Wysłany: 2008-10-12, 11:23 Kupiłem VENTO, trzeba robić bo...
Witam. Tak jak w temacie, kupiłem własnie VW VENTO 1.9 TDI, 90, 1995 rok no i wypada opisać co jest nie tak i prosić Was koledzy o radę co wymienić i ile mnie to będzie kosztowało, więc:
Kiedy jade, samochód zbiera się dosyć powoli, sprzęgło stawia trochę oporu, trzeba wysprzęglać do samego końca, żeby bieg wszedł, poza tym właśnie trudno biegi wchodzą, trzeba mocno pchnąć żeby wcisnąć bieg. Facet od którego brałem ventke mówił że trzeba wtryski robić i sprzęgło (ale to chyba zbyt uogólnione ?), a kolega po obejrzeniu znów stwierdził że poduszki przy biegach albo poprostu... olej w biegach. No i kolejna kwestia to wspomaganie kierownicy, wydaje mi się że chodzi troszkę ciężko, czuć że wspomaganie działa, ale nie jest tak "lekko" jak powinno być. Koledzy poradźcie co zrobić i ile mnie to może wynieść ? Wy się już na tym znacie a ja jeszcze nie..
Ostatnio zmieniony przez Mambus 2008-10-12, 11:24, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-12, 11:52
Mambus napisał/a:
No i kolejna kwestia to wspomaganie kierownicy, wydaje mi się że chodzi troszkę ciężko, czuć że wspomaganie działa, ale nie jest tak "lekko" jak powinno być. Koledzy poradźcie co zrobić i ile mnie to może wynieść ?
W vento wspomaganie chodzi ciężej...tzn oczywiście z umiarem, ale ogólnie w innych autach chodzi nie co lżej....przy większych prędkościach się to przydaje gdyż lepiej się "czuje" autko.
Mambus napisał/a:
trzeba mocno pchnąć żeby wcisnąć bieg
Więc albo masz mało oleju w skrzyni i najnormalniej w świecie ją dobijasz lub po prostu wystarczy nasmarować mechanizm zmiany biegów lub kupić zestaw naprawczy owego mechanizmu...czyli chodzi o to co jest między dżwignią zmiany biegów a skrzynią...miejmy nadzieję że to tylko o to chodzi...
Mambus napisał/a:
samochód zbiera się dosyć powoli
Byc moze chodzi o N75 (jeśli dobrze zapamiętałem nazwę)
Mambus napisał/a:
Facet od którego brałem ventke mówił że trzeba wtryski robić i sprzęgło
A co z tymi wtryskami nie tak kopci nierówno chodzi
A tak po za tym to chyba każdy Twój problem był już wcześniej opisywany na forum więc wystarczy dobrze poszukac....
wystarczy nasmarować mechanizm zmiany biegów lub kupić zestaw naprawczy owego mechanizmu.
to akurat nie jest drogie groszowe sprawy
Tygrysisko napisał/a:
masz mało oleju w skrzyni
olej tez raczej nie drogi
Mambus napisał/a:
A co może dolegać sprzęgłu
napisales ze
Mambus napisał/a:
trzeba wysprzęglać do samego końca, żeby bieg wszedł
wiec to może wina linki sprzęgłowej ,może samo regulator nawala.
nie napisales czy sprzeglo sie slizga tylki
Mambus napisał/a:
Kiedy jadę, samochód zbiera się dosyć powoli, sprzęgło stawia trochę oporu
nie wiem jak to rozumieć ale może tarcza sie kończy ale wtedy przy gwałtownym ruszeniu obroty idą w góre a samochód nie, wiec napisz coś więcej bo jakby co to największy koszt to wymiana sprzęgła ok 300zl
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2008-10-12, 15:51, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-12, 16:02
Mambus napisał/a:
A co może dolegać sprzęgłu ?
Może tam cos docisk szwankuje bo to nie sa objawy na starte sprzegło...
Ale polećmy najgorszym wariantem....jeśłi trzeba będzie całe sprzęgło wymieniać to do mojego 1.8 90 KM kosztuje do 300zł i to już lepsze...no niestety do Diesel-a są droższe części...no i niestety montaż sprzęgła nie jest tani.
jeśli chodzi o olej to nie wiem powiem szczerze ale myśle że to kwestia 10-30zł.
Na początku to zobacz te wszystkie mechanizmy między skrzynią a dżwignią zmiany biegów i przesmaruj je trochę....albo inaczej...jeśli masz możliwość w pojeździj po wodzie, niech to się zachlapie i zobacz czy sa jakieś różnice...no i sprawdź olej w skrzyni.
jeśli chodzi o olej to nie wiem powiem szczerze ale myśle że to kwestia 10-30zł.
to chyb ajakies najgorsz ebadziewie, marketowe w dodatku...
Ja kupowałem za ok. 50 zł litr, a do Venta wchodzi ok. 2 litry. i 75W90 jeśli dobrze pamiętam...
Znaczy jeśli chodzi o sprzęgło to wszystko normalnie działa oprócz tego że opornie chodzi strasznie i to jest męczące przy miejskiej jeździe w korkach... no ale dobra, dzięki wielkie Panowie, postaram się zrobić jak mi zalecacie i dam znać jakie efekty.
Oleju do skrzyni wchodzi dokładnie 2,4 litra. jeśli poprzedni właściciel wymieniał olej i zalał coś kiepskiego to warto go wymienić na jakiś półsyntetyczny (75W90). Fabrycznie był zalewany pałnosyntetyczny olej i jeżeli nie był wymieniany to wystarczy tylko dolać bo generalnie w tej generacji skrzyń nie wymienia się oleju. a co do sprzęgła to najlepiej najpierw dostać się do niego i zobaczyc co jest uszkodzone i dopiero wymieniać. może być tak że tylko łożysko oporowe się zużyło i dlatego też mogą ciężko biegi wchodzić. Sprzęgło całe nie jest tragicznie drogie. Mamy to szczęście że nie mamy jeszcze koła dwumasowego i łożysko hydraulicznego . ja bym radził najpierw to rozebrać i dopiero działać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum