panowie mam pytanko -czytalem kiedys na temat termostatu -ale nie moge odnależć tego tematu.
mam do wymiany termostat - której firmy polecicie Varneta droższego -czy Wahlera -tańsz?
i takie jeszcze pytanko - wczoraj robiem kierata samochodem -bo stoi i marznie tylko biedaczek;) po powrocie załaczył mi sie wentylator na chłodnicy -wskazówka od temperatury nie ruszyła wcale - ale ona sie podosi od minimum tylko w korkach a wiatrak włancza przy ok 80st C - wiem ze to nie dobrze -czy czujnik też do wymiany? i który ten na chłodnicy czy na przewodach?
-sprawa jeszcze taka głupia - gdzie jest termostat Vento 1.8 90km abs 92r?:P w książce wyczytałem ze niby przy pompie wodnej -ale mi sie wydaje ze na górnym przewodzie chłodnicy przy klawiaturze?
- no i przy wymianie termostat zakłada sie w jakiejś pozycji tzn otwarty czy zamknięty czy bez różnicy?
- z góry dzięki za pomoc - jest troche czasu to trzeba pogrzebac przy ventylu:)
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-08, 15:39
zlotykamil napisał/a:
której firmy polecicie Varneta droższego -czy Wahlera -tańsz?
Ani jedna ani druga....przechodziłem tą lepszą (Vernet)...nawet mam gdzieś pudełko w garażu....coż mogę powiedzieć-było dobrze ze 2 miesiące....kup oryginalny termostat w serwisie za 8 dyszek i po sprawie....w prawdzie możesz mieć fuxa i ten Verneta będzie ok...ale nie warto ryzykowac bo przeciez przy wymianie termostatu tzreba wymienić także płyn chłodniczy i koszty się zwiększają.
zlotykamil napisał/a:
wiatrak włancza przy ok 80st C - wiem ze to nie dobrze -czy czujnik też do wymiany?
Coś z w tym czujnikiem jest nie tak...wiatrak to tak ok 90 powinien startować.
zlotykamil napisał/a:
sprawa jeszcze taka głupia - gdzie jest termostat Vento 1.8 90km abs 92r?:P w książce wyczytałem ze niby przy pompie wodnej -ale mi sie wydaje ze na górnym przewodzie chłodnicy przy klawiaturze?
tu przy klawiaturze jest czujnik płynu chłodniczego, który daje sygnał na zegary i kompa.
termostat jest przy pompie....aby go wymienić trzeba także pompę od wspomagania wykręcić.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-01-08, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Jest w podobnym miejscu co w TDI 1Z, i tam zeby dostac sie do termostatu trzeba zdjac pompe wspomagania z mocowania, zrzucic pasek, i dopiero wtedy jest jakikolwiek dostep do termostatu. Tu sie niemcy nie popisali. Zeby wymienic jedna czesc, trzeba zdemontowac 5 innych
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8 ABS +LPG Pomógł: 18 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 620 Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-01-08, 19:17
bradley nie trzeba naprawdę robiłem i nie wymontowuje się pompy od wspomagania, trzeba zrzucić tylko pasek od wspomagania, zdemontować trzeba alternator i podstawę alternatora i mamy dojście do termostatu
Ostatnio zmieniony przez misiek 2009-01-08, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
dzieki ogromne wszystkim:D jak by ktoś robił to juz i umiescił kilka cennych rad dla laika w tej dziedzinie;P - to bede wdzieczny jak umiesci je forum;)
pozdro wszystkim ventomaniakom
dajcie namiary na dobry - bo ja gdzie nie byłem to mi chłam ten własnie proponują - w salonie skody może poszukać? tam bedzie cos takiego? bo ASO VW nie mam zbyt blisko;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum