Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
gotuje sie vento
Autor Wiadomość
chudy32 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Wiek: 39
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 7
Skąd: sieradz
Wysłany: 2009-01-14, 23:10   gotuje sie vento

koledzy mam zaje..problem w moim vento nie bylo termostatu wiec go wlozylem i sie zaczelo!na postoju wszystko git woda w normie wentylator sie zalacza ale podczas jazdy gotuje sie!!! wymienilem uszczelke pod glowica + planowanie i to samo okazalo sie jak zaczolem kopac w calym ukladzie chlodzenia i wyciaglem w chlodnice sa kawalki uszczelki niewiadomo jakiej i to jeszcze tyle jej jest ze szok,taka dosc grubawa uszczelka co to???? i zapewne w nagrzewnicy tez to bedzie jak i w calym ukladze to jest?jak kupie inna chlodnice to pewnie z obiegiem cieczy problem powroci? i znow sie chlodnica zapcha? dodam ze bez termostatu bylo dobrze nie gotowala sie woda.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-15, 00:06   

chudy32 napisał/a:
dodam ze bez termostatu bylo dobrze
pewnie dlatego ktos go wyjął przed sprzedażą... Bez termostatu nie można jeździć - tak możesz silnik rozwalić.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-15, 08:20   

chudy32 masz dane tego kolesia co Ci sprzedał auto?
To jest ukryta usterka i ja bym się wycofał z zakupu. Szkoda czasu i pieniędzy...

Chyba, że na umowie jest Niemiec albo coś podobnego.
_________________
KAISER
 
 
Respect 
Pan i władca oktanów


Silnik: 1.8 & 2.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 1121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-15, 10:11   

ciężka sprawa, janlepiej jak zrobisz wszystko od nowa z wymianą uszczelki, ja bym wymienił też chłodnice bo raczej jej niedoczyścisz z tych starych uszczelek, a cały układ najlepiej przepłukać kilkakrotnie , może powymieniać węże ale i tak jak w silniku cos zostanie to syzyfowe prace
_________________
"Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
 
 
chudy32 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Wiek: 39
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 7
Skąd: sieradz
Wysłany: 2009-01-16, 17:19   

koledzy no i jest juz dobrze wyczyscilem chlodnice z wszystkich tych smieci i problem znikl:):):) wczoraj i dzisiaj siedzialem i udalo sie nie gotuje sie elegancko woda w normie caly czas okolo 80-90 stopni :hejka: myslalem jeszcze ze to moze byc spowodowane automatem bo olej w skrzyni jest podgrzewany ciecza ale wymienilem na inny i bylo to samo mysle ze wkoncu pozbylem sie problemu :oklaski: oby na zawsze
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-01, 18:23   

Panowie, w takim temacie piszę bo nie wiem pod co to podpiąć.
Wczoraj szwagier uszczelniał mi króćce od wody bo płyn mi strasznie uciekał. Dzisiaj chciałem Ventylka porządnie odpowietrzyć. I stało się takie cuś.
Grzałem silnik, było ok 80st C. Chciałem zagrzać do włączenia wentylatora, ale wentylator się nie włączył a temp skoczyła prawie do 100. Nie wiem czy może to uszczelka pod głowicą może termostat a może czujnik temp nie zadziałał :mysli:
Aha jak miałem odkręcony korek na zbiorniczku to płyn zamiast przestać bomblować zaczął się podnosić na wysokość korka do momentu kiedy odkręciłem korek oleju żeby sprawdzić czy nie mam "mleka" właśnie pod korkiem. Wtedy poziom płynu opadł ale zaraz wyłączyłem silnik bo było prawie 100 st C.
Dodam że chłodnica w sumie jest zimna i węże do chłodnicy (te grube) też. Ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami, oleju nie przybyło, "mleka" pod korkiem też nie ma i na bagnecie też nie (no może malutkie kropki "mleka"). Ale kopci mi na biało nawet na rozgrzanym silniku, robi mi tak już w sumie długo.
Dajcie jakąś radę. Czy szykować się na wymianę uszczelki pod głowicą. :(
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-01, 18:29   

cinek82 napisał/a:
Dajcie jakąś radę. Czy szykować się na wymianę uszczelki pod głowicą. :(

Układ masz zapowietrzony....wjedź pod w miarę spore wzniesienie przodem...odkręc korek od wlewu płynu i odpal aż do włączenia sie wentylatora....mietoś te grube przewody od chłodnicy żeby powietrze wygonić....

cinek82, a ogrzewanie Ci działa ??
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-02-01, 18:43   

Tez mi się wydaje że masz zapowietrzony układ chłodzenia.Odpowietrz porządnie i powinno być git. No bo żeby tak od razu uszczelka Ci poszła to nie bardzo wierzę, ale cuda się zdarzają ;)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-01, 18:45   

A to, że wentylator się nie włączył to wina tego, iż
cinek82 napisał/a:
chłodnica w sumie jest zimna i węże do chłodnicy (te grube) też
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-02-01, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-02-01, 18:48   

No właśnie ;) układ zapowietrzony i tyle ;)
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-01, 18:59   

Modlić się żeby to było to :boisię: Jak goście pojadą to pojadę popróbować. Aha, ogrzewanie działa. W środku się nagrzało. A uszczelka pod głowicą była robiona ok 2 lata temu.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2009-02-01, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-01, 19:27   

