Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Kupiłem VENTO, trzeba robić bo...
Autor Wiadomość
Mambus 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2008-10-12, 11:23   Kupiłem VENTO, trzeba robić bo...

Witam. Tak jak w temacie, kupiłem własnie VW VENTO 1.9 TDI, 90, 1995 rok no i wypada opisać co jest nie tak i prosić Was koledzy o radę co wymienić i ile mnie to będzie kosztowało, więc:
Kiedy jade, samochód zbiera się dosyć powoli, sprzęgło stawia trochę oporu, trzeba wysprzęglać do samego końca, żeby bieg wszedł, poza tym właśnie trudno biegi wchodzą, trzeba mocno pchnąć żeby wcisnąć bieg. Facet od którego brałem ventke mówił że trzeba wtryski robić i sprzęgło (ale to chyba zbyt uogólnione ?), a kolega po obejrzeniu znów stwierdził że poduszki przy biegach albo poprostu... olej w biegach. No i kolejna kwestia to wspomaganie kierownicy, wydaje mi się że chodzi troszkę ciężko, czuć że wspomaganie działa, ale nie jest tak "lekko" jak powinno być. Koledzy poradźcie co zrobić i ile mnie to może wynieść ? Wy się już na tym znacie a ja jeszcze nie.. :(
Ostatnio zmieniony przez Mambus 2008-10-12, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-12, 11:52   

Mambus napisał/a:
No i kolejna kwestia to wspomaganie kierownicy, wydaje mi się że chodzi troszkę ciężko, czuć że wspomaganie działa, ale nie jest tak "lekko" jak powinno być. Koledzy poradźcie co zrobić i ile mnie to może wynieść ?

W vento wspomaganie chodzi ciężej...tzn oczywiście z umiarem, ale ogólnie w innych autach chodzi nie co lżej....przy większych prędkościach się to przydaje gdyż lepiej się "czuje" autko.

Mambus napisał/a:
trzeba mocno pchnąć żeby wcisnąć bieg

Więc albo masz mało oleju w skrzyni i najnormalniej w świecie ją dobijasz lub po prostu wystarczy nasmarować mechanizm zmiany biegów lub kupić zestaw naprawczy owego mechanizmu...czyli chodzi o to co jest między dżwignią zmiany biegów a skrzynią...miejmy nadzieję że to tylko o to chodzi...

Mambus napisał/a:
samochód zbiera się dosyć powoli

Byc moze chodzi o N75 (jeśli dobrze zapamiętałem nazwę)

Mambus napisał/a:
Facet od którego brałem ventke mówił że trzeba wtryski robić i sprzęgło

A co z tymi wtryskami nie tak ?? kopci ?? nierówno chodzi ??

A tak po za tym to chyba każdy Twój problem był już wcześniej opisywany na forum więc wystarczy dobrze poszukac....
 
 
Mambus 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2008-10-12, 14:42   

A co może dolegać sprzęgłu ?
I ile wyniosą mnie koszty naprawy/poprawy tych wszystkich elementów ?
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-10-12, 15:50   

Tygrysisko napisał/a:
wystarczy nasmarować mechanizm zmiany biegów lub kupić zestaw naprawczy owego mechanizmu.

to akurat nie jest drogie groszowe sprawy
Tygrysisko napisał/a:
masz mało oleju w skrzyni

olej tez raczej nie drogi
Mambus napisał/a:
A co może dolegać sprzęgłu

napisales ze
Mambus napisał/a:
trzeba wysprzęglać do samego końca, żeby bieg wszedł

wiec to może wina linki sprzęgłowej ,może samo regulator nawala.
nie napisales czy sprzeglo sie slizga tylki
Mambus napisał/a:
Kiedy jadę, samochód zbiera się dosyć powoli, sprzęgło stawia trochę oporu

nie wiem jak to rozumieć ale może tarcza sie kończy ale wtedy przy gwałtownym ruszeniu obroty idą w góre a samochód nie, wiec napisz coś więcej bo jakby co to największy koszt to wymiana sprzęgła ok 300zl
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2008-10-12, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-12, 16:02   

Mambus napisał/a:
A co może dolegać sprzęgłu ?

Może tam cos docisk szwankuje bo to nie sa objawy na starte sprzegło...

Ale polećmy najgorszym wariantem....jeśłi trzeba będzie całe sprzęgło wymieniać to do mojego 1.8 90 KM kosztuje do 300zł i to już lepsze...no niestety do Diesel-a są droższe części...no i niestety montaż sprzęgła nie jest tani.

jeśli chodzi o olej to nie wiem powiem szczerze ale myśle że to kwestia 10-30zł.

Na początku to zobacz te wszystkie mechanizmy między skrzynią a dżwignią zmiany biegów i przesmaruj je trochę....albo inaczej...jeśli masz możliwość w pojeździj po wodzie, niech to się zachlapie i zobacz czy sa jakieś różnice...no i sprawdź olej w skrzyni.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-12, 16:05   

Tygrysisko napisał/a:
jeśli chodzi o olej to nie wiem powiem szczerze ale myśle że to kwestia 10-30zł.

to chyb ajakies najgorsz ebadziewie, marketowe w dodatku...
Ja kupowałem za ok. 50 zł litr, a do Venta wchodzi ok. 2 litry. i 75W90 jeśli dobrze pamiętam...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Mambus 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2008-10-12, 18:53   

Znaczy jeśli chodzi o sprzęgło to wszystko normalnie działa oprócz tego że opornie chodzi strasznie i to jest męczące przy miejskiej jeździe w korkach... no ale dobra, dzięki wielkie Panowie, postaram się zrobić jak mi zalecacie i dam znać jakie efekty.
 
 
marekwaw007 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 38
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 27
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2008-10-13, 20:52   

Oleju do skrzyni wchodzi dokładnie 2,4 litra. jeśli poprzedni właściciel wymieniał olej i zalał coś kiepskiego to warto go wymienić na jakiś półsyntetyczny (75W90). Fabrycznie był zalewany pałnosyntetyczny olej i jeżeli nie był wymieniany to wystarczy tylko dolać bo generalnie w tej generacji skrzyń nie wymienia się oleju. a co do sprzęgła to najlepiej najpierw dostać się do niego i zobaczyc co jest uszkodzone i dopiero wymieniać. może być tak że tylko łożysko oporowe się zużyło i dlatego też mogą ciężko biegi wchodzić. Sprzęgło całe nie jest tragicznie drogie. Mamy to szczęście że nie mamy jeszcze koła dwumasowego i łożysko hydraulicznego :) . ja bym radził najpierw to rozebrać i dopiero działać
_________________

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-14, 12:21   

nawet jak poszło tylko łożysko ,to i tak lepiej wymienić cały komplet żeby uniknąć niepotrzebnych kłopotów jak za jakiś czas wysiądzie coś innego :diabełek:
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8