Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:56
VW Vento do -5st C.
Autor Wiadomość
wermag 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ADZ B 90
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 34
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2009-01-02, 19:02   

właśnie sprawdziłem ładowanie, bez odłączonych klem wyszło 14,48-14,50 V a wiec ładowanie jest ok.

dalej proszę o pomoc w sprawie sprawdzenia zapowietrzenia układu paliwowego a dokładniej jak to sprawdzić.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-02, 19:28   

Sprawdź te przewody....jeden jest zasilający, a drugi od powrotu.

zdaje się, że jak zdejmiesz zaciski i ściągniesz to po przekręceniu zapłonu powinno z któregoś popłynąć paliwo.

tylko tak jak wcześniej napisałem....nie wiem który jest który.

jeśli coś pomieszałem to niech ktoś mnie poprawi.
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2009-01-03, 08:38   

misiek napisał/a:
CichyEska napisał/a:
Co ci da ze bedzie klema podpieta.I tak bedziesz mial max 12,5 v kiedys tak robilem.Nie bedzie wiecej niz ma Akum.Tak jest najbarziej wiarygodnie bo masz zmierzone czyste napiecie z alternatora.
nie wiem, ja tam mierzyłem u siebie bez ściągania klem i mi daje 14,4 volta na pracującym silniku ;) ;) ;) ;)

To nie wiem czemu,mi pokazywalo 12,5 v i ani ociupine wiecej....Ale wiesz jak zdejmiesz kleme i nie zgasnie nawet po wlaczeniu wszystkich mozliwych odbiornikow to przynajmniej wiesz pewno ze laduje,a wtedy to juz tylko kwestia sprawdzenia jakie daje napiecie :-)
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
wermag 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ADZ B 90
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 34
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2009-01-03, 12:26   

do dupy, znowu musiałem go kręcić i kręcić. czy na tym świecie nie ma porządnych mechaników ? już 700 zł wpakowałem w niego i dalej dupa. w poniedziałek znowu będę dzwonić i odstawiać do mechanika. ciśnienie sięga zenitu, chyba czas się pozbyć tego auta.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-03, 13:37   

wermag, a sprawdzałeś czy paliwo dochodzi ??
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-01-03, 13:39   

wermag, - zmień mechanika to po pierwsze a co
wermag napisał/a:
czas się pozbyć tego auta.

to zdecydowanie pochopna decyzja ;)
tak jak mówiłem wina nie tkwi w aku...lecz w czymś innym ,może faktycznie w układzie paliwowym, może tak jak CichyEska, pisał waszka sie cofa...
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-03, 14:02   

krzeszak napisał/a:
może faktycznie w układzie paliwowym

a może faktycznie to wina prądu ?? tylko może prądy przy pompie paliwa ?? :mysli:
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2009-01-03, 14:19   

Tygrysisko napisał/a:
krzeszak napisał/a:
może faktycznie w układzie paliwowym

a może faktycznie to wina prądu ?? tylko może prądy przy pompie paliwa ?? :mysli:

O ,prawda ,prawda !! ! :oklaski:
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2009-01-03, 14:20   

Posluchaj podczas przekrecania kluczyka czy slychac jak pompa podaje paliwo.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-03, 14:22   

CichyEska napisał/a:
Posluchaj podczas przekrecania kluczyka czy slychac jak pompa podaje paliwo.

Ale chodzi tylko o przekręcenia zapłonu, tak ?? nie zapalanie ??

U mnie to po przekręceniu zapłonu jakby coś delikatnie zabuczy-więc to pewnie ta pompa.
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2009-01-03, 14:23   

Tak do momentu zapalenia sie kontrolek
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2009-01-03, 14:24   

Tak to wlasnie pompa tak buczy okolo 3 sekund czasem mniej.A to po to ze musi podac cisnienie na wtrysk.Moze byc tez tak ze u kolegi pompa daje za male cisnienie i nie odpali za cholere
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2009-01-03, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-03, 14:26   

CichyEska napisał/a:
pompa tak buczy okolo 3 sekund czasem mniej

dokładnie....a moze by tak przekręcić zapłon...poczekać kilka sekund....wyłączyć zapłon....i powtórzyć cykl 2-3 razy zeby pompa kilka razy podpompowała ?? może to coś pomoże ?? :mysli:
 
 
wermag 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ADZ B 90
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 34
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2009-01-03, 14:27   

Cytat:
Posluchaj podczas przekrecania kluczyka czy slychac jak pompa podaje paliwo.


tak, pompę słychać, dziś z pięć razy przekręciłem kluczykiem i za każdym razem słychać było pompę, kręcąc deptałem gaz i nic. za małe mam doświadczenie w słuchaniu akumulatora, może mi się zdawało ale tak jakby słabo kręcił ale może usłyszałem to co chciałem usłyszeć. w poniedziałek odstawiam go po raz kolejny chyba już piąty z kolei.

fachura będzie sprawdzał czy coś nie zamarza w układzie paliwowym, tak bynajmniej mi dziś powiedział bez żadnych podpowiedzi w mojej strony.
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2009-01-03, 14:29   

Slychac moze byc ale przyczyna moze byc tak prozaiczna jak wlasnie to co napisalem ze podaje zbyt male cisnienie to sie zdarza.Chyba ze Ci wtrysk fiksuje.Sprobuj podmiane calej podstawy wtrysku zrobic jeszcze ale najpierw sprawdz cisnienie pompy
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2009-01-03, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siergiejjg 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 271
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2009-01-03, 14:38   

wermag napisał/a:
fachura będzie sprawdzał czy coś nie zamarza w układzie paliwowym


moze czas zmienic fachure...?
_________________
Grupa Dolnośląska


VENTO....polubisz każdą drogę :D
 
 
wermag 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ADZ B 90
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 34
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2009-01-03, 14:45   

Cytat:
moze czas zmienic fachure...?

tu na tym zadupiu są tylko gorsi, dużo gorsi. zresztą to już trzeci lub czwarty, którzy w nim grzebią i on, pierwszy z nich wreszcie sprawił że moje vento nie jest juz do -5st. pozostał problem z ciężkim zapłonem ale w tych warunkach odpala, a to już jest sporo. miejmy nadzieję, że i ten problem wreszcie rozwiąże.

ale co mnie to nerwów kosztuje to poprostu szkoda słów :(
 
 
siergiejjg 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 271
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2009-01-03, 14:47   

zobaczysz jak lekarz bedzie dobry i uzdrowi ventyla to on ci juz ladnie sie odwdzieczy..podziekuje :D
_________________
Grupa Dolnośląska


VENTO....polubisz każdą drogę :D
 
 
wermag 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ADZ B 90
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 34
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2009-01-04, 16:47   

heh, -12st. VENTO KAPUT.

akumulator ponad 12V, 12,2V na cewce i to tyle co jestem sam w stanie sprawdzić :)

już się nie denerwuję, już mi wszystko jedno :)

pozdrawiam

ps. 300zl na nowy akumulator to było nieporozumienie.
Ostatnio zmieniony przez wermag 2009-01-04, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-05, 00:27   

ten aku to ten mechanior niech sobie wsadzi ;) twój alternator nie da rady go za żadne skarby doładować, a to, że ten mechanik Ci zamówił nieodpowiedni aku. mówi samo za siebie jakim jest fachowcem ;) . co do tego, że ktoś pisał o pompie paliwa, to słyszałem, że te kupne zamienniki maja mniejsze ciśnienie podawania czy coś i że lepiej kupić uzywke oryginał ja takie z allegro. może ktoś to cos zamontował u Ciebie w Vento i teraz masz problem. PS. mi zawsze pali za 1 razem ;) nieważne od temp. nawet w te mrozy 3 lata temu palił- jako jedyny samochód spośród 3 z czego te 2 prawie nowe ;) . ja bym się pofatygował, wyciągnął to badziewie z baku i zobaczył czy to nie podróba. tylko czy jest cos na niej wybite żeby to sprawdzić?
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-01-05, 00:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wermag 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ADZ B 90
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 34
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2009-03-12, 21:03   

witam
dawno nie pisałem ale zimy chyba już nie będzie...

zmieniłem mechanika. po raz kolejny :)

po kilku dniach zadzwonił i powiedział że cewka daje bardzo słabą iskrę i że palec jest popękany.
kolejny wydatek... cewka, kopułka z palcem, robocizna. udało mi się chyba załapać na ostatni dzień mrozów -7st. zamki pozamarzane musiałem włazić od tyłu. siadłem za kierownicą i sobie pomyślałem jakim to jestem debilem że kolejny gość mnie naciągnął na kasę. Przekręcam kluczyk i po około pół sekundy słyszę działający silnik. morda to normalnie mi się uśmiała.

nie wiem czy to definitywnie rozwiązany problem bo już pewnie mrozów w tym roku nie uświadczę ale wygląda to bardzo obiecująco.

podsumowując wygląda na to że problemem była cewka (kupiona używana). dla tych co mają problemy napiszę tylko że ch...jowi mechanicy kosztowali mnie z 1000zł (z częściami) i wymienili mi prawie całą elektrykę która pewnie była sprawna. lepiej zapłacić więcej i pojechać do kogoś kto się zna. no i nie kupować pozornie sprawnych używek - zemściło się to na mnie niemiłosiernie bo na cewce używanej zaoszczędziłem 100zł no a ile wydałem to już pisałem.

ps. jeżeli w następną zimę w tvn usłyszycie że powiesił się użytkownik vento to będę ja jeżeli się okaże że nie odpala :)
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2009-03-12, 21:28   

no niewiem bo dzisiaj bylo rano biało snieżek przsypał troszeczke wiec może jeszcze kolego sprawdzisz ventylka w mrozie oby nie ja chce juz miła ciepła piekną wiosne no i miejmy nadzieje że nie usłyszymy o Tobie w TVn-ie, chyba że w pozytywnym znaczeniu np. Najlepszy własciciel Ventylka :D Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2009-03-12, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
THERBIS 
Kierowca eLki
just drive :)


Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-03-13, 23:50   

Kolego a co do tego aku to ja w swoim vento mam 75Ah i jest ok :D aku jest z 2002, następnej zimy nie przeżyje ale czego tu żądać. A tak nawiasem muwiąc to 11.9V i odpalał to aż dziwne ja mam 12.5 i jest to już szrot. A już dalej ciągnąc temat to uważam ze ci coś prądzik kradnie sprawdz rano voltomieżem napięcie na aku (podpinając go bezpośrednio pod klemy) jak bedzie poniżej 13 to 100% coś nieźle żre, dla upewnienia odepnij raz na noc aku i sprawdz rano (100% powyżej 14 bedzie skoro jest nowy). Pisałeś ze było 12,2V to jest bardzo mało (tylko sprawdzaj zawsze na klemach ;D) według mnie nie baw sie na razie w żadne wymienianie pomp itd bo jak juz odpali i smiga dobrze nie dusi sie to nie jest jej wina i nie ruszaj czegoś co działa bo to bez sensu wydawany szmal. sprawdz tak jak Ci mówie i napisz jakie miałeś napięcie na aku z rana. Jak będzie poniżej 13 to podłącz na 10 min prostownik stawiam piwo ze odpali za 1 i wtedy możesz już smiało szukać amperków :D

A tak w kwestii dopełnienia akumlator nie ma 12V tak jak na początku pisałeś lecz 14V jak ma 12 to jest juz zajechany :D

Pozdro
 
 
sajmonmuwi 
Ventofan
sajmonmuwi



Silnik: 2.0 16v ABF
Wiek: 42
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 110
Skąd: Kotlin
Wysłany: 2009-03-19, 23:17   

witaj ladnie mechanicy szaleja ale do zeczy co do akumulatorów to moze byc gdzies przewód + sie styka z masa no i akumulator pada
a co do układu paliwowego to sprawdziłes filtr paliwa czasem moze byc zatkany lub pełen wody która moze wszystko psuc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 10