Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
  Wysłany: 2009-02-15, 12:29   Olej silnikowy

Witam Ventomaniaków. Ma taki oto ból głowy: Wymieniłem olej na Lotos 15W40, teraz jak przeczytałem to co tu piszecie wiem że zrobiłem błąd. Powinienem lać półsyntetyk. Czy mogę teraz zmienić olej na 10w40? Czy już za późno? Zrobiłem po tej wymianie jakieś 1500 km. Proszę o pomoc jeśli ktoś potrafi mi udzielić porady co mam robić! Proszę! Jestem posiadaczem Vento 1,8 ABS 1993r z przebiegiem 153tys km.
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-15, 13:44   

jaki lałeś wcześniej.Jeśli półsyntetyk to możesz zmienić ,nic się nie stanie.
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-02-15, 14:41   

Samochód był sprowadzony, więc nie wiem. Na pewno był to lepszej jakości olej, co najmniej półsyntetyk. Poczytałem teraz trochę na necie o takich zamianach i większość kierowców nie ma problemów przez takie zmiany, czyli powrót z mineralki na półsyntetyk. Dzięki slaw71, teraz mam większą pewność. Będę wymieniał, prawdopodobnie kupię teraz Elf 10W40, jest niezła promocja 5l za 80zeta... co Wy na to? Czy może ktoś odradza ten olej? Podobno w Polsce wsród olei samochodowych króluje Mobil 1. A Wy Panowie na czym jeździcie?
_________________
VentootneV
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-15, 14:45   

maras8448 napisał/a:
wiem że zrobiłem błąd

minerał-to także przecież olej i moze być dobrym olejem....kiedyś samochody tylko na minerale chodziły a i tak stukały po milion km przebiegu.

w sumie 1500km...to nie dużo....ale zawsze jest ryzyko rozszczelnienia silnika....może lepiej lej dobry minerał niż baw się w półsyntetyki ponieważ:

maras8448 napisał/a:
1,8 ABS 1993r z przebiegiem 153tys km.


i jak dla mnie ten przebieg jest jakiś mały...być moze był licznik cofany i faktycznie masz więcej nalatane kilometrów....mam identyczny motor z tego samego roku i 100tys km więcej przebiegu-co i tak jest dosyć małym wynikiem.

maras8448 napisał/a:
A Wy Panowie na czym jeździcie?

Mobil 1 10W40
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-02-15, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-15, 14:47   

ja jeżdżę na Motulu 6100+ , 10W40 jak coś to biorę od gościa tu:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=154643
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
Ostatnio zmieniony przez slaw71 2009-02-15, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
enesen 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 GT ABS
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 238
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-15, 15:16   

ja mam też 1.8 ABS, miałem wlany mineral i przy przebiegu 215 tyś km zalałem półsyntetykiem Valvoline Max Life

http://www.valvoline.pl/MaxLifer_index.html

silnik zaczął "lżej" odpalać, jedynie w czasie zimy dolałem 100ml oleju bo ubyło, od tej dolewki nic nie bierze. polecam choć za 5l zapłaciłem 150zł :/ ale chyba nie będę zmieniał na inny. oczywiście filtr manna
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-02-15, 15:27   Re: Olej silnikowy

1993r z przebiegiem 153tys km.
to nawet nie wychodzi po 10 tyś na rok - kolego nie łódź sie że twója furka za granicą stała wypicowana i czekała do niedzieli na wycieczkę.
a co do Lotosa 15W40 - to ja go leje juz kilku lat i jakoś nic sie nie dzieje - parametry, klasy lepkości itd ma takie same jak Mobil czy Elf - wiec ja wychodze z założenia że to ten sam syf!!!
Ty lepiej nic już nie kombinuj lej ten mineralny, kupuj dobre filtry i wymieniaj regularnie i bedzie napewno dobrze.
A i mnie wymiana kosztuje 4 litry oleju Lotos 15W40 + filtr Man + darmowa wymiana = 60 zł
Więc wolał bym go wymieniać co 5 tyś km niż lać tam Castrola za 120 zł :P
Pewnie zaraz mnie tu niektórzy zlinczują za koma - ale to moja filozofia na ten silnik:D
_________________
VENTOCAFE daje rade...
Ostatnio zmieniony przez zlotykamil 2009-02-15, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-02-15, 15:41   

Z przebiegiem nigdy nie wiadomo. Mam co prawda książkę serwisową od niego i są w niej tylko 3 wpisy. Wynika z nich że poprzedni właściciel robił przez pierwsze trzy lata użytkowania nie więcej niż 14 tys km rocznie. Środek autka jest bardzo zadbany, zero przetarć(kierownica, mieszek drążka, dźwignia ręcznego, siedzenia)
Wracając do oleju to jednak skuszę się i go wymienię na ten 10W40, bo jednak ciężko ma silnik ze startem, ale odpala z pierwszego :D Obecnie jestem na etapie rozmaitych wymianek, ale tak to chyba jest przez pierwszy rok po zakupie. Myśle że posłuży mi ten Ventylek przez kilka lat :]
_________________
VentootneV
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-02-15, 18:14   

Ja jak kupiłem to zalałem półsyntetyk, auto miało 180 tys. W sumie żałuję że nie nalałem syntetyka. Na 15tys. dolałem 0,5l. Myślę że półsyntetyk możesz wlać.
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-02-15, 22:17   

marek03 napisał/a:
Na 15tys. dolałem 0,5l.

może ja sie nie znam - ale wydaje mi się że sporo... -a na syntetyku chyba byś długo nie pojeżdził
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-02-16, 09:02   

Auto może zużywać 0.5l na 1000km. i mieści się w normie, a palą i więcej. W każdej instrukcji podają że auto zużywa olej i jaka jest dopuszczalna ilość zużycia. Jeśli chodzi o syntetyk to mój stary Golf II ZUŻYWAŁ WIĘCEJ minerala niż półsyntetyku.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-16, 21:05   

Jak silnik zdrowy to nie nie zużyje. Po wymienia uszczelniaczy zaworów nie ma szans, żeby wciągnął jakąkolwiek ilość oleju.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-02-16, 23:02   

ja leje (jak poprzedni wlaściciel ) castrol 15w40 i nie mam problemów ostatnio wymienilem olej po prawie 14000 i nie byl wcale taki kiepski no i co najwazniejsze nie wzial grama oleju :D auto ma teraz przejechane sto siedemdziesiąt kilka tys i napewno nie jest cofniety :] auto ma papiery ( wiem jak to jest z tymi papierami ) ale sasiad kupił go jako 3 latka i sam po niego jechal do znajomego niemca a sasiad to niedzielny kierowca i przez prawie 8 lat zrobil tylko 45-50 tys !! !!!!
Wystarczy wymieniac olej i filtry regularnie co 15000 i bedzie wszystko ok (dzisiejsze oleje sa o wiele lepsze od tych co były kiedys) a jak juz tu ktoś zauważył auta robily na tamtych olejach rowniez sporo km jeśli się tylko dbało o wymiany!
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-17, 07:22   

adam-358 napisał/a:
olej i filtry regularnie co 15000

mineralny powinno się co 10 tys wymieniać.....ja swój półsyntetyk co 12-13tys wymieniam. ;)
 
 
buli1108 
Ventofan
Vento1.8 90KM



Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 100
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2009-05-17, 21:43   

jaki zalac olej? uzywam oleju sehl helix 10W40 (pelny syntetyk), mam 260 000 km przebiegu, dolewalem jakies 0,5 l na 10 000 km, chce zmienic olej na magnateka 15W40 (mineral), niedawno sie dowiedzialem ze przy ok 200 000 powinno sie zmienic olej na gestrzy ale wczesniej tego nie potrzebowalem bo mi auto nic nie wciagalo oleju... Co mozecie mi doradzic?
_________________
VW - VEntO WaRiaT
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-05-17, 21:52   

Jeśli dolewasz tylko te 0,5l/10 000 to pozostań przy helixie.
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-17, 22:02   

ktoś kto Ci powie że masz przejść na minerala bo jest gęstszy,niech się puknie w głowę i to porządnie.Nic nie zmieniaj,a olej 10W40 to półsyntetyk a nie pełny.0,5l na 10tys. to dopuszczalna norma,wiem że niektóre silniki wciągają syntetyczne oleje i wtedy zaleca się przejście na półsyntetyk,ale nigdy na mineralny.Mineralny to ścierwo które stosowało się do poldków i tym podobnym.A jeżeli chodzi o jakiekolwiek rozszczelnienia to trzeba leczyć chorobę a nie jej objawy,w tym wypadku chorobą stają się stare zimeringi,jak ma ciec to i przy mineralnym będzie ciekło. ;) Jeżeli wcześniej autko nie brało oleju,a teraz zaczęło brać 0,5l to szukaj przyczyny
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
Ostatnio zmieniony przez slaw71 2009-05-17, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buli1108 
Ventofan
Vento1.8 90KM



Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 100
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2009-05-17, 22:16   

ok, to mowisz aby pozostac przy 10W40, i dalej przy syntetyku? auto wlasnie po wymianie rozrzadu i przy tym uszczelniaczy bo ponoc puszczaly ale ok bo fajnie ze cos jest dopieszczone:) nie tak dawno wymieniane sprzeglo i wlasnie wtedy simering zapobiegawczo wymieniony, widze ze sie poci z pod misy olejowej delikatnie, silnik ma troszke przebiegu i dalej gania jakies 700km tygodniowo, hmm jak narazie niechce brac sie za robienie silnika chce zrobic konkretnie blachare....
_________________
VW - VEntO WaRiaT
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-17, 22:21   

Co ty Sławek gadasz :( Fakt faktem że jeżeli wie co leje i ile mu pobiera oleju to może zostać przy nim. A co do mineralnego... to nie ścierwo tylko ma po prostu większą gęstość. Ja jeżdżę na mineralnym Elfa i jest si i nie uważam, że mineralny to gów.o. Ty jeździsz dieslem przy którym co chwilę coś robisz i wiesz co masz w silniku, ja jeżdżę na LPG i wiem że mój silnik już jest trochę wyeksploatowany i nie chce mi się go rozkładać z powodu pobierania oleju (chociaż i tak mi nie wciąga). Olej olejem, smarować smaruje i tyle.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-17, 22:34   

i to jest błędne rozumowanie.smarować smaruje i tyle.Każdy wie że mineralne to są ścierwa, zasadnicza różnica da się zauważyć w zimie.To że jeżdzisz na LPG to nie znaczy ,że powinieneś jeżdzić na mineralnym,tym bardziej powinieneś lać lepszy olej bo jak wiadomo Lpg jest ,,suchym'' paliwem i smarowanie musi być lepsze.No i chwała Ci za to,ciesz się że Ci nic nie bierze oleju,ale powtarzam jeszcze raz wszelkie przecieki powstają bo robi się stary, zużyty materiał(czyt. zimering) i jak ma ciec to i przy mineralnym będzie ciekło. ;)
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-17, 22:42   

Wiadomo, że od silników z większymi przebiegami leje się minerala, ale w sytuacji gdy nic się nie dzieje to bezsens zmieniać olej na gorszy czyli mineralny. Podobno wogóle silniki VW 8V średnio lubia oleje mineralne. Ja tez lałem minerala, po remoncie silnika przeszedłem na półsyntetyk za rada majstrów i jest też OK. Ja różnicy nie widzę żadnej, pewnie silnik widzi jakąś ;)

Co do tego że minerale to ścierwa to gruba przesada. Na pewno jak kupisz 5 litrów oleju za 20 zł to będzie ścierwo, ale mineralne oleje LOTOS i wyżej są naprawdę OK.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-05-17, 22:44   

U mnie Golf II zużywał więcej minerala niż półsyntetyka.
 
 
buli1108 
Ventofan
Vento1.8 90KM



Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 100
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2009-05-17, 22:51   

nie planuje nic taniego wlewac, sprawdzony w renaulcie olej magnatek ale niewiem teraz co zrobic, ajs..
_________________
VW - VEntO WaRiaT
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-17, 22:54   

skoro nic się nie dzieje to po co ruszać ten olej? Pomartwisz się jak zacznie coś się dziać. Jak masz nowe uszczelniacze to nie ma prawa ciągnąc oleju, więc lej syntetyk jak do tej pory.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
buli1108 
Ventofan
Vento1.8 90KM



Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 100
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2009-05-17, 22:58   

aha czyli ok 0.5l na 10 000 to znaczy ze nic sie nie dzieje? :) a jezeli zacznie sie to zwiekszac? mysle ze moge pozostac przy tym oleju hmm
_________________
VW - VEntO WaRiaT
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-17, 23:00   

Jeżeli zacznie się to zwiększać to tak jak Sławek pisze, albo wyleczysz przyczynę brania oleju albo przejść na dobre "ścierwo" i powinno ustąpić. :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-05-18, 06:58   

Dalej uważam, że te 0,5 litra to w normie. Jeśli zwiększy się zużycie oleju, to wystarczy wymienić uszczelniacze i dalej śmigać na helixie.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-18, 07:49   

buli1108, czym Ty się przejmujesz....ja od wymiany do wymiany trochę więcej wlewam i mam tak od kiedy mam vento...jeśli mi zacznie więcej brać to wymienię uszczelniacze zaworowe.

A obecnie wlewam 7-9 setek na 12 tys-ciągle tak mam....to że silnik bierze troszkę olej to nie znaczy że jest wyeksploatowany...po prostu lata robią swoje...twardnieją uszczelniacze zaworowe puszczają olej i trzeba te gumki wymienić i po sprawie ;)
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-05-18, 08:14   

a mi nic nie bierze :P
pierwszy raz wymieniłem po 14,000km (4 miesiace jeżdziłem) stan identyczny jak wymieniłem
teraz mam już 6,500 od stycznia i stan bez zmian :D
autko ma niecałe 180,000km 100% autentyczny stan :P
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-18, 08:19   

adam-358 napisał/a:
autko ma niecałe 180,000km

Gdy mój miał tyle przebiegu to jeszcze za granicą śmigał :P
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-05-18, 11:52   

moje miało koło stówki i w 2000r trafiło do polski (znajomy poprzedniego właściciela) do sasiada który przez 8lat zrobił koło 50tys km :D i jeżdził nim tylko on i jego żona :D :P
_________________

 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-05-18, 17:36   

Podpinam sie do tematu. Zbliża mi sie wymiana oleju. Obecnie śmigam na 5W40 Castrol Magnatec przebieg 202000 raczej autentyczny. Na 10000 dolalem 0,4 l i tu pytanie czy pozostac przy 5W40 czy zmienic na 10W40??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-18, 17:45   

piotrekb90 napisał/a:
5W40 Castrol Magnatec

Ostatnio gdy szperałem na forum golfa to spotkałem kilka niezbyt miłych opinii na temat oleju Castrol....tutaj cytat
..."co do MAGNATECA to na zachodzie zostal on juz wycofany i zamieniony na jakis inny ze wzgledu na swoja magnetyczna technologie ktora powodowala, oczywiscie przy okazji nieszczesliwego zbiegu okolicznosci sklejanie opilkow metalu i zatykanie nimi kanalow lib rysowanie panewek... w polsce jest dostepna poprawiona wersja tego oleju w ktorej podobno wyeliminowano to zjawisko, co do innych olejow Castrola to polecenia godne sa : ten ktorego uzywasz i model RS Race 0W40 poniewaz zawieraja bardzo dobre dodatki i maja bardzo duza odpornosc na scinanie"...

Żródło:
http://forum.vwgolf.pl/vi...=castrol+opinie

No ale to nie moje zdanie gdyż ja na Castrolu nie śmigam....utkwiło mi to w głowie dlatego zacytowałem ;)
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-05-18, 17:51   

A ty :tygrysek: na jakim smigasz??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-18, 18:06   

piotrekb90 napisał/a:
A ty :tygrysek: na jakim smigasz??

Mobil 1 10W40...przebieg na dzień wczorajszy 255.555km :D
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-05-18, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 9