Jest tez cos takiego jak czujnik włączania wentylatora, też go kiedyś wymieniałem bo mi sie wentylator nie chciał włączać.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-02-01, 19:43   

spyro napisał/a:
Jest tez cos takiego jak czujnik włączania wentylatora, też go kiedyś wymieniałem bo mi sie wentylator nie chciał włączać.
tak ale cinek napisałze chłodnicę ma zimną ;)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-01, 19:59   

misiek napisał/a:
tak ale cinek napisałze chłodnicę ma zimną ;)

a ten czujnik jest przy chłodnicy...a skoro była zimna to i czujnik nic nie wyczaił
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-01, 20:52   

nie doczytałem ;)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-01, 22:11   

Dobra panowie, strach ma wielkie oczy :bojesię: . Był porządnie zapowietrzony. Pojechałem sobie kawałek, stanąłem po górką, grzał się i grzał, ale w końcu się wentylator włączył i węże się gorące zrobiły :hura:
Ale przy okazji się dowiedziałem że chyba mam termostat do wymiany. Bo podczas jazdy pokazuje 70 z haczykiem, a jak się zagrzewa do włączenia wentylatora to ledwo 90 złapie i się włącza went. Naczytałem się u nas na forum tych różnych postów i wszędzie radzicie kupować w ASO. Jak ktoś kupował to może powie na jaki mniej więcej wydatek się mam szykować ;)
Dzięki Panowie za wszystkie rady :oklaski:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-01, 22:20   

cinek82 napisał/a:
stanąłem po górką

to zawsze pomaga.

Ważne, że jest ok i że tylko na strachu się skonczyło :]
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-02, 12:34   

Dzwoniłem dzisiaj do ASO VW w Gdyni, cena termostatu 105pln. Drogo czy nie drogo panowie ?? Czy ryzykować i kupić tańszy zamiennik ?? Zamiennik w "moim" sklepie motoryzacyjnym kosztuje 38pln firmy Wahler (chyba tak to się pisze). I jak myślicie ??
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-02, 13:51   

105 zł to trochę drogo bo chyba chłopaki kupowali po 90 czy 95zł...

mam już 3 termostat i wiem że nie ma co się bawić w zamienniki....szkoda nerwów i czasu.

cinek82 napisał/a:
Zamiennik w "moim" sklepie motoryzacyjnym kosztuje 38pln firmy Wahler (chyba tak to się pisze). I jak myślicie ??

jak będziesz miał szczęscie to pochodzi Ci pół roku po czym pewnego razu wskazówka dojdzie (albo i nie) do 70 stopni i dalej ani drgnie...niestety taka prawda....chodź nie twierdzę że czasami zdarzają się dobre zamienniki...
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-02, 13:55   

No między 95 a 105 jest dycha różnicy, a jak oryginalny kupować to najlepiej w ASO. Dobra to jutro się bryknę i kupię oryginał, żeby mieć święty spokój. Podejrzewam że ten co mam to jeszcze od nowości będzie i pewnie tez już niedomaga że taką temp pokazuje.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2009-02-02, 13:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-02, 14:09   

cinek82 napisał/a:
Wahler

prawdopodobnie mam to w tej chwili a autku....kilka miesięcy było ok....czyli 87 stopni i 85 na trasie....teraz to ciągle te 80 trzyma.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-02, 18:57   

Ja kupowałem ostatnio termostat w ASO VW w Olsztynie. Za oryginał zapłaciłem 67,00zł. Czekam aż zrobi sie ciepło i założę, na razie musi wystarczyć kawałek kartona.
_________________
Morfeusz142
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-02-02, 21:10   

Morfeusz142 pisałes ze kupiłes ASO - jak wyjoles z pudełka to jakiej firmy jest termostat? bo VW tych częsci przeciez nie robi
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-02, 21:20   

Nie ma nazwy producenta, tylko wybite oznaczenia vw i audi. Jutro może zrobie fotki.
_________________
Morfeusz142
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2009-02-11, 21:19   

taka uwaga przy odpowietrzaniu dobrze jest włączyć ogrzewanie na max bo przy okazji nagrzewnica też się odpowietrza i łatwiej jest go odpowietrzyć
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-02-17, 23:17   

Spotkałem się z podawaniem dwóch różnych temperatur włączania się wentylatora w Vento (konkretnie dla silnika 1,8 ABS) Różnica między nimi to aż 10 stopni! Ja też myślałem że silnik mi się gotuje, ale znalazłem wykaz temperatur który mówi że 1 bieg załącza się dopiero przy 97 stopniach, a drugi przy 105! Wykazy jakimi dysponują sklepy z częściami mówią o 87 stopniach (tak też włączał mi się wentylator w golfie 3 1,8 AAM) Różnica spora... Najciekawsze jednak jest to co przeczytałem w niemieckiej instrukcji obsługi "wskazówka może wychylać się mocno w prawo, wszystko jest w porządku dopóki nie zapala się kontrolka" (która to teraz nie powiem, ale to chyba ta z taką sprężynką)
_________________
VentootneV
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-02-18, 00:07   

Co prawda ja mam problem z wentylatorem bo troszke trzeszczy (prawdopodobnie łożysko + sztotki) to mając 90 stopni i troszkę, delikatnie ponad to włącza się na chwilkę na wolnym biegu. Natomiast w lato włącza się na 2 bieg ale temperatura nigdy nie przekraczała ok 90 stopni. Więc ja np. nie wiem skąd te 110 stopni.
Ostatnio zmieniony przez CINO 2009-02-18, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-18, 07:21   

maras8448 napisał/a:
87 stopniach

takie oznaczenia masz na oryginalnym termostacie i oznaczają temperetaurę wody podczas pracy silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8