Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2009-03-31, 22:29 Termostat,czujnik,pompa wody czy coś innego??
Witam,mam pytanie a mianowicie mój problem wygląda tak....
na początku temperaturę miałem zawsze około 90 stopni potem półtora miesiąca temu temperatura skakała z 90 do 110 i teraz od 3tygodni jest 70....
Dolny i górny przewód jest gorący...
Jak sie zagrzeje to wiatrak sie włącza i tak jak by skrzypiał lub coś jak by tarło taki dźwięk wydaje po załączeniu
Nie miałem czasu się tym zająć wcześniej więc teraz mam wolne i muszę zrobić mojego bolida:P:P....
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi
_________________ Grupa Mazowiecka
Ostatnio zmieniony przez Wydym 2009-03-31, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
witaj kolego co do wiatraczka to sprawdz czy wewnatrz wiatraczka co wklada sie go na metalowa czesc co nim kreci czy ten platik sie nie wyrobił jesli tak chodzi o sam wiatraczek to wymien go jak najszybciej bo inaczej rozwalisz sobie cala chlodnice i koszty beda duze wiem bo sam to mialem
p.s
mam nadzieje ze jakos ci pomogłem
Jest możliwe że to termostat. To że dolna i górna rura jest gorąca to nie wyklucza że termostat jest dobry. Wystarczy że nie zamyka się i gorąca woda będzie bez przeszkód krążyła. U mnie tak było. Po wymianie termostatu utrzymuje się temp.ok.90st..Jeżeli chodzi o hałas to chciałbym spytać czy występuje tylko gdy włącza się wiatrak, czy cały czas?
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2009-04-02, 17:43
Witam,no tylko wtedy gdy załącza się wiatrak takie dźwięki dochodzą z niego jak by tarł o coś...patrzyłem o co on może obcierać lecz nic nie znalazłem:(
Silnik: 2.0 Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-04-02, 22:08
NO to wiatraczek Ci sie zaciera, rozkręć i nasmaruj. Nigdy nie rozkręcałem akurat tego w ventce ale mam juz kilka rozebranych na koncie i muszę Ci powiedzieć ze to nic trudnego. musisz sie troszke pomęczyć i rozkręcić go w drobny mak, zapewne nie ma tam łożysk tylko tulejki ślizgowe musisz nasmarować je i ewentualnie zedrzeć przypieczony smar lub rdze papierkiem. a co temperatury to termostat siada lepiej wymienić jak masz trochę czasu bo szkoda silnika.
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2009-04-09, 20:17
Witam,kupiłem dziś czujnik lecz jutro go oddaje bo coś z nim nie tak wskazuję 120 stopni znajomy ze sklepu sprowadzi mi coś innego i wtedy będę wiedział czy jest dobrze.....a i po wymianie termostatu dalej dolna rurką jest gorącą jak i górna:/
A który czujnik wymieniłeś? ten co daje sygnały na deskę i kompa czy ten od wiatraka?. Bo możesz mieć zwalony czujnik w chłodnicy i za późno ci się włącza, chociaż raczej jak sie zwali to albo działa, albo nie, ale warto sprawdzić. Jest też możliwość, że deska ci siadła i przekłamuje, a wentylator załącza się prawidłowo warto by sprawdzić jaką temperaturę rzeczywiście ma płyn np. pirometrem (termometrem laserowym), w niektórych warsztatach posiadają takowe, no i ostatnio w szpitalu taki widziałem
Jeśli czujnik to dobrej jakości zakup, co najmniej z firmy KW. Oryginalny byłby najlepszy ale trochę drogi. Gdybyś miał termometr lub miernik elektryczny z funkcją pomiaru temperatury to po bardzo ostrożnym odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego możesz sprawdzić rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego.
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-23, 19:16
mam ten sam problem co kolega po wymianie czujnika teperatury co pokazuje na liczniku to przy 120 stopniach się wlancza wiatrak i spada temperatura do 110 stopni , rora dolna i gorna goraca i chlodnica tez goraca, cos mi sie wydaje ze to czujnik oszukuje
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2009-05-23, 20:11
Walnięty czójnik ja miałem tak samo.....teraz na drugim mam 98c i przy 110 w korkach mi sie wentylator załącza ale on tez przekłamuję bo na oryginalnym z golfa jak włożyłem było 90c pozdrawiam
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-23, 20:21
widi napisał/a:
Walnięty czójnik ja miałem tak samo.....teraz na drugim mam 98c i przy 110 w korkach mi sie wentylator załącza ale on tez przekłamuję bo na oryginalnym z golfa jak włożyłem było 90c pozdrawiam
ale ja kupilem nowy czujnik ze sklepu i pokazuje takie glupoty
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-05-23, 20:42
Panowie co do czujnika to czy kupisz w ASO czy w sklepie z częściami samochodowymi ,jeżeli będziesz miał pecha to i tu i tu trafisz na wadliwą część, ja u siebie miałem ten sam problem grzał się i przy 120 dopiero się went włączał, myślałem że też czujnik lipa bo nowy a nie działa , co się okazało to gniazdo wtyczki przy wentylatorze było walnięte to znaczy rozlutowały się styki wewnątrz i szczotki się też skończyły kupiłem nowy went TOOPRAN w sklepie z częściami i teraz się nic nie dzieje, także czeba szukać a znajdziemy przyczynę.
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-23, 20:47
Wąski 2 napisał/a:
Panowie co do czujnika to czy kupisz w ASO czy w sklepie z częściami samochodowymi ,jeżeli będziesz miał pecha to i tu i tu trafisz na wadliwą część, ja u siebie miałem ten sam problem grzał się i przy 120 dopiero się went włączał, myślałem że też czujnik lipa bo nowy a nie działa , co się okazało to gniazdo wtyczki przy wentylatorze było walnięte to znaczy rozlutowały się styki wewnątrz i szczotki się też skończyły kupiłem nowy went TOOPRAN w sklepie z częściami i teraz się nic nie dzieje, także czeba szukać a znajdziemy przyczynę.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-23, 20:47
No u mnie podejrzewam to jako przyczynę, bo termostat nowy jest, też z ASO. A w czasie jazdy temp. poniżej 80°C w korku ledwo 90 łapie i się włącza wentylator.
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-23, 20:49
cinek82 napisał/a:
No u mnie podejrzewam to jako przyczynę, bo termostat nowy jest, też z ASO. A w czasie jazdy temp. poniżej 80°C w korku ledwo 90 łapie i się włącza wentylator.
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2009-05-23, 23:30
Mój ten co 120 pokazywał tez był nowy....oddałem go i dostałe drugi i ten drugi tyle pokazuje czyli 98c a na przełożonym z golfa od znajomego jest 90 on ma taki jak ja miałem przed wymianą czyli oryginalny vw z fabryki na nim wyjechał raczej
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-24, 10:55
widi napisał/a:
Mój ten co 120 pokazywał tez był nowy....oddałem go i dostałe drugi i ten drugi tyle pokazuje czyli 98c a na przełożonym z golfa od znajomego jest 90 on ma taki jak ja miałem przed wymianą czyli oryginalny vw z fabryki na nim wyjechał raczej
oki kumam to ja tez tak zrobie kupie uzywke na sprawdzenie i nowy tez
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-25, 17:09
dzisiaj na tej podrubie auto nie chcialo zapalic na benzynie i na starym tez nie chcial zapalic tylko na gazie zapalil i po chwili prtzelaczylem na benzyne i oki
dzisiaj po kupnie orginalnego czujnika 110 stopni , juz mnie szlak trafia z tym autem
Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jak będzie ok. 90-95 stopni i wentylator załączy się, to znaczy że jednak oryginał jest do dupy. Sam tak miałem z czujnikiem do VW T-4 w benzynie (2,0). Oryginał a przekłamywał. Kupiłem z firmy KW i do tej pory jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum