Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 13:19
prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Autor Wiadomość
piomac5 
Autostopowicz


Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: miastko
  Wysłany: 2007-12-08, 11:23   prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

witam was wszystkich

Mam VW VENTO 1,9 td z 1992 roku i mam do was pytanie Mianowicie gdy odpalam auto to obroty sa na około 700 ale gdzy przejade pare kilometrów to obroty sie podnosza az do 1000 obrotów. Czy to jest normalne, a moze mam zepsuty jakiś czyjnik. Prosze o pomoc.

Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziekuje :] :]
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-12-08, 15:35   

używasz tego ręcznego ssania jak silnik jest zimny ?
_________________
[*][*][*] SZPIKER
 
 
piomac5 
Autostopowicz


Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: miastko
Wysłany: 2007-12-08, 17:30   

tak uzywam tego recznego ssania jak odpalam auto. ale czy nie powinno byc tak ze jak odpalam auto to obroty powinny byc cały czas takie same????? Rozumie ze jesli włacze ssanie reczne to obroty bede wyzsze.ale chodzi mi o to ze jak odpale na recznym ssaniu i przejade troche to je wyłaczam jadac dalej to w pewnym momecie obroty wskakuja na na wyzsze na 1000. wiec juz nie wiem czy to jest normalne czy nie.
 
 
Whiskas 
Niedzielny kierowca
VW Maniak od 1987r


Silnik: 1,9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-09, 19:28   

Witam.
Zainteresował mnie Twój problem i troszkę poczytałem. Również mam TD. Otóż okazuje się, że na pompie wtryskowej są dwa wkręty regulacyjne biegów jałowych. Osobno dla biegu jałowego rozgrzanego silnika i osobno dla przyspieszonego biegu jałowego silnika zimnego. To występuje tylko w silnikach turbodoładowanych TD (nie mylić z TDI). Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tych ustawieniach i je rozlegulował. Na razie nie mam jak wstawić zdjęć, więc spróbuję naprowadzić słownie: Gdy patrzysz na silnik od przodu i masz pompę wtryskową po lewej stronie pośrodku pompy mniej więcej na wysokości góry pompy masz śrubę regulacyjną biegu jałowego. Ciebie jednak będzie interesować śruba regulacyjna z przeciwnakrętką, która znajduje się niżej, bliżej podstawy pompy wtryskowej i bardziej z tyłu (ale także przy lewej ściance pompy wtryskowej). To jest właśnie śruba regulacyjna przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika.
Jeżeli z mojego opisu nie będziesz w stanie sobie poradzić, to wyślij na mojego maila swoje zapytanie, a postaram się Tobie wysłać skany zdjęć z książki obsługowej.
Pozdrawiam :]
_________________
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
przesad 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TD
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 11
Skąd: Płock
Wysłany: 2007-12-10, 20:35   

ja też mam TD i według mnie jest to narmalne.
jak rano odpalam to mam koło 800 a jak się rozgrzeje to wskakuje na 1000.
ponadto nie używam tego ssania bo nie bardzo wiem jak i czy jest konieczne.
więc jakby ktoś mógł trochę o nim podpowiedzieć to by było fajnie
 
 
Cybul 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 tdi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 341
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-10, 20:41   

przed odpaleniem po zimnej nocy wyciagasz te ssanie i odpalasz po około 3min wylaczasz i smigasz :mrgreen:
 
 
przesad 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TD
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 11
Skąd: Płock
Wysłany: 2007-12-10, 21:16   

tylko że jak wyciągnę i odpalę to mi ono automatycznie samo powraca do pozycji wyjściowej. czy tak ma być?czy trzeba tą gałkę trzymać? póki co były małe przymrozki i palił bez tego:)
 
 
bobas 
Kierowca eLki
VENCIOR 1.9TD GTD


Wiek: 44
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 19
Skąd: katowice
Wysłany: 2007-12-11, 17:18   

ciekawa sprawa mam vento 1.9 td z 92r. powiem wam jak ja to robie wyciądam ssanie podgrzewam kilka razy świece żarowe zapalam i jade jak silnik sie troche zagrzeje to SAM MUSZE WCISNAC SSANIE jak jest zimny wskazuje 1000-1100obr/min,. ajak wcisne to normalnie 900obr/min
 
 
p3kozo 
Kierowca eLki
Vento 1.9 TD '92



Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:00   

Witam!
Mam podobny problem...
Z ta roznica, ze po tym jak silnik pare razy przeciagnalem na 110 st. to systematycznie wchodzi mi na coraz wyzsze obroty.
Aktualnie jak silnik sie rozgrzeje, to ma 1200 obrotow (tzn. po ok 2 min od odpalenia nastepuje gwaltowny skok obrotow i zmienia sie charakterystyka pracy.)
Mam silnik 1.9 TD '92.
_________________
Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:06   

p3kozo napisał/a:
silnik pare razy przeciagnalem na 110 st

to może Ci czujnik temp. padł?
_________________
Zielony borowik...
 
 
p3kozo 
Kierowca eLki
Vento 1.9 TD '92



Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:13   

Nie, tutaj jest dluuuga historia.
Mianowicie mam spalony wentylator na chlodnicy.
Samochod w zimie jezdzil idealnie.
Ale jak kilka dni temu przyszly upaly, to sie kilka razy zagrzal...
Najgorsze jest to, ze postawilem go pod domem, rano odpalilem i pojechalem do pracy.
Silnik strasznie oslabl, jakby po 3000 obr. nie bylo juz turbiny, predkosc max 120 km/h.
Co sie okazalo, wywalilo mi uszczelke pod filtrem oleju i dojechalem 30 km na ok 1/2 litra oleju!
Nie wiem, czy moze przytarlem pierscienie, czy nie.
Wiem, ze do 3000 obr idzie jak burza, ale po 3000 kompletne dno.
No i te cholerne obroty trzyma... :/
HELP! ;)
_________________
Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:15   

p3kozo napisał/a:
Ale jak kilka dni temu przyszly upaly, to sie kilka razy zagrzal

może jakiś badziewny plyn chłodzący miałeś, albo go nie było, lub termostat padł?
_________________
Zielony borowik...
 
 
p3kozo 
Kierowca eLki
Vento 1.9 TD '92



Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:25   

Wentylator na chlodnicy jest spalony, dlatego sie grzal na miescie w korkach.
Czujnik na chlodnicy raczej dziala, bo sprawdzalem napiecie, czy dziala termostat - nie wiem.
_________________
Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:27   

dostajesz termostat wkladasz go do garnka i do zimnai wody. no i "gotujesz" :D i bedziesz widzial czy dziala on czy nie... musi powstac szczelina... przy wysokiej temp.
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:28   

p3kozo napisał/a:
Czujnik na chlodnicy raczej dziala, bo sprawdzalem napiecie

No to co, pokazywac napięcie każden jeden będzie, ale nie będzie miał tych swoich parametrów dokładnych. Podłącz pod kompa to Będziesz mial wówczas 100 % pewność. A wtedy kup i termostat i czujnik temp. ORYGINALNY - żaden inny, bo wiecznie z tanizna i podrubami będziesz mial problemy.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:28   

no i u mnie teraz tez obroty mam 1000 :S niewiem co sie stalo mam podobny problem :(
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:31   

Może te upały dają się we znaki, ale tak być nie może przecież! A ustawienie zaplonu, regulacja obrotów itd. - sprawdzałeś?

Komputer prawdę Ci powie...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:33   

czlowieku :D w 1.9TD komputer nic niepowie :D przeciez to nie Tdi... TD ma malo czojnikow :(
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:34   

Fable napisał/a:
TD ma malo czojnikow

Ale może akurat to będzie ten - mało znaczący?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:37   

mysle ze na te skoki obrotow dziala regulacja na pompie wtryskowej. poprostu gdy jest wielki przebieg auta trzeba ponownie odregulowac pompe wtryskowa. mam zamiar to zrobic ale brakuje mi czasu wolnego ;(
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:39   

Wiesz, trzeba posprawdzac wszystko pokolei - od nitki do kłębka. Ale jak mówisz - czas, to niestety tak bywa...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:41   

pewnie, ze trzeba wszystko sprawdzac po kolei przeciez nie jest jaki dwulatek ale juz samochod skonczywszy nastke :) wiek - glowny bol glowy Ventki :młotek:
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
p3kozo 
Kierowca eLki
Vento 1.9 TD '92



Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:50   

w silnikach 1.9 TD komp jest chyba raczej dosyc prymitywny ? ;)
W kazdym badz razie ja mam 1200 obr. i brak mocy powyzej 3000 obr.
I wlosy sobie z glowy wyrywam ;(
_________________
Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:53   

p3kozo napisał/a:
w silnikach 1.9 TD komp jest chyba raczej dosyc prymitywny ?

w każdych silnikach jest, jaki by nie był ale jest. Najprościej zacząc od tego, wtedy nie usisz się głowić i pół auta rozkręcić, by zlokalizowac isyerkę
_________________
Zielony borowik...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:54   

moze filter powietrza jest zatkany brudem? lub katalisator
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-04, 21:58   

Domniemywać można wiele, ale od pierdół niech posprawdza, właśnie, filtry, paliwa, powietrza - kat jakkat, bo by ni emiał takich wysokich obrotów, tylko by mu gasł, dławił się, ale najpierw od pierdół, które samo możesz posprawdzac, a później już dopiero michanikowie
_________________
Zielony borowik...
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 22:00   

zgadzam sie z sebastianem sprawdzaj wszystko co mozesz sam a pozniej juz.... mechanik... :tazz:
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 9