Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
vag - czujni G39
Autor Wiadomość
zelu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2,8
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: sopot
Wysłany: 2008-09-06, 00:07   vag - czujni G39

podlaczylem kompa pod samochod i zczytalem bledy ....
oto i one:

1bład już usunięty -nowy impulsator- stary się zatarł...
i mam taki blad:
j 2 gi bład:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-00 - Short to ground

i teraz tak:



Oxygen sensor to czujnik tlenu, a czujnik mamy jeden do pomiaru zawartości tlenu w spalinach i jest to sonda lambda.
Według opisu wynika, że najprawdopodobniej wyprowadzenie 29 (masa) ma zwarcie do 10

czy ktoś ma opis wyprowadzeń w cpu? wtedy mozna by było dojść na którym wyprowadzeniu jest +,GND,sygnał z pomiaru.

chyba ze macie inny pomysł na usunięcie tego błędu??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-06, 08:56   

zelu napisał/a:
a czujnik mamy jeden do pomiaru zawartości tlenu w spalinach i jest to sonda lambda.

A może chodzi tez o czujnik powietrza zasysanego lub ewentualnie o czujnik temperatury na wlocie powietrza ?? chociaż jednak wygląda to na sondę....

zelu napisał/a:
czy ktoś ma opis wyprowadzeń w cpu?

o takie coś chodzi ??




zelu napisał/a:
macie inny pomysł na usunięcie tego błędu??

zresetuj kompa-odłącz akumulator na minimum 30 sekund i błędu nie będzie....no chyba, że owy czujnik na nowo wygeneruje błąd....

A wracając do sondy:


jeśli dobrze pamiętam do siwy przewód jest od sygnału sondy a czarny to masa....masa kiedyś mi się uwaliła...jakby ułamała...i samochód chodził niby ok, ale miał ciekawe spalanie...raz palił 8 PB a raz 12PB-to było za czasów gdy nie miałem LPG
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-09-06, 15:39   

zelu, jeśli masz silnik na monowtrysku i instalację gazową to błąd jest raczej typowy, nie musi powodować nic złego z pracą silnika.
Napisz więc jaki masz silnik, czy masz LPG, i czy coś sie dzieje złego.
_________________

 
 
zelu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2,8
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: sopot
Wysłany: 2008-09-06, 17:25   

silnik 1,8 AAM + LPG , w zasadzie nic się nie dzieje, ale jak kupowałem autko we wrześniu rok temu tego błędu nie było, a teraz jest wiec chciałbym go wyeliminowac u źródła by więcej się nie pojawił - być może moja wina bo badałem autko na lpg a nie na benzynie..?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-06, 17:48   

zelu napisał/a:
silnik 1,8 AAM + LPG

he he he he he ....jakiś tydzień temu męczyłem się i ciągałem tą furkę.... ;)

A jak kupowałeś i pod kompa podłączałeś to było LPG ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-09-06, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-09-06, 21:39   

zelu, zostaw to w spokoju, chyba że silnik jakieś nieprawidłowości w pracy wykazuje. Masz zapewne emulację sondy z instalki LPG ustawioną "na masę" czyli typowo dla wtrysku jedopunktowego i tak ma być.
A jeśli sa jakieś nieprawidłowści to owszem, sprawdź sondę u jakiegoś elektryka czy gazownika na interfejsie.
Błąd to zapamiętana infrmacja o nieprawidłowości i nie zawsze to się równa problemom z silnikiem.
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-07, 15:37   

pablomed napisał/a:
zelu, jeśli masz silnik na monowtrysku i instalację gazową to błąd jest raczej typowy
jeśli LPG jest na śrubie bo jak pod kompem to nie ma prawa być problemów.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-09-07, 19:42   

spyro napisał/a:
jeśli LPG jest na śrubie


jezeli na srube i nie jest podłaczona sonda do istalki gazowej to bedzie zawsze błąd jak przełaczysz na gaz bo sonda dalej pracuje i jest inna mieszanka gazu i ona chce to zredukawac ale nie moze i komputer wtedy wyłapuje błąd
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-09-07, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-09-07, 19:46   

a jaki masz rok auta bo jak ja podłączylem swojego do VAGa rok 92 to nie mozna było sprawdzic przez tego VAGa komputer auta nie miał takich danych tylko w inny sposób była sprawdzana sonda
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-07, 19:47   

o to mi właśnie chodzi, sonda świruje komp świruje.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2008-09-07, 22:46   

masz Spyro przewodODB iprogramik ?
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-07, 23:06   

Cytat:
masz Spyro przewodODB iprogramik ?

miałem przez pewien czas ale zwróciłem, bo niestety nie chodziło to na poczciwym OBD na podwójnym wtyku jaki jest w moim autku...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
zelu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2,8
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: sopot
Wysłany: 2008-09-08, 17:26   

instalka 2 generacji -juz z własnym kompem a nie na śrubie, co do vaga -podłączam i wszytko mi czyta a tez jest podlaczenie na podwójnym wtyku
a co do błedu jak autko kupilem to go nie bylo ale mozliwe ze na benie vagowałem, a teraz moj bład bo na lpg :) tak czy siak dzieki Panowie :]
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-09-08, 19:35   

Jeśli po restarcie kompa pojeździsz trochę na benzynie i błąd się nie pojawi, a potem po przełączeniu na LPG wystąpi to jest tak jak napisałem. Masz emulację sondy ustawioną na masę i tak ma być.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8