Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-06-23, 21:48 ile może być warte?
Jaką może mieć wartość powiedzmy giełdową vento z 94r. z silnikiem 2.0 115 KM + LPG ?
z wypasu ma jeszcze klimę, elektr. szyberdach, jest też nowe radio z mp3, czarny metalic,
autko w dobrym stanie, zadbane przebieg 292 tys.
chciałbym 8500 zł bez negocjacji czy to dobra cena?
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-06-24, 12:45
tak ale uszczelniacze zaworowe zmieniłem i od tego czasu nie bierze ani grama
blachy są w dobrym stanie , w paru miejscach są minimalne bąbelki ale to takie minimalne nawet tego nie widać, auto po serwisie typu olej, rozrząd, płyn w chłodnicy, świece, kable, itd.
w sumie to się zastanawiam czy sprzedawać, korci mnie przesiadka na TDI
_________________ VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-06-24, 12:55, w całości zmieniany 5 razy
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-06-24, 15:28
Tygrysisko napisał/a:
Ale co Ci w Twoim autku nie pasuje, że chcesz się go pozbyć?
Chęć posiadania czegoś młodszego i np. z tdi
Co do tego porównania tdi vs. Lpg to wychodzi na to samo bo jeżdżąc na lpg benzynę też trzeba mieć na odpalanie, koszty przeglądu też większe, trzeba częściej zmieniać świece/kable, filtry wydech też "leci" szybciej bo w lpg większa zawartość siarki, częściej na lpg wywala uszczelkę pod głowicą po przez większą temp. spalania się gazu, trzeba jeździć na regulację instalacji, czasami masz niespodzianki takie jak sonda, pompka paliwa powie papa, a to przepływomierz i tak bym mógł mnożyć, to jest taka pozorna tylko oszczędność, a tdi wsiadasz lejesz i cie nie obchodzi nic.
P.S. nie pozbyć, a oddać w dobre ręce co będą dbać dalej.
co nie jest powiedziane że go sprzedam bo jak się nie sprzeda to będę dalej jeździł bo za bezcen też nie oddam
_________________ VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-06-24, 15:29, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-24, 15:59
andrewb25 napisał/a:
jeżdżąc na lpg benzynę też trzeba mieć na odpalanie, koszty przeglądu też większe, trzeba częściej zmieniać świece/kable, filtry wydech też "leci" szybciej bo w lpg większa zawartość siarki, częściej na lpg wywala uszczelkę pod głowicą po przez większą temp. spalania się gazu, trzeba jeździć na regulację instalacji, czasami masz niespodzianki takie jak sonda, pompka paliwa powie papa, a to przepływomierz i tak bym mógł mnożyć, to jest taka pozorna tylko oszczędność
no to faktycznie skoro takie koszty ponosisz związane z LPG to lepiej zamień na tego diesel-a, chodź ta zależność także tyczy się i w druga stronę...
Chodź kilka z tych powodów jest dla mnie trochę śmiesznych no ale rób jak uważasz.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-06-24, 16:01, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-24, 16:05
diesel tez ma swe wady... ktore sa kosztowne... moim zdaniem to zalezy jakie autko popadlo moze byc z LPG i super latac ja teraz szukam sobie vr'ke ale nic nie ma u nas ;(
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-06-24, 16:17
Tygrysisko napisał/a:
andrewb25 napisał/a:
jeżdżąc na lpg benzynę też trzeba mieć na odpalanie, koszty przeglądu też większe, trzeba częściej zmieniać świece/kable, filtry wydech też "leci" szybciej bo w lpg większa zawartość siarki, częściej na lpg wywala uszczelkę pod głowicą po przez większą temp. spalania się gazu, trzeba jeździć na regulację instalacji, czasami masz niespodzianki takie jak sonda, pompka paliwa powie papa, a to przepływomierz i tak bym mógł mnożyć, to jest taka pozorna tylko oszczędność
no to faktycznie skoro takie koszty ponosisz związane z LPG to lepiej zamień na tego diesel-a, chodź ta zależność także tyczy się i w druga stronę...
Chodź kilka z tych powodów jest dla mnie trochę śmiesznych no ale rób jak uważasz.
nie ponoszę ale dałem tu tylko przykład pozornie taniej jeździe na lpg.
Znajdź mi osobę która nigdy nie maiła problemów z autem z gazem, a to za dużo pali, a to coś padło, wreszcie ile jest skopanych instalacji gazowych w sumie każdy ma inne zdanie.
W pracy mamy kilkadziesiąt samochodów -wszystko diesel, robią po 500 tys km w 5 lat i "do żyda" , odpowiednio serwisowane i nie ma problemów żadnych.
To tyle co do Ekonomii, natomiast nie mówię że vento złe auto, zawsze można mieć vento 1.9 TDI 110 KM
_________________ VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-06-24, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-06-24, 16:20
andrewb25, też mam Vento jak Twoje z przebiegiem koło 300 tys (połowa z tego na LPG) i napisze że żadna z przypadłości które wymieniłeś mnie nie dopadła, z wyjątkiem drobnej awarii przepływki po strzale którą usunąłem łatwo sam. Nie znam się na dieslach specjalnie, ale tyle wiem że naprawy diesla moga być niewspółmiernie droższe od benzynowego. Jak się komu trafi oczywiście.
Więc tak: przesiądziesz się na auto w niewiadomo nigdy w jakim w stanie, nieco młodsze ale i tak stare. A koszty eksploatacji będą co najwyżej porównywalne jak Twojego o ile nie zrobisz nieudanego zakupu. Więc ja bym nie zmianiał w ten sposób, jesli juz koniecznie coś nowszego to o model wyżej.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-24, 16:21
andrewb25 napisał/a:
Znajdź mi osobę która nigdy nie maiła problemów z autem z gazem
Ja mam już drugie auto z LPG i nigdy z tym problemów nie miałem....
andrewb25 napisał/a:
a to za dużo pali, a to coś padło, wreszcie ile jest skopanych instalacji gazowych w sumie każdy ma inne zdanie.
A no widzisz...na oszczędzaniu się nie powinno oszczędzać...jakby każdy zakładał taka instalke jak Pan Bóg przykałaz to by było ok, ale wiekszość zakłada tanie instalki, które to pan Ździsiu(osiedlowy niby mechanik z epoki PRL-u) reguluje na ucho...a potem wszyscy tankują beznadziejny gaz co by 4 gr na litrze zaoszczędzić i tak to się wszystko kumuluje.
A potem rządzą stereotypy że LPG to a niestety sami sobie jesteśmy winni...
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-06-24, 18:33, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-24, 21:43
andrewb25, wszystko co napisałes o aucie zasilanym LPG to obgadane mity... Dobrze założona instalacja i oszczędności są spore. Na tą chwilę najbardziej oszczędny dieselek i tak będzie droższy w tankowaniu od najprostszego auta z LPG, nie wspomnę o cenach części do diesli, o turbinie o która trzeba dbać itp itd. Przy LPG odpalasz z benzyny za to diesla nigdy nie możesz zgasić od razu po zajechaniu na miejsce tylko trzeba go zostawić na trochę co by turbiny nie zniszczyć, czyli na jedno wychodzi.
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-06-26, 13:07
spyro napisał/a:
andrewb25, wszystko co napisałes o aucie zasilanym LPG to obgadane mity...
chyba jednak nie wszystko
spyro napisał/a:
Witam ponownie, mam nadal problem z ogromnym spalaniem w mojej Ventce. Od miesiąca najlepszy serwis od silników w Łodzi próbuje dojść do tego co jest przyczyną, silnik po remoncie, nowa sonda, nowy parownik, zapłon ustawiony właściwie.
Zarówno na benzynie jak i gazie auto wciąga masę paliwa, na gazie około 18-20 litrów,
_________________ VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-06-26, 13:09, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-26, 13:12
andrewb25 napisał/a:
spyro napisał/a:
Witam ponownie, mam nadal problem z ogromnym spalaniem w mojej Ventce. Od miesiąca najlepszy serwis od silników w Łodzi próbuje dojść do tego co jest przyczyną, silnik po remoncie, nowa sonda, nowy parownik, zapłon ustawiony właściwie.
Zarówno na benzynie jak i gazie auto wciąga masę paliwa, na gazie około 18-20 litrów,
No zdaję się to jest już temat nieaktualny...i nie do końca związany z LPG tylko z uczciwością i wiedzą mechaników w naszym kraju.
Patrzenie w tym świetle na samochód nie ma sensu....bo tak...na LPG wszystko sie wali....na benzynie strasznie drogo....na ropie klekocze i grzebanie przy silniku jest drogie....no i co tu wybrać??
Najlepiej to w ogóle samochodu nie kupować bo to przeciez lipa...same wydatki...a to przegląda, a to ubezpieczenie, a to znowu trzeba samochód zatankowac...raz w roku olej wymienić, co jakiś czas przecież klocki hamulcowe się skonczą, opony tez co kilka lat trzeba nowe kupić...Hmmm...tak sobie o tym pomyślec to człowiek doła łapie maxa...i kupno samochodu nie ma najmniejszego sensu.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-06-26, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
diesel tez ma swe wady... ktore sa kosztowne... moim zdaniem to zalezy jakie autko popadlo moze byc z LPG i super latac ja teraz szukam sobie vr'ke ale nic nie ma u nas ;(
mechanikow w naszym kraju nie ma - sa tylko sk.......y , ktore czatuja na kase.
taka prawda .
ja niedawno doszedlem do wniosku , ze sam tez jestem w stanie bardzo duzo zrobic i odziwo duzo lepiej niz nie jeden mechanik ...... i lepiej jak narazie na tym wychodze .
czego nie zrobie sam , to kupie nowe i gitara .
dobry mechanik , to martwy mechaik.
a po za tym dieselek to tez wydatki .
pompa , swiece , nie daj Boze turbo jak padnie to dramat .
Gavvel zaraz po kupnie ventki tdi zmienial silnik , a nie dawno turbo.
a pomijam , ze co jakis czas autko w zime mowi ... "dziaiaj jedz sobie autobusem , bo mi zimno.....".
kazde auto ma plusy i minusy.
tanie jest ch....we , dobre jest drogie ....... ale najlepsza ventka z rana - jak smietana.
_________________
Ostatnio zmieniony przez przemolas4 2008-06-26, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum