Wysłany: 2009-03-26, 21:35 Temperatura silnia i wymiana termostatu.
witam wszystkich ventomaniaków.... mam maly problem poniewaz temperatura pracy silnika wynosi 100-110stopni... wymiana czujnika byla konieczna na starym byla zanizana wartosc... przy jakiej temperaturze powinien wlaczyc sie wentylator?? moze to byc czujnik temperatury chłodnicy?? ze tak wysoko stoi?? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-16, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
mam maly problem poniewaz temperatura pracy silnika wynosi 100-110stopni
Moze najpierw zacznij od tego. Temperatura pracy silnika ma byc 90C, oleju przy spokojnej jezdzie od 80-90, oleju przy ostrym katowaniu tak jak pisales 100-110.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Albo termostat jest caly czas przymkniety albo gorsza sprawa - pompie wody urwalo lopatki
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
jeszcze jedno... przy 110stopniach wlacza sie wentylator chlodnicy... ale po 5sekundach wylacza sie... wina moze byc po stronie czujnika temperatury chłodnicy??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-03-27, 07:51
stiliusz napisał/a:
100-110stopni...
Tu już powinien wentylator działac....w moim 1.8 to włącza sie zaraz gdy wskaźnik przekroczy 90 stopni.
stiliusz napisał/a:
przy 110stopniach wlacza sie wentylator chlodnicy... ale po 5sekundach wylacza sie...
Może faktycznie tylko czujnik przekłamuje....przy 110 stopniach to silnik jest juz prawie usmażony.
stiliusz napisał/a:
ale po 5sekundach wylacza sie... wina moze byc po stronie czujnika temperatury chłodnicy??
Mi się czasami zdarza że po wjechaniu do garażu i zgaszeniu auta i powiedzmy po 2-3może 4 sekundach (od zgaszenie silnika) potrafi się wentylator włączyć...mam tak czasami w lecie gdy jest upał....no ale ja sie wentylator odpali to ten jego cykl trwa ...hmm.....no nie wiem....ok 30 sekund....nigdy mi się na krócej nie włączał.
Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 61 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-04-09, 00:22
Pozwoliłem sobie skopiować mój post z tematu obok odnośnie pracy śmigieł w ventkach
Instrukcja vw vento mówi tak:
Wentylator elektryczny o dwóch prędkościach jest sterowany termowyłącznikiem usytuowanym z lewej strony chłodnicy.
1 prędkość:
- temperatura włączenia: 92 do 97 stopni
- temperatura wyłączenia: 84 do 91 stopni
2 prędkość:
- temperatura włączenia: 99 do 105 stopni
- temperatura wyłączenia: 91 do 98 stopni
W moim przypadku silnik do 90 stopni nagrzewa się w jakieś 5 minut i wskazówka jak przyklejona stoi w miejscu i nie wychyla się poza tą wartość ani poniżej ani powyżej
u mnie wentylator załącza się przy około 97 stopniach, sam myślałem że to za dużo, ale z tego co tu widzę jest ok. Próbowałem kupić w sklepie czujnik który pokazuje temperaturę na konsoli (to ten przy górnym wężu chłodnicy, z żółtą obwolutą i na 4 styki), ale sprzedawca odmówił mi sprzedaży tego czujnika! Powiedział że sprzedał kilka tych czujników i wszystkie wróciły z reklamacją (tutaj akurat czujniki były z firmy Febi). Nie ma sensu kupować zamiennika w tym przypadku. Przekłamania we wskazaniach bywają ogromne, także nic dodać nic ująć. kupujmy oryginały
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-04-12, 15:05
Ja miałem podobny problem grzał mi się silnik do 100/110 stopni i nie włączał mi się wentylator ,też podejrzewałem czujnik a nawet termostat i pompę wody co się okazało że w wentylatorze tam gdzie się wpina wtyczkę odlutował się jeden pin i nie dostawał impulsu od czujnika kupiłem nowy wentylator i jest od razu lepiej znajomy co siedzi w vw od kilku lat powiedział że to normalne w vw że one się rozlutowują lub przewody między termo włącznikiem a wentylatorem nie łączą .
wsadzilem stary czujnik temperatury wody i pokazuje 70-80 stopni po rozgrzaniu... a woda ma 90stopni caly czas... nowy czujnik pokazywal mi 110 stopni pomimo ze woda miala nadal 90stoopni... moze to wina licznika... bo termostat nowy czujnik w wentylatorze nowy... i zalacza sie przy 94stopniach...
Silnik: 1.8
Wiek: 38 Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Koło
Wysłany: 2009-04-26, 12:21
a panowie u mnie sytuacja jest taka że silnik na postoju sie ładnie grzeje do 90 stopni , jak troche przekroczy to załacza sie wentylator - czyli wsio prawidłowo.
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-01-16, 01:28
A ja koledzy właśnie skończyłem wymieniać termostat ... Po wymianie mam takie objawy że przy ok 70 C na zegarku włącza sie wentylator , jak dmuchne ogrzewanie na maxa temperaturka spada troszkę w jeździe sie utrzymuje w okolicach 70 C auto przed wymianą termostatu dużo paliło co było powodem walki z termostatem na poprzednim wskazania raczej były mniejsze tzn strzałka nie wykraczała poza 3pierwsze kreseczki
sprubuj jeszcze wyjąć i przeczyścic czuj.tem.wody ,a jak to niepomoże to może trzeba go wymienić bo oszukuje, jest on odpowiedzialny równiesz za ssanie więc w nim leży twój problem
Witam kolegów mam podobny problem jak nowak5615 z tym ze u mnie temperatura nie przekracza nigdy 65 stopni. podejrzewam termostat ale jestem całkowicie zielony i nawet niewiem jak go wyhac i sprawdzic... bede wdzieczny za pomoc
_________________ kredyt umarł kryzys zyje kto nie płaci ten nie pije
witam czy moglby ktoś podpowiedziec jak wymienic termostat w vento 1.8 90kmkrok po kroku...tzn gdzie go szukac itd?? szukalem w innych tematach ale nic nie kumam z tego
_________________ kredyt umarł kryzys zyje kto nie płaci ten nie pije
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-16, 10:52
archeolog napisał/a:
Po wymianie mam takie objawy że przy ok 70 C na zegarku włącza sie wentylator
Kolego...u mnie ostatnio wentylator odpalał się przy 87stopniach co jest normalną temperaturą pracy....a wskaźnik zawsze oscylował wokół 80stopni.....założyłem nowych czujnik (ten od Spyra) i wszystko wróciło do normy. Poprawiło się zapalanie auta na rozgrzanym silniku oraz po przerzuceniu na LPG przy letnim motorze takze jest ok....wcześniej obroty spadały poniżej normy i nie mogłem z miejsca ruszyć, musiałem ruszać na benzynie ale i tak po przerzuceniu na gaz samochód się krztusił i potrafił zgasnąć na środku szosy....zmieniłem czujnik i jest idealnie. Jak widać czujnik dawał złe dane do kompa autka oraz do gazu i trochę to wirowało.
Tak jak patrzę na to co piszesz to widze że u Ciebie czujnik zaniża temperaturę o 20 stopni a u mnie zaniżał o 10 także możesz mieć jeszcze wiekszy sajgon niż ja
hubi813 napisał/a:
Witam kolegów mam podobny problem jak nowak5615 z tym ze u mnie temperatura nie przekracza nigdy 65 stopni. podejrzewam termostat ale jestem całkowicie zielony i nawet niewiem jak go wyhac i sprawdzic... bede wdzieczny za pomoc
Górny przewód idący do chłodnicy z silnika (dokładnie głowicy)powinien byc gorący przy sprawnym termostacie a jeśli faktycznie masz temperaturę 65 stopni i powoduje to otwarty (niesprawny) termostat to przewód będzie tylko dobrze ciepły....wydaje mi się że powinieneś na dotyk wyczuć czy jest to 90 czy 60 stopni. Ogólnie rzecz biorąc przy nagrzanym aucie ten przewód powinien parzyć.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-16, 14:31
Dobra Panowie...3 tematy scalone w jeden pod nazwą Temperatura silnia i wymiana termostatu. , który i tak już jest kolejnym dublem ale lepszy jeden dubel niż trzy
Posty z trzech tematów zostały wymieszane i ułożone pod względem godziny ich napisania.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-16, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Panowie pomóżcie chciałem wymienić dziś termostat ale niestety nie mogę albo nie wiem jak się dostać do niego. Przewód idący z dołu chłodnicy idzie do plastikowej rurki w kształt litery L który odłączyłem. Dalej wyczułem że jest tam w środku termostat ale jak do niego dojść to nie mam pojęcia. Dodam że mam klimę i wspomaganie. Czy muszę coś odkręcić żeby się tam dostać ?
Musisz zdjac pompe wspomagania. Nie mam pojecia jak jest ulokowana sprezarka klimatyzacji ale jesli bedzie wadzic to tez.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
panowie ja mam taki problem jak jade to temp jest 90 st jak stałem w korku to dochodzi do 105-110 i włancza się wentylator i temp spada czy to normalne wcześniej stało cały czas ok 90
_________________ TWOJE ZęBY Są JAK GWIAZDY NA NIEBIE ZółTE I DALEKO OD SIEBIE...;)
Musisz zdjac pompe wspomagania. Nie mam pojecia jak jest ulokowana sprezarka klimatyzacji ale jesli bedzie wadzic to tez.
Trochę odgrzebię, ale będzie na przyszłość jakby toś potrzebował. Do wymiany termostatu w 1.8 8V tak jak i w 1.6 8V nie potrzeba wymontowywać pompy wspomagania. Wymontowuje się alternator, jego wspornik i wtedy widać króciec (plastik na 2 śruby) pod którym jest termostat. Jeśli jest klima to trzeba odkręcić sprężarkę i ją przesunąć. Sam miałem z tym do czynienia w Passacie 1.8.
Czarny1981: może pierwszy bieg wentylatora się nie załącza? Pierwszy bieg, wolny startuje ok 92st. chyba, a drugi, szybki w okolicach 100-105st.
Jeśli jeszcze raz tak się stanie to sprawdziłbym czy w tym momencie pracuje wentylator bo wg. mnie to w tym jest problem. Ewentualnie w zacinającym się termostacie.
wiesz miałem maske otwartą więc widziałem ze załączył się i działa na pewno ja też mam przypuszczenia że to termostat ale czujnik temp już wymieniłem więc dziwne ze 1- czujnik pokazywał jakby termostat nie zamykał a na 2 nie otwierał obiegu
_________________ TWOJE ZęBY Są JAK GWIAZDY NA NIEBIE ZółTE I DALEKO OD SIEBIE...;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum