Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2010-01-16, 14:24
Temperatura silnia i wymiana termostatu.
Autor Wiadomość
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
  Wysłany: 2009-03-26, 21:35   Temperatura silnia i wymiana termostatu.

witam wszystkich ventomaniaków.... mam maly problem poniewaz temperatura pracy silnika wynosi 100-110stopni... wymiana czujnika byla konieczna na starym byla zanizana wartosc... przy jakiej temperaturze powinien wlaczyc sie wentylator?? moze to byc czujnik temperatury chłodnicy?? ze tak wysoko stoi?? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-16, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-03-26, 21:38   

Powinien się włączyć przy 97 stopniach.
_________________
Morfeusz142
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-03-26, 22:25   

termostat kolego chyba masz walniety:) przy temp 93-97 powinien sie właczac wentylator:)
_________________

Mój Yachting

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-26, 22:40   

stiliusz napisał/a:
mam maly problem poniewaz temperatura pracy silnika wynosi 100-110stopni

Moze najpierw zacznij od tego. Temperatura pracy silnika ma byc 90C, oleju przy spokojnej jezdzie od 80-90, oleju przy ostrym katowaniu tak jak pisales 100-110.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-26, 22:44   

Albo termostat jest caly czas przymkniety albo gorsza sprawa - pompie wody urwalo lopatki :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2009-03-27, 06:18   

jeszcze jedno... przy 110stopniach wlacza sie wentylator chlodnicy... ale po 5sekundach wylacza sie... wina moze byc po stronie czujnika temperatury chłodnicy?? :dresik:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-03-27, 07:51   

stiliusz napisał/a:
100-110stopni...

Tu już powinien wentylator działac....w moim 1.8 to włącza sie zaraz gdy wskaźnik przekroczy 90 stopni.

stiliusz napisał/a:
przy 110stopniach wlacza sie wentylator chlodnicy... ale po 5sekundach wylacza sie...

Może faktycznie tylko czujnik przekłamuje....przy 110 stopniach to silnik jest juz prawie usmażony.
stiliusz napisał/a:
ale po 5sekundach wylacza sie... wina moze byc po stronie czujnika temperatury chłodnicy?? :dresik:

Mi się czasami zdarza że po wjechaniu do garażu i zgaszeniu auta i powiedzmy po 2-3może 4 sekundach (od zgaszenie silnika) potrafi się wentylator włączyć...mam tak czasami w lecie gdy jest upał....no ale ja sie wentylator odpali to ten jego cykl trwa ...hmm.....no nie wiem....ok 30 sekund....nigdy mi się na krócej nie włączał.
 
 
Gural99 
Niedzielny kierowca
glx '97.09.09


Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-04-09, 00:22   

Pozwoliłem sobie skopiować mój post z tematu obok odnośnie pracy śmigieł w ventkach :P

Instrukcja vw vento mówi tak:

Wentylator elektryczny o dwóch prędkościach jest sterowany termowyłącznikiem usytuowanym z lewej strony chłodnicy.

1 prędkość:
- temperatura włączenia: 92 do 97 stopni
- temperatura wyłączenia: 84 do 91 stopni

2 prędkość:
- temperatura włączenia: 99 do 105 stopni
- temperatura wyłączenia: 91 do 98 stopni

W moim przypadku silnik do 90 stopni nagrzewa się w jakieś 5 minut i wskazówka jak przyklejona stoi w miejscu i nie wychyla się poza tą wartość ani poniżej ani powyżej :)
_________________

 
 
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2009-04-12, 09:06   

problem tkwił w 2 rzeczach... czujnik chlodnicy i wskaznik na liczniku...
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-04-12, 13:35   

u mnie wentylator załącza się przy około 97 stopniach, sam myślałem że to za dużo, ale z tego co tu widzę jest ok. Próbowałem kupić w sklepie czujnik który pokazuje temperaturę na konsoli (to ten przy górnym wężu chłodnicy, z żółtą obwolutą i na 4 styki), ale sprzedawca odmówił mi sprzedaży tego czujnika! Powiedział że sprzedał kilka tych czujników i wszystkie wróciły z reklamacją (tutaj akurat czujniki były z firmy Febi). Nie ma sensu kupować zamiennika w tym przypadku. Przekłamania we wskazaniach bywają ogromne, także nic dodać nic ująć. :zakupy: kupujmy oryginały
_________________
VentootneV
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-04-12, 15:05   

Ja miałem podobny problem grzał mi się silnik do 100/110 stopni i nie włączał mi się wentylator ,też podejrzewałem czujnik a nawet termostat i pompę wody co się okazało że w wentylatorze tam gdzie się wpina wtyczkę odlutował się jeden pin i nie dostawał impulsu od czujnika kupiłem nowy wentylator i jest od razu lepiej znajomy co siedzi w vw od kilku lat powiedział że to normalne w vw że one się rozlutowują lub przewody między termo włącznikiem a wentylatorem nie łączą .
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2009-04-19, 09:09   

wsadzilem stary czujnik temperatury wody i pokazuje 70-80 stopni po rozgrzaniu... a woda ma 90stopni caly czas... nowy czujnik pokazywal mi 110 stopni pomimo ze woda miala nadal 90stoopni... moze to wina licznika... bo termostat nowy czujnik w wentylatorze nowy... i zalacza sie przy 94stopniach...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-04-19, 12:11   

stiliusz, ale jaki czujnik kupiłeś ?? zamiennik ze sklepu motoryzacyjnego czy oryginał z ASO ??
 
 
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2009-04-26, 11:10   

oryginal ale nie w aso a hurtowni motoryzacyjnej...
 
 
nowak5615 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Koło
Wysłany: 2009-04-26, 12:21   

a panowie u mnie sytuacja jest taka że silnik na postoju sie ładnie grzeje do 90 stopni , jak troche przekroczy to załacza sie wentylator - czyli wsio prawidłowo.
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-04-26, 13:50   

nowak5615 napisał/a:
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego

Według mnie to na 99.9% wina termostatu ;)
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-01-15, 18:54   potrzebuje link ze zdjeciami wymiany termostatu

potrzebuje link ze zdjeciami wymiany termostatu ,z tego co pamietam to chyba widzialem tylko nie pamietam w czyim temacie
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-01-15, 19:11   

znalazl ktos takie cosik
:)
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-15, 19:18   

http://forum.vwgolf.pl/vi...t=49969&start=0
http://forum.vwgolf.pl/vi...iana+termostatu
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-15, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-01-15, 19:55   

dzieki Paweł J. za link. :]
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-01-16, 01:28   

A ja koledzy właśnie skończyłem wymieniać termostat ... Po wymianie mam takie objawy że przy ok 70 C na zegarku włącza sie wentylator , jak dmuchne ogrzewanie na maxa temperaturka spada troszkę w jeździe sie utrzymuje w okolicach 70 C auto przed wymianą termostatu dużo paliło co było powodem walki z termostatem na poprzednim wskazania raczej były mniejsze tzn strzałka nie wykraczała poza 3pierwsze kreseczki
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-16, 07:48   

sprubuj jeszcze wyjąć i przeczyścic czuj.tem.wody ,a jak to niepomoże to może trzeba go wymienić bo oszukuje, jest on odpowiedzialny równiesz za ssanie więc w nim leży twój problem :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-01-16, 08:55   

nowak5615 napisał/a:
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego


u siebie maiłem tak samo wymieniłem termostat i teraz juz wszystko w normie czyli w czasie jazdy mam 87 stopni tak mi pokazuje
_________________

 
 
hubi813 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: wawa
Wysłany: 2010-01-16, 09:03   

Witam kolegów mam podobny problem jak nowak5615 z tym ze u mnie temperatura nie przekracza nigdy 65 stopni. podejrzewam termostat ale jestem całkowicie zielony i nawet niewiem jak go wyhac i sprawdzic... :D bede wdzieczny za pomoc
_________________
kredyt umarł kryzys zyje kto nie płaci ten nie pije
 
 
hubi813 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: wawa
Wysłany: 2010-01-16, 10:36   wymiana termostatu

witam czy moglby ktoś podpowiedziec jak wymienic termostat w vento 1.8 90kmkrok po kroku...tzn gdzie go szukac itd?? szukalem w innych tematach ale nic nie kumam z tego
_________________
kredyt umarł kryzys zyje kto nie płaci ten nie pije
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-16, 10:48   

http://forum.vwvento.org/...fb28f5d9#131913
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-16, 10:52   

archeolog napisał/a:
Po wymianie mam takie objawy że przy ok 70 C na zegarku włącza sie wentylator

Kolego...u mnie ostatnio wentylator odpalał się przy 87stopniach co jest normalną temperaturą pracy....a wskaźnik zawsze oscylował wokół 80stopni.....założyłem nowych czujnik (ten od Spyra) i wszystko wróciło do normy. Poprawiło się zapalanie auta na rozgrzanym silniku oraz po przerzuceniu na LPG przy letnim motorze takze jest ok....wcześniej obroty spadały poniżej normy i nie mogłem z miejsca ruszyć, musiałem ruszać na benzynie ale i tak po przerzuceniu na gaz samochód się krztusił i potrafił zgasnąć na środku szosy....zmieniłem czujnik i jest idealnie. Jak widać czujnik dawał złe dane do kompa autka oraz do gazu i trochę to wirowało.

Tak jak patrzę na to co piszesz to widze że u Ciebie czujnik zaniża temperaturę o 20 stopni a u mnie zaniżał o 10 także możesz mieć jeszcze wiekszy sajgon niż ja ;)

hubi813 napisał/a:
Witam kolegów mam podobny problem jak nowak5615 z tym ze u mnie temperatura nie przekracza nigdy 65 stopni. podejrzewam termostat ale jestem całkowicie zielony i nawet niewiem jak go wyhac i sprawdzic... :D bede wdzieczny za pomoc

Górny przewód idący do chłodnicy z silnika (dokładnie głowicy)powinien byc gorący przy sprawnym termostacie a jeśli faktycznie masz temperaturę 65 stopni i powoduje to otwarty (niesprawny) termostat to przewód będzie tylko dobrze ciepły....wydaje mi się że powinieneś na dotyk wyczuć czy jest to 90 czy 60 stopni. Ogólnie rzecz biorąc przy nagrzanym aucie ten przewód powinien parzyć.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-16, 14:31   

Dobra Panowie...3 tematy scalone w jeden pod nazwą Temperatura silnia i wymiana termostatu. , który i tak już jest kolejnym dublem :P ale lepszy jeden dubel niż trzy :P

Posty z trzech tematów zostały wymieszane i ułożone pod względem godziny ich napisania.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-16, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-02-12, 17:41   

Panowie pomóżcie :( chciałem wymienić dziś termostat ale niestety nie mogę albo nie wiem jak się dostać do niego. Przewód idący z dołu chłodnicy idzie do plastikowej rurki w kształt litery L który odłączyłem. Dalej wyczułem że jest tam w środku termostat ale jak do niego dojść to nie mam pojęcia. Dodam że mam klimę i wspomaganie. Czy muszę coś odkręcić żeby się tam dostać ?
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-02-12, 19:11   

Musisz zdjac pompe wspomagania. Nie mam pojecia jak jest ulokowana sprezarka klimatyzacji ale jesli bedzie wadzic to tez.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
czarny1981 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben/gaz
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: śląsk
Wysłany: 2011-04-03, 21:15   

panowie ja mam taki problem jak jade to temp jest 90 st jak stałem w korku to dochodzi do 105-110 i włancza się wentylator i temp spada czy to normalne wcześniej stało cały czas ok 90
_________________
TWOJE ZęBY Są JAK GWIAZDY NA NIEBIE ZółTE I DALEKO OD SIEBIE...;)
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-04-04, 00:56   

bradley napisał/a:
Musisz zdjac pompe wspomagania. Nie mam pojecia jak jest ulokowana sprezarka klimatyzacji ale jesli bedzie wadzic to tez.


Trochę odgrzebię, ale będzie na przyszłość jakby toś potrzebował. Do wymiany termostatu w 1.8 8V tak jak i w 1.6 8V nie potrzeba wymontowywać pompy wspomagania. Wymontowuje się alternator, jego wspornik i wtedy widać króciec (plastik na 2 śruby) pod którym jest termostat. Jeśli jest klima to trzeba odkręcić sprężarkę i ją przesunąć. Sam miałem z tym do czynienia w Passacie 1.8.

Czarny1981: może pierwszy bieg wentylatora się nie załącza? Pierwszy bieg, wolny startuje ok 92st. chyba, a drugi, szybki w okolicach 100-105st.
 
 
czarny1981 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben/gaz
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: śląsk
Wysłany: 2011-04-04, 09:22   

adamwwy - niestety ale dziś sprawdziłem i powyżej 92 około załancza sie wentylator
więc nie wiem czemu wczoraj tak się stało co ty na to
_________________
TWOJE ZęBY Są JAK GWIAZDY NA NIEBIE ZółTE I DALEKO OD SIEBIE...;)
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-04-04, 13:10   

Jeśli jeszcze raz tak się stanie to sprawdziłbym czy w tym momencie pracuje wentylator bo wg. mnie to w tym jest problem. Ewentualnie w zacinającym się termostacie.
 
 
czarny1981 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben/gaz
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: śląsk
Wysłany: 2011-04-04, 19:39   

wiesz miałem maske otwartą więc widziałem ze załączył się i działa na pewno ja też mam przypuszczenia że to termostat ale czujnik temp już wymieniłem więc dziwne ze 1- czujnik pokazywał jakby termostat nie zamykał a na 2 nie otwierał obiegu
_________________
TWOJE ZęBY Są JAK GWIAZDY NA NIEBIE ZółTE I DALEKO OD SIEBIE...;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 10