Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Liczniki zegarów w VW VENTO
Autor Wiadomość
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-02, 19:45   Liczniki zegarów w VW VENTO

Powiedzcie mi proszę w jakich latach w Vento były montowane liczniki z obrotomierzem a w jakich latach z zegarkiem analogowym. Oczywiście rozumiem że z obrotomierzem są nowsze :) . Kuzyn ma Golfa III z 92 roku i ma np. liczniki z zegarkiem analogowym. Moje Vento też z 92 roku a posiada obrotomierz. Może te z zegarkiem to typowe od golfa ? :)


Licznik z obrotomierzem:


Licznik z zegarkiem analogowym:



Czy typy tych liczników były uzależnione od wersji silnika tez ?
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2008-09-02, 19:51   

to raczej zalezne jest od wersji silnikowej ;) a nie od roku
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-02, 19:55   

tomek87 napisał/a:
to raczej zalezne jest od wersji silnikowej ;) a nie od roku


A z zegarem analogowym były montowane w Vento liczniki ?. Chodzi o to że widziałem Vento z tego samego rocznika co moje i miało zegary analogowe zamiast prędkościomierza. Więc troszkę "zbaraniałem" :D . Ten sam rok ten sam silnik (AAM) a zegary inne.
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-02, 20:00   

Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia. Każde miało obrotomierz. No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp., to może, ale fabrycznie to na pewno tak nie było.
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-02, 20:02   

sebastian napisał/a:
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia. Każde miało obrotomierz. No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp., to może, ale fabrycznie to na pewno tak nie było.


No to wszystko jasne :) . Dzięki sebastian
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-02, 20:34   

sebastian napisał/a:
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia

Dokladnie tak....w najstarszych golfach 3 byly zegary a potem obrotomierze weszly, a w vento byly od samego poczatku ;)
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-09-05, 01:37   

sebastian napisał/a:
No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp
no bo po co skrecac przebieg jak mozna za pare zlotych kupic zegary z mniejszym ? :)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-05, 08:35   

ktos sie pisze na podmiankena zegar z mkIV?
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-05, 12:15   

przemolas4 napisał/a:
ktos sie pisze na podmiankena zegar z mkIV?

A no właśnie? Bo mnie od wczoraj taki problem - nie problem, ale zastanawia: czy w MK IV też przebieg się kasuje po 300 tyś km? Jakoś te liczniki mi się bardziej podobają :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-05, 21:01   


Czyż to nie jest piękne? :tweety:
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-09-05, 21:03   

No ładne ładne :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-09-06, 11:15   

wau niewidzialem nigdy czegos takiego :brawa:
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-06, 11:17   

robi wrazenie .
w mkIV nie kasuje sie po 300.
duzo lepszy licznik .
no i ja bym wstawial odrazu MFA
aby dokonac metamorfozy potrzeba :
-licznk od mkIV lub inny z oznaczeniami .... 919 .... ( fabia , oktawia , seaty , paski , audi )
-licznik od mkIII (jakis stary , bo chodzi o to ze trzeba zlacze wyciagnac ) jako dawce
-tasma od twardego dysku
-plywak od zbiornika od mkIV
-termometr zewnetrzny od mkIV
(jesli ktos chce MFA to jeszcze manetki od mkIII z MFA)
no i pare inny drobnostek .
moim zdaniem naprawde warto .
efekt super .
Ostatnio zmieniony przez przemolas4 2008-09-06, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-06, 11:19   

trza by zrobic swap dechy od MK4 i liczników, tylko skąt tu taki zdobyć...
_________________
Zielony borowik...
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-06, 11:24   

sebastian napisał/a:
trza by zrobic swap dechy od MK4 i liczników

nieradze .
w pip ciecia i decha za szeroka .
przerabialem ten temat .
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-06, 11:25   

przemolas4 napisał/a:
przerabialem ten temat .

A już myślałem, ze to to samo będzie...
Ale licznik i kostki są te same?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Dziki77 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2.0 GL
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 60
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2008-09-06, 11:33   

Ja mam w vento (jetta) 93r. 2,0 gl z automatem w liczniku takie okienko gdzie pokazuje wybrany bieg :D

http://www.otofotki.pl/im...1218249896f.JPG
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-06, 11:35   

O ja pierdziu :faja: :D
A pokaż w praktyce, jak to wygląda? :tazz:
_________________
Zielony borowik...
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-06, 11:35   

niestety nie .
licznik od nkIV trzeba skracac , poniewaz szyba jest wyprofilowana odwortnie jak w MKIII.
a zlacze trzeba pobrac od jakiegos dawcy licznika z MKIII
jakby ktos byl zainteresowany , to mogesie tym zajac .
za minimalna odplata .
fajna sprawa ten licznik od nkIV , bo podlacza go sie do zlacza ODB i zglasza sie jak komputer .
dodatkowo posiada kontrolki od dzrwi i pasow , ABS i jaskow .
mozna zastosowac np. zegary z predkoscia do 260 , a wskazania beda i tak odpowiednie do prawdziwych .
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-06, 11:37   

przemolas4, Ale Ty mówisz o mk4 normalnym, czy cabrio?
Bo ja cabrio cały czas mam na myśli, bo wiem, że on normalnego nie wejdzie ot tak...
_________________
Zielony borowik...
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-06, 11:39   

ja pisze caly czas o adaptacji licznika typowego od mkIV.
u siebie bede zakladal po lakierniku .
wtedy zrobie porade jak to robic i wstawie na forum .
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-06, 11:41   

Aaaa!
No to w takim razie od cabrio podejdzie bez problemu (tak mi się chyba wydaje)
Tylko jak np. zaadoptujesz sygnalizację niezapiętych pasów np.?
_________________
Zielony borowik...
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-06, 11:45   

to juz zabawa . trzeba od mkIV zaadoptowac zapiecie .
dokladnie bede wiedzial jak to zrobic jak u siebe zaczne .
wiem , ze czesc info idzie w mkIV przez modol konfortu .
wlasnie pasy , ale nie ma rzeczy , ktorych sie nie da zrobic .
jedyna wazna uwaga , by licznik od mkIV mial oznaczenie XXX 919 XXX
liczniki z oznaczeniem XXX 920 XXX sa na szynie CAN i nie da rady podlaczyc .
_________________

 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-09-06, 11:50   

Tygrysisko napisał/a:
sebastian napisał/a:
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia

Dokladnie tak....w najstarszych golfach 3 byly zegary a potem obrotomierze weszly, a w vento byly od samego poczatku ;)


Tu się tygrysie mylisz :D Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento. Spotkałem się już dwa razy z takim przypadkiem. Były to Ventki z początku produkcji czyli z roku 1992 r tyle że to były totalne golasy tzn nic oprócz wspomy która była w standardzie. Te dwie Ventki były sprowadzone z Belgii. Kolejną rzeczą co je łączyły była niebieska deska. :D
_________________
Vento wersja silver & black
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-06, 11:52   

piru napisał/a:
Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento

kolejny ewenement .
wszedzie byl obrotomierz wymienany jak standard .
_________________

 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-09-06, 12:39   

przemolas4 napisał/a:
piru napisał/a:
Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento

kolejny ewenement .
wszedzie byl obrotomierz wymienany jak standard .


Ewenement podobny jak moje boczki w drzwiach bez miejsca na głośniki :P Napisałem tylko że spotkałem się z dwoma takimi Ventolotami. Może w jednym i drugim samochodzie licznik był wymieniony chodź nie chce mi się w to wierzyć za bardzo ;)
_________________
Vento wersja silver & black
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-06, 13:10   

Ja się spotkałem także z kierownicą taką, jak w Golfie 1.4, czy 1.6, na totalnym golasie - taka jak w dużym fiacie prawie - po prostu ktoś taką przełożył, czort wie, czemu... Z licznkami tak samo musiało być
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-07, 15:49   

sebastian napisał/a:
swap dechy od MK4 i liczników
liocznik OK, ale dechy? FUJ.
sebastian napisał/a:
Czyż to nie jest piękne? :tweety:
opróćz kiery, któa wogóle nie pasuje do dechy g3/vento.
piru napisał/a:
Tu się tygrysie mylisz :D Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento. Spotkałem się już dwa razy z takim przypadkiem. Były to Ventki z początku produkcji czyli z roku 1992 r tyle że to były totalne golasy tzn nic oprócz wspomy która była w standardzie.
Vento miało w standardzie obrotomierz nawet na ubogim polskim rynku. Może ktoś zmieniał zegar bo się popsuł? Bo obrotomierz+wspomaganie było standard. Chociaż z drugiej strony w Holandii montowali w Vento silniki 1,4 60 kucy. Ulotkowo i katalogowo podstawowym wyposażeniem był obrotomierz, wspomaganie i dzielona tylna kanapa (katalog z 1992 roku promujący nowy moel: Vento ;) )
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-17, 14:08   

To moze tutaj sie podepne ;)

Chodzi mi o zmiane podswietlenia, ale pytanie zalezy wlasnie od typu licznikow. Czy Venta i Golfy 3 mialy liczniki na zaroweczki gdzie nie ma mozliwosci podswietlenia od tylu wskazowek (predkosciomierza, obrotomierza itd.) tak jak np. da sie w Octavii 1:

_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-17, 14:43   

bradley napisał/a:
Czy Venta i Golfy 3 mialy liczniki na zaroweczki gdzie nie ma mozliwosci podswietlenia od tylu wskazowek (predkosciomierza, obrotomierza itd.) tak jak np. da sie w Octavii 1:


Tak dokładnie, jak chcesz mieć podświetlane tarcze kup indiglo, tak to pozostają kombinację z samym licznikiem i jego oświetleniem, można fajnie zaadaptować zimne katody (jak u mnie) bądź bawić się zwykłymi diodami.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-17, 15:21   

spyro, a z tymi zimnymi katodami to jaki efekt? Oswietla rownomiernie licznik? Poprosze o zdjecie :)

Do Kadzia diesla zaadaptowalem licznik digital z GSI. Wszyscy mowili, ze sie nie da a da :P I odziwo licznik ten mial nawet kontrolke swiec zarowych i rezerwe (czego brak w oryginale). Widzialem tez digitala do golfa, ale jakos nie przypadl mi do gustu i podejrzewam, ze na kontrolke swiec tez nie ma co liczyc.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-17, 17:37   

bradley napisał/a:
spyro, a z tymi zimnymi katodami to jaki efekt? Oswietla rownomiernie licznik? Poprosze o zdjecie :)
to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, ja przeszedłęm u siebie już wszystkie możliwe wyjścia z idndiglo włącznie i katody najładniej świecą.

A foteczki, bardzo proszę;



To jest fotka na full oświetleniu w nocy, w rzeczywistości nie daje tak po gałach :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-17, 18:39   

Gdzies znajde manual do tego? Chcialbym taki lekko niebieski. Taki efekt jest jak zastosuje sie biala diode LED. Jest to niby biale swiatlo ale ma poswiate niebieska. Oryginalne podswietlenie niby to swieci ale gora mocno a dol slabo.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-17, 18:42   

bradley napisał/a:
Oryginalne podswietlenie niby to swieci ale gora mocno a dol slabo.

Wywal tą zieloną folię z licznika i będzie o niebo mocniej dawac po całych zegrach.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-17, 18:58   

bradley napisał/a:
Gdzies znajde manual do tego?

Gavel już rok szykuje poradę ale biedak teraz w ogóle nie ma czasu ;(

A poradę zrobił kiedyś rydzu, tu masz inną:
http://www.rydzu.pl/index...&id=33&Itemid=1

A polega cała zabawa na tym, że wywalasz stare oświetlenie, ten cały biały plastik, w jego miejsce np. na gorący klej przyklejasz 2 krótkie zimne katody, dolutowujesz w miejsce starego złącza i tyle :D Jeśli przy okazji zmienisz sobie tarcze na białe musisz też wskazówki pomalować bo niestety "zginą" na białych tarczach.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 9