Witam aktualnie posiadam Vento z silnikiem 1.9 TDi z 97 roku chcial bym zamienic silnik na 130KM diesla, no i wlasnie tutaj pytanie ... czy ten SWAP wymaga duzo pracy czy moze jednak jest to jeden z najprostszych SWAPow ?Jak mam sie przygotowac na ten zabieg ?
Pozdrawiam Rafal
130 kucy silnik w dieselku to raczej nie z Ventki, chyba ze podkręcone 110 kucy Ja wiem że swap na mocniejszy silnik to dużo roboty jak wkładasz w miejsce dużo słabszego bo i hamulce trzeba zmieniać, ale skoro masz TDi to już z tyłu tarcze ? Elektryka, komp jak dla mnie to za dużo ..... mechanikiem nie jestem ale sa tu znawcy co Ci wszystko napiszą i za i przeciw takiej zabawie.
130 kucy silnik w dieselku to raczej nie z Ventki, chyba ze podkręcone 110 kucy Ja wiem że swap na mocniejszy silnik to dużo roboty jak wkładasz w miejsce dużo słabszego bo i hamulce trzeba zmieniać, ale skoro masz TDi to już z tyłu tarcze ? Elektryka, komp jak dla mnie to za dużo ..... mechanikiem nie jestem ale sa tu znawcy co Ci wszystko napiszą i za i przeciw takiej zabawie.
kolego jak nie jesteś pewny to nie pisz bzdur,ja mam 90KM zrobione na 130KM ,hamulce mam z tyłu bębny i jest gitara,no problemos.A są wariaci co kręcą te silniki nawet do 180KM i też wytrzymują ,pytanie brzmi tylko po co? Jeżeli ma służyć samochód do ścigania się przykładowo na 1/4 mili to warto robić swap,ale nie na 130KM tylko przynajmniej na150KM ARL i go dalej kręcić,bo ze 130KM nie ma co szukać na 1/4 mili,a to już są koszta nie małe.Natomiast jeżeli autko ma służyć do codziennej jazdy i ma być trochę żywsze to starczy dobry program+mocniejsze wtryski i masz 130KM i hamulce też dają radę.
slaw71, co masz dlubniete u siebie bo nie moge znalezc tematu o twoim vento.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
slaw71, a ile miales po samych wtryskach i czy hamowales sie rowniez na serii? Bom ciekaw ile wyciagne. Jutro odbieram cukiereczki
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
wymieniałem wtryski i robiłem odrazu program,nie hamowałem auta wcześniej ale po podłączeniu pod kompa tuner widział co i jak i powiedział między innymi że mam mocną pompę i można na niej grubo pociągnąć. Oczywiście 130KM to max na samym programie+ wtryski216 , jeżeli bym chciał np.160KM to już muszę wymieniać turbo i intercooler ale dużo zależy w jakim stanie masz silnik i ile ma nalatane,mój ma teraz orginalnego przebiegu 131tyś.Tak,tak,nie żartuję auto od nowości jest w rodzinie więc jak to kiedyś ktoś pisał wiem co mam
W to ze 130 to max na seryjnych gratach nie uwierze. Seryjne turbo i pompa beda sie pocic dopiero przy 150... Jestem ciekaw jak sie odetka seria po samych 216. Sa tez smialkowie ktorzy stosuja oporniczek na pompie oraz w map sensorze dla podniesienia cisnienia. To cos w kategorii chip( a raczej cheap) tuning za 10zl Jednak potwierdzony wynikami z hamowni.
Moj ma nalatane ~244kkm, osiagi seryjne trzyma, troche podupada przeplywka na wyzszych obrotach ale miesci sie w normie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
nie zapominaj że turbo i pompa to nie wszystko,jak chcesz kopcić jak lokomotywa to może i wydolisz więcej.Powyżej 130 niewydala intercooler a jak zacznie pompować gorące powietrze to i turbo spuchnie.Moje turbo pompuje teraz na 1.2bara i to jest bezpiecznie,jeżeli chodzi o żywotność,po programie niedomagał N-75 i się przycinał ,wtedy pompowało 1.4bara i na dłuższą metę to by był koniec turbo.A nie wspomnę już o sprzęgle które też może się nagle skończyć.Podsumowując 130KM jest bezpieczne,a chcąc 150/160KM to już nie z tym turbo i intercoolerem.Pozdro i chyba starczy bo się niezły OT zrobił
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-29, 21:48
Slaw, to wcale nie OT a Ty akurat io tym temacie masz duża wiedzę bo jako jedyny masz 130 konne vento Także fajnie że napisałeś to i owo rozwiewając pewne mity.
Jaki OT. Po prostu kolege staramy sie odwiezc od swapowania silnika, a postawieniu na tuning swojej obecnej jednostki
Cieszylbym sie bardzo gdybym osiagami zrownal sie z byla Octavka mojego brata AHFem ktory w serii mial 120KM i chyba 280Nm. Jako, ze Octa jest ciezsza o 100kg mogloby to zmienic tylko na + dla Vento. To nie moc zabija sprzeglo a niutki. Jak bedzie powyzej 350 przy niecalych 1700obr/min to seryjne sprzeglo nie pociagnie dlugo.
Teraz postawilem na wtryski, bo idzie zima, wiec cooler bedzie spokojnie wyrabial A co do programu, to pomimo posiadania 16bitowca i tak czeka lutowanie, a szkoda bo chcialbym wgrac po prostu seryjny program z AFNa, a lutowanie kosztuje, a ja nie mam narazie juz funduszy
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
tak wiec odpuscic sobie SWAPa ? w domu posiadam turbo wyciagniete z SAABa (200KM) wtryski i IC nieduzym kosztem moge zalatwic sobie, tak samo jak program, no ale pompa ? bo chyba seryjna tego nie pociagnie ?Moc jaka chce to nie mniej jak 140 KM
130 kucy silnik w dieselku to raczej nie z Ventki, chyba ze podkręcone 110 kucy Ja wiem że swap na mocniejszy silnik to dużo roboty jak wkładasz w miejsce dużo słabszego bo i hamulce trzeba zmieniać, ale skoro masz TDi to już z tyłu tarcze ? Elektryka, komp jak dla mnie to za dużo ..... mechanikiem nie jestem ale sa tu znawcy co Ci wszystko napiszą i za i przeciw takiej zabawie.
kolego jak nie jesteś pewny to nie pisz bzdur,ja mam 90KM zrobione na 130KM ,hamulce mam z tyłu bębny i jest gitara,no problemos.A są wariaci co kręcą te silniki nawet do 180KM i też wytrzymują ,pytanie brzmi tylko po co? Jeżeli ma służyć samochód do ścigania się przykładowo na 1/4 mili to warto robić swap,ale nie na 130KM tylko przynajmniej na150KM ARL i go dalej kręcić,bo ze 130KM nie ma co szukać na 1/4 mili,a to już są koszta nie małe.Natomiast jeżeli autko ma służyć do codziennej jazdy i ma być trochę żywsze to starczy dobry program+mocniejsze wtryski i masz 130KM i hamulce też dają radę.
Slaw71 ja wiem ze ludzie w Polsce maja problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu ale wydawało mi się że Ty do nich się nie zaliczasz ale chyba byłem w błędzie przeczytaj jeszcze moze ze dwa razy co ja w poscie napisałem bo do końca go chyba nie zrozumiałeś
216tki byly montowane w vw transporterach 151KM. Starczaja do 180KM Ja akurat kupilem wtryski z AGRa do tego koncowki 216 i dzis je odbieram, zobaczymy co to bedzie. Co do garreta to pytanie jaki to garret bo jak z saaba to pewnie i z benzyny, a jak z benzyny to to turbo sie nie nada. Zanim sie rozkreci to juz skoncza sie obroty w dieslu.
Pytanie jakiego TDIka masz w Vento, 1Z, AHU czy AFN. Bo jesli chcesz sie zamieniac na 130tke to ona jest juz na pompowtryskach i na to juz nei dziala trik z 216tkami, ale za to samym programem mozesz dobic +15-20KM. A, ze AFN ma turbo VNT to drzemia w nim wieksze mozliwosci choc i to turbo moze sie spocic.
Czyli z 90tki krecisz samym programem i wtryskami do ok 130-140, a potem to juz musisz wieksze turbo, fmica i pompe zmienic na 11 albo i 12
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
130 kucy silnik w dieselku to raczej nie z Ventki, chyba ze podkręcone 110 kucy
no to jeżeli ja mam kłopoty ze zrozumieniem jak to szanowny kolega Piru napisał , to niech ktoś bardziej oświecony napisze jak można zrozumieć takie zdanie
Bo jesli chcesz sie zamieniac na 130tke to ona jest juz na pompowtryskach i na to juz nei dziala trik z 216tkami
no nie ale mozna zalozyc pompowtryski od Transportera 174KM chyba dobrze mowie
z tego co czytam i mysle to chyba jak narazie zostane przy tym silniku co mam ale go podkrece
slaw71, powiedz mi autko po tym zabiegu co zrobiles nie kopci ?
moje raczej bedzie i to chyba bardzo (przelotowy wydech 2,5")
diesel jest po to żeby kopcić ,a tak na poważnie to program robiony jest bezdymnie jakiegoś bączka puści z tyłu przy mocnym dociśnięciu gazu ,nie ma się czym przejmować nikt nie wypuści cię na ulicę z lokomotywą z tyłu,takie rzeczy to tylko robi się na 1/4 mili.Najważniejsze że w sumie niedrogim kosztem masz zagwarantowaną wielką frajdę z jazdy ventolotem .Większe koszta i rzeżba napewno jest ze swapem.Natomiast jeżeli chodzi o spalanie,to podchodziłem do tego trochę sceptycznie,nie bardzo mi się chciało wierzyć w te wszystkie zapewnienia o mniejszym spalaniu,a tu taka miła niespodzianka-jadąc na zlot vw vento miałem okazję to sprawdzić ,po przejechaniu 442km zatankowałem tylko 18,89l co daje nam 4,3l na 100km.
Jeżeli nasze informacje są niewystarczające dla ciebie i chciałbyś się jeszcze czegoś dowiedzieć to poczytaj http://dieselteam.pl/forum/ lub http://tdi.pl/component/option,com_smf/Itemid,5/ tam masz naprawdę mądrych ludzi znających się na rzeczy (Tunerzy)Pozdro
Koncowki wtryskow 216, 750zl, przekladka i regulacja ~150zl, program 1200+
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2008-10-31, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
no wlasnie i moj baczka napewno nie pusci tylko mocno bedzie kopcil ;P przy tym wydechu co bedzie hehe teraz w polsce akurat jestem na urlopie ale zaraz po urlopie zabieram sie za autko sprezynki juz sa teraz tlumik itp za tydzien opisze auto na forum
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-04-07, 19:42
Może fizycznie dałoby się to jakoś zrobić ale pytanie po co?
W silniku AAZ paliwo wtryskiwane jest do kompry wstępnej, a wtryski 216 są do silników z bezpośrednim wtryskiem czyli całkiem inna filozofia jak dla mnie.
Jak chcesz zwiększyć moc w silniku AAZ to przejrzyj to forum, a przede wszystkim forum golfa bo tam jest kupa informacji co można z tym silnikiem zrobić.
Gavel, juz troszeczke o tym czytalem i troszke podlubalem przy silniku i pompie. I tak sie wlasnie zastanawialem o wtryskach, nie moglem znalezc zeby ktos mial w AAZcie 216stki to podpielem sie pod temacik i musialem zapytac
teraz Ventylka czeka jeszcze wskaznik boost i MBC do podkrecenia turbinki a pozniej moze Fmic lub zwykly ICek ale na razie brak funduszy (
Michcik, jak chcesz zwykly to sie dogadamy Bo ja bede robil FMICa a SMIC pojdzie out
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
To u mnie tez funduszy brak wiec sie nie spieszy
Na pewno bede sprzedawal sam SMIC a co do rurek to chcialbym czesc rurek zostawic w oryginale a czego sie nie da to z kwasiaka zrobic.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Albo mam syndrom braku mocy i szukam dziury w dupie albo faktycznie troche nie wyrabia. Generalnie wieczorami lepiej sie jezdzi bo jest czuc wiecej mocy, w cieply sloneczny dzien jadac jeszcze w trasie jest gorzej AAZ bez ICka to dopiero musi zamulac w lecie
Chlodnego powietrza nigdy nie za wiele
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ja mam troszke dlubnieteho AAZa ale fakt jak jest ostro cieplo to muli go ale jak rano to fajnei smiga jeszcze tylko podkrecamy turbo i Fmic no i wtedy git bedzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum