Wysłany: 2007-01-16, 12:12 Przewody zapłonu do ABS 1,8 Gl
Mam jakieś problemy - pomimo starań, ze znalezieniem informacji o kodach przewodów zapłonowych do mojego ABS 1,8 GL 93'. Potrzebuję znać numery firm BOSCH, NGK i CHAMPION - decyzja będzie zależeć od ceny, ale aby je zanć trzeba znać numery. Ponadto może ktoś poleca jakiś ineresujący sklep z przewodami.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-16, 14:03
Nie raz już pisałem o tym, ale Ok, powtóze się.
Po pierwsze tanie przewody = same problemy, szczególnie przy LPG.
Po drugie - Champion są najlepsze, oczywiscie te z górnej półki.
Ja za swoje zapłaciłem jak dobrze pamiętam w listopadzie koło 200 zł za komplet i wcale to nie były te drogie Ogólnie poniżej 100 zł to jest lipa, któa albo od razu przebija, albo zaczie po paru tygodniach, przy dobrych wiatrach miesiącach.
Modelu CI nie podam, bo nie znam, poprostu idź do sklepu i poproś przewody Champion do Twojego silnika i już. Oni mają katalogi, więc dobiorą.
A poważnie nie ma co oszczędzać, bo zemści się to na Tobie w najgorszym momencie, np na trasie w nocy...
Choć JanMoru miałem poprzednio i byłoby OK gdyby nie fakt, że były tak lipnie wykonane, że przy ściąganij z świec sę urwała wtyczka. Podobno to jest ich słaby punkt.
Te Championy, które mam teraz mogą rozciągać i nic sie nie dzieje...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-16, 22:05
kriss napisał/a:
ale co do "reprymendy"
Jeśłi tak to zabrzmiało to sroki, nie taki miałem zamysł. Chodziło i o to żeby przekonać Ciebie i innych forumowiczów, że nie warto oszczędzać na kablach, a wiem to po sobie, bo pierwsze kable kupiłem najtansze i zemściło się na mnie...
Temat potencjalnie banalny, ale w praktyce nie do końca. np. aktualnie mam przewody BERU i numer z kabla jest 300 072 108 - a to jest jakaś stara numeracja na stronie BERU do 1,8 sa zupełnie inne numery.
Trochę minęło od ostatniego postu w tym temacie ale zagadnę - mianowicie po założeniu LPG w moim Venciaku odmówiła posłuszeństwa cewka zapłonowa (pękła - dla mnie straszny widok) - toteż, po zakupieniu sprawnej, postanowiłem przejrzeć pozostałe elementy układu zapłonowego. Nie wiem czy mogło to być przyczyną ale w głowicy znalazłem 3-elektrodowe świece - oczywiście wymiana, i do tego pomierzyłem sobie rezystancje przewodów - nadal są chyba oryginalne. Przebić nie widać, rezystancje: samych "fajek" --> w granicach książkowych 5 kiloomów (umówmy się na skrót kOhm (?)), przewody --> od kopułki do świec - zgodnie z książką i opisem na przewodach w granicach 1 kOhm'a, ale biegnący od cewki do rozdzielacza --> nie mieści się już w przyzwoitych wartościach i ma dwa razy więcej niż wynika z opisu - 2 kOhm'y.
Powinienem wymienić ten przewód?? W sklepie za Bosch'a chcą około 50 pln'ów a komplet to już wiadomo. Doradzi kto??
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-11-28, 20:32
ArtB napisał/a:
Trochę minęło od ostatniego postu w tym temacie ale zagadnę - mianowicie po założeniu LPG w moim Venciaku odmówiła posłuszeństwa cewka zapłonowa (pękła - dla mnie straszny widok) - toteż, po zakupieniu sprawnej, postanowiłem przejrzeć pozostałe elementy układu zapłonowego. Nie wiem czy mogło to być przyczyną ale w głowicy znalazłem 3-elektrodowe świece - oczywiście wymiana, i do tego pomierzyłem sobie rezystancje przewodów - nadal są chyba oryginalne. Przebić nie widać, rezystancje: samych "fajek" --> w granicach książkowych 5 kiloomów (umówmy się na skrót kOhm (?)), przewody --> od kopułki do świec - zgodnie z książką i opisem na przewodach w granicach 1 kOhm'a, ale biegnący od cewki do rozdzielacza --> nie mieści się już w przyzwoitych wartościach i ma dwa razy więcej niż wynika z opisu - 2 kOhm'y.
Powinienem wymienić ten przewód?? W sklepie za Bosch'a chcą około 50 pln'ów a komplet to już wiadomo. Doradzi kto??
Dzieje sie cos?Nie?To nie ruszaj.Lepsze jest wrogiem dobrego.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-28, 22:42
komplet przewodów w rewelacyjnej jakości firmy Champion to wydatek około 250 zł, są lepsze od fabrycznych, bo w nowszej technologii. Przy zasilaniu gazem zaraz wyjdzie Ci to że masz przewody walnięte. Przy LPG świece, przewody, kopułka i palec musza być w 100% sprawne bo odbija się to na jeździe i silniku, więc nie ma co czekać i oszczędzać. Poza tym nie można wymieniać jednego przewodu, nie polecam takiego zabiegu. Kompletem wymień a nie po sztuce... Jak nie masz kasy to kup Kagera albo JanMoru sa bardzo tanie.
ArtB napisał/a:
3-elektrodowe świece
takie zaleca producent. Oczywiście przy LPG lepiej spraują się klasyczne 1-elektrodowe ido tego są dużo tańsze.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-01, 19:39
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, ale tyle osób już mi to mówiło że uwierzyłem A na poważnie, w wielu sklepach motoryzacyjnych i każdy serwis LPG poleca właśnie świece jedno elektrodowe.
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-12-01, 22:04
Dziwne bo wg mnie to im wiecej punktow miedzy ktorymi moze przeskakiwac iskra tym lepiej.Dlatego na roznego rodzaju wyscigach sa stosowane swiece bezelektrodowe gdzie jest tylko wewnetrzna elektroda a pozostalych nie ma jest tylko okreg po ktorym smiga iskra
[ Dodano: 2007-12-01, 22:06 ]
Osobiscie jezdze na NGK BUR5ET 3 elektrody i nie ma problemow.Koszt ok 16 zl za sztuke
[ Dodano: 2007-12-01, 22:07 ]
Jak ktos chce zobaczyc jak wygladaja (bezelektrodowe) sportowe swiece to wstawie fotki.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-12-01, 23:02
bo niby jest tak ze jednoeletrodowe sa lepsze do gazu bo iskra ma jeden punkt przebicia , a na gazie wiadomo prad i iskra musza byc ok.
ja osobiscie mam 3 elektrodowe i jestem bardzo zadowolony , nastepne beda takie same -juz zrobilem 20 tys na tych swiecach na gazie i lepiej zeby nowe czekaly w garazu jakby co .................bo to nigdy nie wiadomo ......
Tygrysisko
Znalazłem przewody takie jak ty masz na allegro http://allegro.pl/item678...w_champion.html
Mam wrażenie, że one będą za krótkie. Jak mozesz to rzuć na nie okiem.
Świece masz jednoelektrodowe.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-09, 09:34
duzy616 napisał/a:
Mam wrażenie, że one będą za krótkie. Jak mozesz to rzuć na nie okiem.
Wydaje mi się ze są ok....to chyba tylko kwestia tego jak leżą i są ułożone....no i kazdy ma inna długość.
To moj stary przewód...
i wygląda identycznie jeśli chodzi o długość-przynajmniej mi się tak wydaje.
Dziwi mnie tylko że w aukcji na allegro gdzie są wypisane wszystkie modele aut do jakich podchodzą te przewody nie ma golfa ani vento....jest za to passat z silnikiem AAM....czyli to co u Ciebie więc raczej pasują....no ale moze jeszcze ktoś się wypowie.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-07-09, 09:35, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-09, 09:38
Tez miałem championa i byłem bardzo zadowolony, ale niestety z biegiem czasu zaczęły przerywać przez co silnik chodził nierówno. W tej chwili chyba tez Sentechy mam.
A świeczki zawsze NGK kupuje, szczególnie że od Ventki 1,8 8V zagazowanej śmiało można stosować jednoelektrodowe, które są tanie jak barszcz.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-09, 09:54
Tygrys, nawet się nie zastanawiaj. Są tanie jak barszcz i działają świetnie. Wiele lat ich używałem, co prawda ostatni komplet świeć założyłem 3-elektrdowych NGK bo porostu innych nie mieli w serwisie, ale takto od lat były te 1-elektrodowe. One na allegro kosztują 4-5 zł/szt
Spyro
Uważasz, że sentech są dobre. Bo cena 1/4 w porównaniu do championa. Przynajmniej takie znalazłem na allegro, które niby pasują do vento
http://www.allegro.pl/ite...84_sentech.html
Tygrysisko
Znalazłem przewody CHAMPION które niby są do vento
http://allegro.pl/item677...w_champion.html
Wracając do długości przewodów to najbardziej mnie zastanawia czy będzie pasował przewód do cewki.
Ja chcę założyć świece NGK jednoelektrodowe.
Teraz nie wiem czy przy moim silniku 75km AAM mają być BP5E czy tak jak zakładają przy silnikach 90km BP6E
Czym to sie wogóle różni?
ja kiedys kombinowałem z tymi jednoelektrodowymi i dupa - samochód wcale nie chciał jechac.....kaszlał prychał zdychał....!!! włozyłem 3jki i smigał jak wariat .... a jak sobie jedna kiedys dokręciłem to juz myslałem ze na z gwintem wyciagne ...ale wd40 przez dwa dni do oporu i jakos poszło....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum