Panowie, po pierwsze, jak by sie ktos interesowal dziejami silnikow, od powstania, to pierwsze silniki zasilane byly gazem roznego rodzaju, bardzo czesto trzewnym , czy koksowniczym... Pytanie o liczbe oktanowa, to gaz LPG ma ok 90-95, CNG ma ok 105, a co za tym idzie, liczba oktanowa czy cetanowa to odpornosc silnika na spalanie stukowe lub detonacyjne dla Diesla. Silnik na LPG w teori i praktyce moze miec bardziej przyspieszony ( oczywiscie patrzac od GMP ) zaplon a na benzynie juz bedzie wystepowala spalanie stukowe... to tyle ode mnie.. pozdro..
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-09-06, 20:44
Przyjacielu czytaj uwaznie.Nie napisalem ze kazde auto jest mocniejsze na gazie ,tylko ze moze sie zdarzyc ze bedzie.I nigdzie nie napisalem tez ze bedzie tyle samo spalal.
[ Dodano: 2007-09-06, 20:46 ]
Janes czyli moja teoria moze miec miejsce?
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2007-09-06, 21:11
CichyEska napisał/a:
nie napisalem tez ze bedzie tyle samo spalal.
do tego zmierzam-zawsze cos kosztem czegos.
janes napisał/a:
ilnik na LPG w teori i praktyce moze miec bardziej przyspieszony ( oczywiscie patrzac od GMP ) zaplon a na benzynie juz bedzie wystepowala spalanie stukowe...
no wlasnie tez sie nad tym zastanawialem...-to jak wtedy jest ustawiany zaplon? no bo jakos trzeba pogodzic LPG i benzyne?
pozdrawiam
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-09-06, 21:19
Ja przynajmniej po zalozeniu gazu ustawilem zaplon na delikatnie przyspieszony bo tak byc powinno ale na benzynie nie chodzi juz tak jak chodzil tzn po dodaniu gazu i puszczeniu pedalu (na benzynie) slychac podczas opadania obrotow stuki a dokladniej takie bulgotanie czego na gazie nie ma.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-09-06, 22:57
janes napisał/a:
po pierwsze, jak by sie ktos interesowal dziejami silnikow, od powstania, to pierwsze silniki zasilane byly gazem roznego rodzaju, bardzo czesto trzewnym , czy koksowniczym...
jak już tak głęboko w historię wchodzisz to dodaj że tym gazem była zwykła para czyli były to silniki parowe (a w zasadzie powinno się mówić maszyny parowe), które z dzisiejszymi silnikami spalinowymi zasilanymi np. LPG nie mają dużo wspólnego
....nie było silników parowych tylko maszyny parowe, a miano silników dostały dopiro maszyny przetwarzające energię rakcji termodynamicznych na ruch posuwisto zwrotny, a w przypadku kocioła parowego, nie zachodzi reakcja termodynamiczna, gdyż pra się nie spala a powoduje wzrost ciśnienia w układzie i to wywołuje ruch tłoków napedzających koła wagonu, tak w wielkim skrócie...
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-09-06, 23:52
maszyny parowe właśnie potocznie nazywa się silnikami parowymi
znasz zasadę działania więc wiesz że nazywanie tego silnikiem nie jest najtrafniejsze ale nic na to nie poradzisz że wielu ludzi nawet z tyloma literkami przed nazwiskiem o ilu Ci się nie śniło stosuje takie "skróty" myślowe
Normalnie masz palec i kopułkę. Jako, że to tanie jak barszcz warto wymienić co jakiś czas na nowe.
Masz dwa systemy kopułki i palca: BOSCH i Ducelier (czy jakoś tak, nie wiem jak to się pisze po francusku).
Ja np mam ten francuski system.
spyro ja mam boscha...patrzylem -sniedz przetarlem papierem ale przewody do dupy az czarne...bede wymienial tylko powiedz mi jak wyciagnac palec bo jakos wczoraj niechcialem uzyc mlotka!!
[ Dodano: 2007-09-07, 08:59 ]
spyro napisał/a:
Normalnie masz palec i kopułkę. Jako, że to tanie jak barszcz warto wymienić co jakiś czas na nowe.
Masz dwa systemy kopułki i palca: BOSCH i Ducelier (czy jakoś tak, nie wiem jak to się pisze po francusku).
Ja np mam ten francuski system.
spyro ja mam boscha...patrzylem -sniedz przetarlem papierem ale przewody do dupy az czarne...bede wymienial tylko powiedz mi jak wyciagnac palec bo jakos wczoraj niechcialem uzyc mlotka!!
tylko niewiem jakie przewody te lepsze maja ta oslone metalowa(termiczna) niewiem czy sie sciagnie a te gorsze jej niemaja wiec przweody beda sie nagrzewac od silnika???
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-07, 09:51
Proponuję przewody Champion, te droższe z metalową osłoną, Są rewelacyjne a w środku przewodów nowa technologia, tzn mam już je trochę i świetnie się spisują a ich zdjęcie z świeć to jeden ruch a na tych przewodach bez metalowych osłon ta się człowiek namęczy aż w końcu za którymś razem urwie (znam z autopsji).
Co do palca, to powinien normalnie wyjść, poprostu go lekko ciągniesz i wychodzi, tak jest u mnie przynajmniej, może w systemie Boscha jest inaczej, choć nie podejrzewam...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum