Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-08-21, 18:27 Jakie tarcze hamulcowe wybrać ?
Drodzy parafianie. Mam zamiar zmienic tarcze hamulcowe przednie, razem z klockami. Woz - 1,9TDI, czyli z przodu mam podwojnie wentylowane. Klocki już zostaly zakupione - Lucasa. Mam do Was takie pytanko: Tarcze jakie firmy polecacie? Ja na razie ma do wyboru:
Otto Zimmermann (http://www.lewian.pl/) za 116 zl za sztuke, lub Sport’y za 220zl.
No i te co sa w Intercarsie, bo może kumpel mi duzą zniżkę załatwi…czyli:
ATE 90-125 zl
BOSCH do 225 zl
BREMBO do 117 zl
DELPHI do 177 zl
FERODO 310 zl
LUCAS do 123 zl
TEXTAR 87 zl
Swoja droga, drugie pytanie czemu tam tyle roznych modeli jest jednej marki i w takich rozbierznosciach cenowych? ….jak już wybrałem ze Vento 1,9TDI….no nic może naprodukowali tego duzo.
Trzecie pytanie….czy przy wymianie tarczy i klocow, cos jeszcze jest podtzrebne. Tzn czy trzeba jakies podkladki, gumki, uszczelki czy inne dokupic ?
Czwarte pytanie…..czy takie beztalencie mechaniczne jak ja, poradzi sobie z wymiana tarczy i klockow po uprzedniej lekturze? Bo widziałem kiedys jak mechanik wymienial, to cos tam odpowietrzal, srubki wymienial itp. I może się klopot zrobic w trakcie
P.S. Szukalem takiego tematu, ale znalazłem tylko szczatkowe odpowiedzi. Jak ktos znajdzie caly watek, to zamknijcie ten temat.
zmianiłem w temacie słowo klocki na tarcze bo chyba o to Ci chodziło - Gavel
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-08-21, 18:44
witam do wymiany tarcz i klockuw w ventylu potrzebne jest szesciokąt 7mm śrubokręt krzyzak mlotek i najlepiej dwie łyzki montarzówki . odkreć kolo potem odkręc imak klockuw od tyłu bendą dwie śrubki na ten szesciokat odkrenc je i klocki masz na wiezchu . jak odkrencisz to one sie zluzują same i je wyjmiesz bez problemu. następnie na tarczy od czola jest 1 srubka na srubokręt ale niemusi jak odkręcisz to wszystko samo zpadnie pozdro
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-08-21, 20:52
jak rozbierasz tak i skladasz a jek imak klockuw odkrencisz to odejdzie z przewodem nieruszaj go zapomnialem wspomniec ze przy wkladaniu tarcz i klockuw najpierw musisz cylinderek wcisnąc w niekturych sie wciska a vw sie wkrenca niepamientam w prawp pozdro
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-08-21, 21:08
W intrukcji, w dziale jak zmienic klocki, jest napisane cos takiego " w razie potrzeby odessac nieco plynu hamulcowego ze zbiornika wyrownawczego"....rozumiem ze to sie robi.....nie wiem czym ....myslalem ze tym odpowietrznikiem co przy tarczy jest ... ale juz sam nie wiem....moze poczekam do zlotu i zrobie to z kims kto sie zna .... jacys chetni ??
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-08-21, 21:32
sluchaj mozna odessac strzykawką ale poco.bo to chodzi ze podczas wpychania cylinderka płyn bendzie sie cofal do zbiorniczka i tyle ile wyleci 20gram max ja to bym ci radzil oblozyc pod pąpką chamulcową szmatkę i tyle .tylko niezapomnij dolac spowtrotem płynu pozdrowienia milej pracy tylko niepopsuj i uzyj dobrego szesciokąta abys niepopierdzielil w glówce wejjscie na sześciokąt . gdyby nieszlo to wystarczy zapier....ć w te śruby młotkiem w leb tych śrub napewno pują najgorzej ci pujdzie pierwsze koło potem sam powiesz jakie to kurde proste.Wogle vw to jest skąplikowany samochód jek konstrukcja cepa .najwazniejsze niebuj sie sprubowac
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-21, 22:41
CO do tarcz - BREMBO i jeszcze raz BREMBO. Wcześniej założyłem LUCASY i starczyły mi na rok, teraz od ponad 4 mam Brembo i nic isę z nimi nie dzieje, także polecam z własneych doświadczeń tą firmę... A dodam, że ja mam zwykłem, najzwyklejsze, nawet nie wentylowane...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-22, 15:23
kovval napisał/a:
z tego co wiem tam musza byc mocniejsze tarcze
no przecież nie proponuję Ci żebyś zakładał takiej ak ja mam Chodzi mi o fimrę, Brembo robi hamulce do aut wyścigowych, Porsche zakładaje w soich autach, to naprawdę rewelacyjna firma. A moge Ci polecić z czystym sumieniem bo sam na nich jeżdżę i paru znajomków podobnie.
A jak c nie szkoda kasy to jest taka japońska firma, chyba mikoda czy jakoś tak. Są drogie jak pieron ale za to naprawdę rewelka...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 53 Skąd: Warszawa/Ursus
Wysłany: 2006-08-22, 17:38
KOVVAL: jak chcesz to ja mam do sprzedania tarcze brembo do vento diesel, (w dziale gielda juz o tym pisalem). zakupilem do siebie po taniosci ale sie okazalo ze mam prawie nowki sztuki wiec nie bylo sensu zmieniac. jak jestes chetny to pisz. POZDRO
[ Dodano: 2006-08-22, 17:39 ]
no i w razie co mam klocki textara ale mowiles ze juz kupiles...ale w razie co
[ Dodano: 2006-08-31, 19:38 ]
KOVVAL: jak chcesz to ja mam do sprzedania tarcze brembo do vento diesel, (w dziale gielda juz o tym pisalem). zakupilem do siebie po taniosci ale sie okazalo ze mam prawie nowki sztuki wiec nie bylo sensu zmieniac. jak jestes chetny to pisz. POZDRO
[ Dodano: 2006-08-22, 17:39 ]
no i w razie co mam klocki textara ale mowiles ze juz kupiles...ale w razie co
_________________ ...::FURA JEST NIEZŁA I TURLA FELE::...
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-09-03, 13:50
sory pinkz ze sie nie odezwalem, kumpel mi sie napatoczyl ze znizkami duuuzymi w intercarsie, to go wykorzystalem po maxie i kupilem duzo sprzetu z wyprzedzeniem. w innych okolicznosciach przyrody podbil bym do ciebie na 100%.
zalaczam fotki klocuszkow starych i nowych, tarcz....swoja droga w instrukcji jest napisane ze klocki do diesela powinny miec 14mm, minimum 7mm. lucasa sa 16 mm. o tarczy w instrukcji jest napissane ze tylko pelne 16mm, ja mam wentylowane 20mm. skad te rozbierznosci? nie wiem, wazne ze dziala:)
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-03, 23:02
Ano niestety... Zawsze trzeba dać im czas żeby się ułożyły jak należy, bo inaczej bedzie lipa, ja tak kiedyś zrobiłem, akurat miałem traskę zaraz po wymianie klockó z tarczami i to taką dosć szybką Jak wróciłem do Łodzi to już wogóle nie hamował. Jak dojechałem do domu to tarcze był rozgrzane do czerwoności, a rano okazało się, że są całe roz...
Hmm troche postąpiliście nie tak namawiajac kovala na wymiane tarcz i klocków samemu. Nie bierzcie sie za wymiane hamulców jesli nie jestescie pewni tego co robicie. Zwłaszcza ze mowa tu o wymianie przodu i tyłu. Kovval jak jeszcze kiedys bedziesz zmienial tarcze i klocki to nie rob tego jednoczesnie. Najpierw zmien przód potem tył. Gadam moze jak zrzęda ale to sa podstawowe środki bezpieczenstwa. Klocki musza sie ulozyc do tarcz, jak wymienisz najpierw przód to zawsze masz mocny tył, po tygodniu jak wymienisz tył to zawsze masz mocny przód bo juz zdążył sie dotrzec. Zawsze jest mozliwosc ze przy wymianie klocków naruszycie jakis gwint rurki stalowej lub tej koncowej z przeplotem. i co wtedy Pamietajcie ze to hamulce i od tego zależy wasze życie. Pozdrówka i sorki za ten Rodzicielski wywód
_________________ W sercu mym na zawsze ----------------> VENTO
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-09-13, 23:14
MarianG......tatusiu nic z tego nie namowili mnie. mechanik wymienil.....podladalem go, caly czas robilem zdjecia, pytalem sie po co to, dlaczego i jak. nastepnym razem moze sam wymienie. i wymienialem tylko przod - bo tam mam tarcze. widze Marianku ze nie ogladales uwaznie mojego cudnego autka nie mam ABS'a....a wiec z tylu bebenki
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-09-15, 12:27
spyro , a po czym wnioskujesz ze masz ABS'y w aucie z 92'. ? to ze ci wali pod pedalem moze oznaczac ze podwozie ci odpada ..........oczywiscie zbijam sie troche . ale na serio, nie widzialem jeszcze auta z abs'em i bebnami
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-15, 12:44
No jakto ne widziałeś, mój widziałeś... A ABSik mam na pewno bo działa... Nie wyobrażam sobie jazdy w zimę bez absu, tak się przyzwycziałem... Bardzo przydatny gadżet, o ile to możnagadżetem nazwać. Tyle, że kabla do czujnika do tej pory szukam... Narazie jest naprawiony, ale powinenm wymienić na nowy... Ale cena w granicach 300 zł z kawałek kabla z wtyczką mnie przeraża...
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-09-23, 20:26
Ja też mam benbenki z tyłu i jest ok , remontu rzeczywiscie wychodzą bardzo tanio, nowe szczeki razem z tłoczkami wyniosłu mnie 130zł . A skuteczność hamulców na tylnej osi jest wystarczajaca bez problemu doprowadzam do zblokowania kół . Ale niema żadnego problemu zeby przerobić na tarcze z tyłu z tym ze już przy wymianach wchodzą w gre zupełnie inne koszty .
Wczoraj wymieniłem Tarcze i klocki założyłem , Tarcze Ate ryflowane , klocki EBC GreenStuff ale jeszcze nie testowałem w jeździe ( Rozebrane Auto) remoncik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum