Witam.......mam kłopoty z silnikiem tzn gaz i bezyna totalne szaleństwo.......na gazie igła ale na wolnych przy zimnym silniku faluje na obrotach......benzyna to juz totalna porazka.....myślę ze po wizycie w jakimś dobrym serwisie badz u dobrego mechanika zdiagnozuja moj problem.....
EDIT a tu zamieściłem zdjęcia instalacji gazowej z mojego vento moze ktos mi cos napisze o tej instalacji
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-05-01, 19:22
Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-01, 20:05
Jak taka masakra na zimnym silniku to może czujnik temperatury na zimno przekłamuje i silnik nie dostaje odpowiedniej mieszanki paliwa....
Jaką temperature podaję zegar jak silnik już się rozgrzeje....
Ale powodów może być równie dobrze mnóstwo....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-05-01, 20:05, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-05-01, 23:14
CichyEska napisał/a:
Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu
nieprawda, silnik 2E ma taką konstrukcję ( przepływomierz i odma) że odkręcenie korka oleju powinno spowodować spadek obrotów na wolnych.
Artur1232, to jest silnik 2E, mam dwa auta z tym silnikiem na LPG i nie bardzo wiem jak mogli to spieprzyć, bo silnik jest bardzo prosty i wdzięczniejszy do gazowania jak monowtrysk nawet. Sprawdź porzed wszystkim szczelność dolotu czy nie zapomnieli pierścienia antywybuchowego założyć właściwie, i wogóle czy nie zmodyfikowali dolotu, typu blokada klapki pod filtrm, zasłanianie dolotu itp. Jeśli cokolwiek takiego zrobili to przywróć stan fabryczny.
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-05-01, 23:43
pablomed napisał/a:
CichyEska napisał/a:
Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu
nieprawda, silnik 2E ma taką konstrukcję ( przepływomierz i odma) że odkręcenie korka oleju powinno spowodować spadek obrotów na wolnych. Artur1232, to jest silnik 2E, mam dwa auta z tym silnikiem na LPG i nie bardzo wiem jak mogli to spieprzyć, bo silnik jest bardzo prosty i wdzięczniejszy do gazowania jak monowtrysk nawet. Sprawdź porzed wszystkim szczelność dolotu czy nie zapomnieli pierścienia antywybuchowego założyć właściwie, i wogóle czy nie zmodyfikowali dolotu, typu blokada klapki pod filtrm, zasłanianie dolotu itp. Jeśli cokolwiek takiego zrobili to przywróć stan fabryczny.
Ale co jest nieprawda skoro sam napisales to co zaznaczylem na czerwono,i mnie tez o to chodzi
[ Dodano: 2008-05-01, 23:44 ]
I chyba nie chcesz powiedziec ze to normalne zjawisko?
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-05-01, 23:50
CichyEska napisał/a:
Zobacz czy w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach po odkreceniu korka wlewu oleju cos sie zmieni jesli tak to przedmuchy go dobijaja co za tym idzie uszczelniacze do wymiany i zawory do szlifu
to jest nieprawda. Napisałeś że jeśli coś się zmieni z obrotami po odkręceniu korka to jest źle, a ja napisałem że ma się zmienić i to w silniku 2E nie oznacza nic złego a wręcz jest normą (obce powietrze nie zmierzone przepływką wpada przez odmę do dolotu)
[ Dodano: 2008-05-01, 23:52 ]
nie tyczy się silników typu ABS bez przepływki, tam nic się z obrotami nie zmienia, lub prawie nic
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-05-01, 23:53
Byc moze masz racje,nie bede sie klocil,myslalem ze to raczej nie jest normalne,aczkolwiek czym rozni sie konstrukcja tego silnika od zwyklego 1,8 ABS?
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Proponuję zacząć od czujnika temperatury. Tylko nie oszczędzaj na badziewiu, kup najlepszy. Sprawdź świece i przewody zapłonowe, przeczyść preparatem Kontakt (specjalny do elektroniki) styki wtyczek krokowego, Halla, masy na bloku silnika.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-05-02, 22:55
CichyEska napisał/a:
aczkolwiek czym rozni sie konstrukcja tego silnika od zwyklego 1,8 ABS?
chodzi o obecność przepływki w 2E, która mierzy ilość powietrza lecącego do silnika. Odkręcając korek powduje sie dostawanie poprzez odmę do dolotu powietrza nie zmierzonego przez przepływkę. ABS przepływki niema
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum