Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-18, 19:51
Komlega z pracy pomykał 3 miesiace na tym paliwie, Audi 80tka. Zaprzestał, gdy okazało se że auto na trasie jedzie max 140 km/h. W tej chwili chociaż tankuje z powrotem normalna rope jest mułowate do tego pali więcej. Czy warto dla paru groszy zaoszczedzonych? Choć to żadna oszczędność bo zawsze więcej Ci spali na BIO ON.
Komlega z pracy pomykał 3 miesiace na tym paliwie, Audi 80tka. Zaprzestał, gdy okazało se że auto na trasie jedzie max 140 km/h. W tej chwili chociaż tankuje z powrotem normalna rope jest mułowate do tego pali więcej.
Hmmmm... Jaki silnik był w tej Audicy?
Ja też słyszałem, że nie warto ale w przypadku TD i lepszych (bardziej wymagających) technologii...
spyro napisał/a:
Czy warto dla paru groszy zaoszczedzonych? Choć to żadna oszczędność bo zawsze więcej Ci spali na BIO ON.
Właśnie nie wiem czy warto. Najpierw chcę się zastanowić czy nie zaszkodzę silnikowi.
Potem ewentualnie zatankuję na wiosnę, przejadę z 650 km i obliczę "koszt na 1km".
Wtedy będę mógł porównać z wynikiem na ON.
Przy dzisiejszej cenie 3,20 za 1 litr ON to wychodzi mi około: 0,205 zł za 1 km.
spyro napisał/a:
Aha on tankowałem na Bliskiej (Orlen)
Ja też myślałem o Bliskiej.
Tak czy inaczej - dzięki za przestrogę. Lepiej się 2-3 razy zastanowić zanim narobię sobie kłopotów.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-18, 20:27
spyro napisał/a:
Audi 80tka
a jaki tam był diesel
KAISER napisał/a:
Bliskiej.
spyro napisał/a:
Bliskiej
Bliska to jedna wielka lipa....jest u mnie jeden CPN na którym nie tankuje...niedawno z tego CPNu zrobiła się Bliska...jak się okazało to jest nadal ten sam szef...Ci sami pracownicy i Ci sami dostawcy...wiem bo moi kumple tam pracuje...jedyne co się zmieniło to szyld i większa ilość klientów, którzy lecą na markę...a i tak paliwo chrzczą tak samo jak wczesniej...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-18, 21:16
KAISER napisał/a:
Przy dzisiejszej cenie 3,20 za 1 litr ON to wychodzi mi około: 0,205 zł za 1 km.
i jeszcze Ci źle? Daj spokój z komnbinacjami i tak płacisz grosze.
Tygrysisko napisał/a:
Bliska to jedna wielka lipa....jest u mnie jeden CPN na którym nie tankuje...niedawno z tego CPNu zrobiła się Bliska...jak się okazało to jest nadal ten sam szef...Ci sami pracownicy i Ci sami dostawcy...wiem bo moi kumple tam pracuje...jedyne co się zmieniło to szyld i większa ilość klientów, którzy lecą na markę...a i tak paliwo chrzczą tak samo jak wczesniej...
Bliska jest marka Orlenu To miała byc tańsza stacja, bez pięknego sklepu, programu partnerskiego itp wynalazków zwiększających koszt paliwa. Ale a wiem swoje: parokrotnie tankowałem gaz na Bliskiej i za każdym razem wtedy autko spalało więcej, więc chyba jednak ich paliwa nie sa wcale takie same jak na Orlenie.
i jeszcze Ci źle? Daj spokój z komnbinacjami i tak płacisz grosze.
Dojeżdżam codziennie do pracy: 37 km w jedną stronę.
W zależności od ceny paliwa i dodatkowej jazdy po mieście kosztuje mnie to 400-600 zł miesięcznie. To jest kasa, której brak się czuje w domowym budżecie...
spyro wg e-Tech Audi 80 było tylko z silnikami 1.9TD / 1.9TDi
Chyba, że Twój kolega miał Audi 80/90 z 1.6D lub 1.9D ?
_________________ KAISER
Ostatnio zmieniony przez KAISER 2009-01-18, 21:28, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-18, 21:40
Nie ma pojecia jaki on tam ma silnik, ale chyba TDI tak mi sie wydaje.
400-600 to kupa kasy, sam wydaje podobnie, ale poparz na to z tej strony, że zaoszczędzisz parę groszy na paliwie a potem będziesz silnik robił. Cos jest z tym nie tak, skoro po tak krótkim czasie zaczął odczuwać to tak dobitnie.
Naprawdę masz tani środek lokomocji - 20 zł/100 km to bardzo tanio, więc nie kombinuj żebyś potem nie żałował.
Cos jest z tym nie tak, skoro po tak krótkim czasie zaczął odczuwać to tak dobitnie.
Heh... no sam słyszałem, że do TD i TDi to szkoda silnika.
Ale pomyślałem sobie, że może nawala ta część instalacji, których ja po prostu nie mam w prostym 1.9 D.
No nic. kolejny pomysł, którego na sobie wolę nie eksperymentować. Może jeszcze się wypowie ktoś kto lał do starego, prostego Diesla i napisze jak to było u niego...
do zwykłego diesla możesz lać bio, opał itp byle żeby to nie było z turbina bo wtedy robi sie problem taki jak opisał Spyro aaa w wypadku kolegi Spyro Twojego proponuje mu wymianę filtra powinno pomóc
Znajomy lał do forda oriona czy jakoś tak to sie nazywało właśnie opał no i nie narzekał ale miał zwykłego diesla
_________________
Ostatnio zmieniony przez adbaca 2009-01-18, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Taki kopciuch przepali kazdy gnoj Moj brat jak mial swojego kadetta to czasem zalal go zwyklym olejem roslinnym i tez pojechal.
A co do tych bio paliw to bym po prostu mieszal to w stosunku 50-50, raz z racji zeby nie zamarzlo, dwa slyszalem, ze po dluzszym stosowaniu takiego oleju robi sie "maselko" w pompie wtryskowej i ja zatyka. Problemu mozna sie pozbyc jesli wymienia sie filtr paliwa czesciej.
Samego opalu tez bym nie lal. Z prostej przyczyny, to paliwo jest bardzo suche co tez niekorzystnie wplywa na prace pompy wttryskowej bo ona przeciez musi byc smarowana nalezycie paliwem. Inni spece leja caly opal baku i dolewaja mixola. No coz...
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-01-19, 00:19, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2009-07-28, 21:22
ja latałem w zimie na bio estach ze stacji bliska i nie miałem żadnego problemu z odpaleniem fakt musiałem 3x podgrzewac świeczki żeby nie było na zimnym silniku przy odpalaniu siwej chmurki z tyłu i nie ma żadnej różnicy w mocy na bio estrach ma taką samą moc jak na zwykłej ropie bynajmniej u mnie tak było tylko troche zalatuje z tłumika tak jakby olejem po frytkach no wiesz Td to taki silnik co mu nic nie zaszkodzi chyba ale do TDI bym juz tego nie zalał paliwka
Na forum Octavii zostal niedawno poruszony temat biopaliwa ze stacji Bliska i chyba tez sie skkusze na zatankowanie. Co trzeba wiedziec to po zatankowaniu pierwszego baku do pelna wskazana jest wymiana filtra paliwa gdyz paliwo to wyplukuje syf, ktory przez x lat nagromadzil sie w baku.
Paliwo spelnia norme PN-EN, dodatkowo producent naszych aut nie dal zadnych przeciwskazan do lania tego paliwa. Dla golfa/vento napisane jest ze od 96r lac i jechac. Nie wiem dlaczego wczesniej nie mozna lac, silniki byly identyczne
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jadac z BB do Gizycka i spowrotem (razem ~1350km) pokonalem to na EKO gnoju z Bliskiej.
Spalania jeszcze nie podam bo nie skonczyl mi sie bak ale wychodzi ze przy predkosci tempomatowej w jedna strone 130 i wyprzedzania, a w druga 100 i wyprzedzania to bedzie ~5l/100 co jest wynikiem bardzo dobrym.
Spadkow mocy raczej nie zauwazylem. Moze ucieklo z 10km/h vmaxa albo z bagazami nie jedzie tyle. Nie istotne.
Ciszej chodzi albo to tylko efekt placebo.
Mniej podkapca przy bucie w podlodze, o tak.
Fryty czuc, ale to naprawde subtelny zapach, ze trzeba sie nawachac
Filtr paliwa wymienie przy najblizszym tankowaniu. Do zimy jezdze tylko na BIO. Jezdze taniej niz benzyna z LPG
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
a ja powiem tak kupił kolega golf tdi 110kuca afn
smigamy tylko na bp disel ultra czy cus takiego to niby lepsze spoko loko.prszyszedł kryzys finansowy szukamy oszczednosci lejemy bio raz niby nic gorzej pali na zimn ym i jak w podłodze to lekko przydymi lejemy 2 raz 3 raz 4 raz za 5 nawet zalalismy 30 l a tak to było po 10m l lane tego paliwa .przyszly chłodniejsze dni klekot ma proplemy z odpaleniem wtryski leja wymie nili my koncówki dalej cos nie tak ale juz jest lepiej jak sie spokojnie jezdziło to było got jak sie chciało poszalec czarno za nami jak z ikarusa i łapie wysoka temp a dla porównania moje vento było tak samo ekploatowane tylko na normalnej ropie i takie same dostawało baty i chodzi do dnia dzisiajszego bez zarzutu
Nie ma co panikowac. Jak sie ma wysrac to predzej czy pozniej i tak sie wysra. Producent samochodu napisal, ze mozna stosowac to stosuje.
Filtr paliwa kolega zmienial po jednym baku?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Skoda juz podchodzi do tematu restrykcyjnie i do niektorych PD dopuszcza stosowanie bioestrow RME a do reszty juz kategorycznie nie.
1Z to zwykla pompa wtryskowa, wiec przepali nawet olej jadalny z biedronki.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ja się chyba przewiozłem na Bioesterze z Bliskiej. Jeździłem na tym ok 3 miesiące i padło mi coś w pompie, nie wiem co, ale kosztowało mnie to 270 zł a mechanik zwalił na paliwo, więc...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum