Mam jeszcze pytanko co do uszczelki pod głowica. Między glowicą a blokiem chyba wydostaje sie plyn chlodzący , czy to możliwe że to płyn bo podobno nie ma tam kanału od płynu chłodzącego tylko jest tam kanał olejowy. Z góry dzięki za pomoc.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-07-31, 22:11
jeśli to płyn to nie z głowicy tylko zapewne z czujnika temperatury, a dokładniej mówiąc z takiego trójnika w który jest ten czujnik wpięty, i zapewne płyn ścieka po silniku dając złudzenie że głowica lub bok przecieka...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-31, 22:23
Na pewno to ten trójnik. To pięta achillesowa tych silników. Kup oryginał w ASO kosztuje koło stówy ale jest nie do zdarcia, te podrabiane są tanie (10-20 zł) ale po paru miesiącach i tak pękają.
Wymienialem ten tronik jakies 2 miesiace temu ale chyba koledzy macie racje ze cos nie tak z tym trojnikiem , wymienie go jeszcze raz na nowy. A tak ogolnie to tylko widac ze cos sie poci jesli stoje w korkach czyli jak jest wysoka temperatura.Dzieki koledzy za pomoc pozdrawiam .
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-31, 23:07
gacek19835 napisał/a:
Wymienialem ten tronik jakies 2 miesiace temu
kup oryginał i będziesz miał spokój na wiele lat. Te podróbki są wszystkie do bani, ja już 3 próbowałem, różnych firm i wszystkie lipa. Ostatni - MEYLE - trzyma najdłużej, już koło pół roku.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-01, 18:22
spyro napisał/a:
Te podróbki są wszystkie do bani, ja już 3 próbowałem, różnych firm i wszystkie lipa. Ostatni - MEYLE - trzyma najdłużej, już koło pół roku.
Z tym to właśnie różnie bywa....też chyba ze dwa wywaliłem....ale co najlepsze, same trójniki są ok-puszczają tylko oringi...najlepsze jest to że po wymianie pojeździłem jakiś tydzień i znowu zobaczyłem zacieki z zaschniętego płynu-trochę mnie to wk...tzn poddenerwowało...odkręciłem to i co się okazało oring się spłaszczył...i tak był cieniutki a teraz to już całkiem padaka...pojechałem do sklepu...dobrali mi nowy grubszy oring...taki gruby że ledwo wszedł...i do dzisiejszego dnia nic nie cieknie...a jest to już jakieś niespełna albo i spełna 2 lata...po tym zajściu postanowiłem się zabezpieczyć i załatwiłem sobie nowy troszkę lepszy trójniczej z porządnym oringiem i do dzisiejszego dnia leży w garażu(tak na wszelki wypadek) a ten mój skubaniec super się trzyma...
A wiecie co jest najlepsze Kumpel w hurtowni motoryzacyjnej pracuje i te trójniki, te najlepsze co dostają to hurtowo sprzedają po 35zł chyba a detalicznie dla zwykłych szaraczków z przebitką ok 50zł...czyli niecała stówka...ludzie wiedza jak zarabiać
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-01, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Też mi przeszło przez myśl żeby wymienić tylko oring bo przecież nic mi nie da jesli kupie następny kawałek plastiku bo trójnik tak czy tak jest dobry.Dzięki kolego za super pomysł to będzie najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 12:34 wyciek z chlodnicy
czyli nie calkiem z chlodnicy lecz z tej troby co jest przymocowana do silniku... moze cos bedzie widac na fotkach.
troche cieknie gdzie tygodniowo dolewam do 200ml wody chlodzacej nie wiem jak po polsku prawidlowo. tam sa dwie takie sroby na czym ta raba sie trzyma czyli jest przykrecona do silnika. moze ktos ma schemat co tam jest czyli boje sie podpiac bo mysle ze moze dac trzask i bedzie wtedy du****pa ktos mas jakie pomysly co moglo sie stac?
jeszcze fotka jedna
tam gdzie szczalki to sa sroby te i z dolu cieknie no z dolu troby tej co mocuje sie u silnika nwm jak objasnic
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2008-08-03, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-08-03, 12:46
tam nic ciekawego nie ma, oprucz oringa uszczelniającego i teraz o ile nie jest pęknięta obudowa to wykręc te dwie sruby wyciag ten plastik wydłub delikatnie oring wyczysc go oraz jego kanał i wyczysc blok silnika{np papierkiem sciernym o ziarnistosci p1000} w tym miejscu a puzniej oring na wysokotemperaturowy silikon {niezaduzo tego silikonu} skręcic odczekac i powinno hulac no chyba ze masz mozliwosc to wymien oring i tez delikatnie na silikon
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 13:01
A to tylko ten trójnik...nic strasznego....albo oring, albo trójnik gdzieś pękł...to groszowe sprawy...
Ale skoro wycieka z tych śrub to pewnie i trójnik trzeba wymienić bo bewnie malutkie pęknięcia się porobiły wokół srub....
To już normalnie 3przypadek w ciągu kilku dni....jakiś wysyp normalnie...
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:01
o niezobaczylem. dzieki egos, i dziekuje sebastian, wymienia albo gdy rozbiore zobacze jak tam jest
Pan Spyro moze zamknac temat. dziekuje
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:03
a jak zlac plyn z chlodnicy? bo gdy wykrece ten trojnik to wyciekni mi wszystko na ziemie a ja tego niechce to moze gdzie cos mozna odkrecic i zlac pozadnie do jakiegos wiaderka?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Nic nie mów, bo jeszcze zjedzie od góry do dołu za to, że opcja szukaj schodzi na psy Lepiej teraz cichutko być, tak, jakby się nic nie stało
sza....:]
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:04
no moze i tak
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Można zlać do czystego wiaderka i ponownie zalać, aczkolwiek tak się nie powinno robić, tylko zalać nowym. Drogie to nie jest, żeby aż tak oszczędzać. Rodzaji płynów jest pod dostatkiem. Ja mam zalanym Petrygo - niebieski - i dobrze się sprawuje. Spyro pisał, że eksploatuje Prestone, i też jest zadowolony, bo i tani nawet. Najważniejsze, aby była jak najniższa temperatura niezamarzania, a reszta to już dprawa drugoplanowa.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:07
no jakos niewpadlem na to ze poszukac mozna... sorki moja wina moja bardzo wielka wina
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:08
ja ma jakis salatowy niewiem jakiej marki ale wiem ze -35 jezeli nie wiecej
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:08
to niech kjtos z moderatorow scali predzej te tematy
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
W zasadzie to byle czym, tylko nie wodą No i też co prawda ważne, zeby odpowiedni do chłodnic aluminiowych, ale większość jest do tego przystosowanych.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:10
Tygrysisko, dzieki za rade ale wiem to mam nowego plynu tez to zaleje nowy plyn
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:12
mial na uwadze duze
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-08-03, 13:21
to razu pewnego moj szef chciał walnoć popisuwe i odkręcił korek na chłodnicy przy gorącym silniku w mazdzie tam jest większe ciś nisz w naszych ventylach-całe sciany w płynie i łapy poparzone
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-03, 13:44
Tygrysisko,
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-05, 08:51
marmarmarek, poprostu niechcac napisalem zapomnialem ze on automatycznie go nieprzeedytuje... sorki
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum