Witam Ventomaniaków. Ma taki oto ból głowy: Wymieniłem olej na Lotos 15W40, teraz jak przeczytałem to co tu piszecie wiem że zrobiłem błąd. Powinienem lać półsyntetyk. Czy mogę teraz zmienić olej na 10w40? Czy już za późno? Zrobiłem po tej wymianie jakieś 1500 km. Proszę o pomoc jeśli ktoś potrafi mi udzielić porady co mam robić! Proszę! Jestem posiadaczem Vento 1,8 ABS 1993r z przebiegiem 153tys km.
Samochód był sprowadzony, więc nie wiem. Na pewno był to lepszej jakości olej, co najmniej półsyntetyk. Poczytałem teraz trochę na necie o takich zamianach i większość kierowców nie ma problemów przez takie zmiany, czyli powrót z mineralki na półsyntetyk. Dzięki slaw71, teraz mam większą pewność. Będę wymieniał, prawdopodobnie kupię teraz Elf 10W40, jest niezła promocja 5l za 80zeta... co Wy na to? Czy może ktoś odradza ten olej? Podobno w Polsce wsród olei samochodowych króluje Mobil 1. A Wy Panowie na czym jeździcie?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-15, 14:45
maras8448 napisał/a:
wiem że zrobiłem błąd
minerał-to także przecież olej i moze być dobrym olejem....kiedyś samochody tylko na minerale chodziły a i tak stukały po milion km przebiegu.
w sumie 1500km...to nie dużo....ale zawsze jest ryzyko rozszczelnienia silnika....może lepiej lej dobry minerał niż baw się w półsyntetyki ponieważ:
maras8448 napisał/a:
1,8 ABS 1993r z przebiegiem 153tys km.
i jak dla mnie ten przebieg jest jakiś mały...być moze był licznik cofany i faktycznie masz więcej nalatane kilometrów....mam identyczny motor z tego samego roku i 100tys km więcej przebiegu-co i tak jest dosyć małym wynikiem.
maras8448 napisał/a:
A Wy Panowie na czym jeździcie?
Mobil 1 10W40
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-02-15, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
silnik zaczął "lżej" odpalać, jedynie w czasie zimy dolałem 100ml oleju bo ubyło, od tej dolewki nic nie bierze. polecam choć za 5l zapłaciłem 150zł :/ ale chyba nie będę zmieniał na inny. oczywiście filtr manna
1993r z przebiegiem 153tys km.
to nawet nie wychodzi po 10 tyś na rok - kolego nie łódź sie że twója furka za granicą stała wypicowana i czekała do niedzieli na wycieczkę.
a co do Lotosa 15W40 - to ja go leje juz kilku lat i jakoś nic sie nie dzieje - parametry, klasy lepkości itd ma takie same jak Mobil czy Elf - wiec ja wychodze z założenia że to ten sam syf!!!
Ty lepiej nic już nie kombinuj lej ten mineralny, kupuj dobre filtry i wymieniaj regularnie i bedzie napewno dobrze.
A i mnie wymiana kosztuje 4 litry oleju Lotos 15W40 + filtr Man + darmowa wymiana = 60 zł
Więc wolał bym go wymieniać co 5 tyś km niż lać tam Castrola za 120 zł
Pewnie zaraz mnie tu niektórzy zlinczują za koma - ale to moja filozofia na ten silnik:D
_________________ VENTOCAFE daje rade...
Ostatnio zmieniony przez zlotykamil 2009-02-15, 15:29, w całości zmieniany 1 raz
Z przebiegiem nigdy nie wiadomo. Mam co prawda książkę serwisową od niego i są w niej tylko 3 wpisy. Wynika z nich że poprzedni właściciel robił przez pierwsze trzy lata użytkowania nie więcej niż 14 tys km rocznie. Środek autka jest bardzo zadbany, zero przetarć(kierownica, mieszek drążka, dźwignia ręcznego, siedzenia)
Wracając do oleju to jednak skuszę się i go wymienię na ten 10W40, bo jednak ciężko ma silnik ze startem, ale odpala z pierwszego Obecnie jestem na etapie rozmaitych wymianek, ale tak to chyba jest przez pierwszy rok po zakupie. Myśle że posłuży mi ten Ventylek przez kilka lat
Ja jak kupiłem to zalałem półsyntetyk, auto miało 180 tys. W sumie żałuję że nie nalałem syntetyka. Na 15tys. dolałem 0,5l. Myślę że półsyntetyk możesz wlać.
Auto może zużywać 0.5l na 1000km. i mieści się w normie, a palą i więcej. W każdej instrukcji podają że auto zużywa olej i jaka jest dopuszczalna ilość zużycia. Jeśli chodzi o syntetyk to mój stary Golf II ZUŻYWAŁ WIĘCEJ minerala niż półsyntetyku.
ja leje (jak poprzedni wlaściciel ) castrol 15w40 i nie mam problemów ostatnio wymienilem olej po prawie 14000 i nie byl wcale taki kiepski no i co najwazniejsze nie wzial grama oleju auto ma teraz przejechane sto siedemdziesiąt kilka tys i napewno nie jest cofniety auto ma papiery ( wiem jak to jest z tymi papierami ) ale sasiad kupił go jako 3 latka i sam po niego jechal do znajomego niemca a sasiad to niedzielny kierowca i przez prawie 8 lat zrobil tylko 45-50 tys !!!!
Wystarczy wymieniac olej i filtry regularnie co 15000 i bedzie wszystko ok (dzisiejsze oleje sa o wiele lepsze od tych co były kiedys) a jak juz tu ktoś zauważył auta robily na tamtych olejach rowniez sporo km jeśli się tylko dbało o wymiany!
jaki zalac olej? uzywam oleju sehl helix 10W40 (pelny syntetyk), mam 260 000 km przebiegu, dolewalem jakies 0,5 l na 10 000 km, chce zmienic olej na magnateka 15W40 (mineral), niedawno sie dowiedzialem ze przy ok 200 000 powinno sie zmienic olej na gestrzy ale wczesniej tego nie potrzebowalem bo mi auto nic nie wciagalo oleju... Co mozecie mi doradzic?
ktoś kto Ci powie że masz przejść na minerala bo jest gęstszy,niech się puknie w głowę i to porządnie.Nic nie zmieniaj,a olej 10W40 to półsyntetyk a nie pełny.0,5l na 10tys. to dopuszczalna norma,wiem że niektóre silniki wciągają syntetyczne oleje i wtedy zaleca się przejście na półsyntetyk,ale nigdy na mineralny.Mineralny to ścierwo które stosowało się do poldków i tym podobnym.A jeżeli chodzi o jakiekolwiek rozszczelnienia to trzeba leczyć chorobę a nie jej objawy,w tym wypadku chorobą stają się stare zimeringi,jak ma ciec to i przy mineralnym będzie ciekło. Jeżeli wcześniej autko nie brało oleju,a teraz zaczęło brać 0,5l to szukaj przyczyny
ok, to mowisz aby pozostac przy 10W40, i dalej przy syntetyku? auto wlasnie po wymianie rozrzadu i przy tym uszczelniaczy bo ponoc puszczaly ale ok bo fajnie ze cos jest dopieszczone:) nie tak dawno wymieniane sprzeglo i wlasnie wtedy simering zapobiegawczo wymieniony, widze ze sie poci z pod misy olejowej delikatnie, silnik ma troszke przebiegu i dalej gania jakies 700km tygodniowo, hmm jak narazie niechce brac sie za robienie silnika chce zrobic konkretnie blachare....
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-17, 22:21
Co ty Sławek gadasz Fakt faktem że jeżeli wie co leje i ile mu pobiera oleju to może zostać przy nim. A co do mineralnego... to nie ścierwo tylko ma po prostu większą gęstość. Ja jeżdżę na mineralnym Elfa i jest si i nie uważam, że mineralny to gów.o. Ty jeździsz dieslem przy którym co chwilę coś robisz i wiesz co masz w silniku, ja jeżdżę na LPG i wiem że mój silnik już jest trochę wyeksploatowany i nie chce mi się go rozkładać z powodu pobierania oleju (chociaż i tak mi nie wciąga). Olej olejem, smarować smaruje i tyle.
i to jest błędne rozumowanie.smarować smaruje i tyle.Każdy wie że mineralne to są ścierwa, zasadnicza różnica da się zauważyć w zimie.To że jeżdzisz na LPG to nie znaczy ,że powinieneś jeżdzić na mineralnym,tym bardziej powinieneś lać lepszy olej bo jak wiadomo Lpg jest ,,suchym'' paliwem i smarowanie musi być lepsze.No i chwała Ci za to,ciesz się że Ci nic nie bierze oleju,ale powtarzam jeszcze raz wszelkie przecieki powstają bo robi się stary, zużyty materiał(czyt. zimering) i jak ma ciec to i przy mineralnym będzie ciekło.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-17, 22:42
Wiadomo, że od silników z większymi przebiegami leje się minerala, ale w sytuacji gdy nic się nie dzieje to bezsens zmieniać olej na gorszy czyli mineralny. Podobno wogóle silniki VW 8V średnio lubia oleje mineralne. Ja tez lałem minerala, po remoncie silnika przeszedłem na półsyntetyk za rada majstrów i jest też OK. Ja różnicy nie widzę żadnej, pewnie silnik widzi jakąś
Co do tego że minerale to ścierwa to gruba przesada. Na pewno jak kupisz 5 litrów oleju za 20 zł to będzie ścierwo, ale mineralne oleje LOTOS i wyżej są naprawdę OK.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-17, 22:54
skoro nic się nie dzieje to po co ruszać ten olej? Pomartwisz się jak zacznie coś się dziać. Jak masz nowe uszczelniacze to nie ma prawa ciągnąc oleju, więc lej syntetyk jak do tej pory.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-18, 07:49
buli1108, czym Ty się przejmujesz....ja od wymiany do wymiany trochę więcej wlewam i mam tak od kiedy mam vento...jeśli mi zacznie więcej brać to wymienię uszczelniacze zaworowe.
A obecnie wlewam 7-9 setek na 12 tys-ciągle tak mam....to że silnik bierze troszkę olej to nie znaczy że jest wyeksploatowany...po prostu lata robią swoje...twardnieją uszczelniacze zaworowe puszczają olej i trzeba te gumki wymienić i po sprawie
a mi nic nie bierze
pierwszy raz wymieniłem po 14,000km (4 miesiace jeżdziłem) stan identyczny jak wymieniłem
teraz mam już 6,500 od stycznia i stan bez zmian
autko ma niecałe 180,000km 100% autentyczny stan
moje miało koło stówki i w 2000r trafiło do polski (znajomy poprzedniego właściciela) do sasiada który przez 8lat zrobił koło 50tys km i jeżdził nim tylko on i jego żona
Podpinam sie do tematu. Zbliża mi sie wymiana oleju. Obecnie śmigam na 5W40 Castrol Magnatec przebieg 202000 raczej autentyczny. Na 10000 dolalem 0,4 l i tu pytanie czy pozostac przy 5W40 czy zmienic na 10W40??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-18, 17:45
piotrekb90 napisał/a:
5W40 Castrol Magnatec
Ostatnio gdy szperałem na forum golfa to spotkałem kilka niezbyt miłych opinii na temat oleju Castrol....tutaj cytat
..."co do MAGNATECA to na zachodzie zostal on juz wycofany i zamieniony na jakis inny ze wzgledu na swoja magnetyczna technologie ktora powodowala, oczywiscie przy okazji nieszczesliwego zbiegu okolicznosci sklejanie opilkow metalu i zatykanie nimi kanalow lib rysowanie panewek... w polsce jest dostepna poprawiona wersja tego oleju w ktorej podobno wyeliminowano to zjawisko, co do innych olejow Castrola to polecenia godne sa : ten ktorego uzywasz i model RS Race 0W40 poniewaz zawieraja bardzo dobre dodatki i maja bardzo duza odpornosc na scinanie"...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum