Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 07:29
Nadsterowność w Vento
Autor Wiadomość
pietia 
Autostopowicz


Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Żelechów
  Wysłany: 2008-01-02, 22:27   Nadsterowność w Vento

Witam!
Mam problem z Vento w czasie jazdy po śliskiej nawierzchni.
Ponieważ jest to samochód pędzony na przód więc wydaje mi się że powinien zachowywać się w takich warunkach podsterownie. Niestety tak nie jest. Kilka razy, tej i ubiegłorocznej zimy spotkałem sie z sytuacją że na wyjściu z zakrętu auto stawało się mocno nadsterowne i obracało sie nawet o 180* (!) Dodam że nie było tutaj żadnej mojej winy - jak przystało na takie warunki drogowe łagodnie sterowałem gazem i kierownicą. Zachowanie samochodu nie było związane z prędkością. Spotkałem sie z takim zachowaniem równiez w podwórkowych warunkach - droga wyłożona kostką brukowa, zakret 90-stopniowy, 1 bieg i obroty 2 tys. - 2,5 tys.
Gdy w zeszłym roku po raz pierwszy pojawiły sie te problemy, myslałem że zwiazane to jest z oponami - wcześniej zostały załozone nowe zimówki na koła napędowe na przód, z tyłu zas były dużo starsze - kilkusezonowe. Obecnie auto jest "obute" w komplet 4 1-sezonowych zimówek a problem nie zniknął.
No i teraz pytanie o co chodzi?
Vento to dość długi i niezbyt lekki samochód (w porównaniu np do Golfa III) więc lekką nadsterownośc mógłbym zrozumieć. Ale to jak zachowuje sie on na śliskiej nawierzchni budzi moje obawy i wiem że jest niebezpieczne.
Dodam również że prowadzenie i zachowanie tego stosunkowo dużego i solidnego przecież auta na drodze w normalnych warunkach (sucha i czysta jezdnia) nie jest pozytywne - trudno utrzymać kierunek, nadwozie lekko się kołysze (Polo II którym najczęściej jeżdzę, porusza się jak po szynach, szczególnie ładnie wchodzi w zakręty)
Prosze o wszelkie informacje i porady!
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-02, 23:19   

cos masz nie tak ja bym sprawdzil geometrie zawieszenia szczegolnie tylu
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-02, 23:32   

no a jak wchodzisz w ten sam zakret na wyzszym biegu to tak samo sie zachowuje? jak to geometria to powinno byc tak samo a jak za duzo mocy na 1 biegu to moze poprostu przekrecasz kola i traci kontrole, chodz u mnie jak na zakrecie daje wiecej gazu na lodzie to poprostu sunie dalej ale dupa nie leci,, hmm
 
 
buli1108 
Ventofan
Vento1.8 90KM



Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 100
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2008-01-03, 08:16   

mam podobne objawy z tym ze nie w tak duzym stopniu! jest nie stabilny na zakretach ale wydaje mi sie ze to przez opony(przynajmniej w moim przypdaku) wiem ze w lecie na 195 to szedl po zakretach jak opetany... po zalozeniu wezszych oponek juz bylo gorzej a teraz w zimie moje oponki daja sie we znaki ale daje sobie z nimi rade.... sa z 2002 roku i juz swoje wysmigaly! :lol2:
_________________
VW - VEntO WaRiaT
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-03, 08:44   

OGOLENIE WLASNEI bolaczka vento bylo wyjezdzanie tylu.... ale nie tak jak mowisz az...

jezdze sporo ventylkiem i pewnie szybciej niz ty i nigdy nei wyprowadzalo mnie jakos szczegolnie.. ale z tego co mowisz to faktucznie mozesz meic cos z geometria moze podkrzywiona belka albo cos...

sprawdz to!
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-03, 09:19   

Ogólnie w vento ciężko ustawić geometrie z tyłu, więc jeśli już to tak jak mapet pisze pewnie belka jest krzywa, albo te tuleje co są w tylnej belce się rozsypały.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-03, 09:20   

Cytat:
Ogólnie w vento ciężko ustawić geometrie z tyłu,

ciezko hehe bo sie z tylu nie ustawia :D
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-03, 10:06   

no o tym mówię :D A coś tam na upartego idzie zrobić, przynajmniej kiedyś tak mi powiedziano w ASO w Łodzi.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-03, 10:17   

nie idzie.. przeciez belke masz to co idzie? nic niech *^%#$*&$ nie opoweida nie mow mi ze dziury w mocowaniu belki rozwiercac i na srubach przesuwac ;)
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-03, 10:35   

MAPET, ja napisałem co kiedyś mi powiedzieli w ASO gdy miałem mini stłukę Ventką. A ogólnie sam byłem przy rozbieraniu mojej belki na części pierwsze więc wiem że gów... można zrobić.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-03, 10:39   

dobry pracownik ASo :D haha
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-03, 13:49   

jesli belka jest krzywa to tylko wymiana cie ratuje a ventylkiem latem dobrze swiruje to sie kolo na zakrecie podniesie a nie wyjezdza teraz zima tez nie mam problemu fakt mam roczne zimowki 195/50/15 wiec daja jak na razie rade ale tez na letnich slikach po sliskim jezdzilem i ciezko go tak sobie obrocic powiem ci ze lepiej sie prowadzi jak bmw aczkolwiek buma ma tyl naped
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
pietia 
Autostopowicz


Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2008-01-03, 19:15   

Junior_86 napisał/a:
chodz u mnie jak na zakrecie daje wiecej gazu na lodzie to poprostu sunie dalej ale dupa nie leci


Jesli dasz więcej gazu na zakrecie to pojawia się podsterownośc i na zewnątrz łuku wyjezdżać powinien przód a nie tył. Ostatnio tak uratowałem sie przed zarzuceniem dupska - po prostu dałem gaz i nie obróciło mi fury...

MAPET napisał/a:
OGOLENIE WLASNEI bolaczka vento bylo wyjezdzanie tylu


Czyli mówisz że taka uroda tego auta, hmm. No mogę zrozumiec że lekko mu tył ucieka ale nie tak że samochód staje w poprzek jezdni.
Wybieram sie w przyszłym tygodniu do jakiegoś warsztatu na przegląd tylnego zawieszenia. Zobaczymy co mu jest. A na razie dziekuję za wszystkie informacje :piwo:
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-03, 19:58   

dodam ze mialem kiedys podobne objawy w oplu kadecie ale on to na prostej drodze na sliskim sie ustawial w poprzek no i byla skrzywiona belka z jednej stony 7cm wymiana z belka kosztowala 18 milionow a samochod kosztowal 120milinow
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-04, 00:03   

nie no bez przesady z ta bolączka vento że tył wyjeżdża, co prawda nie mam vrki tylko podstawowe ale niejednokrotnie rózne wyczyniałem nim cuda i takich problemów nie było. Gdy tuleje tylniej belki były już w stanie agonalnym to rzeczywiście troszke dziwnie sie zachowywał tył i waliło strasznie przy każdej nierówności. W tej chwili na nowych tulejach i ponownym złożeniu całej belki naprawde jest OK jak na nastoletnie autko oczywiście bo nowym passkiem się lepiej jeździ, ale bądźmy realni, nasze ventki to nastolatki w końcu :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-04, 07:32   

to nie vrki bolaczka tylko raczj wlasnie tych slabszych bez nizszego twardszego zawieszenia

nie jest to jakos bardzo wiec ja tez nie wyczuwam ale tak mi mowil koles co duzo wie o VW i tez czytalem o tym w sensie historii vento gdzies... ze tam wyszlo pozniej na jakichs testach to i owo... no ale to nie o to chodzi ze dlatego koledze sie tak dzieje ;)
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
luki17 
Autostopowicz


Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2008-01-05, 17:07   

Ja kiedyś jak sprowadzili mi Ventyla miał obniżone zawieszenie dzięki sprężynom lekko sportowym, był on twardszy ale drogi trzymał się jak przyklejony.Miałem zdarzenie gdy na suchej nawierzchni jechałem 150km/h i gościu jadący Żukem, którego zacząłem wyprzedzać ze znacznej odległości zajechał mi drogę bo skręcał w prawo, więc dałem po Haklach i zacząłem uciekać do prawej strony żeby go ominąć, byłem w szoku jak autko jechało jak po szynach ABS oczywiście działał. Reagował na ruchy kierownicą wręcz idealnie.Zmieniłem sprężyny na seryjne i co dupa w kratę, samochodem buja itp.
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-05, 17:09   

hehe tak to jest.. mi giwnt raz uratowal juz zycie jak mi koles rowerem wyjechal... bo inaczej by mi dupa tak zarzycilo ze skonczylbym na drzewie !
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9