kiedy wskaznik poziomu paliwa zbliza sie do zera to czy powinna sie zapalic dodatkowa kontrolka informująca o rezerwie czy ventka takowej opci nie posiada,
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-10-30, 11:59
idgray napisał/a:
a golfy z mfa miały z silnikiem 2.0 8v i 16v :chytry:
a ja napisałem:
spyro napisał/a:
żadne Vento nie ma kontrolki rezerwy
Pewny jesteś że golfy 3 edycji a nie 4? Bo w życiu nie widziałem takowego licznika, ba - przed chwilką zadzwoniłem do ASO, bo zaintrygowało mnie to i w ASO VW Idczak na podstawie ich katalogów stwierdzili, że nie było liczników z kontrolką rezerwy ani w Vento ani w Golfach 3 generacji...
Witam.
Też doszedłem ze nie mam "księgowego" ale zastanawiam się czy da sie takowego zrobić? na płytce drukowanej deski jest kupe miejsca a możnaby wykorzystać do tego tez sam wskaźnik. Z tego co widze to poziom paliwa to poprostu voltomierz. a skoro wchodzi na pole rezerwy to trzeba zmierzyć napięcie i przy takim napięciu właczać lampkę. Problem w tym ze nie jestem elektronikiem i nie za bardzo wiem jak zrobić taki układ. Wydaje mi sie, ze to jest możliwe wiec cjak ktoś z Was sie grzebie w elektronice to moznaby pokombinować...
Problem w tym, ze nie jestem elektronikiem tylko informatykiem. Miałem nadzieję, ze jest tu jakiś elektronik ale jak nie ma to pogadam ze znajomym. taki układ nie powinien być aż tak bardzo skomplikowany. Jeśli to się uda to napewno dam znać.
[ Dodano: 2007-11-05, 10:27 ]
Kurde. nie mogłem edyować już poprzedniego posta więc muszę napisać drugi.
Na elektrodzie znalazłem schematy zabezpieczenia podnapięciowego. To jest to co powinno być dobre do kontrolki rezerwy jednak muszę się dowiedzieć z czym to się je i jak podłączyc. Jak dojde do tego i zadziałą to to napiszę w tym temacie.
[ Dodano: 2007-11-06, 10:28 ]
Ok. znalazłem układ. Jest tak prosty że prościej nie można. Jego budowa to koszt ok 2 zł
Pozostaja dwa problemy narazie nie rozwiązane. muszę przetestować czy to działa i jeśli będzie działaś to tzreba znaleźć kawałek plastiku z rysunkiem rezerwy aby wkleić w miejsce tych czarnych pól pod zegarami. Dodatkowo niestety ale ukąłd będzie obsługiwał diodę. tak więc koszt wzrosnie do ok 4 zł za komplet plus - jesli chcecie miec profesjonalne szybki z symbolem rezerwy to na allegro jest gość, który robi takie płytki do golfa II i I ale jeszcze nie wiem czy jest w stanie zrobić inny symbol niż standardowe. Dam znać jak się dowiem. Jak sie uda to poprostu będzie trzeba wyciać i wkleić do siebie. Przetestuje to na swoim aucie a jak wyjdzie to dam znac i przedstawię całkowity koszt takiej inwestycji.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-07, 01:59
Doombringer, widzę, że poważnie się za to zabrałeś. Dalej podtrzymuje propozycję: jak coś zdziałasz to fotki podczas pracy, jakiś opisik i będzie niezła porada, nikt chyba tego nie próbował robić w swojej Ventce...
Wpadłem wlasnie na cos.. ..Tez baedzo chcialbym miec kontrolke rezerwy i nagle przypomnialem sobie ze seat ibiza ma taka kontrolke....a przeciesz to sa tekie same zegary co w Ventylach nie liczac koloru zoltego i kilka malych szczegolow.... Wiec wychodzi na to ze jest calkiem mozliwe umieszczenia takiej w naszych..... a skoro ibiza ma to pewnie ma tez urzadzenie ktore liczy przy jakim pradzie z czujnika wlaczyc kontrolke.....Nawet zastanawiam sie czy nie wlozyc sobie zegarow od ibizy....tyle ze za kontrolke rezerwy bnie chcem miec zoltych cyferek i wskaznikow poziomu paliwa i temp z mniejsza iloscia kresek......i mam dylemat...
Moze to cos pomoze w konstruowaniu lampki rezerwy do ventyli bo czekam na to z utesknieniem
Jesli jednak zegary sata roiznia sie to sorki nie wiedzialem
Pozdrawiam
A po co ta kontrolka wam?? Skoro jej nie ma to znaczy ze jest niepotrzebna. Mi jak wskazowka dochodzi do czerwonego to wiem ze trzeba na stacje pojechac i tyle. Po co ma mnie denerwowac jakas pomaranczowa mrugajka:P
pawoooo, napisz jakie masz zegary.... bo w naszych ventkach...pewnie zaleznie od firmy sa takie ze kontrolki ladowania smarowania i reszte widac w postaci bialych nadrukow i podczas zapalenia sa doswietlane odpowiednim kolorem.......i sa takie gdzie przy zgaszonej kontrolce nie widac symbolu...dopiero jak sie zapali to symbol sie ukazuje......i powiedz czy wystarczylo wlozyc zarowke i dziala czy trzeba jescze gdzies sie podlaczyc
i najwazniejsze....czy napewno masz zegary od vento czy moze od seata...
Dzis musze wyjac zegary bo jedna zarowka od podswietlenia zakonczyla swoj zywot i przy okazji bym zrobil rezerwe
no i sprawdzilem.... teraz wiem ze mam zegary vdo bo z tylu bylo opisane...wlasnie te z symbolami widocznymi bez swiecenia....i co....niestety w tych zegarach nie ma takiej opcji.....ani dziur na zarowki ani sciezek elektrycznych.....jedno jest pewne...tyle ile symboli z przodu widac tyle masz kontrolek i wiecej nie dolozysz..... co innego te w ktorych bez swiecenia nie widac symboli ...tam mozna caly rzadek sobie powkladac.......szkoda ze takich nie mam
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-12-10, 15:57
750-800km przejechane...znaczy ze trzeba tankowac
a co do tematu - jako ze robie fotki wszystkiego co przerabialem - poszukalem troche i znalazlem odpowiednie zdjecia. licznik - bez widocznych biallych rysuneczkach na kontrolkach.
jak widac, pod zegarem-wskaznikiem poziomu paliwa.... nie ma zadnego otworu na zarowke. wiec to nie bedzie swiecic. jest tylko jedna wolna dziura na zarowke ( w tym pasie kontrolek), z pociagnieta wiazka elektryczna. reszta dziur to dziury technologiczne.
Wiec jezeli to ma dzialac... to tylko tu. Ale o ile pamietam tam jest cos innego. Sprawdze dzis w aucie, co.
[ Dodano: 2007-12-10, 15:58 ]
ale zem zdjecia zaladowal.. sorki ale juz mi sie zmieniac nie chce
mam pytanie....... Mam zegary vdo z widocznymi bialymi symbolami..... i szukalem tych co maja niewidoczne symbole...i co sie okazuje te bez symboli maja skale 0-200 lub 0-220 a ja mam 20-220 czy czasem nie wystapi bledzne wskazanie?? i te bez symboli maja mniej podobajaca mi sie trzcionke liczb:(
ale ciekawi mnie bo moze skusze sie na zegary z kontrolka rezerwy
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-12-11, 20:25
niestety nie moge edytowac postu. gdzis juz ktos poruszal ten temat - ze sie nie da postow edytowac... po 10 min. spyro mowil ze zalatwione...ale najwyrazniej niezabaldzo
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-16, 18:53
Diabeł tkwi w szczegółach Trzeba było w dwóch miejscach w panelu admin. to zapisać. Teraz wszystko śmiga. Kiedyś nie było tej blokady ale pamiętam kiedyś ktoś na forum zjechał totalnie w jakimś poście parę osób, a jak większość go opieprzyła to poprawił swój post, i wtedy właśnie zablokowałem edycję. Ale teraz z powrotem już jest włączona i każdy może edytować swoje posty.
witam.mam problemik ze wskazaniami poziomu paliwa.niby zbiornik ma 55 litrow( 93r 90 km automat)i wskaznik pokazuje ze jest przy rezerwie a ja wlewam tylko 20 litrow paliwa i jest znowu pelny.oczywiscie leje do pelna az mi odbija wlew.albo pokazuje mi polowe zbiornika leje 10 i tez anie kropli wiecej nie moge wcisnac.co jest grane?dziekowka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum