. koro lzejszy to powienien mniej palic ogolenie ale roznica powinna byc zachowana chyba to oczywiste...

ty sie wzorujesz na tym co powiedzial kolega... a ja na tym co sam doswiadczylem... poza tym zima auto wolniej sie nagrzewa wiec wiecej pali uzywasz ogrzewania szyby tyl i ogrzewania... moze dlatego nei odnioslem wrazenia innego zuzycia LPG
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-11-05, 15:55   

nie chcialbym sie z nikim spierac ale przy 20 minimetrach ruznica w oporach toczenia jest naprawde nie wielka .
znaczy faktyznie jest , lecz nie na tyle duza by spalanie podskoczylo o 2 litry czy cos w ty rodzaju .
jest za to mysle duzo powazniejsza kwestia niz samo spalanie .
znajomi zartobliwie nazywaja to zjawisko AKWA PLEMNIKIEM.
chodzi o odprowadzanie wody z pod opon . w tym wypadku 20 minimetrow to wrecz kolosalna ruznica .
po kupnie jezdzilem na 165tkach . nie zwracalem uwagina opony , ani na kalorze bo nic istotnego sie nie dzialo .
opony z czasem sie zurzywaly , a zadnej znaczoncej ruznicy w prowadzeniu auta nie bylo .
po wymianieopon na 195 doznalem wrecz szoku .
troche zuzyta opona i auto idzie ja ploza sanek na sniegu .
jesli ktos ma zuzyta opony o szerokosci 185 - 195 to napewno wie o czym mowie .
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-05, 16:09   

to czemu mój furaczek odkąd założyłem te 16 stki tak dużo pali? Nowa instalka gazowa, silnik po remoncie? Jedyny powód to duże koła...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-05, 16:12   

spyro to wez teraz zaloz menijsze i porownaj bo widze wiecej rzeczy zmieniles.. poza tym mowie ci ze masz za duza srednice tez... autu ciezej sie rozpedzic tez...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-11-05, 16:28   

i znowu musze przyznac racje Mapetowi .
szerokosc opony a zmiana wysokosci kola to duza ruznica . to dwie diametralne rzeczy .
to tak samo jak w rowerze jak tam jakis poprzednik powiedzial .
na bebiko pedaly chodza lzej niz na wigrusie hehehehe .
tak powaznie to przy zmianie rozmiaru felgi zmieniasz dlugosc drogi pokonanej prze jeden obrut kola .
i to o sporo .
znaczinie oslabia taki zabieg silnik , a co za tym idzie mocniej mu depczesz . rezultat ?? ??
sam wiesz .
_________________

 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-05, 16:31   

przemolas4, :OK:
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-11-06, 19:48   

MAPET napisał/a:
a co ma za znaczenie ze lzejszy.. koro lzejszy to powienien mniej palic ogolenie ale roznica powinna byc zachowana chyba to oczywiste...

może i tak ale nie wiem czy tu mogą być zachowane proporcje.... Golf jest lżejszy od vento i śmigał na 195/50/R15 a vento więcej waży (mam na mysli Spyromobile) i śmiaga na 205/50/R16 i z tego co gdzieś wyczytałem mają identyczne silniki. Także lżejszy zamochód z mniejszymi i węższymi kapciami może się inaczej zachowywać niż cięższy o większych gabarytowo kapciach.
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-11-06, 23:29   

nawet jesli lzesjzy juz ok niech ci bedzie ;) to o ile max 200kg i teraz jak spyro pali 2 l wiecej to golf chocby litra powienin tez brac prawda? ;) a nie bral ;)
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-07, 02:07   

a co najlepsze na nawigacji prędkość i pokonany dystans jest identyczny, a myślałem, że na 16stkach będzie przekłamywał, także ja już sam nie rozumem tego wszystkiego. Niedługo pewnie zmienię na zimówki na 14stach i zapewne spalanie spadnie.


Tygrysisko napisał/a:
Golf jest lżejszy od vento i śmigał na 195/50/R15 a vento więcej waży (mam na mysli Spyromobile) i śmiaga na 205/50/R16 i z tego co gdzieś wyczytałem mają identyczne silniki

no o to mi właśnie chodziło...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-11-08, 14:34   

MAPET napisał/a:
wiecej to golf chocby litra powienin tez brac prawda?

Teoretycznie tak, masz rację. Z reszta przydałby sie tu jakis fizyk lub absolwent politechnikim żeby to jakos podliczyć bo napewno da się to jakos wyjaśnić.


spyro napisał/a:
a co najlepsze na nawigacji prędkość i pokonany dystans jest identyczny,

dziwne, dystans powinien być większy. Myślałem że Twoje spalanie jest zawyżone przez to że na danej ilości paliwa robisz więcej kilometrów ale licznik tego nie uwzględnia poprzez za duże (czyt. większe od standardowych) kapcie.

A właśnie....sprawdzał ktoś na zlocie V max ventyli z 1.8 66KW??? Faktycznie osiągaja to co jest na liczniku??? (przepraszam za odejście od tematu ale jakoś tak mi się przypomniało)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,34 sekundy. Zapytań do SQL: 10