Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 07:16
LPG
Autor Wiadomość
janes 
Ventofan
##VW## POWER ;))


Silnik: 1.8 20VTURBO
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 181
Skąd: Bojszowy/Tychy
Wysłany: 2007-09-06, 20:22   

Panowie, po pierwsze, jak by sie ktos interesowal dziejami silnikow, od powstania, to pierwsze silniki zasilane byly gazem roznego rodzaju, bardzo czesto trzewnym , czy koksowniczym... Pytanie o liczbe oktanowa, to gaz LPG ma ok 90-95, CNG ma ok 105, a co za tym idzie, liczba oktanowa czy cetanowa to odpornosc silnika na spalanie stukowe lub detonacyjne dla Diesla. Silnik na LPG w teori i praktyce moze miec bardziej przyspieszony ( oczywiscie patrzac od GMP ) zaplon a na benzynie juz bedzie wystepowala spalanie stukowe... to tyle ode mnie.. pozdro..
_________________
...a w sercu zawsze VENTO...
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-09-06, 20:44   

Przyjacielu czytaj uwaznie.Nie napisalem ze kazde auto jest mocniejsze na gazie ,tylko ze moze sie zdarzyc ze bedzie.I nigdzie nie napisalem tez ze bedzie tyle samo spalal.

[ Dodano: 2007-09-06, 20:46 ]
Janes czyli moja teoria moze miec miejsce?
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2007-09-06, 21:11   

CichyEska napisał/a:
nie napisalem tez ze bedzie tyle samo spalal.

do tego zmierzam-zawsze cos kosztem czegos.

janes napisał/a:
ilnik na LPG w teori i praktyce moze miec bardziej przyspieszony ( oczywiscie patrzac od GMP ) zaplon a na benzynie juz bedzie wystepowala spalanie stukowe...

no wlasnie tez sie nad tym zastanawialem...-to jak wtedy jest ustawiany zaplon? no bo jakos trzeba pogodzic LPG i benzyne?
pozdrawiam
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-09-06, 21:19   

Ja przynajmniej po zalozeniu gazu ustawilem zaplon na delikatnie przyspieszony bo tak byc powinno ale na benzynie nie chodzi juz tak jak chodzil tzn po dodaniu gazu i puszczeniu pedalu (na benzynie) slychac podczas opadania obrotow stuki a dokladniej takie bulgotanie czego na gazie nie ma.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-09-06, 22:57   

janes napisał/a:
po pierwsze, jak by sie ktos interesowal dziejami silnikow, od powstania, to pierwsze silniki zasilane byly gazem roznego rodzaju, bardzo czesto trzewnym , czy koksowniczym...

jak już tak głęboko w historię wchodzisz to dodaj że tym gazem była zwykła para czyli były to silniki parowe (a w zasadzie powinno się mówić maszyny parowe), które z dzisiejszymi silnikami spalinowymi zasilanymi np. LPG nie mają dużo wspólnego
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
janes 
Ventofan
##VW## POWER ;))


Silnik: 1.8 20VTURBO
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 181
Skąd: Bojszowy/Tychy
Wysłany: 2007-09-06, 23:36   

....nie było silników parowych tylko maszyny parowe, a miano silników dostały dopiro maszyny przetwarzające energię rakcji termodynamicznych na ruch posuwisto zwrotny, a w przypadku kocioła parowego, nie zachodzi reakcja termodynamiczna, gdyż pra się nie spala a powoduje wzrost ciśnienia w układzie i to wywołuje ruch tłoków napedzających koła wagonu, tak w wielkim skrócie...
_________________
...a w sercu zawsze VENTO...
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-09-06, 23:52   

maszyny parowe właśnie potocznie nazywa się silnikami parowymi
znasz zasadę działania więc wiesz że nazywanie tego silnikiem nie jest najtrafniejsze ale nic na to nie poradzisz że wielu ludzi nawet z tyloma literkami przed nazwiskiem o ilu Ci się nie śniło stosuje takie "skróty" myślowe
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
pampam 
Niedzielny kierowca
1.8 ABS 94r. GL


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 49
Skąd: pampam
Wysłany: 2007-09-07, 08:56   

spyro napisał/a:
Normalnie masz palec i kopułkę. Jako, że to tanie jak barszcz warto wymienić co jakiś czas na nowe.
Masz dwa systemy kopułki i palca: BOSCH i Ducelier (czy jakoś tak, nie wiem jak to się pisze po francusku).
Ja np mam ten francuski system.


spyro ja mam boscha...patrzylem -sniedz przetarlem papierem ale przewody do dupy az czarne...bede wymienial tylko powiedz mi jak wyciagnac palec bo jakos wczoraj niechcialem uzyc mlotka!!

[ Dodano: 2007-09-07, 08:59 ]
spyro napisał/a:
Normalnie masz palec i kopułkę. Jako, że to tanie jak barszcz warto wymienić co jakiś czas na nowe.
Masz dwa systemy kopułki i palca: BOSCH i Ducelier (czy jakoś tak, nie wiem jak to się pisze po francusku).
Ja np mam ten francuski system.


spyro ja mam boscha...patrzylem -sniedz przetarlem papierem ale przewody do dupy az czarne...bede wymienial tylko powiedz mi jak wyciagnac palec bo jakos wczoraj niechcialem uzyc mlotka!!
tylko niewiem jakie przewody te lepsze maja ta oslone metalowa(termiczna) niewiem czy sie sciagnie a te gorsze jej niemaja wiec przweody beda sie nagrzewac od silnika???
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-07, 09:51   

Proponuję przewody Champion, te droższe z metalową osłoną, Są rewelacyjne a w środku przewodów nowa technologia, tzn mam już je trochę i świetnie się spisują a ich zdjęcie z świeć to jeden ruch a na tych przewodach bez metalowych osłon ta się człowiek namęczy aż w końcu za którymś razem urwie (znam z autopsji).

Co do palca, to powinien normalnie wyjść, poprostu go lekko ciągniesz i wychodzi, tak jest u mnie przynajmniej, może w systemie Boscha jest inaczej, choć nie podejrzewam...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
AndrzejJ 
Niedzielny kierowca
vento 1,8



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 87
Skąd: Zamojskie
Wysłany: 2008-02-07, 20:25   

Na stornie internetowej www.uokik.gov.pl jest wykaz (szkoda, że nie wszystkich) stacji LPG. Najgorszy gaz jest :evil: w Lubelskim.
_________________
vento'96 CL, 55 kW (75KM)
Ostatnio zmieniony przez AndrzejJ 2008-02-07, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14