Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Niech ktoś rozwieje moje wątpliwości!!
Autor Wiadomość
elMoskit 
Autostopowicz


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 2
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2008-05-06, 21:49   Niech ktoś rozwieje moje wątpliwości!!

Witam stałych bywalców! Jestem tu nowy i właściwie jeszcze nie jestem posiadaczem ventyla ale strasznie się napaliłem na kupno. I teraz mam dwa pytania, tylko proszę o wyrozumiałość bo się nie znam:
1. słyszałem że podobnie jak w nowszych passatach siedzi w ventylu jakieś aluminiowe zawieszenie, strasznie drogie i awaryjne. Nie bardzo w to wierzę ale nie wiem gdzie to sprawdzić.
2. nie wiem jak to jest z blachą. Interesuje mnie rocznik 96-98 TDI. Podejrzewam że na ocynk nie ma co liczyć, ale może chociaż w roczniku 98?

Jeśli macie jakieś propozycje lub uwagi, na co zwrócić szczególną uwagę to będę wdzięczny.
Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość dla laika.
Pozdrawiam.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-05-06, 21:59   

elMoskit napisał/a:
1. słyszałem że podobnie jak w nowszych passatach siedzi w ventylu jakieś aluminiowe zawieszenie, strasznie drogie i awaryjne. Nie bardzo w to wierzę ale nie wiem gdzie to sprawdzić.

Vento nie ma aluminiowego zawieszenia, tylko zwykłe, z przodu kolumny MCPERSON. Z tyłu zwykła belka, amoryzator i sprężyny, żadnego aluminum.
elMoskit napisał/a:
2. nie wiem jak to jest z blachą. Interesuje mnie rocznik 96-98 TDI. Podejrzewam że na ocynk nie ma co liczyć, ale może chociaż w roczniku 98?


Jak trafisz na zadbany egzemplarz to będzie OK. Blacha nie jest najlepszą stroną vento. Uzyj opcji szukaj a znajdziesz "morz" informacji na ten temat.
Pozdrawiam
_________________
Morfeusz142
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-06, 22:03   

Blacha na 100 % nie jest ocynkowana, nie jest super wytrzymała, ale zła też nie w porównaniu do opli np. :)
Co do zawieszenia, to nie drogą rzeczą, lecz najdroższą w wymianie są tuleje tylnej belki zawieszenia. Drogie one nie są, bo za 30 zł już kupisz, ale wymiana tak pon. 300 to żadko kto zchodzi. I cały dzień dłubaniny...

Zwróć uwagę na licznik - jeśli brak napisu TOTAL w przebiegu, to znaczy, że na pewno stuknęło mu 300 Tyś km. ( a teraz np. ma 70 tyś - czyli nie 70, a 370 czy więcej). Po przejechaniu 300 tyś km znika napis total i licznik się zeruje. -ale to taka mała dygresja :D

Jeśli chodzi o blachy jeszcze to przede wszystkim rdza pojawia się na dolnych częściach przednich błotników, pod rejestracją na klapie bagażnika z tyłu, często też ludzie mają z dzurawą podłogą, niczym ser szwajcarski...
Drzwi od kierowcy lubią osiadać i przy zamykaniu ich ociera delikatnie o rygielek, ale to norma u wszystkich - idzie się przyzwyczaić, tak, jak ja np. ;)

Jeśli w śrofku, jak masz panel nawiewu i napisane będzie Thermotronic, to nie jest to klimatyzacja, jak ja się na to nabrałem przy kupnie auta, tylko taka "lepsze" nazwijmy to, nawiew, gdzie sobie temp. ustawic możesz, ale nie liczy, że przy 30 stopniowych upałach będziesz miał 20, czy 18 stomnii, jak na skali napisane jest. No i większość ma takie objawy, że coś tam sobie brzęczy w środku w tym całym mechaniźmie, a to nic innego, jak tylko zabrudzony wiatraczek, który to zasysa powietrze do środka - nic groźnego, równiez idzie się przyzwyczaić, tak jak ja ;)

Na razie jeszcze myślę, jak wymyślę, to napiszę co jeszcze :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-05-07, 07:53   

Z rocznika 1998 to już chyba BORA a nie Vento :D Venciak do 97 r wychodził o ile się nie mylę. Co do blachy to jak koledzy napisali: dół przednich błotników, podłoga no i progi. Na stan licznika nie ma co patrzeć bo pewnie i tak kręcony :( a najważniejsze jak pracuje silnik. Jak dieselek nie kopci mocno przy odpaleniu jak jest zimny i silnik pracuje równiutko to się licznikiem nie przejmuj. Ja mam 323 tyś i nie narzekam. Kumpel kupił na liczniku 212 tyś i napis TOTAL a już trzeba go robić :D Jeśli chodzi o tuleje tylnej belki to naprawa 300 zł to straszna drożyzna tym bardziej że można zrobić to samemu lub też wcale nie ściągając belki u dobrego mechaniora za 150- 200 zł. Zawiecha wcale nie jest droga, a aluminiowe zawieszenie to ma ale audi A3 a nie Vento. Kupuj Venciaka bo to naprawdę zajebiste autko a jak jeszcze wyrwiesz 1,9 TDi z dobrym wypasem to na długie lata będziesz zadowolony.
_________________
Vento wersja silver & black
Ostatnio zmieniony przez piru 2008-05-07, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-07, 08:22   

No z tym nieściąganiem belki to straszna lipa wtedy jest. Jak chce się mieć dobrze i fachowo zrobione, belkę trza ściągać - tak mi mówi fachowiec, który się zna na rzeczy.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-07, 09:00   

Vento ma zwykłe zawieszenie za to nowe passaciki aluminiowe...

W ventach wogóle nie było ocynku nawet w tych najnowszych...ale jak kupisz dobre vento w super stanie i o nie zadbasz to nie masz się co rdzą martwić...
Ja np mam samochód z 1993 roku i trzyma się super, nawet młodsze auta w ocynku nie powstydziłyby się blach w takim stanie...także z ventem jest jak w powiedzenie...się dba, się ma.

Na co zwrócic uwagę przy zakupie...to już nie będzę pisał bo Sebastian to zrobił...ja tylko dodam od siebie zobacz dokładnie ranty wszystkich błotników czy rdzy nie ma lub odprysków. no i tylna klapa lubi rdzewieć tu od podświetlania rejestracji ale to wszystko do opanowania...wiem co mówię ;)
piru napisał/a:
Z rocznika 1998 to już chyba BORA a nie Vento

venta tez z tego rocznika były...

A i tu jest podobny temat na forum:
http://forum.vwvento.org/...ght=przy+kupnie

A skoro gustujesz w diesel-u to może trafisz na taki rarytas w postaci 1,9TDI o mocy 110koni, ale to tak jak pisałem wcześniej to rarytas i łatwo go nie kupisz. Wrzucę zestawienie wszystkich diesel-ków żebys miał rozpoznanie bo rózni ludzie chodza po świcię i może ktoś będzie chciał jakąś ścieme wciśnać.

Moc silnika poznasz po jego oznaczenie czyli kodzie silnika, który poprzedza nr silnika, także połapiesz się w tym w papierach auta lub bezpośrednio z silnika zczytasz.

Poniżej jest to zestawienie....wszystkie diesele są w czerwonej ramce zaznaczone...

Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-05-07, 09:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-05-07, 10:56   

sebastian napisał/a:
No z tym nieściąganiem belki to straszna lipa wtedy jest. Jak chce się mieć dobrze i fachowo zrobione, belkę trza ściągać - tak mi mówi fachowiec, który się zna na rzeczy.


Fachowiec pier....li trzy po trzy i stad później się bierze cena 300 zł ja sam z kumplem mechanikiem wymieniałem tuleje i wiem że nie trzeba całkowicie ściągać belki !! !
_________________
Vento wersja silver & black
Ostatnio zmieniony przez piru 2008-05-07, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-07, 12:08   

A tuleje trzeba jeszcze na prasie wbić, a nie na gorąco, jak widziaałem w dwóch warsztatach - totalny lipton...
_________________
Zielony borowik...
 
 
elMoskit 
Autostopowicz


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 2
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2008-05-08, 20:39   

Dzięki za porady. jestm już zdecydowany na vento.
Znalazłem sobie takie dwa i pewnie na któregoś się zdecyduje.
http://otomoto.pl/volkswagen-vento-C4691857.html
http://otomoto.pl/volkswagen-vento-C4986490.html

Teraz nie wiem czy lepiej młodszy z gorszym wyposarzeniem i 60 KM czy trochę
starszy ale lepiej wyposarzony 90 KM?
 
 
FILKAN 
Kierowca eLki
FILKAN


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-05-08, 20:42   

Witam Panów.Ja w sprawie wymiany tulei.Widzę,że są fachowcy i fachowcy.Wymiana w moim aucie trwała 1,5 h i nie trzeba było zdejmować belki.Jesli ktoś próbuje wbić na gorąco tuleje metalowo-GUMOWĄ to musi być super fachowiec :młotek: Do tego służy ściągacz a raczej "wciągacz".Samemu tego nie robiłem,ale jak już się przypatrzyłem jak się to robi to może?
Niedawno kupiłem tuleje do przednich wahaczy i łożyska amorków i za wszystko zapłaciłem niecałe 100 zł, więc cena jest śmieszna.Pozdrawiam.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-08, 20:55   

No ja bym brał tego co ma 90 koni...zawsze to większa moc....no i ma hokej GT...


Z tym że tak...w tym samochodzie co ma 60 nie ma turbiny i intercoolera więc mniej rzeczy do psucia się...

Kumpeli ojciec ma vento co ma 60 koni i powiem szczerze ze jak w nim jechałem to było strasznie silnik słychać...nie wiecz to to wszystkie dizle tak maja czy tylko ten....

A róznica w spalaniu penie niewielka.....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-05-08, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-08, 21:07   

dźwięk zwykłego dizelka, a TDI-ka to bez porównania... Golas klekocze jak djabli, a TDI-k ładnie cichutko chodzi, podoba mi się. Ale i tak klekocze, nie jak w porównaniu z benzyniaczkiem. W robocie często jeździłem własnie zwykłym klekotem to masakra - wszystko się trzęsło, klekotał jak szalony, głośno i w ogóle, ajj... TDI to TDI. Ja bym bral, jak już, to TDI
_________________
Zielony borowik...
 
 
Mariusz 
Kierowca eLki


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: lwówek śl
Wysłany: 2008-05-08, 21:19   

zgadza się tdi ma kopa ale nie wytrzyma tyle co zwykły dizel coś za coś
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-05-08, 21:24   

wytrzyma, czy nie wytrzyma - wszystko w głownej mierze zależy od tego, jak będzie sie dbało o niego... Czy wszystko na czas wymieniane będzie, czy odpowiednio eksploatowany, czy turbinka będzie schładzana itp. Ale fakt faktem, że im więcej tego wszystkiego, to więcej rzeczy do psucia się... A jeździ tego po drogach pełno jakoś
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-08, 21:25   

Trzeba dobrą ropę lać co by turbina miała lepsze smarowanie....
 
 
Mariusz 
Kierowca eLki


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: lwówek śl
Wysłany: 2008-05-08, 21:33   

zgadza się ja mam bęzynkę ale brat ma turbo dizla golfa 2 super sprawa osiągi może nie zbyt ale spalanie super ma 250 tyś i wszystko gra byl dbany napewno
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-09, 18:50   

Na forum jest oferta sprzedaży fajnego ventylka, o to link...

http://forum.vwvento.org/...p?p=47302#47302
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12