Problem dotyczy migającej kontrolki smarowania. Olej jest świeżo wymieniony oraz filtr oleju. Temperatura silnika około 85 stopni. Na biegu jałowym nic się nie dzieje (wszystko OK). Muszę dodać że prędkościomierz nie działa (poprzedni mój napisany temat na forum). Podczas jazdy przy prędkości obrotowej silnika około 2500 obr/min zaczyna mrugać kontrolka smarowania oraz licznik zaczyna pokazywać prędkość, która nie jest zgodna z prawdą (około 120 km/h). Po przygazowaniu na wciśniętym sprzęgle kontrolka przestaje mrugać i licznik przestaje wskazywać prędkość. Problem pojawia się po przekroczeniu 2500 obr/min bez względu na jakim biegu się jedzie.
Wystawiam zdjęcia na których widać jakiś odłączony kabelek (oznaczony czerwoną ramką) oraz zdjęcie jakiegoś elementu z pod którego sączy płyn chłodniczy (biała strzałka oznacza miejsce wycieku). Nie wiem do czego powinien być podpięty ten kabelek oraz co to za element z którego sączy się płyn.
Ten kabelek to wszyscy mamy tak luzem puszczony, prawde powiedziawszy to nie wiem od czego on jest, ale u mnie też tak sobie luźno zwisa i nic się nie dzieje. Kiedyś ktos pisał, że przez niego można sprawdzić sobie czy kop nie ma błędów, używając przy tym próbówki i zczytując na podstawie określonej liczby mrugnięć... czy jakoś tak... A to, gdzie Ci się sączy to ten tróknik, króciec, przy którym jest czujnik temperatury. Przed kilkoma chwilkami było to opisywane i poruszane na forum w tym dziale
martinez2006 napisał/a:
Po przygazowaniu na wciśniętym sprzęgle kontrolka przestaje mrugać i licznik przestaje wskazywać prędkość.
Ja obstawiam, ze gdzieś jest jakies zwarcie... Zobacz czy od czujnika ciśnienia oleju nie ma przetartego kabelka, gdzies o coś nie doyka itp.
Aczkolwiek... Jeśli to nie pomoże, to udaj się do elektryka. A mianowicie. Odłącz całkowicie akumulator, tak na ok. pół godzinki. Później ponownie podłącz i włącz silnik, aby sobie tak tylko na luzie chodził, aż się wentylator nie załączy. Może nie pomoże, ale nie zaszkodzi, bo chodziło mi o to, ze gdzies może koputer jakiś błąd załapał, co by go chociaz tymczasowo skasować, bo coś tez przez to z tym Twoim licznikeim siędziac może.
Cytat:
przy prędkości obrotowej silnika około 2500 obr/min zaczyna mrugać kontrolka smarowania oraz licznik zaczyna pokazywać prędkość, która nie jest zgodna z prawdą (około 120 km/h).
u mnie to akurat jest zgodne z prawdą - Tyle mniej więcej mam przy tych obrotach.
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-08-01, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiadoo, jak długo to by pochodziło. Jedni, jak czytałeś, ta tego typu bardziewiu przejeździli 2 miesiące, drudzy pół roku i dalej śmiga. Ten "dobry" to tylko oryginales, czyli serwis VW. A Twój obecny ma jeden otwór? To znaczy chodzi mi o to tam, gdzie czujnik temperatury jest. Bo jak zauwazyłeś, to na tym z allegro sa dwa otwory, z tym, że jeden jest zaślepiony. jeśli u siebie będziesz miał taki sam, jak ten z allegro, czyli 2 otwory, to już możesz być pewien, ze ktoś go już wymieniał, bo fabrycznie z jednym tylko były, a terwz te, co w sklepach sprzedają i na allegro, to już tylko z dwoma odworami. A jak masz z jednym, że oryginalny jeszcze, to najpierw same oringi zobacz, a raczej nie ma co patrzeć, bo pierw by trzebabyło rozebrać, tylko kup je nowe, bo to praktycznie jednorazówki są. jeśli to nie omoże, no to w ostateczności ten trójnik, czy tam krócieć - jak zwał tak zwał
Ja sobie kupiłem takie oringi i woże je ze sobą, bo nigdy nic nie wiadomo. Kiedyś właśnie czujnik wymeniałem i pech chciał, że pękła ta uszczelka i ciekło. Nie miałem nic pod reką, to wszybko skoczyłem do sklepu po nowa i od razu założyłem. I od tego czasu zawsze to wożę, tak na wszelki wypadek.
