Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Lozyska tylnie
Autor Wiadomość
pawlo922 
Autostopowicz


Silnik: benzyna 1.8
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-14, 11:06   Lozyska tylnie

Jak dobrze zakręcić łożyska stożkowe w tylnych kolach vencie. I co może być przyczyną częstego siadania łożysk w Vento.
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-14, 12:11   

Bolączką mk3 i vento są właśnie rozsypujące się słabej jakości łożyska tylnej osi.Poprostu ten typ tak ma,ja jak wymieniałem u siebie to w ciągu 1,5 miesiąca wymieniłem 3 komplety zanim trafiłem na dobry,a kupowałem różne optimala,skf,febi .
Jeżeli nigdy tego nie robiłeś to nie wymieniaj sam ,lepiej jak to wymieni ktoś kto już to robił.Trzeba z czuciem dokręcić ,tak żeby łożysko się wpasowało,następnie popuścić troszkę i pokręcić bębnem czy się swobodnie obkręca i niema za dużego luzu.Po jakimś czasie trzeba i tak sprawdzić luz i ewentualnie dociągnąć łożysko. Pozdrawiam :faja:
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-14, 15:05   

pawlo922 napisał/a:
I co może być przyczyną częstego siadania łożysk w Vento.

Przede wszystkim i nade wszystko firma łożysk. Nie ma bata, ze jak założysz najtańsze, to licz się z tym, że za niedługo je wymienisz. Ja dwukrotnie pchałem Optimala. Za drugim razem się wkurzyłem, że znów to samo, więc za trzecim razem już poświęciłem kasę i własowałem SKF. Najlepsze. Do dziś dnia mam święty spokój.

A drugie, to to, że możesz mieć wyrobione czopy piasty... to tez będą częściej siadać, nawet, jak założysz najlepsze łożyska.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-14, 19:16   

Łożysko dokręcasz palcami mocno....następnies pokręca bębnem i w tym czasie luzujesz łożysko...i gdy przestaje bęben hamować i chodzić w miarę luźno to w tedy kontrujesz łożysko.

pawlo922 napisał/a:
I co może być przyczyną częstego siadania łożysk w Vento.

A co rozumiesz pod pojęciem padanie...huczenia czy luzy ??

Sprawdź też czopy...mogą być wyrobione i byc może za mocno łożysko dokręcasz a jak zaczynasz jeździć to wszystko się to sypie.

Sam niedawno wymieniałem czopy...były już strasznie zjechane...przypominały stożek i wszystkie wypustki były wytarte....

no i kolejna sprawa to musisz dobrze wbić łożysko w bęben.

sebastian napisał/a:
Ja dwukrotnie pchałem Optimala. Za drugim razem się wkurzyłem, że znów to samo, więc za trzecim razem już poświęciłem kasę i własowałem SKF

A ja tam z przodu od ok 3 lat mam optimale teraz z tyłu tez optimala założyłem.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-14, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-14, 19:55   

Tygrysisko napisał/a:
no i kolejna sprawa to musisz dobrze wbić łożysko w bęben.

Nie łożysko, lecz bieżnie.
Bardzo częsty błąd popełniany przy wymianie łożysk, że nie każdemu się chce wybijas stare bieżnie i zakłądać nowe - lecą tytlko z łożyskami. Grunt, to jak wymieniać, to wymieniać wszystko. Więc może być i tak, że łożyska padaja przez zajechane nieżnie, które moga być już "spalone" - m.in. ja tak miałem...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-14, 20:15   

sebastian napisał/a:
Nie łożysko, lecz bieżnie.

No tak.....czeski błąd ;)


No i równo trzeba to wbić...bo wiadomo otwór w bębnie można rozrobić....

Po prasie tez nie jest kolorowo bo mi się troszkę farba na bębnie obtarła no i trzeba ciutkę podmalować...no ale z tym to do wiosny poczekam.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-14, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-14, 20:27   

Tygrysisko napisał/a:
Po prasie

właśnie, ze powinno się to robić na prasie, a nie wbijac błotkiem.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-14, 20:39   

Pewnie...proste...na prasie to idealnie równo wchodzi a tak to trzeba przez jakąś tuleję młotkiem walić i to z wyczuciem...a przez tuleję po to żeby równo siła młotka się rozchodziła, no i z tym to tez różnie bywa.
 
 
chudy 
Kierowca eLki
granatowy wolf



Silnik: 1V
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: EL
Wysłany: 2008-10-14, 21:21   

Ja wbijam na prasie, tych łozyhsk nie można dokręcać lekko bo to jest powoidem szybkiego ich złużycia jak za mocno je się dokręci lepiej jak mają luz , dokręcić do lekkiego opru ipopuszczamy o 3/4 obrotu
_________________
http://img194.imageshack....9kopiakopia.jpg
www.vaglodz.pl
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-10-14, 21:33   

Metoda moim zdaniem jedyna: po ostrożnym wbiciu łożysk - oczywiście młotkiem przez starą bieżnię jeśli nie mamy prasy - dokręcamy dość mocno, obracamy kilka razy bębnem czy tarczą żeby łożysko się ułożyło, potem popuszczamy na tyle żeby jak pisze w serwisówce podkładka dała się przesuwać pon naciskiem śrobokręta w jej bok, bez wantowania.
Na koniec moja metoda sprawdzania luzu: ma być ni9ewyczuwalny przy szarpaniu bębnem czy tarczą, ale ledwo wyczuwalny po założeniu koła i szarpaniu za nie (wieksza dźwignia). I w ten sposób robiąc przejechałem właśnie na łożyskach pogardzanego Optimala ponad sto tysięcy i dalej są ok.
Popuszczanie śróby o 3/4 obrotu nie wyjdzie, nie mamy punktu odniesienia ile dokręcić przed popuszczeniem
_________________

 
 
chudy 
Kierowca eLki
granatowy wolf



Silnik: 1V
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: EL
Wysłany: 2008-10-15, 00:23   

Ja na Optimalu zrobiłem 50 tys
_________________
http://img194.imageshack....9kopiakopia.jpg
www.vaglodz.pl
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-15, 13:12   

wszystko ok koledzy ale chyba chodzi o popuszczenie o 1/3 obrotu a nie 3/4. :P
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
chudy 
Kierowca eLki
granatowy wolf



Silnik: 1V
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: EL
Wysłany: 2008-10-15, 15:18   

Oj tak racja pomyliłem się
_________________
http://img194.imageshack....9kopiakopia.jpg
www.vaglodz.pl
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-15, 22:06   

Cytat:
Ja na Optimalu zrobiłem 50 tys
jestem pełen podziwu bo ta firma robi bardzo kiepskie łożyska.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
chudy 
Kierowca eLki
granatowy wolf



Silnik: 1V
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: EL
Wysłany: 2008-10-16, 14:28   

Nie narzekam nie polecam tych MOTOSPORT nie wytrzymały 5 tys , terasz wszystko robione jest w Chinach pakowane w Niemczech sta taka tandeta a napis nade in Germany.
_________________
http://img194.imageshack....9kopiakopia.jpg
www.vaglodz.pl
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-16, 15:16   

slaw71 napisał/a:
w ciągu 1,5 miesiąca wymieniłem 3 komplety zanim trafiłem na dobry

chudy napisał/a:
nie wytrzymały 5 tys

A może to jakieś nie wypały były, albo jakoś nie tak były założone ??
Bo to wręcz niewiarygodne żeby to tak szybko padało.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-16, 15:38   

Mi też bardzo szybko dwa komplety pod rząd padły.
Co, może wszyscy mamy źle założone, że tak szybko padają? Co innego, jakby jedna osoba narzekała, ale jest nas więcej, więc coś w tym chyba jest, prawda?
Dwa optimale wymieniłem w niespełna 7 tysiącach, za trzecim razem SKF i hulam i hulam i jeszcze dłużej... Czyżbym 2 razy pod rząd miałbym źle założone łożysko? No bez przesady!
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-16, 15:54   

Ale mi nie chodzi o optimala....chodzi mi ogólnie...przecież jakby nawet założyć najgorszy szajs to nie wierzę że to w kilka lub kilkanaście dni padnie, przeciez producent czegoś takiego nie mógłby sobie na to pozwolić, po kilku miesiącach ogłosił by bankructwo i po sprawie.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-16, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-16, 16:15   

a zastanów się kolego dlaczego niema gwarancji na łożyska i odpowiesz sobie sam. Ja jak chciałem zareklamować łożyska to mi gościu w sklepie powiedział właśnie że na łożyska niema gwarancji.zresztą co tu dużo mówić jak przedział cenowy jest od 20-60zł to o czymś świadczy.Dlaczego przednie łożyska,które kosztują ponad 100zł się tak nie rozsypują,poprostu ten typ tak ma,mk3 i pokrewne-najsłabszy punkt- łożyska tylne,nic dodać nic ująć.Pozdro :hejka:
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-16, 19:09   

ja tez miałem podobne problemy, po założeniu SKF problem minął, i od tej pory pilnuje aby tylko SKF zakładać w razie czego.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-16, 19:27   

spyro napisał/a:
od tej pory pilnuje aby tylko SKF zakładać w razie czego

Tylko i wyłącznie SKF-y
Tygrysisko napisał/a:
przecież jakby nawet założyć najgorszy szajs to nie wierzę że to w kilka lub kilkanaście dni padnie

a pomyśl, jak to jest np. z czujnikami temperatury? Kupujesz nowy w sklepie i nie pokazuje prawidłowo temperatury, bywa i nawet uszkodzony. Kupisz w serwisie, oryginalny i działa prawidłowo. Hmmm? Tak samo jest ze wszystkim. Jest przedziel cenowy od-do. Jak komuś nie zależy tylko kupuje by np. auto sprzedać, to kupuje najtańsze. A jak dba - to najlepsze.
Tygrysisko napisał/a:
przecież jakby nawet założyć najgorszy szajs to nie wierzę że to w kilka lub kilkanaście dni padnie

Najgorszy szajs to właśnie ten Optimal. Nie wierzysz? Przeczytaj temat od początku, to zobaczysz, że nie ja sam jeden narzekam, lecz kilka osób już też :) jest tak, a nie inaczej i tego się nie zmieni.
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-16, 21:32   

Tygrysisko napisał/a:
przecież jakby nawet założyć najgorszy szajs to nie wierzę że to w kilka lub kilkanaście dni padnie

kiedyś dojechałem nad morze a z powrotem huczało że hoho, ledwo do domu dojechaliśmy, zajechałem do mechaniora, on przy mnie zaczął rozkładać i rozleciało się łożysko, fart na maxa, bo zrobiłbym jeszcze z 10 km i w trakcie jazdy by się rozleciało i laweta pozostaje... potem założyłem inne, polskie CX, takie samo gó... Tzn wytrzymało pól roku, teraz SKFy i spokój na lata.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-16, 21:54   

sebastian napisał/a:
Najgorszy szajs to właśnie ten Optimal. Nie wierzysz?

Czy ja wiem...ten najgorszy szajs mam na przodzie od 3 i pół roku i jest super....a teraz od 3 tygodni na tyle.

Mój mechanior mi tylko te doradzał bo tylko na nich nie ma reklamacji a ma już kilku letnie doświadczenie i puki co się na nim się nie przejechałem.

sebastian napisał/a:
Przeczytaj temat od początku, to zobaczysz, że nie ja sam jeden narzekam, lecz kilka osób już też :) jest tak, a nie inaczej i tego się nie zmieni.

Byc może jest Optimal i "Optimal"
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-16, 22:09   

no ja tez o optimalach jednego dobrego słowa nie słyszałem, Tygrys masz farta poprostu i oby tak dalej.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-16, 22:11   

spyro napisał/a:
Tygrys masz farta poprostu i oby tak dalej.

Heh...no zobaczymy...jak będzie coś nie tak to opiszę na forum ku przestrodze dla innych :D a puki co (odpukać) jest ok ;)
 
 
chudy 
Kierowca eLki
granatowy wolf



Silnik: 1V
Wiek: 38
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: EL
Wysłany: 2008-10-17, 00:05   

Prawda jest taka że ja też miałem optimale i to dużo zalezy od tego
-pod jakim obciążeniem jeżdzisz
-stan amorów
-stan tulei na belce
-stan dróg ( Łódź paranoja)
-styl jazdy czy omijasz dziury itd
_________________
http://img194.imageshack....9kopiakopia.jpg
www.vaglodz.pl
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-10-17, 11:22   

nie wiem panowie jak jest w branży samochodowej ale w maszynach precyzyjnych np obrabiarki CNC władowane maja łożyska SKF a taka maszyna łatwego żywotu nie mam ;) wiec coś w tym musi być
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
Wysłany: 2008-10-17, 13:07   

Co do łożysk Optimal to ja jestem zdziwiony że jeszcze ktoś je kupuje :D cena co prawda dobra tyle że żywotność strasznie mała. W MK 2 starczały mi na 3 tyś . W VEnciaku od razu założyłem SKF-a i jest super 14 tyś przejechane i jest gitara. Mechanik co u niego robię wszystko nawet o optimalu nie chciał słyszeć :D
_________________
Vento wersja silver & black
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-17, 14:57   

krzeszak napisał/a:
w maszynach precyzyjnych np obrabiarki CNC władowane maja łożyska SKF a taka maszyna łatwego żywotu nie mam wiec coś w tym musi być

U mnie tak samo w robocie, krzeszak - identyko, też tylko SKF-y i żadne inne. Moja wiertarka tłucze po 700 szyb średnio, więc ponad 2000 cykli włączania i wyłączania i tak codziennie przez dwie zmiany. Więc musi być porządnie, a nie szajsowato.
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-17, 20:13   

Cytat:
-pod jakim obciążeniem jeżdzisz
-stan amorów
-stan tulei na belce
-stan dróg ( Łódź paranoja)
-styl jazdy czy omijasz dziury itd


wiadomo, ze to wszystk ma wpłayw, ale ja jeżdżę tak samo od lat, nie wożę ton w aucie na codzień i SKFy wytrzymują duże przebiego i optimaly i cx poszły szybciutko.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-10-18, 08:56   

Ja wymieniałem łożyska 2 lata temu, nie pamiętam jakiej firmy ale jakiś dolny przedział cenowy, jak na razie (tfu tfu) nic nie wyje, a jeżdżę po dziurach, często zapakowany do fula.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13