mam pytanie odnosnie temperaturu "wody" bo moim zdaniem jest cos nie tak:(a mianowicie podczas normalnej miejskiej jazdy w takie upaly temp waha sie od 90 do 95 st C i to wg mnie jest chyba wporzo gorzej jak juz stane w korku bo temperatura dochodzi wtedy nawet do ponad 100 st C wiec mysle ze to juz jest cos nie tak i mam wrazenie ze wiatrak chlodzacy zalacza sie wlasnie dopiero przy temp ok 105 st C.w czym jest problem bo nie chcial bym wymieniac czegos czego nie potrzeba....
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-07-28, 11:22
a jaki problem odpalic auto, podniesc maske, patrzec na wiatrak i wskaznik temp i dokladnie zobaczyc kiedy sie zalacza? wtedy "wrazenie" zamieni sie w pewnik i bedzie wiadomo co dal z tym robic... gdyby ta, byl, ze lapie pozniej, to prawdopodobnie czujnik temp.
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: 1.8 66kw/90k Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 23 Skąd: wola
Wysłany: 2008-07-28, 11:32
zemhu1 napisał/a:
mam pytanie odnosnie temperaturu "wody" bo moim zdaniem jest cos nie tak:(a mianowicie podczas normalnej miejskiej jazdy w takie upaly temp waha sie od 90 do 95 st C i to wg mnie jest chyba wporzo gorzej jak juz stane w korku bo temperatura dochodzi wtedy nawet do ponad 100 st C wiec mysle ze to juz jest cos nie tak i mam wrazenie ze wiatrak chlodzacy zalacza sie wlasnie dopiero przy temp ok 105 st C.w czym jest problem bo nie chcial bym wymieniac czegos czego nie potrzeba....
Jakiś przewrażliwiony jesteś-układ chłodzenia jest ciśnieniowy ciecz zaczyna wrzeć powyżej 120 stC,chociaż włącznik termiczny przy chłodnicy powinien załączać 1 stopień wentylatora przy 95 stc a 2 stopień(większe obroty) przy 105 stC.Sprawdż czujnik przy chłodnicy
_________________ Myślenie nie boli-pomyśl zanim dasz zarobić mechanikowi.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-07-28, 13:29
Temat był juz opisywany na forum...baaaa...był wielokrotnie dublowany...kłania się funkcja szukaj gdybyś jej użył a w wyszukiwarce wpisał temperatura to wyskoczyły by Ci takie tematy:
http://forum.vwvento.org/search.php?mode=results
czyli całe 3 strony tematów o tej tematyce....może nie wszystkie dokładnie opisują to co Cię zemhu1, interesuje, ale warto poszukać.
marmarmarek, sferavw, dobrze prawią...możesz tak zrobić....
Dodam od siebie że u mnie w zasadzie temperatura w upal w korku może złapie z raz 96-97stopni ale to rzadkość...na co dzień w zasadzie w skrajnych warunkach 95 nie przekracza....mozliwe że czujnik troszkę świruje i trzeba pomyśleć i jego wymianie...na szczęście zdaje się że wentylator ma swój oddzielny czujnik....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-07-28, 13:32, w całości zmieniany 1 raz
Typowa wina niespawnego czujnika - to samo przechodziłem kilkakrotnie wymieniając jeden za drugim. Kupiłem oryginalny czujnik i nawet dając silnikowy wycisk w mieście w tych upałach, temperaturka dochodzi do max. ok. 95 stopnii i basta. Poza tym, jak przedmówca napisał, jak podniesiesz maskę, to będziesz widział, czy coś się dzieje z cieczą, bo jak zaczyna wrzeć, to nie dobrze, ale jak nic się z nią nie dzieje, to jak najbardziej wporządku. A podczas włączenia wentylatora jej poziom nieznacznie wzrośnie w zbiorniczku.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-28, 18:13
Następny któremu nie chciało się użyć opcji SZUKAj, co?
Czujnik temp jest winny za błędne dane na zegarach.
Następnym razem zanim napiszesz cokolwiek użyj SZUKAj bo na pewno było to już opisywane przez nas wcześniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum