koledzy mam zaje..problem w moim vento nie bylo termostatu wiec go wlozylem i sie zaczelo!na postoju wszystko git woda w normie wentylator sie zalacza ale podczas jazdy gotuje sie!!! wymienilem uszczelke pod glowica + planowanie i to samo okazalo sie jak zaczolem kopac w calym ukladzie chlodzenia i wyciaglem w chlodnice sa kawalki uszczelki niewiadomo jakiej i to jeszcze tyle jej jest ze szok,taka dosc grubawa uszczelka co to???? i zapewne w nagrzewnicy tez to bedzie jak i w calym ukladze to jest?jak kupie inna chlodnice to pewnie z obiegiem cieczy problem powroci? i znow sie chlodnica zapcha? dodam ze bez termostatu bylo dobrze nie gotowala sie woda.
ciężka sprawa, janlepiej jak zrobisz wszystko od nowa z wymianą uszczelki, ja bym wymienił też chłodnice bo raczej jej niedoczyścisz z tych starych uszczelek, a cały układ najlepiej przepłukać kilkakrotnie , może powymieniać węże ale i tak jak w silniku cos zostanie to syzyfowe prace
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
koledzy no i jest juz dobrze wyczyscilem chlodnice z wszystkich tych smieci i problem znikl:):):) wczoraj i dzisiaj siedzialem i udalo sie nie gotuje sie elegancko woda w normie caly czas okolo 80-90 stopni myslalem jeszcze ze to moze byc spowodowane automatem bo olej w skrzyni jest podgrzewany ciecza ale wymienilem na inny i bylo to samo mysle ze wkoncu pozbylem sie problemu oby na zawsze
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-01, 18:23
Panowie, w takim temacie piszę bo nie wiem pod co to podpiąć.
Wczoraj szwagier uszczelniał mi króćce od wody bo płyn mi strasznie uciekał. Dzisiaj chciałem Ventylka porządnie odpowietrzyć. I stało się takie cuś.
Grzałem silnik, było ok 80st C. Chciałem zagrzać do włączenia wentylatora, ale wentylator się nie włączył a temp skoczyła prawie do 100. Nie wiem czy może to uszczelka pod głowicą może termostat a może czujnik temp nie zadziałał
Aha jak miałem odkręcony korek na zbiorniczku to płyn zamiast przestać bomblować zaczął się podnosić na wysokość korka do momentu kiedy odkręciłem korek oleju żeby sprawdzić czy nie mam "mleka" właśnie pod korkiem. Wtedy poziom płynu opadł ale zaraz wyłączyłem silnik bo było prawie 100 st C.
Dodam że chłodnica w sumie jest zimna i węże do chłodnicy (te grube) też. Ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami, oleju nie przybyło, "mleka" pod korkiem też nie ma i na bagnecie też nie (no może malutkie kropki "mleka"). Ale kopci mi na biało nawet na rozgrzanym silniku, robi mi tak już w sumie długo.
Dajcie jakąś radę. Czy szykować się na wymianę uszczelki pod głowicą.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-01, 18:29
cinek82 napisał/a:
Dajcie jakąś radę. Czy szykować się na wymianę uszczelki pod głowicą.
Układ masz zapowietrzony....wjedź pod w miarę spore wzniesienie przodem...odkręc korek od wlewu płynu i odpal aż do włączenia sie wentylatora....mietoś te grube przewody od chłodnicy żeby powietrze wygonić....
Silnik: 1.8 ABS +LPG Pomógł: 18 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 620 Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-02-01, 18:43
Tez mi się wydaje że masz zapowietrzony układ chłodzenia.Odpowietrz porządnie i powinno być git. No bo żeby tak od razu uszczelka Ci poszła to nie bardzo wierzę, ale cuda się zdarzają
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-01, 18:59
Modlić się żeby to było to Jak goście pojadą to pojadę popróbować. Aha, ogrzewanie działa. W środku się nagrzało. A uszczelka pod głowicą była robiona ok 2 lata temu.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-01, 22:11
Dobra panowie, strach ma wielkie oczy . Był porządnie zapowietrzony. Pojechałem sobie kawałek, stanąłem po górką, grzał się i grzał, ale w końcu się wentylator włączył i węże się gorące zrobiły
Ale przy okazji się dowiedziałem że chyba mam termostat do wymiany. Bo podczas jazdy pokazuje 70 z haczykiem, a jak się zagrzewa do włączenia wentylatora to ledwo 90 złapie i się włącza went. Naczytałem się u nas na forum tych różnych postów i wszędzie radzicie kupować w ASO. Jak ktoś kupował to może powie na jaki mniej więcej wydatek się mam szykować
Dzięki Panowie za wszystkie rady
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-02, 12:34
Dzwoniłem dzisiaj do ASO VW w Gdyni, cena termostatu 105pln. Drogo czy nie drogo panowie Czy ryzykować i kupić tańszy zamiennik Zamiennik w "moim" sklepie motoryzacyjnym kosztuje 38pln firmy Wahler (chyba tak to się pisze). I jak myślicie
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-02, 13:51
105 zł to trochę drogo bo chyba chłopaki kupowali po 90 czy 95zł...
mam już 3 termostat i wiem że nie ma co się bawić w zamienniki....szkoda nerwów i czasu.
cinek82 napisał/a:
Zamiennik w "moim" sklepie motoryzacyjnym kosztuje 38pln firmy Wahler (chyba tak to się pisze). I jak myślicie
jak będziesz miał szczęscie to pochodzi Ci pół roku po czym pewnego razu wskazówka dojdzie (albo i nie) do 70 stopni i dalej ani drgnie...niestety taka prawda....chodź nie twierdzę że czasami zdarzają się dobre zamienniki...
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-02, 13:55
No między 95 a 105 jest dycha różnicy, a jak oryginalny kupować to najlepiej w ASO. Dobra to jutro się bryknę i kupię oryginał, żeby mieć święty spokój. Podejrzewam że ten co mam to jeszcze od nowości będzie i pewnie tez już niedomaga że taką temp pokazuje.
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-02, 18:57
Ja kupowałem ostatnio termostat w ASO VW w Olsztynie. Za oryginał zapłaciłem 67,00zł. Czekam aż zrobi sie ciepło i założę, na razie musi wystarczyć kawałek kartona.
Spotkałem się z podawaniem dwóch różnych temperatur włączania się wentylatora w Vento (konkretnie dla silnika 1,8 ABS) Różnica między nimi to aż 10 stopni! Ja też myślałem że silnik mi się gotuje, ale znalazłem wykaz temperatur który mówi że 1 bieg załącza się dopiero przy 97 stopniach, a drugi przy 105! Wykazy jakimi dysponują sklepy z częściami mówią o 87 stopniach (tak też włączał mi się wentylator w golfie 3 1,8 AAM) Różnica spora... Najciekawsze jednak jest to co przeczytałem w niemieckiej instrukcji obsługi "wskazówka może wychylać się mocno w prawo, wszystko jest w porządku dopóki nie zapala się kontrolka" (która to teraz nie powiem, ale to chyba ta z taką sprężynką)
Co prawda ja mam problem z wentylatorem bo troszke trzeszczy (prawdopodobnie łożysko + sztotki) to mając 90 stopni i troszkę, delikatnie ponad to włącza się na chwilkę na wolnym biegu. Natomiast w lato włącza się na 2 bieg ale temperatura nigdy nie przekraczała ok 90 stopni. Więc ja np. nie wiem skąd te 110 stopni.
Ostatnio zmieniony przez CINO 2009-02-18, 00:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum