Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:35
Olej silnikowy - Opinia znawcy
Autor Wiadomość
Spike 
Kierowca eLki
VW VENTO 2.0GT


Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 22
Skąd: Miechucino
  Wysłany: 2007-12-22, 08:17   Olej silnikowy - Opinia znawcy

Jak w temacie.

Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem, który naprawia samochody w naszej firmie.
Powiedziałem mu że mój Ventylek 2.0 GT na full szprycy zasmakował w oleju, średnio zasysa około 1L na 5000 kilometrów. Jeżdże na mineralnym MOBIL1 15W40.

Mechanior:
- Dlaczego zalełem taki silnik mineralnym olejem. (ponoć źle)
- Ja na to że nie wiedziałem jaki olej był lany wcześniej więc zalałem minerałem (auto kupiłem niedawno więc była to pierwsza wymiana)

A TERAZ NAJLEPRZE: :bojesię:
Polecił mi żebym zamienił ten minerał na półsyntetyk 10W40 mobila I powinno być wg jego OK.
Po czym stwierdził: Pojeździsz troche na tym oleju to przestanie ci go brać. :głupek2:

Moim zdaniem coś tu nie gra, i myślę że może się to źle skończyć dla mojego 2.0 GT 2E


Co wy na to?
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2007-12-22, 09:44   

Ja tez mam motor 2e i przejechane prawie 300 tys. km
Leje do niego tylko minerał i nic oleju nie pobiera
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2007-12-22, 10:09   

Spike a poza tym nie zmienia się oleju z wyższych wartości (mineralny) na niższe (półsyntetyk,syntetyk) Mechanikiem nie jestem ale kiedyś pracowałem na stacji Lotosu i mieliśmy szkolenia olejowe no i właśnie ten pan nasz szkolący mówił że takie manewry mogą się źle skończyć dla silnika. A tak w ogóle ja mam motor 1,8l (66kw) leję olej mineralny i nic się nie dzieje. Przy pierwszej wymianie po zakupie auta też nie wiedziałem co tam było nalane no i mój mechanik doradził mi właśnie mineralny olej. Zalewam tylko przy wymianie i nic mi nie pobiera. Myślę że dobry olej mineralny będzie GOOD. :OK:
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-12-22, 10:52   

ja bym na półsyntetyk nie przechodził...

a skoro Ci wciąga olej to stawiałbym że czas najwyższy na wymianę uszczelniaczy
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-23, 11:25   

Gavel napisał/a:
ja bym na półsyntetyk nie przechodził...

a skoro Ci wciąga olej to stawiałbym że czas najwyższy na wymianę uszczelniaczy
dokladnie tak sa to objawy na zuzyte uszczelniacze niestety jest to zabieg troszke kosztowny ale jak policzysz koszt oleju to stwierdzisz ze oplacalny pozdrawiam i wesolych ventoswiat :OK:
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-23, 12:00   

Przeskok na ;półsyntetyk spopwoduje to że będzie jeszcze więcej wciągał ponieważ półsyntetyk jest rzadszy od minerala.
 
 
maksik-12 
Niedzielny kierowca
Miłośnik VENTO 2.0



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-23, 12:11   

Witam :-) Ja w swoim VENTO 2.0 zalałem półsyntetyk ale też mi trochę bierze :boisię: Ale jak koledzy wspomnieli wcześniej na pewno są do wymiany uszczelniacze,zarówno u ciebie jak i u mnie :bezradny: Co do przejścia z mineralnego na półsyntetyk to raczej się tego nie powinno robić,ale słyszałem że nie którzy tak robią (szkoda tylko że nie spotkałem się z kimś takim po takiej wymianie)

Wesołych i Radosnych Świąt :-)
_________________
Pozdrowionka:Darecki
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-23, 15:22   

Cytat:
ponieważ półsyntetyk jest rzadszy od minerala.


Nie jestem znawca ale tu sie chyba mylisz. O lepkosci oleju swiadczy jego liczba np 10w czy 15w a nie jak jest robiony bo syntetyk od minerala rozni sie tym w jaki sposob i z czego jest robiony. inna sprawa ze chyba nie ma minerala o liczbie 10w a co dopiero nizszej.

Oleje syntetyczne maja wiecej dodatkow co sprawia ze sa lepsze. A slyszalem opinie ze wlasciwosci myjace w syntetyku czy mineralu sa teraz bardzo zblizone i nie powinien sie silnik rozszczelnic po zmianie na syntetyk ale tak ttylko slyszalem i w samochodzie nie odwazylbym sie na taki zabieg. Natomiast w silnikach motocyklowych nie ma znaczenia przechodzenie i tam mozna z minerala na synytetyk i nic sie nie dzieje wiec i w samochodzie powinnobyc podobnie. Ale za duze ryzyko by to sprawdzic :P

I powtazam nie jestem znawca tylko tak pisze co przeczytalem czy uslyszalem gdziestam i nie ponosze odpowiedzialnosci za skutki powstale przy zabawie olejami :dokuczacz:
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2007-12-23, 20:30   

Witam! Z tego co slyszalem jest jedna ogolna zasada zmieniamy olej zawsze z syntetycznego na polsyntetyk ,a z polsyntetyku na mineralny nigdy odwrotnie[z oleju zadszego na gesciejszy
].Powod jes prosty! jezeli silnik ma maly przebieg lany jest syntetyk ,wmiare uplywu czasu czesci sie zuzywaja silnik ma juz swoje kilometry najechane wiec zaczyna delikatnie pobierac olej wtedy nalezy zmienic olej na polsyntetyk,to go troszke uszczelni i znow jes spokuj, jezeli silnik ma duzy przebieg nalezalo by jezdzic na mineralnym oleju.Takie jest moje zdanie.
Ja osobiscie jezdze na polsyntetyku LOTOS .
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-24, 10:09   

Po pierwsze wymień uszczelniacze zaworów, one z czasem twardnieją i przepuszczają olej, który się spala.
Zmiana oleju z minerala na półsyntetyk czy pełny syntetyk to zabójstwo dla silnika. Jeżdżąc na mineralu, który jest najgęstszym z olei uszczelniasz silnik, wlewając półsyntetyku rozszczelnisz go, tzn olej wy0płucze CI nagar itp i wtedy dopiero może zacząć olej brać. Także nie rób tego.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-24, 16:23   

no tak z tym nagarem to nie do konca prawda poniewaz wszystki oleje posiadaja substancje myjace wiec nie ma to wplywu czy mineralny czy syntetyk olej mineralny szybko sie stazeje i dle tego zaleca sie wymiane co pol roku bo pozniej traci swoje wlasciwosci i co gorsze olej mineralny w zwiazku z nie przepalona benzyna sie rozrzedza i staje sie jak woda a co za tym idzie to juz sie domyslacie wiec jesli olej mineralny to powinno sie go wymioeniac co 6 miesiecy jesli sie nie przejedzie kilometrow ja np robie zmiane co 10tys i jakos tak wychodzi co pol rokunatomiast na syntetyku mozesz jezdzic 2 lata i jest on wciaz w pelni dobrym olejem nawert przy przebiegach 20tys miedzy zmianowych co do przejscia z minerala na syntetyk nie jest to zalecane przy wyjechanych silnikach acz kolwiek z przyczyn ekonomicznych a nie szkodliwych dla motoru osobiscie stosuje oleje mineralne przy silnikach nie wyzylowanych typu 1.8 natomiast przy silnikach 16 zaworowych lubiacych obroty zawsze przechodze na syntetyk i jokos nie mialem problemu z tego powodu pozdrawiam wszystkich
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-24, 22:36   

Cytat:
no tak z tym nagarem to nie do konca prawda poniewaz wszystki oleje posiadaja substancje myjace wiec nie ma to wplywu czy mineralny czy syntetyk olej mineralny szybko sie stazeje i dle tego zaleca sie wymiane co pol roku bo pozniej traci swoje wlasciwosci i co gorsze olej mineralny w zwiazku z nie przepalona benzyna sie rozrzedza i staje sie jak woda a co za tym idzie to juz sie domyslacie wiec jesli olej mineralny to powinno sie go wymioeniac co 6 miesiecy jesli sie nie przejedzie kilometrow ja np robie zmiane co 10tys i jakos tak wychodzi co pol rokunatomiast na syntetyku mozesz jezdzic 2 lata i jest on wciaz w pelni dobrym olejem nawert przy przebiegach 20tys miedzy zmianowych co do przejscia z minerala na syntetyk nie jest to zalecane przy wyjechanych silnikach acz kolwiek z przyczyn ekonomicznych a nie szkodliwych dla motoru osobiscie stosuje oleje mineralne przy silnikach nie wyzylowanych typu 1.8 natomiast przy silnikach 16 zaworowych lubiacych obroty zawsze przechodze na syntetyk i jokos nie mialem problemu z tego powodu pozdrawiam wszystkich


No wlasnie o tym samym slyszalem i wyzej napisalem. Aczkolwiek dalej nie odwazylbym sie z minerala na syntetyk w samochodzie. Na polsyntetyk to jeszcze moze. Ja tez nie wiedzialem jaki olej byl lany i wszyscy doradzali mi mineral a ja zalalem polsyntetyk i nie zaluje. Motor chodzi dobrze i litr oleju na 15000 to tez chyba niewiele:D
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-25, 00:05   

zgadza sie acz kolwiek w diselku zalecalbym czestsza zmiane przy 10tys tym bardziej ze masz turbo :tak:
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-25, 22:12   

Cytat:
zgadza sie acz kolwiek w diselku zalecalbym czestsza zmiane przy 10tys tym bardziej ze masz turbo


No moze i tak napewno by to nie zaszkodzilo ale skoro producent wyznaczyl zmiany co 15tys to czemu mam mu nie wierzyc tym nbardziej ze teraz sa lepsze oleje. A druga sprawa to to ze te 15tys zrobilem dokladnie w rok wiec dobrze sie zgralo. Olej zmieniam na zime i przez zime chula na swierzym a w lecie nie ma takich obciazen wiec tez da rade.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-26, 21:23   

no wlasnie to latem olej jest poddawany wiekszym obciazeniom wlasnie wysokie temp pala olej i wtedy sie rozrzedza i dlatego tak czesto padaja turbinki ale to juz twoj wybor pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-04-07, 17:02   

Kupilem sobie Vento 2.0.Interesuje mnie jaki olej mam lać.Nie wiem jaki byl lany.Auto ma przejechane 180tys.km. Zastanawiam się nad syntetykiem o względnie malej liczbie zasadowej(male wlasności czyszczące) np.castrol .Czytalem że czasami lepiej plucze mineral niż syntetyk.
 
 
craven4 
Ventofan


Silnik: 1,9 TDI (1Z)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 127
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2008-04-07, 17:52   

to zalezy co miales zalane wczesniej... ale jak piszesz to tego nie wiesz wiec ja bym na Twoim miejscu zalal dla spokoju minerala, dlatego ze jak koledzy wczesniej pisali schodzi sie z syntetyku na polsyntetyk, a z polsyntetyku na mineralny, nie odwrotnie wiec jesli miales wczesniej mineralny zalany a teraz zalejesz syntetyka to mozesz miec potem problemy ze szczelnoscia silnika... tym bardziej ze przebieg auta nie taki maly...
_________________
Vento GL TDI '95
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-04-07, 17:59   

marek03,- widać gdzieś wycieki?jak nie to zalej półsyntetyk i będzie git,a autko sprowadziłeś gdzieś z zagranicy?jak tak to mozesz być pewny ze nie wlany jest na pewno minerał!
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-04-07, 17:59   

wez przeczytaj wszystko powyrzej Twojego postu i wsio bedziesz wiedzial :)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-04-12, 10:03   

Jeżeli chodzi o olej to ja się zastanowialem nad tym czy syntetyk czy pólsyntetyk.Olej mineralny już przerabialem w Golfie.Zalalem mineral bo gęstszy(Golf diesel nie wiem ile przejechal rocznik 1984), nie będzie bral albo przynajmniej mniej niż pólsyntetyka(pólsyntetyka palil ok.0,03-0,5 na 1000)-tak sądzilam.BZDURA !! ! Palil więcej!!! Wrócilem więc na pólsyntetyk. Tak więc nawet nie myślę o mineralu chodzi o wybór między syntetykiem a pólsyntetykiem(silnik 2E).
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-12, 10:22   

Skoro juz zalałeś mineralem (na chwilę co prawda) ale ja bym już na pełny syntetyk nie wracał, za duże ryzyko..... Z tego co widze to coś sporawo Ci bierze bo nawet bo pół litra na tysiąc hmmm....
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-12, 10:51   

a to i ja wtrace swoje skromne zdanie odnosnie przechodzenia z minerałow na pół lub syntetyki-z racji wykonywanego zawodu nie raz widziałem modeli którzy przez niewiedze lub własną głupote zastosowali taki manewr i pal licho rozszczelnienie silnika-auto po przejechaniu kilku setek km przyprowadzone zostało z objawami zatarcia silnika zero ciś odgłosy diesla oczywiscie w rachube wchodzi naprawa główna-dlatego nie jesteś pewien co lał poprzednik wlej dobrej klasy minerał,w autodacie podają dla vw jednopunktów zarówno pólsynt jak i minerał-ja osobiscie zalewam castrol minerał
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-12, 13:43   

Pewnie- w takich systuacjach zalanie mineralem jest najlepsze....zero stresu i po sprawie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 10