Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: cinek82
2010-08-12, 13:21
Przewody zapłonu do ABS 1,8 Gl
Autor Wiadomość
kriss 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-16, 12:12   Przewody zapłonu do ABS 1,8 Gl

Mam jakieś problemy - pomimo starań, ze znalezieniem informacji o kodach przewodów zapłonowych do mojego ABS 1,8 GL 93'. Potrzebuję znać numery firm BOSCH, NGK i CHAMPION - decyzja będzie zależeć od ceny, ale aby je zanć trzeba znać numery. Ponadto może ktoś poleca jakiś ineresujący sklep z przewodami.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-16, 14:03   

Nie raz już pisałem o tym, ale Ok, powtóze się.
Po pierwsze tanie przewody = same problemy, szczególnie przy LPG.
Po drugie - Champion są najlepsze, oczywiscie te z górnej półki.

Ja za swoje zapłaciłem jak dobrze pamiętam w listopadzie koło 200 zł za komplet i wcale to nie były te drogie :-) Ogólnie poniżej 100 zł to jest lipa, któa albo od razu przebija, albo zaczie po paru tygodniach, przy dobrych wiatrach miesiącach.

Modelu CI nie podam, bo nie znam, poprostu idź do sklepu i poproś przewody Champion do Twojego silnika i już. Oni mają katalogi, więc dobiorą.

A poważnie nie ma co oszczędzać, bo zemści się to na Tobie w najgorszym momencie, np na trasie w nocy...

Z tych tańszych np takie:
http://www.allegro.pl/ite...to_1_8_2_0.html

lub takie:

http://www.allegro.pl/ite...w_rc_vw210.html

Choć JanMoru miałem poprzednio i byłoby OK gdyby nie fakt, że były tak lipnie wykonane, że przy ściąganij z świec sę urwała wtyczka. Podobno to jest ich słaby punkt.

Te Championy, które mam teraz mogą rozciągać i nic sie nie dzieje...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
kriss 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-16, 16:18   

Dzięki, ale co do "reprymendy" to się nie zrozumieliśmy ponieważ napisałem, że wybiorę coś spośród wymienionych firm.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-16, 22:05   

kriss napisał/a:
ale co do "reprymendy"


Jeśłi tak to zabrzmiało to sroki, nie taki miałem zamysł. Chodziło i o to żeby przekonać Ciebie i innych forumowiczów, że nie warto oszczędzać na kablach, a wiem to po sobie, bo pierwsze kable kupiłem najtansze i zemściło się na mnie...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
kriss 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-17, 11:52   

Temat potencjalnie banalny, ale w praktyce nie do końca. np. aktualnie mam przewody BERU i numer z kabla jest 300 072 108 - a to jest jakaś stara numeracja ?? na stronie BERU do 1,8 sa zupełnie inne numery.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-17, 23:21   

Nie ma co patrzę cna nr na kablach, po prostu w pierwszym lepszym sklepie.hurtowni mają najnowsze katalogi i cos dopasują...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
ArtB 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 4
Skąd: Korytków
Wysłany: 2007-11-15, 18:56   

Trochę minęło od ostatniego postu w tym temacie ale zagadnę - mianowicie po założeniu LPG w moim Venciaku odmówiła posłuszeństwa cewka zapłonowa (pękła - dla mnie straszny widok) - toteż, po zakupieniu sprawnej, postanowiłem przejrzeć pozostałe elementy układu zapłonowego. Nie wiem czy mogło to być przyczyną ale w głowicy znalazłem 3-elektrodowe świece - oczywiście wymiana, i do tego pomierzyłem sobie rezystancje przewodów - nadal są chyba oryginalne. Przebić nie widać, rezystancje: samych "fajek" --> w granicach książkowych 5 kiloomów (umówmy się na skrót kOhm (?)), przewody --> od kopułki do świec - zgodnie z książką i opisem na przewodach w granicach 1 kOhm'a, ale biegnący od cewki do rozdzielacza --> nie mieści się już w przyzwoitych wartościach i ma dwa razy więcej niż wynika z opisu - 2 kOhm'y.
Powinienem wymienić ten przewód?? W sklepie za Bosch'a chcą około 50 pln'ów a komplet to już wiadomo. Doradzi kto??
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-11-28, 20:32   

ArtB napisał/a:
Trochę minęło od ostatniego postu w tym temacie ale zagadnę - mianowicie po założeniu LPG w moim Venciaku odmówiła posłuszeństwa cewka zapłonowa (pękła - dla mnie straszny widok) - toteż, po zakupieniu sprawnej, postanowiłem przejrzeć pozostałe elementy układu zapłonowego. Nie wiem czy mogło to być przyczyną ale w głowicy znalazłem 3-elektrodowe świece - oczywiście wymiana, i do tego pomierzyłem sobie rezystancje przewodów - nadal są chyba oryginalne. Przebić nie widać, rezystancje: samych "fajek" --> w granicach książkowych 5 kiloomów (umówmy się na skrót kOhm (?)), przewody --> od kopułki do świec - zgodnie z książką i opisem na przewodach w granicach 1 kOhm'a, ale biegnący od cewki do rozdzielacza --> nie mieści się już w przyzwoitych wartościach i ma dwa razy więcej niż wynika z opisu - 2 kOhm'y.
Powinienem wymienić ten przewód?? W sklepie za Bosch'a chcą około 50 pln'ów a komplet to już wiadomo. Doradzi kto??
Dzieje sie cos?Nie?To nie ruszaj.Lepsze jest wrogiem dobrego.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-28, 22:42   

komplet przewodów w rewelacyjnej jakości firmy Champion to wydatek około 250 zł, są lepsze od fabrycznych, bo w nowszej technologii. Przy zasilaniu gazem zaraz wyjdzie Ci to że masz przewody walnięte. Przy LPG świece, przewody, kopułka i palec musza być w 100% sprawne bo odbija się to na jeździe i silniku, więc nie ma co czekać i oszczędzać. Poza tym nie można wymieniać jednego przewodu, nie polecam takiego zabiegu. Kompletem wymień a nie po sztuce... Jak nie masz kasy to kup Kagera albo JanMoru sa bardzo tanie.


ArtB napisał/a:
3-elektrodowe świece



takie zaleca producent. Oczywiście przy LPG lepiej spraują się klasyczne 1-elektrodowe ido tego są dużo tańsze.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-11-30, 11:49   

Dlaczego 1 elektrodowe sprawuja sie lepiej na gazie? :hmmm:
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-01, 19:39   

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, ale tyle osób już mi to mówiło że uwierzyłem :-) A na poważnie, w wielu sklepach motoryzacyjnych i każdy serwis LPG poleca właśnie świece jedno elektrodowe.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-12-01, 22:04   

Dziwne bo wg mnie to im wiecej punktow miedzy ktorymi moze przeskakiwac iskra tym lepiej.Dlatego na roznego rodzaju wyscigach sa stosowane swiece bezelektrodowe gdzie jest tylko wewnetrzna elektroda a pozostalych nie ma jest tylko okreg po ktorym smiga iskra

[ Dodano: 2007-12-01, 22:06 ]
Osobiscie jezdze na NGK BUR5ET 3 elektrody i nie ma problemow.Koszt ok 16 zl za sztuke

[ Dodano: 2007-12-01, 22:07 ]
Jak ktos chce zobaczyc jak wygladaja (bezelektrodowe) sportowe swiece to wstawie fotki.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-12-01, 23:02   

bo niby jest tak ze jednoeletrodowe sa lepsze do gazu bo iskra ma jeden punkt przebicia , a na gazie wiadomo prad i iskra musza byc ok.
ja osobiscie mam 3 elektrodowe i jestem bardzo zadowolony , nastepne beda takie same -juz zrobilem 20 tys na tych swiecach na gazie i lepiej zeby nowe czekaly w garazu jakby co .................bo to nigdy nie wiadomo ......
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
duzy616 
Kierowca eLki
duzy616


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2009-07-05, 10:55   

Co powiecie o tych przewodach, beda pasowac do 1,8 75km
http://allegro.pl/item672...eat_promoc.html
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-05, 19:04   

Patrz w katalog czy sa do tej wersji, Wizualnie to ciężko ocenić.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-08, 17:30   

Ja od kilku lat śmigam na tym i jest ok:

a jeśli chodzi o oznaczenia to na opakowaniu jest tak:
 
 
duzy616 
Kierowca eLki
duzy616


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2009-07-08, 17:53   

Tygrysisko
A świece jakie dokładnie masz.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-08, 19:52   

duzy616 napisał/a:
A świece jakie dokładnie masz.

NGK.....ale jak będę teraz wymieniał to chyba potestuję te tanie. Oczywiście do NGK nic nie mam-są OK.
 
 
duzy616 
Kierowca eLki
duzy616


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2009-07-09, 09:15   

Tygrysisko
Znalazłem przewody takie jak ty masz na allegro http://allegro.pl/item678...w_champion.html
Mam wrażenie, że one będą za krótkie. Jak mozesz to rzuć na nie okiem.
Świece masz jednoelektrodowe.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-09, 09:34   

duzy616 napisał/a:
Mam wrażenie, że one będą za krótkie. Jak mozesz to rzuć na nie okiem.

Wydaje mi się ze są ok....to chyba tylko kwestia tego jak leżą i są ułożone....no i kazdy ma inna długość.

To moj stary przewód...


i wygląda identycznie jeśli chodzi o długość-przynajmniej mi się tak wydaje.

Dziwi mnie tylko że w aukcji na allegro gdzie są wypisane wszystkie modele aut do jakich podchodzą te przewody nie ma golfa ani vento....jest za to passat z silnikiem AAM....czyli to co u Ciebie więc raczej pasują....no ale moze jeszcze ktoś się wypowie.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-07-09, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-09, 09:38   

Tez miałem championa i byłem bardzo zadowolony, ale niestety z biegiem czasu zaczęły przerywać przez co silnik chodził nierówno. W tej chwili chyba tez Sentechy mam.

A świeczki zawsze NGK kupuje, szczególnie że od Ventki 1,8 8V zagazowanej śmiało można stosować jednoelektrodowe, które są tanie jak barszcz.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-09, 09:44   

spyro napisał/a:
śmiało można stosować jednoelektrodowe

Dokładnie...ja mam teraz NGK w postaci 3-elektrodowej.....też myślę nad tymi jednoelektrodowymi......
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-09, 09:54   

Tygrys, nawet się nie zastanawiaj. Są tanie jak barszcz i działają świetnie. Wiele lat ich używałem, co prawda ostatni komplet świeć założyłem 3-elektrdowych NGK bo porostu innych nie mieli w serwisie, ale takto od lat były te 1-elektrodowe. One na allegro kosztują 4-5 zł/szt ;)

Tu masz 3elektrodowe po ok.14 zł/szt: http://allegro.pl/search....&personal_rec=0

a tu 1elektrodowe po ok. 4 zł/szt: http://allegro.pl/search....p&change_view=1
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-09, 09:57   

spyro napisał/a:
14 zł/szt

Ja za swoje w sklepie motoryzacyjnym zapłaciłem prawie 8 dyszek :pała:
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-07-09, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
duzy616 
Kierowca eLki
duzy616


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2009-07-09, 11:06   

Spyro
Uważasz, że sentech są dobre. Bo cena 1/4 w porównaniu do championa. Przynajmniej takie znalazłem na allegro, które niby pasują do vento
http://www.allegro.pl/ite...84_sentech.html
 
 
duzy616 
Kierowca eLki
duzy616


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2009-07-09, 14:23   

Tygrysisko
Znalazłem przewody CHAMPION które niby są do vento
http://allegro.pl/item677...w_champion.html
Wracając do długości przewodów to najbardziej mnie zastanawia czy będzie pasował przewód do cewki.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-09, 17:34   

duzy616 napisał/a:
Znalazłem przewody CHAMPION które niby są do vento

Jakies drogie te wynalazki....tak policzyłem to moje Championy dobrzy mi służa juz 64 tys....mam nadzieję że dalej też tak bedzie.

duzy616 napisał/a:
sentech

Cena super....ciekawe jak z jakością :mysli:

silverek napisał/a:
a ja mam z powłoka tytanową

Kable czy świece ?? Jaka firma ??
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-07-09, 17:40   

ja mam świece firmy BERU - UXF 79 P z końcówką platynową

świece
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-07-09, 17:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-09, 17:49   

miałem takie zamontowane a teraz leżą u mnie w garażu.
Ostatnio jak wymieniałem to kupiłem NGK razem mnie wyszło około 105zł (za 6 szt.)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-07-09, 18:17   

lwomati, ale NGK to chyba jak sie ma LPG co czy nie
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-07-09, 18:18   

Tygrysisko, pomyliłem sie z platynową nie tytanową

W tych iskra krąży dookola i niby ma jej nie zabraknąć
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-07-09, 18:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-09, 18:47   

silverek napisał/a:
ale NGK to chyba jak sie ma LPG co czy nie


niby tak mówią, ale to przecież nie ma znaczenia. Beru miały coś koło 10tyś. przebiegu i w razie co leżą do ponownego użytku.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
duzy616 
Kierowca eLki
duzy616


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2009-07-09, 19:01   

Ja chcę założyć świece NGK jednoelektrodowe.
Teraz nie wiem czy przy moim silniku 75km AAM mają być BP5E czy tak jak zakładają przy silnikach 90km BP6E
Czym to sie wogóle różni?
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-07-09, 23:56   

ja kiedys kombinowałem z tymi jednoelektrodowymi i dupa - samochód wcale nie chciał jechac.....kaszlał prychał zdychał....!!! włozyłem 3jki i smigał jak wariat .... a jak sobie jedna kiedys dokręciłem to juz myslałem ze na z gwintem wyciagne ...ale wd40 przez dwa dni do oporu i jakos poszło.... ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-10, 00:00   

:mysli: kurcze to może założę spowrotem te beru, bo one są na 4 "X" a te NGK to mają 2, albo 3. Będzie jeździł wtedy jak rakieta :faja:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 10