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-08-01, 22:40, w całości zmieniany 1 raz
To w takim razie było już przy tym coś grzebane. A dużo Ci tego plynu ucieka? Najpierw od oringów zacząć byś musiał, a puźniej ten trójnik, tak, jak wyzej napisałem.
To w takim razie było już przy tym coś grzebane. A dużo Ci tego plynu ucieka? Najpierw od oringów zacząć byś musiał, a puźniej ten trójnik, tak, jak wyzej napisałem.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-02, 09:57
Pisałem wczoraj o tym w jakims innym temacie....zdarzyło mi się że trójnik był ok, ale oring zdechł....dopasowałem sobie większy...grubszy taki że ledwo wszedł i do dziś jest ok....
Po fotach nie widzę żeby ciekło z trójnika tylko z łączenia trójnika z głowicą a to może wskazywać właśnie na oring....
Co do wymiany trójnika to musisz mieć specajny klucz do zdejmowania zacisków...ja tego klucza nie miałem i tez dało radę zdjąć...przy pomocy takiego jakby klucza francuskiego krórego wielkość można regulować....plus oczywiście kombinerki i da radę...
ten luźny kabelek też mam luzem puszczony i nie wiem do czego on jest....
To ja nie wiem, jak Ty to robiłeś, że aż palce pozdzierałeś
Ja zwyczajnie zabkę nałożyłem, ścisnąłem, a jak się poluźniło to ściągnąłem na sam wąż i bez problemu poszło, a i palce całe
Tylko musi być dobra, znaczy szeroka a żabka i duże rozwarcie
Żeby nie zakładać nowego tematu, napiszcie mi do czego służy ta atrapa (żaluzja) na chłodnicy. Też takową macie w swoich ventkach ?.
Odnośnie rozbierania zegarów to nic nie robiłem ponieważ wczoraj nie miałem czasu . Tak że ten problem jest odstawiony na razie na bok. Jedyne co kupiłem to ten króciec co z niego przecieka. Ale też jeszcze nie zakładałem.
Foto chłodnicy:
_________________ MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-03, 14:52, w całości zmieniany 1 raz
ja tez takie mam i wszyscy chyba tak mają, a do czego służy, to nie wiem, śmiem przypuszczać, ze w czasie jazdy powietrze tędy wchodzi i chłodzi. takie moje wytłumaczenia najbardziej chyba odpowiednie i sensowne.
.
.
.
.
.
.
PS - wrzuć swoją Ventkę do działu nasze ventki wraz ze zdjęciami, bo widze już po avatarze i podpisie, że zaczyna się robić ciekawie
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2008-08-03, 15:01, w całości zmieniany 1 raz
ja tez takie mam i wszyscy chyba tak mają, a do czego służy, to nie wiem, śmiem przypuszczać, ze w czasie jazdy powietrze tędy wchodzi i chłodzi. takie moje wytłumaczenia najbardziej chyba odpowiednie i sensowne.
.
.
.
.
.
.
PS - wrzuć swoją Ventkę do działu nasze ventki wraz ze zdjęciami, bo widze już po avatarze i podpisie, że zaczyna się robić ciekawie
Sebastian jak zrobię lepszej jakości zdjęcia to w 100% wrzucę. Te co teraz widać w podpisie i avatarku to robiłem wczoraj komórką. A że rozdzielczość i wielkość mała obrazka to z komórki pasuje do wstawienia. Cyfrówką porobię to wstawię porządnie już
Co znajduje się w tym miejscu gdzie jest wkręcona śruba na klucz imbusowy. Gdzie może znajdować się zawór przelewowy, który utrzymuje ciśnienie oleju z pompy olejowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum