Wysłany: 2007-12-08, 11:23 prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
witam was wszystkich
Mam VW VENTO 1,9 td z 1992 roku i mam do was pytanie Mianowicie gdy odpalam auto to obroty sa na około 700 ale gdzy przejade pare kilometrów to obroty sie podnosza az do 1000 obrotów. Czy to jest normalne, a moze mam zepsuty jakiś czyjnik. Prosze o pomoc.
tak uzywam tego recznego ssania jak odpalam auto. ale czy nie powinno byc tak ze jak odpalam auto to obroty powinny byc cały czas takie same????? Rozumie ze jesli włacze ssanie reczne to obroty bede wyzsze.ale chodzi mi o to ze jak odpale na recznym ssaniu i przejade troche to je wyłaczam jadac dalej to w pewnym momecie obroty wskakuja na na wyzsze na 1000. wiec juz nie wiem czy to jest normalne czy nie.
Silnik: 1,9TD Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-09, 19:28
Witam.
Zainteresował mnie Twój problem i troszkę poczytałem. Również mam TD. Otóż okazuje się, że na pompie wtryskowej są dwa wkręty regulacyjne biegów jałowych. Osobno dla biegu jałowego rozgrzanego silnika i osobno dla przyspieszonego biegu jałowego silnika zimnego. To występuje tylko w silnikach turbodoładowanych TD (nie mylić z TDI). Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tych ustawieniach i je rozlegulował. Na razie nie mam jak wstawić zdjęć, więc spróbuję naprowadzić słownie: Gdy patrzysz na silnik od przodu i masz pompę wtryskową po lewej stronie pośrodku pompy mniej więcej na wysokości góry pompy masz śrubę regulacyjną biegu jałowego. Ciebie jednak będzie interesować śruba regulacyjna z przeciwnakrętką, która znajduje się niżej, bliżej podstawy pompy wtryskowej i bardziej z tyłu (ale także przy lewej ściance pompy wtryskowej). To jest właśnie śruba regulacyjna przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika.
Jeżeli z mojego opisu nie będziesz w stanie sobie poradzić, to wyślij na mojego maila swoje zapytanie, a postaram się Tobie wysłać skany zdjęć z książki obsługowej.
Pozdrawiam
ja też mam TD i według mnie jest to narmalne.
jak rano odpalam to mam koło 800 a jak się rozgrzeje to wskakuje na 1000.
ponadto nie używam tego ssania bo nie bardzo wiem jak i czy jest konieczne.
więc jakby ktoś mógł trochę o nim podpowiedzieć to by było fajnie
tylko że jak wyciągnę i odpalę to mi ono automatycznie samo powraca do pozycji wyjściowej. czy tak ma być?czy trzeba tą gałkę trzymać? póki co były małe przymrozki i palił bez tego:)
ciekawa sprawa mam vento 1.9 td z 92r. powiem wam jak ja to robie wyciądam ssanie podgrzewam kilka razy świece żarowe zapalam i jade jak silnik sie troche zagrzeje to SAM MUSZE WCISNAC SSANIE jak jest zimny wskazuje 1000-1100obr/min,. ajak wcisne to normalnie 900obr/min
Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 27 Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:00
Witam!
Mam podobny problem...
Z ta roznica, ze po tym jak silnik pare razy przeciagnalem na 110 st. to systematycznie wchodzi mi na coraz wyzsze obroty.
Aktualnie jak silnik sie rozgrzeje, to ma 1200 obrotow (tzn. po ok 2 min od odpalenia nastepuje gwaltowny skok obrotow i zmienia sie charakterystyka pracy.)
Mam silnik 1.9 TD '92.
_________________ Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 27 Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:13
Nie, tutaj jest dluuuga historia.
Mianowicie mam spalony wentylator na chlodnicy.
Samochod w zimie jezdzil idealnie.
Ale jak kilka dni temu przyszly upaly, to sie kilka razy zagrzal...
Najgorsze jest to, ze postawilem go pod domem, rano odpalilem i pojechalem do pracy.
Silnik strasznie oslabl, jakby po 3000 obr. nie bylo juz turbiny, predkosc max 120 km/h.
Co sie okazalo, wywalilo mi uszczelke pod filtrem oleju i dojechalem 30 km na ok 1/2 litra oleju!
Nie wiem, czy moze przytarlem pierscienie, czy nie.
Wiem, ze do 3000 obr idzie jak burza, ale po 3000 kompletne dno.
No i te cholerne obroty trzyma... :/
HELP!
_________________ Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 27 Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:25
Wentylator na chlodnicy jest spalony, dlatego sie grzal na miescie w korkach.
Czujnik na chlodnicy raczej dziala, bo sprawdzalem napiecie, czy dziala termostat - nie wiem.
_________________ Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:27
dostajesz termostat wkladasz go do garnka i do zimnai wody. no i "gotujesz" i bedziesz widzial czy dziala on czy nie... musi powstac szczelina... przy wysokiej temp.
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Czujnik na chlodnicy raczej dziala, bo sprawdzalem napiecie
No to co, pokazywac napięcie każden jeden będzie, ale nie będzie miał tych swoich parametrów dokładnych. Podłącz pod kompa to Będziesz mial wówczas 100 % pewność. A wtedy kup i termostat i czujnik temp. ORYGINALNY - żaden inny, bo wiecznie z tanizna i podrubami będziesz mial problemy.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:28
no i u mnie teraz tez obroty mam 1000 :S niewiem co sie stalo mam podobny problem
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:33
czlowieku w 1.9TD komputer nic niepowie przeciez to nie Tdi... TD ma malo czojnikow
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:37
mysle ze na te skoki obrotow dziala regulacja na pompie wtryskowej. poprostu gdy jest wielki przebieg auta trzeba ponownie odregulowac pompe wtryskowa. mam zamiar to zrobic ale brakuje mi czasu wolnego ;(
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:41
pewnie, ze trzeba wszystko sprawdzac po kolei przeciez nie jest jaki dwulatek ale juz samochod skonczywszy nastke wiek - glowny bol glowy Ventki
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 TD 75 KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 27 Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 2008-06-04, 21:50
w silnikach 1.9 TD komp jest chyba raczej dosyc prymitywny ?
W kazdym badz razie ja mam 1200 obr. i brak mocy powyzej 3000 obr.
I wlosy sobie z glowy wyrywam ;(
_________________ Do człowieka z mentalnością świni podchodzimy z mentalnością rzeźnika...
w silnikach 1.9 TD komp jest chyba raczej dosyc prymitywny ?
w każdych silnikach jest, jaki by nie był ale jest. Najprościej zacząc od tego, wtedy nie usisz się głowić i pół auta rozkręcić, by zlokalizowac isyerkę
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 21:54
moze filter powietrza jest zatkany brudem? lub katalisator
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Domniemywać można wiele, ale od pierdół niech posprawdza, właśnie, filtry, paliwa, powietrza - kat jakkat, bo by ni emiał takich wysokich obrotów, tylko by mu gasł, dławił się, ale najpierw od pierdół, które samo możesz posprawdzac, a później już dopiero michanikowie
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-04, 22:00
zgadzam sie z sebastianem sprawdzaj wszystko co mozesz sam a pozniej juz.... mechanik...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum