Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem, który naprawia samochody w naszej firmie.
Powiedziałem mu że mój Ventylek 2.0 GT na full szprycy zasmakował w oleju, średnio zasysa około 1L na 5000 kilometrów. Jeżdże na mineralnym MOBIL1 15W40.
Mechanior:
- Dlaczego zalełem taki silnik mineralnym olejem. (ponoć źle)
- Ja na to że nie wiedziałem jaki olej był lany wcześniej więc zalałem minerałem (auto kupiłem niedawno więc była to pierwsza wymiana)
A TERAZ NAJLEPRZE:
Polecił mi żebym zamienił ten minerał na półsyntetyk 10W40 mobila I powinno być wg jego OK.
Po czym stwierdził: Pojeździsz troche na tym oleju to przestanie ci go brać.
Moim zdaniem coś tu nie gra, i myślę że może się to źle skończyć dla mojego 2.0 GT 2E
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2007-12-22, 10:09
Spike a poza tym nie zmienia się oleju z wyższych wartości (mineralny) na niższe (półsyntetyk,syntetyk) Mechanikiem nie jestem ale kiedyś pracowałem na stacji Lotosu i mieliśmy szkolenia olejowe no i właśnie ten pan nasz szkolący mówił że takie manewry mogą się źle skończyć dla silnika. A tak w ogóle ja mam motor 1,8l (66kw) leję olej mineralny i nic się nie dzieje. Przy pierwszej wymianie po zakupie auta też nie wiedziałem co tam było nalane no i mój mechanik doradził mi właśnie mineralny olej. Zalewam tylko przy wymianie i nic mi nie pobiera. Myślę że dobry olej mineralny będzie GOOD.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-23, 11:25
Gavel napisał/a:
ja bym na półsyntetyk nie przechodził...
a skoro Ci wciąga olej to stawiałbym że czas najwyższy na wymianę uszczelniaczy
dokladnie tak sa to objawy na zuzyte uszczelniacze niestety jest to zabieg troszke kosztowny ale jak policzysz koszt oleju to stwierdzisz ze oplacalny pozdrawiam i wesolych ventoswiat
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Witam Ja w swoim VENTO 2.0 zalałem półsyntetyk ale też mi trochę bierze Ale jak koledzy wspomnieli wcześniej na pewno są do wymiany uszczelniacze,zarówno u ciebie jak i u mnie Co do przejścia z mineralnego na półsyntetyk to raczej się tego nie powinno robić,ale słyszałem że nie którzy tak robią (szkoda tylko że nie spotkałem się z kimś takim po takiej wymianie)
Nie jestem znawca ale tu sie chyba mylisz. O lepkosci oleju swiadczy jego liczba np 10w czy 15w a nie jak jest robiony bo syntetyk od minerala rozni sie tym w jaki sposob i z czego jest robiony. inna sprawa ze chyba nie ma minerala o liczbie 10w a co dopiero nizszej.
Oleje syntetyczne maja wiecej dodatkow co sprawia ze sa lepsze. A slyszalem opinie ze wlasciwosci myjace w syntetyku czy mineralu sa teraz bardzo zblizone i nie powinien sie silnik rozszczelnic po zmianie na syntetyk ale tak ttylko slyszalem i w samochodzie nie odwazylbym sie na taki zabieg. Natomiast w silnikach motocyklowych nie ma znaczenia przechodzenie i tam mozna z minerala na synytetyk i nic sie nie dzieje wiec i w samochodzie powinnobyc podobnie. Ale za duze ryzyko by to sprawdzic
I powtazam nie jestem znawca tylko tak pisze co przeczytalem czy uslyszalem gdziestam i nie ponosze odpowiedzialnosci za skutki powstale przy zabawie olejami
Witam! Z tego co slyszalem jest jedna ogolna zasada zmieniamy olej zawsze z syntetycznego na polsyntetyk ,a z polsyntetyku na mineralny nigdy odwrotnie[z oleju zadszego na gesciejszy
].Powod jes prosty! jezeli silnik ma maly przebieg lany jest syntetyk ,wmiare uplywu czasu czesci sie zuzywaja silnik ma juz swoje kilometry najechane wiec zaczyna delikatnie pobierac olej wtedy nalezy zmienic olej na polsyntetyk,to go troszke uszczelni i znow jes spokuj, jezeli silnik ma duzy przebieg nalezalo by jezdzic na mineralnym oleju.Takie jest moje zdanie.
Ja osobiscie jezdze na polsyntetyku LOTOS .
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-24, 10:09
Po pierwsze wymień uszczelniacze zaworów, one z czasem twardnieją i przepuszczają olej, który się spala.
Zmiana oleju z minerala na półsyntetyk czy pełny syntetyk to zabójstwo dla silnika. Jeżdżąc na mineralu, który jest najgęstszym z olei uszczelniasz silnik, wlewając półsyntetyku rozszczelnisz go, tzn olej wy0płucze CI nagar itp i wtedy dopiero może zacząć olej brać. Także nie rób tego.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-24, 16:23
no tak z tym nagarem to nie do konca prawda poniewaz wszystki oleje posiadaja substancje myjace wiec nie ma to wplywu czy mineralny czy syntetyk olej mineralny szybko sie stazeje i dle tego zaleca sie wymiane co pol roku bo pozniej traci swoje wlasciwosci i co gorsze olej mineralny w zwiazku z nie przepalona benzyna sie rozrzedza i staje sie jak woda a co za tym idzie to juz sie domyslacie wiec jesli olej mineralny to powinno sie go wymioeniac co 6 miesiecy jesli sie nie przejedzie kilometrow ja np robie zmiane co 10tys i jakos tak wychodzi co pol rokunatomiast na syntetyku mozesz jezdzic 2 lata i jest on wciaz w pelni dobrym olejem nawert przy przebiegach 20tys miedzy zmianowych co do przejscia z minerala na syntetyk nie jest to zalecane przy wyjechanych silnikach acz kolwiek z przyczyn ekonomicznych a nie szkodliwych dla motoru osobiscie stosuje oleje mineralne przy silnikach nie wyzylowanych typu 1.8 natomiast przy silnikach 16 zaworowych lubiacych obroty zawsze przechodze na syntetyk i jokos nie mialem problemu z tego powodu pozdrawiam wszystkich
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
no tak z tym nagarem to nie do konca prawda poniewaz wszystki oleje posiadaja substancje myjace wiec nie ma to wplywu czy mineralny czy syntetyk olej mineralny szybko sie stazeje i dle tego zaleca sie wymiane co pol roku bo pozniej traci swoje wlasciwosci i co gorsze olej mineralny w zwiazku z nie przepalona benzyna sie rozrzedza i staje sie jak woda a co za tym idzie to juz sie domyslacie wiec jesli olej mineralny to powinno sie go wymioeniac co 6 miesiecy jesli sie nie przejedzie kilometrow ja np robie zmiane co 10tys i jakos tak wychodzi co pol rokunatomiast na syntetyku mozesz jezdzic 2 lata i jest on wciaz w pelni dobrym olejem nawert przy przebiegach 20tys miedzy zmianowych co do przejscia z minerala na syntetyk nie jest to zalecane przy wyjechanych silnikach acz kolwiek z przyczyn ekonomicznych a nie szkodliwych dla motoru osobiscie stosuje oleje mineralne przy silnikach nie wyzylowanych typu 1.8 natomiast przy silnikach 16 zaworowych lubiacych obroty zawsze przechodze na syntetyk i jokos nie mialem problemu z tego powodu pozdrawiam wszystkich
No wlasnie o tym samym slyszalem i wyzej napisalem. Aczkolwiek dalej nie odwazylbym sie z minerala na syntetyk w samochodzie. Na polsyntetyk to jeszcze moze. Ja tez nie wiedzialem jaki olej byl lany i wszyscy doradzali mi mineral a ja zalalem polsyntetyk i nie zaluje. Motor chodzi dobrze i litr oleju na 15000 to tez chyba niewiele:D
zgadza sie acz kolwiek w diselku zalecalbym czestsza zmiane przy 10tys tym bardziej ze masz turbo
No moze i tak napewno by to nie zaszkodzilo ale skoro producent wyznaczyl zmiany co 15tys to czemu mam mu nie wierzyc tym nbardziej ze teraz sa lepsze oleje. A druga sprawa to to ze te 15tys zrobilem dokladnie w rok wiec dobrze sie zgralo. Olej zmieniam na zime i przez zime chula na swierzym a w lecie nie ma takich obciazen wiec tez da rade.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-26, 21:23
no wlasnie to latem olej jest poddawany wiekszym obciazeniom wlasnie wysokie temp pala olej i wtedy sie rozrzedza i dlatego tak czesto padaja turbinki ale to juz twoj wybor pozdrawiam
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Kupilem sobie Vento 2.0.Interesuje mnie jaki olej mam lać.Nie wiem jaki byl lany.Auto ma przejechane 180tys.km. Zastanawiam się nad syntetykiem o względnie malej liczbie zasadowej(male wlasności czyszczące) np.castrol .Czytalem że czasami lepiej plucze mineral niż syntetyk.
to zalezy co miales zalane wczesniej... ale jak piszesz to tego nie wiesz wiec ja bym na Twoim miejscu zalal dla spokoju minerala, dlatego ze jak koledzy wczesniej pisali schodzi sie z syntetyku na polsyntetyk, a z polsyntetyku na mineralny, nie odwrotnie wiec jesli miales wczesniej mineralny zalany a teraz zalejesz syntetyka to mozesz miec potem problemy ze szczelnoscia silnika... tym bardziej ze przebieg auta nie taki maly...
marek03,- widać gdzieś wycieki?jak nie to zalej półsyntetyk i będzie git,a autko sprowadziłeś gdzieś z zagranicy?jak tak to mozesz być pewny ze nie wlany jest na pewno minerał!
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Jeżeli chodzi o olej to ja się zastanowialem nad tym czy syntetyk czy pólsyntetyk.Olej mineralny już przerabialem w Golfie.Zalalem mineral bo gęstszy(Golf diesel nie wiem ile przejechal rocznik 1984), nie będzie bral albo przynajmniej mniej niż pólsyntetyka(pólsyntetyka palil ok.0,03-0,5 na 1000)-tak sądzilam.BZDURA ! Palil więcej!!! Wrócilem więc na pólsyntetyk. Tak więc nawet nie myślę o mineralu chodzi o wybór między syntetykiem a pólsyntetykiem(silnik 2E).
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-12, 10:22
Skoro juz zalałeś mineralem (na chwilę co prawda) ale ja bym już na pełny syntetyk nie wracał, za duże ryzyko..... Z tego co widze to coś sporawo Ci bierze bo nawet bo pół litra na tysiąc hmmm....
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-12, 10:51
a to i ja wtrace swoje skromne zdanie odnosnie przechodzenia z minerałow na pół lub syntetyki-z racji wykonywanego zawodu nie raz widziałem modeli którzy przez niewiedze lub własną głupote zastosowali taki manewr i pal licho rozszczelnienie silnika-auto po przejechaniu kilku setek km przyprowadzone zostało z objawami zatarcia silnika zero ciś odgłosy diesla oczywiscie w rachube wchodzi naprawa główna-dlatego nie jesteś pewien co lał poprzednik wlej dobrej klasy minerał,w autodacie podają dla vw jednopunktów zarówno pólsynt jak i minerał-ja osobiscie zalewam castrol minerał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum