Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:48
problem z obrotami
Autor Wiadomość
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 13:16   problem z obrotami

witam na ciepłym silniku na obrotach na biegu jałowym miedzy 1200 a 1800 jak trzymam takie obroty to pryka w rure wydechową na wolnych obrotach chodzi dobrze równo nie pryka jaka moze byc przyczyna swiece sa dobrze wypalone na zimnym silniku jest ok jak jest jeszcze chyba na saniu
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 14:13   

Jaki silnik??
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 14:34   

silnik 1,8 benzyna rok 1992 55kw

[ Dodano: 2008-03-30, 14:42 ]
ale zmieniłem swiece na boscha DTU i jak by troche lepiej jest przedtem mialem swiece francuskie a czy moze byc to spowodowane poznym zapłonem bo byl wymieniany rozrzad i moze przesuneło sie kolo zebate ktore napedza aparat bo nie wiem czy to prawda ale te kolo nie posiada znaków
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 15:58   

silverek napisał/a:
a czy moze byc to spowodowane poznym zapłonem

Nie jestem specem ale ostatnio bawiłem się zapłonem u siebie
no i jak przesunąłem zapłon za daleko w jedna stronę to auto wskoczyło mi na bardzo wysokiie obroty
może być to przyczyną sprawdź zapłon
albo silnik krokowy ci padł
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 16:08   

krokowy to od wolnych a na wolnych chodzi dobrze
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 16:15   

Źle zrozumiałem twój post
myślałem że sam ci wskakuje na takie wysoki obroty

silverek napisał/a:
1200 a 1800 jak trzymam takie obroty to pryka w rure wydechową

No to sprawdź zapłon jak miałem złe ustawiony to mi strzelał jak wściekły
najczęściej na gazie na benzynie bardzo rzadko
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 16:46   

tak tylko ze jest problem nie moge ruszuc aparatu zaklinowal chyba sie jak to aluminium

[ Dodano: 2008-03-30, 16:48 ]
zreszto mozliwe ze to zapłon bo jak wcisne do dechy to sie troche przy muli potem pociagnie jakby sie zalewał a na boszowskich swiecach chodzi lipiej zreszto jak niemiecki silnik to i niemieckie swiece musza byc
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 17:50   

silverek napisał/a:
boszowskich swiecach chodzi lipiej zreszto jak niemiecki silnik to i niemieckie swiece musza byc


No jak uważasz ja tylko NGK żadnych innych
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 18:52   

ale ty masz gaz a ja nie i mam swiece z trzema elektrodami bocznymi
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-03-30, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 18:58   

silverek napisał/a:
mam swice z trzema elektrodami bocznymi


Ja też
kupuje tylko świece dedykowane do danego silnika

a nie jakieś tam gazowe czy jakoś tam dedykowane do instalacji gazowych to są ściemy
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 19:17   

no tak najlepiej dobierac swiece jakie zaleca producent marki samochodu

[ Dodano: 2008-03-30, 19:17 ]
i jeszcze jedno powiedz mi jak ruszyc ten aparat zapłonowy

[ Dodano: 2008-03-30, 19:19 ]
i jak juz sie ruszy to w ktorą strone krecic zeby przyspieszyc zapłon w przeciwną strone do wskazówek zegara czy najlepiej jechac zeby ustawili na lampę
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-03-30, 19:32   

Ja tam latam na NGK BUR5ET z 3 elektrodami i na gazie i na benzynie.Zeby ruszyc aparat trzeba psiknac wd40 w miejscu gdzie wchodzi w blok i nalezy po kilkunastu minutach probowac go ruszyc ale nie krecac tylko ruszajac delikatnie na boki.Zaplon do gazu ma byc 14 stopni wyprzedzony.A to prykanie powoduje wlsnie zaplon lub malo powietrza dostaje,sprawdz filtr powietrza.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-30, 19:37   

no własnie to nie jest ściema, silnik zasilany zwykła instalka gazowa lepiej chodzi na 1-elektrodowych świecach, ja też zawsze kupuje NGK, Bosch zszedłna psy co do świec już dawno temu...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-03-30, 19:41   

Mnie tam zawsze uczyli ze im wiecej miejsc przeskoku iskry tym skuteczniejszy zaplon a czy na gazie czy na benzynie nie sadze zeby mialo to znaczenie ze 1 elektroda..Mialem i takie i takie swiece i roznic nie zauwazylem jedynie na jednoelektrodowej jak odpalilem rano przejechalem powiedzmy kilometr zgasilem,i probowalem odpalic za chwile to bylo ciezej niz na 3 elektrodach.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 20:17   

filtr powietrza wymieniłem na nowy nawet chcialem załozyc stożkowy ale zrezygnowałem jak poczytałem o nim co on moze spowodowac

[ Dodano: 2008-03-30, 20:21 ]
A co do aparatu to pryskam zawsze jak kończe jazde i dalej nic nie rusza bedzie mi sie wydaje problem tylko że po założeniu swiec boscha nie pryka tak juz na obrotach po miedzy 1200 a 1800 na biegu jałowym oczywiscie tak sie działo i podczas jazdy na puszczonym gazie jeszcze sie dzieje jak ayto zwalnia i obroty spadują po niżej 2000 oczywiscie na biegu nawet przyszła mi myś ze moze zgubił cisnienie na jakimś tłoku zresztą miał nie dawno wymiane uszczelki pod glowicą i zapewniali ze zawory są ok I mam pytanko czy mogi mi przestawić zaplon podczas tej wymiany bo tam jest kolo zebate ktore napedza aparat zapłonowy i prawdo podobnie nie ma ono żadnego znaku a wystarczy przesunąc o ząbek i lipa
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-03-30, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-30, 23:03   

CichyEska napisał/a:
roznic nie zauwazylem jedynie na jednoelektrodowej

ja widzę od razu różnice - w cenie świecy :D

CichyEska napisał/a:
odpaliłem rano przejechałem powiedzmy kilometr zgasiłem,i probowałem odpalić za chwile to było ciężej niz na 3 elektrodach.

zapewne od razu autko na gaz przerzuciłeś,? Tu nie maja nic do tego świece, tylko na gas nie można od razu na zimnym silniku. ja codziennie po pracy przejeżdżam jakieś 500 metrów na pocztę i gaszę silnik i idę dalej. Potem bez problemu zawsze odpalam, ale pod jednym warunkiem, że ta drogę przejadę na benzynie a nie na LPG. Po prostu zamraża Ci sie silnik i dlatego nie możesz odpalić od razu...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-04-08, 21:37   

dalem sprawdzic cisnienie na tłokach ma po dwanascie na kazdym czy to dobre cisnienie
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-04-08, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-04-09, 07:26   

bardzo dobre jak na 1.8 książkowe , ja miałem po 12,5 na każdym(2.0), ważne jest żeby było po równo
ale i tak ważniejszym ciśnieniem w benzyniaku jest ciśnienie w układzie korbowo-tłokowym
góra jest ważna ale mniej istotna
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-04-09, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-12, 08:15   

cosik mi sie wydaje ze zapłon jest wysterowywany kompem-na skrzyni jest otworek tam na lampe ustawiamy punkt bazowy zapłonu i to cała regulacja-nastepnie wpinamy się w komputer auta i jedyne co to mozemy sprawdzić to czy zapłon jest prawidłowy i czy jest prawidłowo wyprzedzany-co do Silverka chyba bez diagnostyki sie nie obejdzie bo bedziesz tak szukał igły w stogu siana i wywalał niepotrzebnie kase

[ Dodano: 2008-04-12, 10:57 ]
dodam jeszcze ze chciałem wyprzedzić sobie zapłon o kilka stopni i po obróceniu aparatem fakt zaszły zmiany ale na ok 2 sek a pózniej komp i tak wracał na nastawy fabryczne tj 5-6 stopni
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-04-12, 18:16   

bo tak mi ustawiono 6 stopni na lampe
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-12, 21:15   

silverek, zapłon masz dobrze ustawiony, ale rozumiem że problem pojawił się po wymianie rozrządu, wtedy trzeba by to sprawdzić, ewentualnie poprawić, a na koniec powtórzyć ustawianie zapłonu. W 1,8 zapłon ustawia się ręcznie, lampą, jak we wszystkich starszych silnikach bez czujnika obrotów wału korbowego.
_________________

 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-04-12, 22:29   

Silverek, kto Ci grzebał przy tym rozrządzie i kto wymieniał uszczelke pod głowicą? Czyzby motoszrot?
_________________
Morfeusz142
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-04-13, 09:39   

po ustawieniu zaplonu motor pracuje prawidlowo ma kopa wtedy byl za wczesny zaplon bo az 14 stopni a teraz mam 6 stopni i jest ok

[ Dodano: 2008-04-13, 10:35 ]
A czy moze mi jeszcze kto powiedziec jaka jest pojemnosc zbiornika VENTO 1,8 75KM
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-04-13, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-04-13, 10:48   

silverek, - :D :D :D pojemność zbiornika VENTO 1,8 75KM to 55l jak zresztą każdej innej ventki ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-04-13, 11:56   

DZIEKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9