Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zbyt niskie obroty, gdy jest zimny-DIESEL
Autor Wiadomość
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-02-02, 22:55   Zbyt niskie obroty, gdy jest zimny-DIESEL

Posiadam vento z 94roku, 1.9TD, 75KM. Zaobserwowałem to od 2 tygodni ze jak go zapalam, wyciągam „dieslowskie” ssanie to po zapaleniu obrotomierz mi wskazuje 500-600 obrotów. Po chwili jednak wskakuje na 1100 obrotów tak jak mam ustawione „ssanie”, jeśli je wyłączę to pyka sobie 800-900obrotów. Wcześniej tego nie było, jak zapalałem od razu wskakiwał na 1100. z góry dziękuje za odpowiedzi

[ Dodano: 2008-02-03, 11:14 ]
może ktoś poradzi na ten mój problem :(
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-04, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
animek 
Kierowca eLki
1.9 TD 94r


Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-02-03, 11:14   

miałem taki sam problem!! rocznik i silnik jak u ciebie!! u mnie przy tym slizgał sie pasek alternator po naciągnięciu problemy z niskimi obrotami po odpaleniu ustały
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-02-17, 23:18   

u mnie nic to nie pomogło, wciaż jest to samo i nie mam pojecia co sie dzieje. zaobserwowałem ze jak ma po odpaleniu te 500-600 obr to tak sie "meczy" ventylek a po chwili jak troszke sie zagrzeje wskakuje na 1100 obr i jest ok. Jeszcze jak jest ten moment jak wzrastaja mu obroty z 500 na 1100 to słuchać takie "cwierkotanie skowronków" - nie śmiejcie sie ze mnie bo nie wiem jak to inaczej okreslic a taki własnie jest dzwiek :]
 
 
animek 
Kierowca eLki
1.9 TD 94r


Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-02-19, 09:47   

może świece słabo już grzeją?? ja zmieniałem kilka dni przed tym motywem z paskiem ale przed zmianą świec to mi silnik prawie z poduch zrywało tag go rzucało, zmieniłem świeczki i było git do puki pasek nie zaczął sie ślizgać, naciągnołem i narazie git. ale i tak przy mrozach dwa razy grzeję! powodzonka! narka
 
 
pyza_snk 
Ventofan
Vento 1.9 d



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2008-02-22, 00:09   

u mnie po odpaleniu obroty sa na poziomie 200, ale to przez slizgajacy sie pasek przy niskiej temperaturze, bo jak jest juz 3-4 zera pasek sie nieslizga i obroty odrazu sa na 900.
_________________
VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-02-24, 00:06   

pasek mam idealnie naciagniety :(
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-04, 09:01   

a moze ktos pokaze jak u kogo w dyzlu sie trzyma? (1.9Td)

od Tygrysisko: Chodzi o obroty pokazywane przez obrotomierz na biegu jałowym
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-04, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-04, 09:34   

Fable napisał/a:
a moze ktos pokaze jak u kogo w dyzlu sie trzyma? (1.9Td)

Ja mam tdi, moze byc? Dokladnosc wskazowkowa czy to co VAg pokazuje z dokladnoscia do jednego obrotu na minute? ;) Wychodzi kolo 960-970obr.min
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-04, 09:53   

Fable, bradley, przeniosłem Wasze 2 posty do tego tematu...tutaj bardziej pasują, gdyż wcześniej były w temacie o dużym spalaniu PB i LPG...także tutaj śmiało możecie kontynuować Wasz wątek ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-04, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-04, 14:42   

ma być około 850-900 i tyle, jeśli pasek jest słabo naciągnięty na alternatorze to będą fiksować obroty
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-04, 20:31   

Tygrysisko, dziekuje ze przeniosles posty. a pasek alternatore odegrywa jakas role w tym?
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-04, 23:07   

Zobacz co u mnie sie działo, opisałem moją sytuacje co sie działo
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-06, 19:52   

u mnie obroty skacza, pasek jest moze zmieniony 3-4 miesiace temu to mysle ze nie jest on winny :( co moze byc?
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2008-10-06, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-06, 20:08   

Dzis sie patrzylem specjalnie na wskazowke i na jalowym nei wazne czy cieply czy zimny silnik jest ok 920obr/min
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-06, 20:53   

Fable to widocznie masz słabo naciągniecy pasek, mi tez sie zdawało ze jest ok ale nie był dobrze naciagniety, poprawiłem i jest ok - napawde naciagnij pasek
Bradley te 920obr to troche za dużo
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-06, 21:20   

adbaca, mam tdi i obroty sa prawidlowe ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-07, 19:44   

Bradley to jakie powinny być obroty w dieslu?? bo ja mam tak około 850 i teraz to nie wiem :] mam 1.9 TD
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-07, 21:18   

Mniejwiecej granice 850-950. Ale Ty masz u siebie mechaniczna regulacje jak ja w Kadecie. Wiec zwiekszenie dawki paliwa na pompie wtryskowej zwieksza tez obroty biegu jalowego. Mozna to oczywiscie regulowac (w 1.9 sa do tego sruby obnizajace obroty) w oplu mozna co najwyzej kolo pedalu gazu wykrecic troche srubke i pedal bedzie bardziej "wracal".
Jak nietelepie buda to obroty masz prawidlowe :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-08, 21:38   

czyli mam ok, bo nic sie nie dzieje, nic nie telepie :]
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-09, 13:37   

a to moj TD najpierw na ssaniu a potem bez :P

http://pl.youtube.com/watch?v=xAsw6R2Rm6Q
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-09, 15:35   

lesny1982, mam tyle samo ale nie wazne czy cieply czy zimny.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-09, 16:58   

a takie u mnie na zimnym silniku
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-09, 17:00   

ale na ssaniu czy nie??
_________________

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-09, 17:11   

jak zrozumiec ssanie??? czyli czy jest wyciagnieta tamta taka "klamka"???
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-09, 17:13   

tak
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-09, 17:33   

Fable napisał/a:
czyli czy jest wyciagnieta tamta taka "klamka"???

A to przypadkiem nie jest przyspieszacz zaplonu? Tylko dla ulatwienia rozruzchu w zimie. Myslalem, ze takie cos juz jest zautomatyzowane mechanicznie (na pompie) w 1.9 i nie trzeba ciagnac wajchy:)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-09, 21:35   

klamka = wyprzedzenie kąta wtrysku zapłonu, znaczy sie po ludzku to jak sie wyciagnie lepiej zapala ventyl i np u mnie trzyma 1100obr później gdy sie zagrzeje słychać take pstrykniecie wciskam "klamke" i spada mi na 850-900 obrotów
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-09, 21:49   

Klamka, wajcha, roznie to nazywaja :OK:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-11, 09:01   

tamta fotka gdzie byly obroty to bylo bez ssania, czyli niewyciagiwalem tej klamki.
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-11, 09:27   

Fable napisał/a:
tamta fotka gdzie byly obroty to bylo bez ssania, czyli niewyciagiwalem tej klamki.
no to minimalnie za niskie ale jak sie nagrzeje wchodza na wyzsze minimalnie??jak nie to podkrec se na pompie ;)
_________________

 
 
sergol 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: śląsk
Wysłany: 2008-10-22, 23:25   

adbaca napisał/a:
(...) jak sie wyciagnie lepiej zapala ventyl i np u mnie trzyma 1100obr później gdy sie zagrzeje słychać take pstrykniecie wciskam "klamke" i spada mi na 850-900 obrotów


witam.
identyczne objawy sa u mnie, mechanicy rozkladaja rece mowiac "ze tak to juz musi byc".
1.9D - na zimno 500-600, potem "pstryk" i ok 1050, a po wylaczeniu "ssania" (wlozeniu tej "klamki" z powrotem) robi sie ok 950 i to juz jest norma (tak ustawiony bo nizej ma wibracje).
jesli zapalam na cieplym silniku, to od razu wchodzi bez "ssania" na swoje normalne 950.

pasek byl zmieniany, czujnik temp byl zmieniany, czyzby wiec swiece zarowe? jak je sprawdzic?

dodam, ze ostra zima bywa i 300-400 a latem to zwykle 700-800 tak wiec zalezne od temperatury na zewnatrz. wlaczenie "ssania" bardzo niewiele daje - prawie niezauwazalne, no moze roznica o 50 obr/min..
 
 
sergol 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: śląsk
Wysłany: 2008-10-22, 23:55   

W innym watku niejaki Whiskas podal mozliwa przyczyne, to brzmi logicznie...

Whiskas napisał/a:
Otóż okazuje się, że na pompie wtryskowej są dwa wkręty regulacyjne biegów jałowych. Osobno dla biegu jałowego rozgrzanego silnika i osobno dla przyspieszonego biegu jałowego silnika zimnego. To występuje tylko w silnikach turbodoładowanych TD (nie mylić z TDI). Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tych ustawieniach i je rozlegulował. Na razie nie mam jak wstawić zdjęć, więc spróbuję naprowadzić słownie: Gdy patrzysz na silnik od przodu i masz pompę wtryskową po lewej stronie pośrodku pompy mniej więcej na wysokości góry pompy masz śrubę regulacyjną biegu jałowego. Ciebie jednak będzie interesować śruba regulacyjna z przeciwnakrętką, która znajduje się niżej, bliżej podstawy pompy wtryskowej i bardziej z tyłu (ale także przy lewej ściance pompy wtryskowej). To jest właśnie śruba regulacyjna przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika.


Natomiast wg ksiazki serwisowej "Obsluga i naprawa" (s. 181) regulacje taka mozna rowniez wykonac w wolnossacym dieslu (typ 1Y) a nie tylko w TD (AAZ). Tutaj Whiskas chyba racji nie ma.

Prosze o opinie czy jest po co grzebac w regulacji przyspieszonego biegu jalowego w opisywanym przypadku?
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-23, 00:12   

Ja bym sie pobawil sruba zimnego startu i podkrecil obroty. Polecam przejzenie tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=89563

No i nie bardzo rozumiem czy zapalajac na zimnym silniku bez przyspieszacza caly czas sa niskie obroty i po chwili rosna, czy dopiero jak silnik sie zagrzeje to rosna. Ta "pyk" to raczej oznaka, ze "automatyczne ssanie" dziala, tzn. to na pompie, nie wajcha przyspieszacza. Pyk jest od tego, ze to ssanie sterowane jest podcisnieniem, wiec sadze, ze aby to zaczelo dzialac prawidlowo to silnik musi "nabrac pary".
Zalecam zwiekszenie obrotow jalowych, a pozniej zmniejszenie obrotow z przyspieszaczem, powinno sie udac metoda prob i bledow.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-23, 00:15   

sergol napisał/a:
1Y
ma regulacje taka jak z 1 zdjecia podanego w moim linku, AAZ ma regulacje troche okrojona bo tam robote za zwiekszenie obrotow na zimnym silniku odwala "automat"
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-10-23, 00:22   

Bradley nie chodzi o to aby podkręcać mu obroty. Moim zdaniem masz nadal luźny pasek naprawde, mi tez sie wydawało ze to jest nie realne abym miał luźny pasek dopiero ojciec mi naciągnał i okazało sie ze jednak był luźny. Ja obstawiam przy swoim to pasek a mechanicy rozkładają rece ale kasiurke nadal biorą zapewne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 14