Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Sam jedzie!!
Autor Wiadomość
my_kel 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 35
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-06-25, 15:05   Sam jedzie!!

Szukam, szukam i na razie nic nie mogę konkretnego znaleźć.
Problem polega na tym, że jadąc z jakąś określoną prędkością zdejmuję nogę z gazu np. dojeżdżając do skrzyżowania a ten pieron sam dodaje gazu i ujmuje i dodaje i ujmuje.
I szlag mnie trafia bo zaliczę jeszcze przez to dzwona.
Poza tym na niskich obrotach trzęsie silnikiem, co jest wyczuwalne w środku.
Wymieniłem świece, przewody, silnik krokowy i nadal to samo.
Ma ktoś jakieś pojęcie co można by jeszcze w tym temacie zadziałać?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-25, 15:17   

A jak powiedzmy że jedziesz i wrzucisz na luz to obroty spadają czy pozostają na swoim miejscu?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-25, 15:18   

przeciez to normalne, że jak nie zdejmiesz biegu to auto samo będzie posuwać się do przodu, bardzo powoli ale jedzie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
my_kel 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 35
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-06-25, 16:37   

ale nie ma efektu hamowania silnikiem. Sam dodaje gazu a jak trzymasz delikatnie nogę na pedale gazu to czujesz jak sama się wciska.
Mówimy tu o prędkości powiedzmy 80km/h, sam ją utrzymuje mimo, że ja nie trzymam nogi na gazie.
Jak tempomat
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-06-25, 16:40   

my_kel napisał/a:
Problem polega na tym, że jadąc z jakąś określoną prędkością zdejmuję nogę z gazu np. dojeżdżając do skrzyżowania a ten pieron sam dodaje gazu i ujmuje i dodaje i ujmuje.
I szlag mnie trafia bo zaliczę jeszcze przez to dzwona.
Poza tym na niskich obrotach trzęsie silnikiem, co jest wyczuwalne w środku.
Wymieniłem świece, przewody, silnik krokowy i nadal to samo.

ma dodawać sobie gazu sam ale dopiero po spadku obrotów poniżej zadanych w ECU (poniżej 700-800). Ale nie może to być odczuwalne jako szarpanie. Szarpanie oznacza że silniczek krokowy działa i podnosi przepusnicę, ale jest niewłasciwie sterowany przez ECU (błąd TPS, błąd ECU od lpg na przykład, błąd lambdy itp. ). Spróbuj najpierw resetu kompa a jak nie pomoże diagnozuj Vagiem.
_________________

 
 
my_kel 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 35
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-06-25, 16:50   

Reset kompa robiłem. VAG nic nie wykazuje poza :Zwarcie sondy lambda - błąd sporadyczny.
A on swoje. Jadę 2000obr/min zdejmuję nogę z gazu a on trzyma uparcie 2000.
Dodam, że nie dzieję się to cały czas, ale co jakiś czas (10 razy na 5km jazdy miejskiej)
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-06-25, 18:04   

sprawdzic wszelkiej masci podcisnienia a w szczególności podstawe wtrysku-wez srodek łatwopalny w sprayu np do czyszczenia gazników nawet głupi dezodorant i na zapalonym nagrzanym i na wolnych obrotach walnij dawke na podstawe wtrysku i zwróc uwage czy nie zmieni chwilowo obrotów a jak nie to potraktuj sprayem po kolektorze ssącym-jak nawet minimalnie podniesie obroty to masz przyczyne
 
 
my_kel 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 35
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-06-25, 19:38   

W silnik krokowy wchodzi 6 przewodów. W przeciwieństwie do tych z 4 przewodami.
Poczytałem że:
Cytat:
Należy wypiąć tylko jeden przewód z sześciu. Ten który jest odpowiedzialny za sygnał z hallotrona. Autko pracuje dobrze. Jak tylko krokowiec stracił sygnał z czujnika hallotronowego to jest OK.


bo:

Cytat:
Poza tym z tego co wiem istnieją "4-pinowe" silniczki krokowe bez czujnika w podobnych modelach silników i działają, więc wydaje się, że skoro silnik pracuje a komputer mu na to pozwala, czujnik halla w krokowcu do strategicznych nie należy.


No i już mi nie przyspiesza, ale pojawił się za to błąd:
670 - Czujnik zepołu przepustnicy G127 - brak sygnału.

No i usterka nie usunięta, tylko pominięta.
A na wolnych obrotach nadal szarpie.
 
 
AndrzejJ 
Niedzielny kierowca
vento 1,8



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 87
Skąd: Zamojskie
Wysłany: 2008-06-25, 21:51   

my_kel napisał/a:
ale nie ma efektu hamowania silnikiem. Sam dodaje gazu a jak trzymasz delikatnie nogę na pedale gazu to czujesz jak sama się wciska.
Mówimy tu o prędkości powiedzmy 80km/h, sam ją utrzymuje mimo, że ja nie trzymam nogi na gazie.
Jak tempomat

U mnie też tak jest. Jak jadę np na 3 lub 2 lub rzadziej na 4 biegu z określoną szybkością i dodam gazu, a następnie zdejmę nogę z gazu to później sam mi dodaje gazu (pedał gazu sam się wciska), ale tylko jeden raz, nie ma szarpania. Jest tak na benzynie i LPG.
_________________
vento'96 CL, 55 kW (75KM)
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-06-26, 08:02   

a może po prostu linka gazu Ci się zacina?
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-06-26, 12:31   

Jeżeli na niskich obrotach szarpie, to albo sprzęgło już się wyrobiło, albo któraś z poduszek pod silnikiem kwalifikuje się do wymiany.

...a co do tego dodawania gazu... filtr powietrza wymieniałeś?
_________________
Zielony borowik...
 
 
AndrzejJ 
Niedzielny kierowca
vento 1,8



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 87
Skąd: Zamojskie
Wysłany: 2008-06-26, 20:38   

jeżeli chodzi o mnie to było tak od kiedy sprowadziłem samochód, filtr powietrza był wymieniany i nic to nie zmieniło. Nie jest to aż tak uciążliwe, więc nie zwracam na to uwagi.
_________________
vento'96 CL, 55 kW (75KM)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-27, 21:22   

Ale, Panowie...jak wrzucicie na luz to obroty Wam spadają normalnie czy jakoś powoli lub spadają tylko do pewnego momentu, czy może w ogóle nie spadają?
 
 
AndrzejJ 
Niedzielny kierowca
vento 1,8



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 87
Skąd: Zamojskie
Wysłany: 2008-06-28, 21:49   

Tygrysisko: jeśli włączę na luz to obroty spadają normalnie.
_________________
vento'96 CL, 55 kW (75KM)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9