Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Migająca kontrolka smarowania
Autor Wiadomość
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-01, 21:57   Migająca kontrolka smarowania

Witajcie.

Problem dotyczy migającej kontrolki smarowania. Olej jest świeżo wymieniony oraz filtr oleju. Temperatura silnika około 85 stopni. Na biegu jałowym nic się nie dzieje (wszystko OK). Muszę dodać że prędkościomierz nie działa (poprzedni mój napisany temat na forum). Podczas jazdy przy prędkości obrotowej silnika około 2500 obr/min zaczyna mrugać kontrolka smarowania oraz licznik zaczyna pokazywać prędkość, która nie jest zgodna z prawdą (około 120 km/h). Po przygazowaniu na wciśniętym sprzęgle kontrolka przestaje mrugać i licznik przestaje wskazywać prędkość. Problem pojawia się po przekroczeniu 2500 obr/min bez względu na jakim biegu się jedzie.

Wystawiam zdjęcia na których widać jakiś odłączony kabelek (oznaczony czerwoną ramką) oraz zdjęcie jakiegoś elementu z pod którego sączy płyn chłodniczy (biała strzałka oznacza miejsce wycieku). Nie wiem do czego powinien być podpięty ten kabelek oraz co to za element z którego sączy się płyn.




 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-01, 22:13   

Ten kabelek to wszyscy mamy tak luzem puszczony, prawde powiedziawszy to nie wiem od czego on jest, ale u mnie też tak sobie luźno zwisa i nic się nie dzieje. Kiedyś ktos pisał, że przez niego można sprawdzić sobie czy kop nie ma błędów, używając przy tym próbówki i zczytując na podstawie określonej liczby mrugnięć... czy jakoś tak... A to, gdzie Ci się sączy to ten tróknik, króciec, przy którym jest czujnik temperatury. Przed kilkoma chwilkami było to opisywane i poruszane na forum w tym dziale :)
martinez2006 napisał/a:
Po przygazowaniu na wciśniętym sprzęgle kontrolka przestaje mrugać i licznik przestaje wskazywać prędkość.

Ja obstawiam, ze gdzieś jest jakies zwarcie... Zobacz czy od czujnika ciśnienia oleju nie ma przetartego kabelka, gdzies o coś nie doyka itp.
Aczkolwiek... Jeśli to nie pomoże, to udaj się do elektryka. A mianowicie. Odłącz całkowicie akumulator, tak na ok. pół godzinki. Później ponownie podłącz i włącz silnik, aby sobie tak tylko na luzie chodził, aż się wentylator nie załączy. Może nie pomoże, ale nie zaszkodzi, bo chodziło mi o to, ze gdzies może koputer jakiś błąd załapał, co by go chociaz tymczasowo skasować, bo coś tez przez to z tym Twoim licznikeim siędziac może.
Cytat:
przy prędkości obrotowej silnika około 2500 obr/min zaczyna mrugać kontrolka smarowania oraz licznik zaczyna pokazywać prędkość, która nie jest zgodna z prawdą (około 120 km/h).
u mnie to akurat jest zgodne z prawdą - Tyle mniej więcej mam przy tych obrotach.
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-08-01, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-01, 22:17   

Jutro jest sobota i to sprawdzę. Dzięki za szybką odpowiedź
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-01, 22:27   

Tu była rozmowa na temat tego króćca: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3173
a tak on wygląda: http://allegro.pl/item409...ssat_vento.html
Najprawdopodobniej to gumowy oging już pękł albo sparciał i trzeba go wymienić, albo króciec dostał już po tyłku ;)
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-01, 22:32   

Czy ten króciec chłodzenia z Allegro to jest ten dobry czy badziewie ? ;)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-01, 22:37   

Nie wiadoo, jak długo to by pochodziło. Jedni, jak czytałeś, ta tego typu bardziewiu przejeździli 2 miesiące, drudzy pół roku i dalej śmiga. Ten "dobry" to tylko oryginales, czyli serwis VW. A Twój obecny ma jeden otwór? To znaczy chodzi mi o to tam, gdzie czujnik temperatury jest. Bo jak zauwazyłeś, to na tym z allegro sa dwa otwory, z tym, że jeden jest zaślepiony. jeśli u siebie będziesz miał taki sam, jak ten z allegro, czyli 2 otwory, to już możesz być pewien, ze ktoś go już wymieniał, bo fabrycznie z jednym tylko były, a terwz te, co w sklepach sprzedają i na allegro, to już tylko z dwoma odworami. A jak masz z jednym, że oryginalny jeszcze, to najpierw same oringi zobacz, a raczej nie ma co patrzeć, bo pierw by trzebabyło rozebrać, tylko kup je nowe, bo to praktycznie jednorazówki są. jeśli to nie omoże, no to w ostateczności ten trójnik, czy tam krócieć - jak zwał tak zwał ;)


Ja sobie kupiłem takie oringi i woże je ze sobą, bo nigdy nic nie wiadomo. Kiedyś właśnie czujnik wymeniałem i pech chciał, że pękła ta uszczelka i ciekło. Nie miałem nic pod reką, to wszybko skoczyłem do sklepu po nowa i od razu założyłem. I od tego czasu zawsze to wożę, tak na wszelki wypadek.
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-08-01, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-01, 22:41   

Ja mam z dwoma otworami tak jak ten na allegro co dałeś linka
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-01, 22:50   

To w takim razie było już przy tym coś grzebane. A dużo Ci tego plynu ucieka? Najpierw od oringów zacząć byś musiał, a puźniej ten trójnik, tak, jak wyzej napisałem.
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-01, 23:00   

sebastian napisał/a:
To w takim razie było już przy tym coś grzebane. A dużo Ci tego plynu ucieka? Najpierw od oringów zacząć byś musiał, a puźniej ten trójnik, tak, jak wyzej napisałem.


Dużo nie ucieka.
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-02, 09:57   

Pisałem wczoraj o tym w jakims innym temacie....zdarzyło mi się że trójnik był ok, ale oring zdechł....dopasowałem sobie większy...grubszy taki że ledwo wszedł i do dziś jest ok....

Po fotach nie widzę żeby ciekło z trójnika tylko z łączenia trójnika z głowicą a to może wskazywać właśnie na oring....

Co do wymiany trójnika to musisz mieć specajny klucz do zdejmowania zacisków...ja tego klucza nie miałem i tez dało radę zdjąć...przy pomocy takiego jakby klucza francuskiego krórego wielkość można regulować....plus oczywiście kombinerki i da radę...

ten luźny kabelek też mam luzem puszczony i nie wiem do czego on jest....
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-02, 11:11   

Nie trzeba żadnego specjalnego klucza, żeby zdjąć tą obejmę z węża - ja poradziłem sobie ze zwykłą "żabką" ;)
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-02, 11:26   

sebastian napisał/a:
"żabką"

No ja też czymś takim działem, trochę palce poździerałem ale poszło...jakby był ten klucz do obejm to już inna sprawa...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-02, 11:38   

To ja nie wiem, jak Ty to robiłeś, że aż palce pozdzierałeś :D
Ja zwyczajnie zabkę nałożyłem, ścisnąłem, a jak się poluźniło to ściągnąłem na sam wąż i bez problemu poszło, a i palce całe ;)
Tylko musi być dobra, znaczy szeroka a żabka i duże rozwarcie :)
:żaba:
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-02, 11:47   

Ze zdjęciem nie było problemu...własnie palce poździerałem przy zakładaniu...kilka razy narzędzie mi się ześliznęło z zacisku i po paluchach... :krzyk:
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 14:52   

Żeby nie zakładać nowego tematu, napiszcie mi do czego służy ta atrapa (żaluzja) na chłodnicy. Też takową macie w swoich ventkach ?.

Odnośnie rozbierania zegarów to nic nie robiłem ponieważ wczoraj nie miałem czasu :( . Tak że ten problem jest odstawiony na razie na bok. Jedyne co kupiłem to ten króciec co z niego przecieka. Ale też jeszcze nie zakładałem.

Foto chłodnicy:

_________________
MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-03, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:00   

ja tez takie mam i wszyscy chyba tak mają, a do czego służy, to nie wiem, śmiem przypuszczać, ze w czasie jazdy powietrze tędy wchodzi i chłodzi. takie moje wytłumaczenia najbardziej chyba odpowiednie i sensowne.


.
.
.
.
.
.
PS - wrzuć swoją Ventkę do działu nasze ventki wraz ze zdjęciami, bo widze już po avatarze i podpisie, że zaczyna się robić ciekawie :]
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-08-03, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:04   

sebastian napisał/a:
ja tez takie mam i wszyscy chyba tak mają, a do czego służy, to nie wiem, śmiem przypuszczać, ze w czasie jazdy powietrze tędy wchodzi i chłodzi. takie moje wytłumaczenia najbardziej chyba odpowiednie i sensowne.


.
.
.
.
.
.
PS - wrzuć swoją Ventkę do działu nasze ventki wraz ze zdjęciami, bo widze już po avatarze i podpisie, że zaczyna się robić ciekawie :]



Sebastian jak zrobię lepszej jakości zdjęcia to w 100% wrzucę. Te co teraz widać w podpisie i avatarku to robiłem wczoraj komórką. A że rozdzielczość i wielkość mała obrazka to z komórki pasuje do wstawienia. Cyfrówką porobię to wstawię porządnie już :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:09   

martinez2006 napisał/a:
Cyfrówką porobię to wstawię porządnie już

Faaaaajnie :]
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 18:04   

martinez2006 napisał/a:
napiszcie mi do czego służy ta atrapa (żaluzja) na chłodnicy. Też takową macie w swoich ventkach ?.

Ma ruchome elementy, więc pewnie częśc powietrza dostaje się do silnika właśnie przez nie przy większej prędkości....
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2008-08-03, 18:41   

martinez2006 napisał/a:
Żeby nie zakładać nowego tematu, napiszcie mi do czego służy ta atrapa (żaluzja) na chłodnicy. Też takową macie w swoich ventkach ?.


ja takiego czegoś nie mam :( ale mam dwa wentylatory :P
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 19:51   

Tygrysisko napisał/a:
Ma ruchome elementy, więc pewnie częśc powietrza dostaje się do silnika właśnie przez nie przy większej prędkości....


Zapewne tak. Pewnie przy większej prędkości odchylają się one przepuszczając wtedy powietrze. Czyli tak by się zgadzało
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 19:56   

Troszkę OT robimy.....

Jak widac odchylaja się:
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-25, 19:50   

Co znajduje się w tym miejscu gdzie jest wkręcona śruba na klucz imbusowy. Gdzie może znajdować się zawór przelewowy, który utrzymuje ciśnienie oleju z pompy olejowej.

Foto:

_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-25, 20:02   

Nie mam za bardzo teraz czasu i mogę wrzucić tylko to....

poszukaj...to może coś tam wyhaczysz....

 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-25, 20:05   

Dzięki, oglądałem to ale nie ma pokazanego tego elementu ...
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-25, 20:48   

martinez2006 napisał/a:
Co znajduje się w tym miejscu
nic, to jest zaślepka. Np na czujnik temperatury MFA oleju, którego wolną wtyczkę nawet widać chyba
_________________

 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-25, 21:03   

pablomed napisał/a:
martinez2006 napisał/a:
Co znajduje się w tym miejscu
nic, to jest zaślepka. Np na czujnik temperatury MFA oleju, którego wolną wtyczkę nawet widać chyba


A ten zawór przelewowy (który utrzymuje ciśnienie oleju z pompy olejowej), w którym miejscu się znajduje ?? :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-25, 23:06   

pablomed napisał/a:
Np na czujnik temperatury MFA oleju

Nie np., tylko na pewno :]
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-30, 12:50   

Panowie poszukuję oznaczeń czujników ciśnienia oleju (jakie symbole mają oryginalne) :) . W książce szukałem ale nie znalazłem.... Silnik 1.8 AAM
_________________
MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-30, 12:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 8