Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2006-05-23, 16:49 LPG
Witam
Jaką instalacje gazową założyć do Vento 1.8 55Kw rocznik sama koncówka 93 na pojedynczym wtrysku.Jakiej firmy i jakie są pojemności butli lub jakie posiadacie w swoich Ventkach(kształt i pojemność).Pytam bo chciałbym założyć do swojego vento noi nie wiem jak się sprawa przedstawia jesli chodzi o instalacje gazowe.Prosze o jakieś porady i naco mam zwóric uwagę przy pytaniach w serwisie montującym gaz
8)
Lukas :oops:
Rzeszów:-)
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-23, 17:40
Dobra instalacja Gazowa- Proponuje sprawdzoną instalacje mieszalnikową II generacji z komputerem sterującym firmy LAVATO. Koszt w granicach 1500zł u mnie w Zachodniopomorskim. Zbiornik -pojemność i czy w koło zapasowe czy butla to już do własnych potrzeb trzeba sobie dostosować . JA mam zbiornik 65l za tylnymi fotelami w bagażniku , tankuje 54-55 ale myślę ze ten 45 litrów w zupełnosci wystarczy bo w niego i tak ne wejdzie więcej niż 35-36 litrów. Proponuję LAVATO bo serwis jest praktycznie na terenie całej Polski i części sa nie drogie, bardzo mała awaryjnosć i brak konieczności ciągłej regulacji instalacji.
Jesli będziesz wybierał zbiornik mały to możesz zainstalować go z boku bagażnika , jesli większy to za siedzenia i proponuję zbiornik owalny jak najbardziej płaski aby po rozłożeniu siedzeń można było coś wsadzic jeszcze przez otwór za siedzeniami :| . U mnie wsadzę ale tylko Narty :wink:
Na co trzeba zwrócić uwagę?
Przedewszystkim na jakość wykonywanych robót , proponuję abyś poprostu był przy instalowaniu instalacji, wtedy chłopcy któży będą ci ją zakładać zobaczysz , nie dość ze będa się uwijać to i jakość i ład pod maską będzie jak się należy.
Szczególną uwagę należy zwrócić na to jaką będą montować ci ZWĘŻKĘ VENTURI , jedno jest pewne ,ze na bęzznie nie może być dużo słabszy niż był przed zamontowaniem zwęzki. Najlepiej jak byś założył zwęzkę od 2,0 do twojego 1,8 , wtedy będziesz miał pewność że na bęzynie będzie tak samo dynamiczny jak przed założeniem instalacji LPG .
JEszcze jedna istotna sprawa na którą należy zwrócić uwagę przy instalowaniu LPG w aucie jest już sam koniec kiedy , kolega poprosi cię abyś wsiadł w auto i przejechał się nim , będą ci regulować instalacje i zażądaj aby wyregulowali ci tak aby auto nie było zmulone a zarazem czystosć spalin była w normie a przynajmniej zbliżona do normy, z czasem mieszlnik a własciwie membrana przystosuje się do twojego silnika i do twojej nogi :wink: i będziesz musiał jechać ponownie na regulacje . Po drugiej regulacji będzie już wszystko ok .
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-23, 22:12
A ja uważam, że przy silnikach VW - 8 zaworowych można śmiało założyć instalcję LPG bez komputera, ja mam takową już od dłuższego czasu, zrobiłem na niej mase kilometrów i tfu tfu odpukać nic się nie dzieje... Wydaje mi się, że przy instalcji mieszalnikowej nie ma możliwości, żeby autko jechało tak samo żwawo jak na benzynie, no chyba, że kosztem dużego spalania. Zawsze autko będzie trochę bardziej mulaste, chyba że założysz nowoczesną instalację z wtryskami gazu, wtedy nie ma zadnej różnicy, ale cena takich instalcji jest oszałamiająca...
Co do butli, ja mam zamiast koła zapasowego, chodzi w nią około 35 litrów gazu i w zupełności mi to wystarcza, a mam wolny cały bagażnik. Teraz, gdy co róg w Polsce jest jakaś stacja LPG można śmiało założyć taką butlę. Ja na luzie dojeżdżam na butli z Łodzi nad morze i jeszcze zostaje parę litrów gazu w baku...
Jedna rada - załóż gas gdzieś, gdzie ktoś z twoich znajomych już zakładał. Bo różnie to bywa z nimi, mogą spieprzyć wszystko zamiast pomóc. Ja zakładałem w warsztacie 40 km od Łodzi, na zadupiu, ale poleciła mi go moja Chrzestna, zakładali tam gaz to paru aut. Nie dość, że zapłaciłem prawie 900 zł mniej niż w Łodzi to do tej pory nie miałem żadnych problemów.
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 113 Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-05-24, 09:32
Ja mam instalacje Landirezzo z komputerem ,butle mam w kole zapasowym (42l) bo to jedyne sensowne rozwiązanie w vento,oczywiście jeżeli ktoś chce w pełni korzystać z bagażnika.Mam 1.8 55 kw i na tej butli robie ok.340 km,jezeli jeżdze w cyklu mieszanym po mieście troche mniej.Jeżdze na niej rok do tej pory sprawuje się bdb,praktycznie zapomniałem że jeżdze na gazie.Co do zwężki to przedmówca ma racje,ale prawie zawsze samochód traci na dynamice (benzyna) po zamontowaniu gazu,ale jeżdzisz za pół ceny.Pzdr
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-24, 10:49
Przy obecnych cenach Paliwa i Gazu jestm w stanie za oszczędzić kożystając z Gazu dokładnie połowę kosztów mimo ciut większego spalania na gazie ,
Lukspeed - jedź zakładaj i ciesz się ze przy każdym tankowaniu oszczędzasz połowę ceny benzyny
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2006-05-24, 10:53
Dzięki za informacje i porady mam jeszcze pytanko co to jest ta ZWĘŻKA VENTURI i jak to wygląda i i gdzie się to montuje?(jaki koszt) prosił bym o foto jesli można niestety ja w tej dziedzinie jestem kompletne nemo (wczesniej byłem posiadaczem Fiat 126p)
Pozdrawiam
Lukas
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-05-24, 11:03
lukspeed napisał/a:
mam jeszcze pytanko co to jest ta ZWĘŻKA VENTURI
Tak dokładnie to VENTURI to był gość który wymyślił taką dysze i od jego nazwiska nazywa się to zwężką Venturiego. Gdzie tego w instalacji szukać to nie wiem bo z gazem nie mam kontaktu ale jakbyś chciał wiedzieć teoretycznie co to takiego to zajrzyj sobie np. tutaj: http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/zwezka.html
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-24, 11:18
Tak jaknapisał Gavel i sa róznego typu zwężki Venturiego ja mam na zdjęciu na przykład takie
Zwęzka ma za zadanie mixować gaz z powietrzem tak zwany inaczej MIXER
Z tego co się orjętuje to zwęzka powinna byc za mątowana w około 2/3 długości ruru dolotowej powietrza do silnika ,za przepływomierzem . Ale zdaża się ze moątują ją zaraz za przepływomieżem i przed przepustnicą
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-05-25, 14:39
marmarmarek napisał/a:
tankuje 5 itrow i robie 450 km
:oops: przepraszam . mialo tam byc 45 litrow ...
[ Dodano: 2006-05-25, 14:43 ]
wojtek napisał/a:
bo to jedyne sensowne rozwiązanie w vento,oczywiście jeżeli ktoś chce w pełni korzystać z bagażnika
w kazdym aucie jezeli chce sie w pelni korzystac w bagaznieka trzeba zamontowac w kole ja mam butle przy prawym boku, dzielone siedzenia, wiec bardzo ona mi zycia nie utrudnia. a wogole: co to za roznica, czy kolo zapasowe jedzie w bagazniku, czy butla?
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 156 Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-05-25, 15:24
Ja mam u siebie instalacje LOVATO a butelkę od kuchenki gazowej jak to kolega powiedział bo w kole zapasowym i mała jest ale wystarcza, pali ok 10 literków w mieście a 8 w trasie może mniej nigdy tak dokładnie nie liczyłem. pozdro
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-05-25, 22:54
marmarmarek napisał/a:
a wogole: co to za roznica, czy kolo zapasowe jedzie w bagazniku, czy butla?
Pewnie taka że butla jest na stałe zamontowana i nie możesz z nią "wędrować" po bagażniku a jak masz koło w bagażniku to możesz je ułożyć w dowolny sposób w zależności od tego co w danej chwili w bagażniku jeszcze przewozisz.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-25, 23:54
Ja długo się zastanawiałem jaką butlę założyć, czy pojemną w bagażniku czy mnijeszą zamiast koła. I wybrałem zamiast zapasu.Jednak jest to dużo wygodniejsze.Jak jadę na wakację to wrzucam zapas (mam w porkowcu( na tylnie siedzenie i problem z głowy, cały bagażnik do zagospodarowania. Poza tym można sobie kupić dijazdówkę, któa jest tak małą, że spokojnie wejdzie np za fotel kierowcy i wtedy wogóle problem z głowy. Plusem dużej butli w bagfażniku jest niższa cena instalacji no i więcej zrobi się kilometrów na pełnym baku, ale teraz, gdy na każdym rogu jest jakaś stacja LPG nie ma to za dużego znaczenia...
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-26, 11:52
JA też mam dojazdówke i dlatego zdecydowałem się na zbiornik za siedzenie, a jak zbiornik to jest jasne ze jak auto dużo pali to trzeba brać jak największy :wink: .
admin napisał/a:
ale teraz, gdy na każdym rogu jest jakaś stacja LPG nie ma to za dużego znaczenia...
I Spyro ma racje w tym przypadku , jesli jezdzisz w około komina i masz do okoła duzo stacji to jak naj miejszą butle ładuj. ALe jesli jezdzisz za granice naszego kraju radzę zastanowic się na jak największym zbiorniku.
Chociaż z tego co zaczynają trąbic w tlelwizji i w radiu to może się okazać ze te instalacje gazowe wcale nie będą nam potrzebne bo gaz zrówna się z benzyną , i to ma nastąpić już od przełomu września/ października ( Akcyza na Gaz)
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-05-26, 12:03
marmarmarek napisał/a:
z tego co sluszalem nie mozna juz na dojazdowkach jezdzic....
Nie strasz bo też mam dojazdówke
Ogólnie to chyba wszystkie sprowadzane auta tej klasy mają dojazdówki. Tylko w Polsce dawali normalne koła - chyba ze względu na stan dróg
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-26, 12:23
No o tej akcyzie też słyszałem, lipa będzie na maxa. Rzeczywiscie marecki ma rację, ja jeżdżę tylko po Polsce, więc z gazem nie ma problemu, ale wiem od kumpla, że np w Berlinie są 2 stacje LPG na całe miasto, reszta to już CNG, więc przy wypadach za granicę (nie licząc Włoch) warto mieć większy zbiornik. A tak wogóle to podbno cena LPG w Niemczechjest cholernie wysoka (tak przynajmnij twierdzi mój znajomek, który ciągle jeździ po furki do Reichu).
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-05-26, 13:06
Cena gazu aktualnie w niemczech za 1 litr wynosi 0.83 eur , tankowałem 2 tygodnie temu. To wychodzi w przeliczeniu na nasze około 2.60gr za litr, jeszcze nie jest tak drogo , chociaż cena gazu ostatnio spadła bo było 0.91 eur za litr.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-05-28, 12:38
ja mialem firmy elpigaz nowke i tak sobie oceniam ta firme a w golfie juz byla instalacja i w sumie to co bylo na papierach to w samochodzie bylo calkiem cos innego innej firmy mieszalnik inna butla i wogole to byl wyczyn w tym golfieale spalanie jak juz poustawialem autko wychodzilo 9 litrow na setke butla byla 45 litrow i wzdluz bagaznika tak jak cos mialem do przewiezienia to siedzenie obalalem i juz bylo troche miejsca
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2006-05-30, 12:05
Witam
Dzięki za odpowiedzi-podpowiedzi:-)
Mam jeszcze pytanko odnośnie świec na jakich najlepieij na gazie jeździć, słyszałem różne wersje:jedni preferują 1 elektrodowe inni 3??
Pozdrawiam
Lukas
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-30, 22:46
Widzę, że masz silnik pdobony do mojego ,czyli z jednopunktowym wtrysiem. Ja wcześniej kupiłem 3 elektrodowe, takiej ak zaleca producent. W tamtym roku wymieniłem za namową paru osób zwykłe jedno elektrodowe NGK, za któe zapłaciłem niecałe 30 zł za komplet ! Sprawują się wyśmienicie, autko lepiej się sprawdza jak przy 3 elektrodowych...
tu masz cały katalog świec NGK do Vento. Niestety nie pamiętam dokłądniesymbolu tych świec, które mam, 3elektrodowe to model BUR6ET, a te jednoeektrodowe niestety nie pamietam...
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2006-06-21, 14:18
Witam
Gazolina założona teraz pierwsze testy,jazdy itp. Butla poszła jednak w koło zapasowe a instalacja taka jak poniżej na fotce z papieru od firmy która ten gaz zakładała.
Pozdrawiam
Dzięki za wszytskie iformacje chciałbym dać punkciki za pomoc ale wszytskim chyba sie nieda:D no chyba że jest taka możliwość to prosze o info :oops:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum